Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 3968
Expedient sancionador per infraccions en matèria d'activitats (EXP. CM2112AS0006)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal de l’acord d’inici del procediment sancionador per infraccions en matèria d’activitats, que a continuació es transcriu, d’acord amb allò previst a l’art. 59.5 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, mitjançant aquesta publicació es notifica a la Sra. Ana Llabrés Escalona (41507084L), el següent:

Pel vostre coneixement i efectes conseqüents, us notific que en data 22 de novembre de 2012, la Sra. Tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme ha dictat l’acord d’inici del procediment sancionador per infraccions en matèria d’activats, que a continuació es transcriu:

“ACORD D’INCOACIÓ

1.- El 10 de març de 2011, per Resolució d’Alcaldia, expedient CM2111TA0009, s’acordà aprovar el canvi de titularitat en la figura del promotor de la llicència d’obertura i funcionament per l’activitat permanent menor de “bar”, situada al carrer d’Alaior núm. 12, passant a ser la Sra. Ana Llabrés Escalona, en virtut de comunicació a l’Ajuntament de data 23 de febrer de 2011 (registre d’entrada núm. 2.232), en substitució del Sr. Rafael Melià López, que va obtenir la llicència d’obertura i funcionament en virtut dels expedients municipals (400/81, 3099LA0061, CM2104LA0067 i CM2110TA0019) amb una sèrie de condicions generals i dues particulars: a) Compliment del Decret 20/1987 de la CAIB i Ordenança municipal per a la protecció de l’atmosfera davant de la contaminació per renous i vibracions; i b) Correcta extracció de fums.

2.- El 21 de maig de 2012, registre d’entrada núm. 6.574, el Sr. Gabriel Moreno Ferrer i la Sra. Lidia Darocas Molina, denuncien les molèsties que produeix el local “Mos i Glop”, sol·licitant la revisió de la llicència d’activitats.

3.- El 21 de maig de 2012, registre d’entrada núm. 6.575, el Sr. Miguel Bauluz Valledor, també denuncia les molèsties que produeix el local “Mos i Glop” i sol·licita la revisió de la llicència d’activitats.

4.- El 28 de maig de 2012, registre d’entrada núm. 7.033, el Sr. Moreno i la Sra. Darocas presenten una nova denúncia sobre les molèsties del local “Mos i Glop” i sol·liciten la revisió de la llicència. 

5.- El 28 de maig de 2012, registre d’entrada núm. 7.034, la Sra. Maite Busquets Portero i el Sr. Manuel Villanueva Valls presenten una denúncia per les molèsties generades pel bar “Mos i Glop”, situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó.

6.- L’1 de juny de 2012, la Policia Local de Maó inspecció el local situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó, constatant que es localitza una cuina no autoritzada i una màquina de kebab amb un extractor de fums, sense poder comprovar la seva eficiència.

7.- El 4 de juny de 2012, registre d’entrada núm. 7.365, la Sra. Ana Llabrés Escalona sol·licita que se li informi que pot oferir en el local del carrer d’Alaior núm. 12, als seus clients per a menjar.

8.- El 7 de juny de 2012, registre d’entrada núm. 7.644, el director insular de Turisme del Consell Insular de Menorca remet la denúncia presentada per la Sra. Maite Busquets Portero en relació al local “Mos i Glop”, situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó.

9.- L’11 de juny de 2012, l’enginyer tècnic municipal emet informe sobre la inspecció al bar situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó, efectuada 1 de juny de 2012, detectant-se les següents deficiències:

  • La zona indicada com a magatzem, s’utilitza com a cuina, disposant de cuina a gas, extractor de fums, neveres, microones, etc.
  • S’ha instal·lat una màquina per a la realització de kebabs i una altra per a l’elaboració de pollastres a l’ast.
  • No s’han pogut comprovar els sistemes d’extracció de fums d’aquests equips atès que estan totes les finestres que donen accés al pati interior segellades mitjançant un sistema que impedeix la seva obertura.
  • S’ha modificat la distribució de l’enllumenat d’emergència i dels extintors, incomplint, el nou emplaçament, l’article 6.3 de l’annex II de l’RIPCI quan a l’alçada d’instal·lació dels extintors.
  • S’han instal·lat uns equips per a la climatització de la cuina.

10.- L’11 de juny de 2012, l’advocat d’Urbanisme emet informe al respecte.

11.- El 13 de juny de 2012, registre d’entrada núm. 7.939, la Sra. Silvia Darocas Molina denúncia les molèsties del bar “Mos i Glop” i del “Centro Asturiano” i sol·licita un control per part de la Policia Local, un seguiment, un valoració de l’impacte negatiu d’aquesta activitat i la revisió de la llicència d’activitat.

12.- El 15 de juny de 2012, mitjançant Decret núm. 2012/1728, de la tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme, expedient CM2112DM0002, s’acorda:

PRIMER.- Notificar a la Sra. Ana Llabrés Escalona, titular de l’activitat de "bar", situat al carrer d’Alaior núm. 12, les anomalies detectades per l’enginyer tècnic municipal a l’informe de data 11 de juny de 2012 (funcionament sense ajustar-se a les condicions de la llicència municipal d'obertura i funcionament) i atorgar-li un termini de 5 dies improrrogables perquè acrediti la legalitat de l’activitat, tot entenent que la manca de resposta implica l’acceptació de les irregularitats assenyalades i permetrà dictar l’acord, de manera immediata, de la paralització de l’activitat. d’acord amb el que disposa l’article 123.2 de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les illes Balears.

Les anomalies i deficiències detectades per l’enginyer tècnic municipal són:

  • La zona indicada com a magatzem, s’utilitza com a cuina, disposant de cuina a gas, extractor de fums, neveres, microones, etc.
  • S’ha instal·lat una màquina per a la realització de kebabs i una altra per a l’elaboració de pollastres a l’ast.
  • No s’han pogut comprovar els sistemes d’extracció de fums d’aquests equips atès que estan totes les finestres que donen accés al pati interior segellades mitjançant un sistema que impedeix la seva obertura.
  • S’ha modificat la distribució de l’enllumenat d’emergència i dels extintors, incomplint, el nou emplaçament, l’article 6.3 de l’annex II de l’RIPCI quan a l’alçada d’instal·lació dels extintors.
  • S’han instal·lat uns equips per a la climatització de la cuina.

SEGON.- Informar a les persones que han presentat la denúncia de la resolució adoptada.

Aquesta resolució es notifica als denunciants i a la Sra. Ana Llabrés Escalona, el 19 de juliol de 2012.

13.- El 20 de juliol de 2012, registre d’entrada núm. 9.949, la Sra. Maite Busquets Portero denuncia que en el bar “Mos i Glop” donen menjar i tenen la cuina clausurada, que consta com a magatzem, que tenen el pou moura dintre de la cuina i sol·licita la revisió de la llicència i la sanció de l’activitat il·legal.

14.- El 20 de juliol de 2012, registre d’entrada núm. 9.947, la Sra. Maite Busquets Portero denuncia que el bar “Mos i Glop” no té rampa d’accés per a minusvalids, ni accés al lavabos adequat, i sol·licita que adeqüin el negoci per gent amb cadires de rodes.

15.- El 24 de juliol de 2012, registre d’entrada núm. 10.092, la Sra. Silvia Darocas Molina exposa que s’ha trobat excrements davant la seva casa i que això succeeix des de que han denunciat els problemes del bar “Mos i Glop”.

16.- El 30 de juliol de 2012, registre d’entrada núm. 10.373, l’entitat Coll Humbert CB, com a propietària del local situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó, comunica que l’arrendatària ha cessat en l’activitat i ha desmuntat les instal·lacions i maquinària del local, però no ha tornat les claus ni ha signat la resolució del contracte, i sol·licita la paralització de l’expedient CM2112DM0002 fins que es pugui liquidar el contracte vigent i trobar un nou arrendatari, amb el compromís de que qui subscriu de solucionar les anomalies detectades.

17.- Atès que són competents per a incoar i resoldre els expedients sancionadors les administracions competents per a autoritzar l’activitat, és a dir, aquest Ajuntament, segons el que preveu l’article 120 de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears.

18.- Atès que aquesta competència i atribució és exercida per la tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme, segons l’article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i del Decret de delegació de competències d’Alcaldia de 20 de juny de 2011, excepte en el cas de que impliquin tancaments, que la competència per a resoldre és de la Junta de Govern Local, en virtut del citat decret de delegació de competències.

Per tot açò, d’acord amb la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, la Llei 12/2010, de 12 de novembre, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú (títol IX), el Real Decret 1398/1993, que aprova el Reglament del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, que aprova el Reglament del procediment a seguir per a l’exercici de la potestat sancionadora de les Illes Balears, he resolt dictar el següent:

ACORD

PRIMER.- Iniciar el procediment sancionador contra la Sra. Ana Llabrés Escalona, com a titular, per la modificació substancial del local situat al carrer d’Alaior núm. 12, de Maó, i les seves instal·lacions, sense disposar de la preceptiva llicència d’obertura i funcionament, o declaració responsable d’inici de l’activitat, previ el permís d’instal·lació corresponent, en el seu cas, produint molèsties als denunciants.

SEGON.- Els fets que s’imputen poden ser constitutius d’una infracció tipificada a l’article 116.2 de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, qualificada com a greu, en quant a l’actuació de la societat promotora, que exercia una activitat sense comptar amb la llicència d’obertura i funcionament o l’autoritzacions administratives pertinents.

L’article 119.1.b de la citada Llei 16/2006, modificat pel Decret Llei 7/2012, de 15 de juny, estableix que les infraccions poden ser sancionades per via administrativa en funció del risc que comportin per a les persones o per als béns, de l’existència d’intencionalitat o reiteració i de la naturalesa dels perjudicis causats, amb la imposició d’una multa de 1.001 a 10.000 euros,  i es pot imposar la sanció de suspensió de les activitats o de l’exercici de la professió per un període màxim de 6 mesos, les infraccions greus, sense perjudici del que resulti de la instrucció de l’expedient.

Per tant, la infracció comesa pot ser sancionada d’acord amb el que disposa el citat article 119.1.b de la repetida Llei 16/2006.

L’article 119.4 de la citada Llei 16/2006, disposa que “les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini màxim de 15 dies, a partir de la notificació de l’inici del procediment sancionador, amb una reducció del 30% sobre la quantia corresponent que s’hagi consignat a l’acte en que se’n decideixi l’inici; en conseqüència, la persona interessada ha d’expressar la conformitat amb la infracció constatada.”

TERCER.- Designar com a Instructor i Secretària d’aquest procediment sancionador al Sr. Emilio Orfila Cardelús i a la Sra. Agueda Gomila Pons, respectivament, comunicant a les persones interessades la possibilitat d’exercir el dret de recusació previst a l’article 29 de la Llei 30/1992.

QUART.- L’òrgan competent per a resoldre aquest procediment és la tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme, segons l’article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, de l’article 120.1 de la Llei 16/2006, i del decret de delegacions de competències d’Alcaldia, de 20 de juny de 2011; si bé en cas de derivar-se un tancament, l’òrgan competent seria la Junta de Govern Local, en virtut del citat decret de delegacions de competències.

CINQUÈ.- Comunicar a les persones interessades la possibilitat de reconèixer la seva responsabilitat, en qualsevol moment anterior a la resolució, amb els efectes previstos a l’article 10 del Decret 14/1994, de 10 de febrer.

SISÈ.- Notificar el present acord a la presumpta infractora, assenyalant que disposen d’un termini de 15 dies hàbils per a formular al·legacions a la iniciació i proposar proves, concretant els mitjans que pretenguin utilitzar, amb l’advertiment de que si no s’efectuen al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació en el termini previst, la iniciació es podrà considerat proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís de la responsabilitat imposta.

SETÈ.- De conformitat amb l’article 119.4 de la Llei 16/2006, les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini de 15 dies, a partir de la notificació de l’inici del procediment sancionador, amb una reducció del 30% sobre la quantia mínima de 1.001 euros, expressant la persona interessada la conformitat amb la infracció constatada. En el cas de no expressar la conformitat amb les infraccions constatades, es continuarà amb la tramitació del procediment sancionador.

VUITÈ.- Comunicar aquest acord d’inici de procediment sancionador a les persones denunciants dels fets.”

La qual cosa es publica pel seu coneixement i efectes oportuns, significant-li que contra aquesta resolució que és un acte de tràmit ni hi cap la interposició de cap recurs, sense perjudici de poder presentar les al·legacions que s’estimin oportunes en un termini de 15 DIES HÀBILS a partir del dia següent a la publicació en el BOIB, amb l’advertiment que si no es presenten al·legacions sobre el contingut de l’acord d’inici en el termini previst, l’acte d’iniciació serà considerat proposta de resolució.

Així mateix, us comunic que podeu exercir, en qualsevol moment, el dret de recusació en els supòsits prevists als arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Maó, 25 de febrer de 2013

LA TINENTA D’ALCALDIA D’URBANISME
Ana Lía Noval García