Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 2878
Convocatòria i bases específiques per crear una borsa d'arquitectes
Versió PDF
DECRET DE BATLIA NÚM. 37 , DE 6 DE FEBRER DE 2013
Ates que d’acord amb la relació de llocs de treball del Pressupost municipal per a 2013, la plaça d’arquitecte municipal es troba vacant, en exercici de les competències que m’atribueix la Llei de Bases de règim local, com a cap de personal de l’Ajuntament,
HE RESOLT
1. Convocar un concurs de mèrits que servirà per constituir una borsa de treball per cobrir, amb caràcter d’interinitat, la plaça d’arquitecte municipal de l’Ajuntament d’Algaida.
2. Aprovar les bases específiques que regiran el concurs de mèrits per a la creació de la borsa de treball.
3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida.
Algaida, 6 de febrer de 2013
El Batle
Francesc Miralles Mascaró
Davant jo
El Secretari
BASES ESPECIFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA D’UNA BORSA DE TREBALL D’ARQUITECTES PER COBRIR, COM A FUNCIONARI INTERÍ, LA PLAÇA D’ARQUITECTE MUNICIPAL
PRIMER. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I NORMATIVA APLICABLE
1. L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de concurs, d’una borsa de treball per cobrir interinament la plaça vacant d’arquitecte municipal.
Les característiques de la plaça són les que consten detallades a la relació de llocs de treball aprovades en el pressupost municipal de 2013, corresponent al grup funcionarial A1, amb un nivell de complement de destí 23, nivell de català B2, essent les tasques a realitzar les de gestió, estudi, informe i proposta al seu àmbit especial de coneixements, informació i atenció al públic.
2. Aquesta convocatòria es regirà pel que estableixen aquestes bases i, en el que no estigui regulat per aquestes, li seran d’aplicació les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’Ajuntament d’Algaida, aprovades per Decret de Batlia núm. 289, de 23 d’abril de 2012, (BOIB Núm. 61 de 01-05-2012), així com d’acord amb la resta de normativa que sigui d’aplicació.
3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament, al Butlletí Oficial de les Illes Balears. a la pàgina web municipal (www.ajalgaida.net), on també es publicaran periòdicament tota la resta d’anuncis que afectin al procés selectiu.
SEGON. REQUISITS GENERALS i ESPECÍFICS DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Per participar a la convocatòria, les persones interessades han de complir els següents requisits:
a) Els requisits generals que es detallen a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’ajuntament aprovades per Decret de Batlia núm. 289 (BOIB Núm. 61 de 01-05-2012).
b) I els requisits específics següents:
1. Acreditar estar en possessió de la titulació d’arquitecte superior.
2. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2 (antic nivell B). Aquelles persones que no disposin del títol del nivell B2 o equivalent podran sol•licitar realitzar una prova de nivell.
3. Acreditar el pagament de la taxa de serveis de selecció de personal en la quantitat de 18 €. Restaran exemptes del pagament de la taxa de drets d’examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.
2. Abans de presa de possessió, la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la presa de possessió, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCER.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
1. Les sol·licituds per participar es presentaran d’acord amb el model de l’Annex I, en el Registre General de l’Ajuntament d’Algaida, en el termini de 10 dies hàbils, comptadors des del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Les instàncies també es podran presentar, d’acord amb l’article 38.4 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En aquest cas, necessàriament s’haurà de trametre, mitjançant fax o correu electrònic a l’Ajuntament d’Algaida, còpia de la sol•licitud registrada per tal de tenir coneixement de la presentació (Fax núm. 971125044; correu electrònic tagjuridica@ajalgaida.net).
2. A la sol·licitud, s’haurà d’acompanyar la següent documentació:
1) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
2) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic d’arquitecte (anvers i revers del títol).
El justificant de pagament dels drets d’expedició del títol només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició del títol. En cas de que presentin un justificant del pagament del títol de més de dos anys d’antiguitat, les persones s’haurà d’adjuntar un certificat de la Universitat corresponent acreditatiu de que el títol encara no ha estat expedit.
3) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d’estar en possessió del nivell de català B2 (antic nivell B).
4) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 18 €, en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s’ha d’adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada si el pagament s’ha fet mitjançant banca electrònica.
5) Declaració responsable de l’aspirant, relativa a que disposa de les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opten.
6) Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de l’organisme públic corresponent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents al categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l’administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
7) A l’efecte del que estableix l’article 27.6 de la Llei 11/2007, d’administració electrònica, els aspirants hauran de facilitar una adreça electrònica, que podrà servir com a domicili a efectes de notificacions.
8) Relació dels mèrits que s’al•leguen: aquesta relació s’haurà de presentar en forma de llistat on constaran detallats els mèrits que s’alegen i el document justificatius de cada mèrit. El llistat de mèrits s’ordenarà d’acord amb els distints blocs que conformen el barem de valoració del concurs (vegeu apartat sisè).
Al llistat de mèrits s’hi han d’acompanyar, per l’original o fotocòpia acarada, els documents acreditatius de cada un dels mèrits al•legats. Els mèrits al·legats al llistat que no es justifiquin documentalment no es tindran en consideració. Tampoc es valoraran mèrits que no formin part dels blocs que conformen el barem de valoració de l’apartat sisè.
Tots els documents s’hauran de presentar dins el termini d’admissió de sol•licituds, sense que es pugui presentar en cap altre moment.
QUART. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
D’acord amb el que es detalla a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’ajuntament aprovades per Decret de Batlia núm. 289 (BOIB Núm. 61 de 01-05-2012).
CINQUÈ. TRIBUNAL QUALIFICADOR
D’acord amb el que es detalla a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’ajuntament aprovades per Decret de Batlia núm. 289 (BOIB Núm. 61 de 01-05-2012), els membres del Tribunal seran els següents:
- President:
Titular: Antoni Amengual Frau (Secretari de l’Ajuntament d’Algaida).
Suplent: José Ramón Sicre Vidal (Secretari Ajuntament de Montuïri).
- Vocals:
Titular 1. Sebastià Galmés Verger (Interventor de l’Ajuntament d’Algaida)
Suplent 1: Josep Lluís Obrador Esteve (Secretari Ajuntament de Vilafranca)
Titular 2. Cristina Bou Barceló (TAG Jurídica de l’Ajuntament d’Algaida).
Suplent 2: Catalina Magdalena Servera Gual (TAG de Secretaria de l’Ajuntament de Son Servera).
Titular 3: Agustín Buades Mayol (Arquitecte Municipal de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardessar)
Suplent 3: Salvador Juan Mas (Arquitecte Municipal de l’Ajuntament de Capdepera)
- Secretari:
Titular: Bartomeu Fiol Vanrell (Funcionari de l’Ajuntament d’Algaida)
Suplent: Joan Capellà Ribot (Funcionari Ajuntament d’Algaida)
L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ajustarà al previst en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992.
El Tribunal Qualificador no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l’assistència del President i del Secretari. El Tribunal podrà comptar amb l’assistència d’assessors, amb veu però sense vot.
El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'hagi de fer en els casos no previstos.
SISÈ. VALORACIÓ DE MÈRITS
Els mèrits avaluables en aquesta convocatòria s’estructuren en quatre blocs: experiència professional, mèrits acadèmics relacionats amb la plaça convocada, coneixements de català, i premis o distincions.
La puntuació màxima que es pot obtenir de la suma de tots els blocs és de 115 punts. Essent barem de valoració, el següent:
BLOC 1. Experiència professional (MÀXIM 60 PUNTS):
1) Mes complet de serveis prestats a l’administració local, ocupant llocs de feina de la mateixa categoria i especialitat.
Es valorarà a 0.45 punts/mes.
La acreditació es farà mitjançant certificat de serveis prestats lliurat per l’administració pública que correspongui.
2) Mes complet d’exercici professional lliure directament relacionat amb la plaça convocada i realitzats al servei d’una administració local.
Es valorarà a 0.40 punts /mes.
La acreditació es farà mitjançant la presentació d’un certificat emès per l’administració local corresponent on es detallaran els mesos treballats, juntament amb un certificat del COAIB acreditatiu de la col•legiació com a professional de l’arquitectura.
3) Mes complet de serveis prestats a qualsevol altra l'Administració pública d’àmbit no local, ocupant llocs de feina de la mateixa categoria i especialitat.
Es valorarà 0.35 punts/mes.
La acreditació es farà mitjançant certificat de serveis prestats lliurat per l’administració pública que correspongui.
BLOC 2. Mèrits acadèmics relacionats amb la plaça convocada (MÀXIM 40 PUNTS):
1) Títols de postgrau universitari relacionats amb la plaça convocada.
Es valorarà a 0.12 punts/hora i es podran obtenir un màxim 30 punts.
2) Altres cursos relacionats amb la plaça convocada, especialment cursos en matèria d’urbanisme, ordenació del territori i valoracions urbanístiques.
Es valoraran a 0.08 punts/hora i es poden obtenir un màxim de 8 punts.
3) Altres cursos en matèria d'arquitectura.
Es valoraran a 0.04 punts/hora i es poden obtenir un màxim de 4 punts.
4)Cursos en matèria de de dibuix tècnic assistit per ordinador.
Es valoraran a 0.01 punts/hora i es poden obtenir un màxim de 3 punts.
En qualsevol dels apartats, només es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l’Administració i els agents socials, els cursos homologats per l’EBAP o altres escoles o entitats de formació de la funció pública, així com els cursos impartits per centres docents homologats i els impartits per universitats públiques i/o privades. També es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació dels Illes Balears (SOIB), per la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
En cas de que s’acreditin jornades sense que s’especifiquin el número d’hores lectives, s’entendrà que cada dia de jornada correspon com a màxim a 8 hores lectives.
BLOC 3. Coneixements de català (MÀXIM 10 PUNTS):
Es valoraran els nivells superiors al de la plaça convocada, en concret:
1) Nivell C2 (antic D): 10 punts
2) Nivell C1 (antic C): 9 punts
3) Nivell E: 2 punts
4) Cursos de llengua catalana:0.08 punts/hora amb un màxim d’1 punt.
Els nivells s’han d’acreditar mitjançant la presentació d’una fotocòpia compulsada de certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura.
Els cursos de català s’han d’acreditar mitjançant els corresponents diplomes o certificats acreditatius de les hores lectives realitzades, i en tot cas s’ha de tractar de cursos impartits per centres oficials o homologats, d’acord amb el que assenyala l’apartat anterior.
BLOC 4. Premis o distincions (MÀXIM 5 PUNTS).
1) Premis o distincions relacionats amb la plaça convocada, especialment en matèria d’urbanisme o espai públic (5 punts).
2) Altres premis o distincions d’arquitectura no relacionats amb la plaça convocada (3 punts).
VUITÈ. CRITERIS DE DESEMPAT
En cas d’empat entre dos o més aspirants, els criteris que es faran servir per desempatar seran els següents:
1er. Major puntuació a l’experiència professional relacionada amb l’administració local del bloc 1.
2n. Si persisteix l’empat un cop aplicat el criteri anterior, major puntuació obtinguda per la suma dels apartats 1) + 2) del bloc 2.
3r. Si persisteix l’empat un cop aplicat el criteri anterior, major puntuació al bloc 3.
4t. Si persisteix l’empat un cop aplicat el criteri anterior, major puntuació a l’apartat 1) del bloc de premis i distincions.
5è. Si persisteix l’empat un cop aplicat el criteri anterior, sorteig entre els empatats.
NOVÈ. TRAMITACIÓ DEL PROCEDIMENT
La resta d’aspectes de la present convocatòria es regiran per allò disposat en les bases general que regeixen el sistema de selecció per crear borses de personal laboral per cobrir eventuals necessitats temporals i urgents de personal de distintes categories (BOIB nº 61 de 01/05/2012).