Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 3660
Notificació a la mercantil BUCHARAN SL de la resolució de imposició de sanció per infracció urbanística, exp. 112/2005-INUR

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que apareix a l’expedient INUR 112/2005 i que es tramita en el  Departament d’Urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present Anunci es notifica a la mercantil (dades personals ocultes)representada pel sr. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)la resolució de sanció dictada en data 13 de desembre de 2012, donant lloc al rebut de sanció  núm. 1343902, la qual diu el següent:                       

“En data 13 de desembre de 2012 la delegada d’Urbanisme i Obres, per delegació de competència (decret 4808/2011), ha dictat la següent resolució:

En el procediment sancionador per infracció urbanística seguit amb el número d’expedient 112/2005-INUR, es dictà Decret d’incoació en data 15 de maig de 2012, indicant que el mateix seria considerat proposta de resolució en cas de que la interessada, l’entitat (dades personals ocultes), no formulés al·legacions o proposés prova en el termini atorgat, tota vegada que contenia un pronunciament precís de les responsabilitats imputades i la corresponent sanció. Aquesta resolució fou notificada a la interessada mitjançant el Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament i la publicació al BOIB  de data 9 d’octubre de 2012 (núm. 147/2012), al haver resultat infructuosos els intents realitzats per correus. De l’anterior resulten els següents fets i fonaments jurídics

Antecedents

En data 13 de gener de 2005 la Sra. (dades personals ocultes)presentà un escrit denunciant les obres que es realitzaven al c/ Verí núm. 1 de Porto-Cristo.

En data 18 de març de 2005 el zelador municipal realitzà visita d’inspecció a l’emplaçament de referència, detectant que, efectivament, s’estaven realitzant obres, consistents en transformació de buc en local comercial, enrajolats, enlluir, construcció de barra i alicatats. Aixecà l’oportuna Acta, identificant com a promotor de les obres a l’entitat (dades personals ocultes), amb CIF núm. B-07.729.445.

Atesa dita Acta d’inspecció, i que constava una llicència per a la realització d’obres, es sol·licità a l’aparellador municipal que informés sobre si les obres que s’estaven executant s’ajustaven a la mateixa, qui, en data 22 d’abril de 2005, va informar que, realitzada visita d’inspecció, havia pogut constatar que la distribució del local havia canviat considerablement, destinant part del local no distribuït inicialment a un espai tancat destinat a cuïna, i, a més, s’havia construït una barra de bar. Dites obres no estaven previstes al projecte MANA 1995/594, que només preveia un local en planta baixa sense ús definit, dotat només amb uns excusats  i un traster.

Atès dit informe, el zelador municipal procedí a denunciar en data 4 de maig de 2005 a l’entitat (dades personals ocultes), com a promotora de les obres realitzades, en tant que no s’ajustaven al projecte, consistents en canvi d’ús d’un espai per destinar-lo a cuina, construcció de barra de bar, i un excusat. Adjuntà diverses fotografies de les obres.

En data 16 de juny de 2005 l’aparellador municipal ratificà la denuncia, significant que s’havia realitzat una distribució interior no contemplada al projecte, i que les obres tenien per objecte destinar el local a un ús concret de cafeteria, bar o restaurant; a tal efecte s’havia creat un espai destinat a cuina i s’havia construït una barra.

En data 19 de juliol de 2005 es dictà resolució per la que s’ordenava la suspensió immediata de les obres per no disposar de llicència, i es requeria a la interessada, l’entitat (dades personals ocultes) perquè procedís a sol·licitar la llicència municipal de legalització en el termini legal de dos mesos previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990. Aquesta resolució fou degudament notificada a  la interessada en data 5 d’agost de 2005.

En data 8 de febrer de 2006,  el zelador informà que havia realitzat una visita d’inspecció als efectes d’observar l’estat de les obres, no detectant la realització de més obres, i informant que s’havia complit l’ordre de suspensió. Es realitzà reportatge fotogràfic.

Atès que s’havia d’iniciar el present procediment sancionador, al no haver prescrit la infracció, es sol·licità en data 8 de febrer de 2012 nou informe al zelador municipal, qui en data 8 de març de 2012, i després de realitzà l’oportuna visita, informà que, des de la darrera inspecció, no s’havien realitzat més obres. Adjuntà reportatge fotogràfic.

En data 10 de maig de 2012 l’aparellador municipal realitzà l’oportú informe, determinat que les obres realitzades sense llicència havien consistit en una distribució interior (amb formació de cuina i barra) no contemplada al projecte objecte de llicència. Valorà dites obres en 3.649´96 €. Informà també que no constava cap llicència aprovada en relació a les obres objecte de l’expedient.

Per resolució de la Delegada d’Urbanisme de data  15 de maig de 2012, es va iniciar procediment sancionador per determinar la responsabilitat administrativa en què la interessada hagués pogut incórrer per la realització de les esmentades obres sense disposar de la preceptiva llicència municipal. Dita resolució fou degudament notificada mitjançant el Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament i la publicació al BOIB  de data 9 d’octubre de 2012 (núm. 147/2012), al haver resultat infructuosos els intents realitzats per correus. A la mateixa s’advertia que la resolució seria considerada proposta de resolució en cas de que la interessada  no formulés al·legacions en el termini atorgat, tota vegada que contenia un pronunciament precís de les responsabilitats imputades i la corresponent sanció.

En data 12 de desembre de 2012 l’instructor del procediment, i tota vegada que havia transcorregut el termini legal sense que la interessada hagués formulat al·legacions o proposat prova, informà que calia dictar resolució conforme al contingut en la resolució d’inici del procediment.

Fonaments jurídics

1.Els arts. 2.1 i 2.2 de la Llei de disciplina urbanística, que disposa que estaran subjectes a llicència  prèvia, sense perjudici de les autoritzacions procedents, les obres de construcció d’edificacions de nova planta, i les obres d’ampliació, modificació o reforma que afectin l’estructura, l’aspecte exterior o la disposició interna dels edificis existents.

2. L’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990, que determina que es consideraran infraccions urbanístiques les actuacions que subjectes a llicència es realitzin sense aquesta, siguin o no legalitzables.

3. L’art. 30 de la repetida Llei, en tant que disposa que, entre d’altres, els promotors seran responsables de les actuacions que es realitzin sense llicència.

4. L’art. 45.f) de l’esmentada Llei, que disposa que seran sancionats amb una multa del 50 al 100 % del valor de les obres executades els qui realitzin obres que, encara que siguin legalitzables, no sol·licitin la seva legalització en el termini fixat per l’Administració.

5. L’art. 65.1 de la Llei 10/1990, que disposa que es concedirà un termini de dos mesos al presumpte infractor, a contar des de la notificació de la resolució de suspensió de les obres que es realitzin sense llicència, perquè el mateix sol·liciti l’oportuna llicència.

6. Es tenen per provats els fets següents: realitzar obres consistents en distribució interior (amb formació de cuina i barra) a l’immoble situat al c/ Verí núm. 1 de Porto-Cristo, sense disposar de l’oportuna llicència.

7. La persona responsable, d’acord amb l’article 30 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística, és el promotor de les obres, l’entitat BUCHARAN SL, amb CIF núm. B-07.729.445

8. Els fets que es declaren provats són constitutius de la infracció tipificada a l’article 27.1.b) de la Llei 10/1990, infracció urbanística que ha de ser considerada greu d’acord amb l’article 28.2 de la Llei 10/1990.

En aplicació del disposat a l’article 45.f) de la Llei 10/1990, correspon una sanció de multa del 50 al 100 % del valor de l’obra executada, al no haver sigut sol·licitada la legalització de les obres en el termini atorgat.

9. El valor de les obres es fixa en 3.649´96 €, de conformitat amb l’informe tècnic de data 10 de maig de 2012, còpia del qual s’acompanya.

10. L’autoritat competent per imposar la multa és el Batle, d’acord amb l’article 39.a) de la Llei 10/1990, si bé te delegades les competències sancionadores en matèria urbanística en la Delegada d’Urbanisme, en virtut del Decret de Batlia núm. 4808/2011.

11. L’art. 73 de la Llei 10/1990, en tant que disposa que les infraccions urbanístiques consistents en actes d’edificació prescriuran als 8 anys des del total acabament de les obres.

12. Els arts. 29 i 35 i ss de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

13. Els arts. 6 i següents del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel que s’aprovà el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora.

14. L’art 8.4 del Decret 14/1994, en tant que disposa que en la notificació s’advertirà als interessats que, de no efectuar al·legacions a l’acord d’iniciació en el termini previst, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució, sempre que tingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada i la corresponent sanció.

Considerant que les obres realitzades per la mercantil (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)amb CIF núm. B-07.729.445, consistents en distribució interior (amb formació de cuina i barra) a l’immoble situat al c/ Verí núm. 1 de Porto-Cristo, es van realitzar sense llicència, i d’acord amb l’art. 2 de la Llei 10/1990, les mateixes estaven subjectes a llicència prèvia, els fets són constitutius de la infracció tipificada a l’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística.

Atès que en  la resolució de data 19 de juliol de 2005, notificada a l’interessat en data 5 d’agost de 2005, es va atorgar el termini legal de dos mesos perquè es sol·licités la legalització de les obres, i ha transcorregut amb escreix dit termini sense que  s’hagi sol·licitat la llicència, i que l’aparellador municipal ha informat que no consta que dites obres hagin sigut legalitzades.

D’acord amb els informes dels zeladors municipals realitzats després de diverses visites, NO concorren en el present cas circumstàncies modificatives de la responsabilitat, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau mig.

Atès que en la resolució d’inici del procediment sancionador s’advertí degudament de les conseqüències en cas que la interessada no formulés al·legacions ni proposés prova en el termini atorgat, i que ha transcorregut dit termini sense que el mateix hagi formulat al·legacions ni proposat prova, cal considerar dita resolució com a proposta de resolució, i en conseqüència, dictar resolució.

En la tramitació d’aquest expedient s’han observat les prescripcions legals del Reglament de procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de la CAIB, aprovat per Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i de procediment administratiu comú, i els articles 16 i següents de l’esmentat Reglament de procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora i en atenció a l’exposat,

 RESOLC

1.- Imposar a l’entitat (dades personals ocultes), amb CIF núm. B-07.729.445, una sanció de multa per import de DOS MIL SET-CENTS TRENTA-SET EUROS AMB QUARANTA-SET CÈNTIMS (2.737´47 €), com a promotora de les obres realitzades sense llicència a l’immoble situat al c/ Verí núm. 1 de Porto-Cristo (Manacor), consistents en distribució interior (amb formació de cuina i barra), i per tant autora responsable d’una infracció urbanística greu tipificada a l’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990.

Aquesta sanció de multa és equivalent al 75 % del valor de les obres, en aplicació de l’art. 45.f) de la Llei 10/1990, tota vegada que no s’ha sol·licitat la seva legalització en el termini legal previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990, i NO concorren circumstàncies modificatives de la responsabilitat, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau mig.

2.- Advertir a la interessada que en cas de continuar executant obres, o de realitzar-ne de noves, sense les preceptives llicències, es procedirà a incoar un nou procediment sancionador, amb les agravants de no acatar l’ordre de suspensió i de reincidència.

3.- Comunicar aquesta resolució a la interessada.

El que vos comunic per al vostre coneixement i efectes, indicant-vos que contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, recurs de reposició davant la Batlia de l’Ajuntament en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució; o bé recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant els Jutjats del Contenciós-Administratiu de Palma.

Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, la qual es produirà pel transcurs d’un mes sense que no s’hagi dictat i notificat una resolució expressa sobre el recurs presentat, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu en el termini de sis mesos, a comptar del dia següent de la desestimació presumpta.

La interposició del recurs no suspèn l’execució de l’acte impugnat, excepte si garantiu l’import de la totalitat de la multa i l’interès de demora que origini la suspensió.

En aplicació de l’article 19.2 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, us indic el següent:

a) Termini d’ingrés: l’ingrés l’heu de fer en el termini de 30 dies a comptar de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució.

b) Lloc de pagament: el pagament de la multa el deveu realitzar mitjançant la presentació del document de pagament, que s’adjunta a aquesta notificació, en qualsevol oficina de les entitats bancàries que s’indiquen a continuació:

Banca March / BBVA / Banc de Crèdit Balears / Banc de Sabadell / Sa Nostra / Santander Central Hispano / La Caixa / Bankinter / Banc Atlàntic / Caixa Rural / Caixa de Pollença Colonya.

c) Cobrament amb recàrrec: si no feu el pagament en el termini anteriorment indicat s’aplicarà el recàrrec del 5 per cent i s’iniciarà la via de constrenyiment.

d) Ajornament i fraccionament: podeu sol·licitar l’ajornament i fraccionament de la sanció, d’acord amb l’article 44 i següents del Reglament de recaptació

e) Interessos de demora: els imports esdevindran interessos de demora des del dia següent al venciment del deute voluntari fins a la data de l’ingrés”

Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’art. 59.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, i l’article 194 del RD 2568/86 de 28 de novembre del Reglament d’Organització, Funcionament i Regim Jurídic de les Entitats Locals.

 

 Manacor, 18 de febrer de 2013 .

 El Batle per delegació de firma
(decret 4807/2011)
1ra. Tinent de batle i delegada
Catalina Riera Mascaró.