Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 3644
Conveni Funcionaris
Versió PDF
PROPOSTA 4ª DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA AL PACTE DE FUNCIONARIS 2012
CAPÍTOL I.- DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1r.- OBJECTE DEL PACTE
El present pacte té per objecte regular els drets i deures que es deriven de les relacions laborals pròpies entre l’Ajuntament de Capdepera i el seu personal funcionari.
ARTICLE 2n.- PARTS CONCERTANTS
Són parts concertants del pacte, per part de la Corporació, els representants designats per l’Ajuntament, i per la part Social, els representants de les centrals sindicals amb representació a l’Ajuntament: UGT, CSIF i CCOO.
ARTICLE 3r.- ÀMBIT D’APLICACIÓ PERSONAL
El present pacte és d’aplicació a tots els funcionaris adscrits al servei de l’Ajuntament de Capdepera.
ARTICLE 4t.- ÀMBIT TEMPORAL I VIGÈNCIA
Una vegada signat el present acord per cadascuna de les parts serà elevat al ple municipal, i en cas d’aprovar-se, després de ser homologat reglamentàriament, entrarà en vigor una vegada publicat al BOIB.
El present Conveni, a excepció feta de l’aspecte econòmic o retributiu, que s’anirà modificant tal com s’assenyalarà més endavant, tindrà una vigència de dos anys, comptadors des de la seva publicació al BOIB.
El present Conveni podrà ser denunciat per qualsevol de les parts concertants sis mesos abans de finalitzar, a fi de poder negociar un nou Conveni, i que l’Ajuntament disposi de l’antelació suficient per introduir-hi les possibles modificacions, en els supòsits que correspongui.
Una vegada finalitzat el període de vigència general, el pacte s’entendrà prorrogat d’any en any, tret que en produeixi una denúncia qualsevol de les parts concertants. En cas de pròrroga automàtica, únicament en seran objecte de variació els aspectes econòmics que es determinin.
La Comissió Paritària podrà negociar aquells aspectes econòmics d’índole no retributiva, amb caràcter anual (cal entendre per tals conceptes les ajudes assistencials i altres conceptes).
ARTICLE 5è.- VINCULACIÓ A LA TOTALITAT
Les condicions establertes en el present pacte formen un tot orgànic i indivisible quant a la seva aplicació.
El present acord negociat és vinculant i d’obligat compliment, tant per part de l’Ajuntament com pels treballadors que en constitueixen el personal funcionari.
ARTICLE 6è.- COMISSIÓ PARITÀRIA DE SEGUIMENT, INTERPRETACIÓ I VIGILÀNCIA
Amb la finalitat d’interpretar, vigilar, estudiar i adoptar solucions per a qualsevol de les qüestions de caràcter problemàtic que es derivin de l’aplicació del present acord, i per a totes les funcions complementàries que aquest li atorgui, es crea la denominada “Comissió paritària de seguiment, interpretació i vigilància”.
Qualsevol discrepància de les parts sobre la interpretació de l’articulat del present acord s’haurà de sotmetre amb caràcter previ a la Comissió Paritària, i les resolucions seran vinculants per a ambdues parts, sense perjudici del dret posterior d’acudir a les pertinents instàncies judicials o administratives competents.
Aquesta Comissió quedarà constituïda dins el mes següent d’haver-se aprovat definitivament el present acord.
Estarà composta per:
- Tres membres designats pel ple de l’Ajuntament i els seus assessors.
- Tres membres designats per la representació legal dels funcionaris, i els seus assessors.
Els assessors hi tindran veu però no tindran vot.
La comissió paritària es reunirà amb caràcter ordinari almenys una vegada cada mes i amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri necessari qualsevol de les parts, amb un preavís de 5 dies.
CAPÍTOL II.- ORGANITZACIÓ
ARTICLE 7è.- ORGANITZACIÓ DEL TREBALL
L’organització del treball, d’acord amb la legislació vigent, és competència exclusiva de l’Ajuntament de CAPDEPERA, mitjançant els seus òrgans de govern i administració, sense perjudici dels drets i facultats d’audiència i informació reconegudes al personal funcionari per la legislació vigent, amb l’objectiu d’aconseguir més col·laboració entre les parts.
ARTICLE 8è.- PLANTILLES
La plantilla teòrica de l’Ajuntament serà la relació qualitativa i quantitativa de llocs de treball necessaris per a cada dependència, per cobrir satisfactòriament les necessitats o prestacions assistencials, i és competència exclusiva de l’Ajuntament determinar-les, respectant els drets reconeguts al personal representant dels treballadors a la legislació vigent.
ARTICLE 9è.- DRETS DELS FUNCIONARIS
Els empleats públics afectats pel present acord, i en tot que no hi estigui regulat, tindran els drets establerts per la legislació vigent.
En cas d’exercir, amb caràcter excepcional, tasques de categoria superior, el funcionariat tindrà dret a la diferència de retribució que hi hagi entre la categoria assignada i la funció que realment realitzi, des del primer dia que passi a ocupar-la i per l’espai de temps que la realitzi. Aquest import podrà ser satisfet com a productivitat. (Per la seva especial dedicació o interès, i sempre respectant els límits establerts a l’art. 23 de la Llei 30/84 i al RD 861/86, de 25 d’abril).
En cas que per necessitats peremptòries o imprevisibles, el personal funcionari hagi de realitzar tasques corresponents a categories inferiors, aquestes s’efectuaran pel temps imprescindible, i es mantindran la retribució i altres drets derivats de la seva categoria professional.
Aquesta decisió en tot cas s’haurà de comunicar als delegats del personal funcionari.
ARTICLE 10è.- OBLIGACIONS GENERALS DELS FUNCIONARIS
DEURES I INCOMPATIBILITATS
Les obligacions dels funcionaris seran les següents, de conformitat amb l’art. 88 de la Llei 2/89, de 22 de febrer, de la funció pública de la comunitat autònoma dels Illes Balears:
a) Acatar i complir la Constitució, l’Estatut d’Autonomia i totes les disposicions que afectin l’exercici de les funcions que tenen encomanades.
b) Servir amb objectivitat i imparcialitat als interessos generals, complint amb fidelitat les obligacions del càrrec.
c) Complir amb eficàcia les funcions que tinguin assignades, i cooperar en la millora dels serveis i la consecució dels fins de la unitat administrativa a la qual estiguin destinats.
d) Al respecte i obediència jeràrquics, sense perjudici que puguin formular els suggeriments que considerin oportuns per a una millor atenció de les tasques encomanades.
Si en opinió del funcionariat, una ordre fos contrària a la regularitat, la podrà sol·licitar a través d’un escrit i podrà comunicar immediatament la seva discrepància al cap superior, qui la decidirà o resoldrà motivadament. En cap cas complirà cap ordre que impliqui la comissió d’un delicte.
e) Tractar amb correcció els companys, subordinats i administrats, facilitant-los a tots poder exercir els seus drets i complir les seves obligacions.
f) Tractar amb cura el material que han de fer servir per exercir la seva feina i procurar la major economia en el funcionament del servei.
g) Guardar sigil professional respecte dels assumptes que coneguin a causa del compliment de la seva feina i no donar publicitat, difondre ni utilitzar indegudament els assumptes declarats per Llei o classificats reglamentàriament com a secrets reservats.
h) Participar en els cursos de perfeccionament professional que l’Ajuntament organitzi, quan s’estableixi el seu caràcter obligatori.
i) Complir amb exactitud la jornada i l’horari de treball corresponent al que ja ocupa, en funció d’atendre millor els administrats, els objectius assenyalats en els serveis i el seu bon funcionament.
j) Atendre els serveis mínims en cas de vaga, de conformitat amb el que acordi la Comissió de Govern.
Els funcionaris són responsables de la bona gestió dels serveis que tenen al seu càrrec.
La seva responsabilitat civil i penal es farà efectiva en la forma que les lleis determinin.
Sense perjudici de la responsabilitat que l’Ajuntament local té del funcionament dels serveis públics, previst a la Constitució Espanyola, pot exigir del personal al seu servei la responsabilitat que hagi incorregut en els termes previstos a la Llei.
L’acompliment de la funció pública serà incompatible amb l’exercici de qualsevol càrrec, professió o activitat, públics o privats, per compte propi o aliè, retribuïts o merament honorífics si això impedeix o menyscaba el compliment exacte dels deures del funcionament, compromet la seva imparcialitat o independència, o perjudica els interessos generals.
L’aplicació del règim d’incompatibilitats s’acomodarà als preceptes o principis de la legislació estatal que sigui base del règim estatutari dels funcionaris públics.
Quant als drets del funcionari, hom s’haurà d’ajustar al que disposen els articles 81 i 82 de la Llei 2/89, que bàsicament estableixen que dispensarà als seus funcionaris la protecció que requereixi l’exercici dels seus càrrecs i els atorgarà els tractaments i les consideracions socials, a causa de la jerarquia que s’ocupàs, i a la dignitat de la funció pública.
Els funcionaris en situació de servei actiu tindran els següents drets:
a) Romandre al lloc de treball, si aquest no és de lliure designació, sempre que les necessitats del servei ho permetin i, en tots els casos, ocupar llocs de treball que corresponen al cos o escala al qual pertanyin i al seu grau personal.
b) A la inamobilitat de residència, exceptuant el que disposa l’article 69.3 de dit text legal.
c) A les retribucions corresponents, al cos, l’escala, el grup, l’antiguitat i el lloc de treball que tinguin.
d) A la promoció interna i a la carrera administrativa en els termes establerts en la Llei.
e) A exercir els drets sindicals i de vaga, de conformitat amb el que disposa la legislació en aquesta matèria.
f) A les prestacions sanitàries i assistencials que per a ells i els seus familiars i beneficiaris s’estableix a la normativa de Seguretat Social i als drets passius, d’acord amb el règim que els correspongui.
g) A participar en l’organització i funcionament del servei a través dels representants del personal, en la forma que s’estableixi.
h) A la millora de les condicions de treball i a la formació i perfeccionament de les seves actituds professionals.
i) Als premis i recompenses que reglamentàriament s’estableixin.
j) A gaudir de les activitats socials i recreatives que, en la mesura que les responsabilitats pressupostàries ho permetin, siguin organitzades o fomentades per l’Ajuntament.
k) A la seguretat o higiene en el treball. Per a això l’Ajuntament haurà d’adoptar les mesures adequades en matèria d’edificis locals de treball, condicions ambientals, seguretat i totes les que contribueixin a aquests fins.
l) A conèixer el seu expedient individual i a tenir-hi accés lliurement.
CAPÍTOL III: JORNADA LABORAL, CALENDARI, HORARIS I DESCANSOS
ARTICLE 11è.- La jornada laboral dels funcionaris administratius de l’Ajuntament serà el que l’administració competent estableixi. És a dir, el mateix que a la resta de les administracions públiques; i per a aquells casos que la tinguin reduïda, el diferencial horari, en cas que n’hi hagi.
Com a clàusula de salvaguarda, s’estableix que si la normativa legal modifiqués la jornada laboral dels funcionaris, disminuint-la o augmentant-la en el transcurs i vigència del present conveni, automàticament el personal funcionari la veuria disminuïda o augmentada, adaptant-la al que estableixi aquesta normativa.
A fi de compatibilitzar la conciliació laboral i familiar, s’acorda una jornada flexible en virtut de la qual es podrà entrar entre les 07:30 i les 08:30 i sortir entre les 14:30 i les 15:30. En qualsevol cas s’haurà de romandre obligatòriament en el centre laboral entre les 08:30 i les 14:00, i l’horari d’atenció serà de les 09:00 a les 14:00.
Com a conseqüència de la modificació dictada per la normativa estatal, que regula que la jornada de treball serà de 37,5 h. a la setmana, es pacta que els dimarts horabaixa es prestarà servei des de les 16:00h a les 18:30h, tret de les especificacions que s’assenyalaran més endavant (vegeu annex I).
En el mes de juliol i agost no es realitzarà l’horari establert dels dimarts capvespre. L’horari serà flexible i les hores corresponents s’hauran de realitzar durant la vigència del conveni, que el funcionariat podrà triar.
S’habilitarà una zona menjador i una de descans.
Annex I. Pel que fa a l’horari d’aquells departaments o negociats que per la naturalesa de l’activitat que desenvolupen hagi ser diferent, com ara personal d’informació turística, biblioteca o cultura, visitadores familiars, etc., s’estableix que tindran l’horari especial. Aquest serà negociat amb els representants sindicals i els caps de secció, donades les necessitats del servei que presten, però en cap cas es podrà excedir d’allò estipulat legalment, i en conjunt haurien de realitzar les mateixes hores que la resta de funcionaris, i dits horaris seran interpretats a la comissió paritària.
ARTICLE 12è.- S’estableix un descans setmanal de 2 dies consecutius per al personal funcionari.
El descans setmanal coincidirà amb dissabte i diumenge, amb caràcter general, tret del personal que treballi a departaments específics, com cultura, biblioteques, etc., que requereixin que el servei s’hagi de prestar en aquests dies, en què hom s’ajustarà a un horari específic amb els dies de descans compensatoris.
El funcionari té dret a un descans de 30 minuts diaris, que es computaran amb caràcter general com a temps de treball efectiu.
Pel que fa al descans dels funcionaris que treballin en tasques informàtiques, i en compliment de la normativa sobre pantalles de visualització informàtiques, es reconeix el dret a un descans de 10 minuts per cada hora i mitja d’exposició a pantalles, el qual no s’acumularà al descans de 30 minuts indicat en el paràgraf anterior.
En qualsevol cas, el funcionari haurà d’iniciar i acabar la seva jornada al lloc de treball, sense perjudici dels descansos establerts.
L’Ajuntament, si ho estima convenient, establirà els mecanismes de control d’entrada, sortida i permanència que siguin necessaris, tot això encaminat a oferir un millor servei i no perjudicar altres companys de feina.
Quant als incompliments injustificats de jornada, i amb independència de les actuacions disciplinàries que siguin pertinents, tots els funcionaris, amb caràcter general, s’hauran d’ajustar al que disposa l’art. 36 de la Llei 31/91, que modifica la Llei 30/84, de mesures de reforma de la funció pública. Així mateix seran d’aplicació l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i les normes estatals de rang superior que es dictin en aquesta matèria.
ARTICLE 13è.-El personal funcionari gaudirà dels dies festius que la normativa vigent estableixi, tant a nivell estatal com de la comunitat, així com dels festius d’àmbit local.
S’entendran per festius amb caràcter general els dies 24 i 31 de desembre.
Si algun funcionari no pot gaudir dels dies festius amb caràcter excepcional en les dates assenyalades i ha d’acudir a prestar servei durant la jornada completa, se l’indemnitzarà amb un import de 120 euros per dia realment treballat, que corresponen al festiu de què no s’hagi pogut gaudir.
S’exceptua d’aquesta norma el personal funcionari l’horari del qual tingui caràcter habitual en festius, dissabtes, o diumenges.
ARTICLE 14è.- SERVEIS EXTRAORDINARIS
Els serveis extraordinaris que s’hagin de realitzar amb caràcter excepcional es podran compensar en temps en altres dates, de mutu acord entre l’Ajuntament i el personal funcionari.
Es consideraran serveis extraordinaris aquells que per imperiosa necessitat s’hagin d’efectuar de forma imprevista i fora de la jornada laboral (que s’hauran de compensar amb els límits establerts a la normativa vigent).
CAPÍTOL IV: PERMISOS, LLICÈNCIA I VACANCES
ARTICLE 15è.-VACANCES
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
ARTICLE 16è.- LLICÈNCIES RETRIBUÏDES
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
ARTICLE 17è.- PERMISOS ESPECIALS
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
ARTICLE 18è.- PERMISOS PER ASSUMPTES PROPIS
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
CAPÍTOL V- SEGURETAT I HIGIENE EN EL TREBALL. SITUACIONS D’INCAPACITAT TEMPORAL
ARTICLE 19º.- L’Ajuntament haurà de complir amb allò establert a la Llei de riscos laborals. Per a això està obligat a concertar els serveis de prevenció i assistència amb una Mútua o empresa autoritzada en legal forma per prestar aquest servei.
Independentment del compliment en matèria de Seguretat i Higiene, es crearà una Comissió Mixta per interpretar i vigilar les mesures de seguretat en els diferents llocs de treball. Aquesta comissió estarà formada per dos membres de la junta de personal, treballadors, i dos membres de la corporació, a més del Batle, que en serà president. Als delegats de prevenció o membres d’aquesta Junta per part dels treballadors se’ls impartirà el curs de Seguretat i Higiene organitzat pel Ministeri de Treball, Mútua o, si fos el cas, qualsevol organisme competent en la matèria.
ARTICLE 20è.- SITUACIÓ D’INCAPACITAT TEMPORAL Queda suspès per acord de ple del 4 d’octubre de 2012
Per a que els funcionaris vegin complementades a càrrec de l’Ajuntament fins al 100% de les seves retribucions ordinàries (amb caràcter assistencial, sempre que hi hagi pressupost), prenent com a referència la retribució mensual de la seva categoria i destinació, i tant per a la contingència d’accident com de malaltia s’haurà de complir els següents requisits:
a) Lliurar el comunicat de baixa mèdica en el termini màxim de cinc dies des de la data de la contingència.
b) En cas que la falta d’assistència al treball no ocasioni baixa mèdica, sinó simplement assistencial, en el termini de 48 hores s’haurà de presentar el corresponent comunicat d’assistència mèdica, i no serà suficient la mera manifestació del funcionari.
ARTICLE 21è- INCAPACITAT SOBREVINGUDA
En cas que per resolució de l’Institut Nacional de la Seguretat Social el funcionari fos declarat en situació d’Incapacitat Permanent Parcial, l’Ajuntament efectuarà les gestions necessàries per readaptar-lo a nou lloc de treball, que sigui factible amb la seva incapacitat.
ARTICLE 22è.- ASSEGURANÇA DE VIDA, ACCIDENT O INVALIDESA
L’Ajuntament concertarà per a tot el personal funcionari al servei de la corporació una pòlissa d’assegurances que garanteixi els capitals i conceptes que s’assenyalen a continuació:
a) 30.000 euros en cas de defunció derivada d’accident, que serà rebuda pels hereus del funcionari d’una sola vegada.
b) 24.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent Absoluta per a tot treball derivat d’accident.
c) 18.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent Total per a la professió habitual derivada d’accident.
d) 12.000 euros en cas de mort o Invalidesa Permanent en el Grau d’Absoluta derivada de malaltia.
e) 8.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent en el Grau de Total per a Professió habitual derivada de malaltia.
Així mateix, tots els funcionaris tindran dret a un reconeixement mèdic anual, que efectuarà la Mútua o una entitat concertada per l’Ajuntament, i anirà a càrrec d’aquest últim.
ARTICLE 23è.- COBERTURA DE RESPONSABILITAT CIVIL
Tret que es provi judicialment que hi ha delicte dolós en la conducta del funcionari, així com en els casos de prevaricació, maquinació per alterar el preu de les coses o altre delicte o falta imputable a la seva conducta, l’Ajuntament, en substitució de la responsabilitat del funcionari, es responsabilitzarà d’abonar les indemnitzacions que es poguessin derivar de la responsabilitat civil de les actuacions dels treballadors municipals en l’exercici de les seves activitats professionals desenvolupades per a l’Ajuntament de Capdepera. A aquest efecte l’Ajuntament podrà concertar les pòlisses d’assegurança que estimi oportunes (en tot cas d’acord amb el que disposa el Títol X de la Llei 30/92, de règim jurídic que regula la responsabilitat patrimonial).
ARTICLE 24è.- ASSISTÈNCIA JURÍDICA
Tots els funcionaris que com a conseqüència de l’acompliment de la seva activitat professional siguin inculpats o processats judicialment, injuriats, vexats o maltractats per qualsevol persona física o jurídica, de comú acord amb l’Ajuntament podran designar un Advocat i Procurador dels que exerceixen a Balears, a fi de procurar la legítima defensa dels seus interessos i responsabilitats penals i civils.
Els honoraris de lletrat i procurador acordats, així com les despeses de fiança i costes judicials, seran abonats per l’Ajuntament, i si escau seran deduïdes les quantitats que siguin cobertes per qualsevol pòlissa d’assegurances que pogués ser d’utilitat al cas.
Si en la resolució judicial s’acredités que el funcionari ha actuat de mala fe o resultés condemnat, les despeses assenyalades en el paràgraf anterior haurien de ser abonades per ell mateix, i en conseqüència es rellevarà l’Ajuntament d’aquestes despeses.
ARTICLE 25è.- ACCIDENTS DE CIRCULACIÓ
En cas que algun treballador funcionari, conduint vehicles de propietat municipal o particular, en acte de servei per compte i ordre de l’Ajuntament, sofrís un accident de circulació durant la seva jornada laboral, tindrà dret que l’Ajuntament li aboni els honoraris de la seva defensa lletrada davant els Jutjats, Tribunals i organismes competents, sempre que aquests honoraris no estiguin inclosos per la companyia asseguradora del vehicle.
En cas que el vehicle sigui particular, per a que l’Ajuntament aboni els danys serà necessari presentar la factura o pressupost, i que aquesta sigui acceptada per un pèrit. En queden exclosos els itineraris d’anada i tornada habituals al centre de treball.
Així mateix, l’Ajuntament satisfarà les possibles fiances que els òrgans judicials dictaminin.
En queden exclosos els casos en els quals es declari responsable el funcionari, per imprudència, negligència, embriaguesa o qualsevol circumstància que impliqui la declaració de culpabilitat imputable al treballador.
CAPÍTOL VI.- CONDICIONS SOCIALS I AJUDES ASSISTENCIALS
ARTICLE 26è.- RENOVACIÓ DEL PERMÍS DE CONDUIR
La corporació es farà càrrec de les despeses derivades de la renovació dels permisos de conduir dels funcionaris que estiguin obligats a conduir vehicles municipals com a conseqüència de la naturalesa de la seva activitat, i en tot cas quan per accedir a la plaça o lloc de treball s’hagi exigit l’obligatorietat d’haver de comptar amb el permís de conduir.
ARTICLE 27è.- BEQUES PER ESTUDI
S’estableix una ajuda per escolaritat de 35 euros mensuals per fill, per als funcionaris amb plaça pròpia o interins que tinguin al seu càrrec fills menors de 18 anys, i 100 euros d’ajuda anual per fill per a la compra de llibres de text, per la qual cosa s’hauran de justificar prèviament les despeses efectuades a través d’una factura. En el cas de concórrer dos funcionaris amb fills en comú únicament s’abonarà l’ajuda a un dels dos
ARTICLE 28è- CONCESSIÓ DE BESTRETES I PRÉSTECS
L’Ajuntament en el conveni anterior tenia concertat amb els funcionaris un apartat sobre bestretes i préstecs. A causa de les dificultats econòmiques per les quals travessa l’Administració Pública Local s’acorda suspendre temporalment aquest punt i mentre aquest conveni sigui vigent, sense perjudici que en el pròxim pugui es pugui tornar a negociar incorporar-lo novament.
ARTICLE 29è.- AJUDES MEDICOASSISTENCIALS
L’Ajuntament facilitarà la prestació de les ajudes assistencials que s’estableixen pels conceptes, imports i condicions que es relacionen a continuació, sempre que no resultin cobertes per qualsevol pòlissa d’assegurances a aquest efecte, d’acord amb les clàusules següents:
a) Les ajudes assistencials es facilitaran sempre que els funcionaris ho sol·licitin per a si mateixos i se n’acrediti la necessitat mitjançant l’oportú informe facultatiu, i la corresponent factura original, així com una autorització signada per l’interessat, en què es compromet que la seva factura pugui ser investigada per la Comissió Paritària
b) Les ajudes no s’abonaran en el supòsit que siguin cobertes per qualsevol assegurança de caràcter públic o privat que, si fos el cas, tingui concertada l’Ajuntament.
c) La Comissió Paritària resoldrà aquelles sol·licituds que tinguin caràcter dubtós.
d) Els imports de les ajudes seran d’aplicació durant la vigència del present conveni, data en la qual es negociaran noves ajudes.
Relació d’ajudes
| 1- Dentals |
|
| 1a Dentadura completa |
140 euros |
| 1b ½ dentadura |
70 euros |
| 1c Ortopèdia funcional |
80 euros |
| 1d Corones i fundes |
25 euros |
| 1e Empastament |
160 euros |
| 1f Profilaxis |
80 euros |
| 2- Auditiva |
|
| 2a Audiòfons |
120 euros |
| 3- Oculars |
|
| Segons l’import de la factura o com a màxim: |
|
| 3a- Vidres |
100 euros |
| 3b- Reposició de vidres |
50 euros |
| 3c- Muntures |
50 euros |
| 3d-Lentilles |
100 euros |
| 4- Altres |
|
| Segons l’import de la factura o com a màxim: |
|
| 4a- Calçat ortopèdic |
80 euros |
| 4b- Plantilles ortopèdiques |
80 euros |
ARTICLE 30è.- AJUDES PER MINUSVALIDESA
Les ajudes per situacions de minusvalidesa de l’empleat i dels seus fills en grau igual o superior al 33% seran les següents:
Fills amb minusvalidesa:
a) Ajuda anual. En el cas dels fills menors de 18anys, seran de 212 euros anuals si el grau de minusvalidesa està entre el 33% i el 65%.
b) De 387 euros anuals si el grau de minusvalidesa és el 65% al 100%, situació que s’haurà d’acreditar mitjançant certificació de l’“I.B.A.S.”
ARTICLE 31è.- AJUDES PER JUBILACIONS O SITUACIONS ASSIMILADES A LA JUBILACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
L’Ajuntament, com a premi de fidelitat al personal que es jubili o passi a la situació assimilada a la jubilació, que tingui una antiguitat de 20 anys a la plantilla, concedirà una ajuda econòmica, que s’abonarà d’una sola vegada, per contribuir a pal·liar la pèrdua de poder adquisitiu que, normalment, suposa el pas a aquesta situació, que s’establirà amb les quanties següents:
a) Si la jubilació es produeix des del dia que compleixi 60 anys fins al dia en què en compleixi 61, l’import de 6 mensualitats, calculades a raó de l’últim sou íntegre.
b) Des del dia que compleixi 61 anys fins que en compleixi 62, l’import serà de cinc mensualitats, calculades a raó de l’últim sou íntegre.
c) Des del dia que compleixi 62 anys al dia en què en compleixi 63, quatre mensualitats íntegres.
d) Des del dia que compleixi 63 anys al dia en què en compleixi 64, tres mensualitats íntegres.
e) Des del dia que compleixi 64 anys fins al dia en què en compleixi 65, dues mensualitats íntegres.
f) Si es jubila als 65 anys, una mensualitat equivalent a l’últim sou íntegre.
Per poder tenir dret a aquestes ajudes, a més de tenir 20 anys d’antiguitat a l’ajuntament, serà necessari que s’hagi produït un acord previ de jubilació amb l’ajuntament, i el funcionari haurà d’informar de la seva decisió de jubilar-se almenys amb dos mesos d’antelació abans de la data en què s’hagi de produir la jubilació.
Totes les quantitats indicades en el capítol 6, a excepció feta a les assenyalades a l’art. 33, es revaloritzaran anualment d’acord amb l'I.P.C.
CAPÍTOL VII.- RÈGIM ECONÒMIC
ARTICLE 32è.- CONCEPTES RETRIBUTIUS
Les retribucions del personal comprès en el present conveni estan formades pels conceptes retributius prevists a la legislació vigent: Llei 30/84, Reial decret 861/86 i en les disposicions que el modifiquin.
Les retribucions bàsiques estaran constituïdes per:
- Sou
- Triennis
- Pagues extraordinàries
Les retribucions complementàries seran:
- Complement de destinació.
- Complement específic.
- Indemnitzacions per residència.
- Complement de productivitat.
- Gratificacions per serveis extraordinaris.
Així mateix, donat que per la naturalesa de la diversitat de tasques que concorren a l’Ajuntament, és freqüent que els funcionaris realitzin tasques diverses i entre diferents categories. Per això, tal com s’estableix en el conveni anterior, s’estableix un complement de productivitat. En aquest cas es tindrà en compte sempre que sigui possible el grup de classificació i la legislació de referència (la Llei 30/84, el RD 861/86 i el criteri del Batle).
ARTICLE 33è.- PAGUES EXTRAORDINÀRIES
Hom s’haurà d’ajustar al que disposa la legislació vigent en aquesta matèria.
ARTICLE 34è.- ANTIGUITAT
El personal funcionari fix o interí tindrà dret a percebre una retribució per cada tres anys de servei a l’administració, i aquest import es calcularà conforme a allò establert a la legislació vigent de caràcter general per als funcionaris d’administració local. A aquest efecte es respectarà la quantitat assolida per tots els treballadors en entrar en vigor el present conveni, i l’import de cada trienni serà el que correspongui (a l’últim cos o escala, classe i categoria professional que el funcionari ocupi).
ARTICLE 35è.- RETRIBUCIONS COMPLEMENTÀRIES
A) Complement de destinació
Es reportarà la quantia fixada a la Llei de pressupostos de l’Estat per al respectiu nivell del lloc ocupat, que figurarà a la relació de llocs de treball.
B) Complement específic
Es reportarà per l’acompliment d’un lloc de treball que tingui assignat aquest complement en el catàleg de llocs de treball pactat pels funcionaris i aprovat per la corporació municipal, ja que està destinat a retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. En qualsevol s’haurà d’ajustar al que disposa l’article quart del RD 861/86.
ARTICLE 36è.- GRATIFICACIONS EXTRASALARIALS
Es pacta que a partir de l’entrada en vigor del present conveni, i sense efectes retroactius, els funcionaris que acreditin haver exercit 25 anys ininterromputs de servei per a la Corporació Municipal seran recompensats amb un premi en metàl·lic, que consistirà en l’import d’una mensualitat de la retribució íntegra.
Aquesta quantitat s’abonarà al mes següent d’haver complert 25 anys de servei (a càrrec de les despeses d’assistència social i sempre que hi hagi crèdit).
ARTICLE 37è.- SERVEIS EXTRAORDINARIS
Es consideren hores de serveis extraordinaris aquelles que per imperiosa necessitat s’hagin d’efectuar fora de la jornada normal de treball, dissabtes, festius, etc., d’acord amb el calendari laboral i altres dies de llicència que es pactin. Quedaran exclosos d’aquest concepte aquells casos de funcionaris que realitzin la seva jornada habitual en dissabtes o festius o la seva naturalesa s’inclogui amb caràcter d’habitualitat en aquestes dates.
Com a regla general, es tendirà a suprimir les hores i serveis de caràcter extraordinari.
Per al cas que per al bon funcionament de l’Ajuntament i serveis als administrats sigui necessari efectuar hores extraordinàries, es pacta que en qualsevol cas i prèvia negociació amb els representants del personal, el nombre màxim de serveis o hores extraordinàries serà de 80 hores anuals.
Quan per necessitat urgent o imprevisible es realitzin tals hores de serveis extraordinaris el càlcul per pagar-les es realitzarà conforme a la següent formula:
Hora extraordinària = retribucions anuals dividit pel nombre d’hores de la jornada anual.
A la quantitat resultant de l’operació anterior se li afegirà el 100% si es tracta d’una hora extraordinària de caràcter ordinari.
En cas d’hora extraordinària nocturna, l’import a afegir serà del 125% sobre l’hora ordinària.
Si es tracta d’una hora extraordinària en dia festiu, es practicarà un increment del 150% sobre el valor d’hora ordinària.
Si es tracta d’una hora ordinària nocturna i festiva, l’increment del 175% sobre el valor de l’hora ordinària.
S’acorda que a l’efecte del còmput anterior, es considerarà retribució anual el conjunt de conceptes retributius, exceptuant el complement de productivitat, la indemnització per residència, les ajudes socials i qualsevol complement que ja s’hagi retribuït específicament.
Així mateix, s’exclouen del càlcul anterior, de forma expressa, els serveis extraordinaris realitzats durant qualsevol festiu o esdeveniment que sigui objecte de gratificació especial, prèviament acordat entre les parts.
Les compensacions per hores de serveis extraordinaris es podran efectuar en temps de la jornada laboral. En aquest sentit, es pacta que les primeres 80 hores sigui el funcionari qui triï la forma de compensació, i a partir d’això correspondrà a l’Ajuntament la facultat d’elegir sobre la compensació.
S’estableixen tres categories d’hores extra:
A.-Diürnes
B.-Festives, no laborables o nocturnes
C.-Nocturnes i festives, o nocturnes i no laborables
En conseqüència, si es compensen les hores extres en temps, les de categoria A seran compensades una hora a raó de dues hores compensatòries; les de categoria B, una hora a dues hores i mitja compensatòries; i les de categoria C, una hora a tres de compensatòries.
ARTICLE 38è.- QUILOMETRATGE
En cas que per qüestions de treball el funcionari, per ordre de l’Ajuntament o d’algun organisme, s’hagués de desplaçar a Jutjats o a altres organismes públics i hagués d’utilitzar el vehicle propi, fora de la jornada laboral, l’Ajuntament, en concepte de quilometratge realitzat (segons allò establert a l’article 18 del RD 462/02, de 24 de maig, i posteriors actualitzacions anuals), haurà d’abonar la quantitat de 0’19€ per quilòmetre.
ARTICLE 39è- DIETES
El personal funcionari que per qualsevol causa relacionada amb el seu lloc de feina es vegi amb la necessitat d’haver-se de desplaçar o fer viatges que comportin despeses de manutenció i allotjament, tendrà dret a la indemnització econòmica que la normativa vigent estableixi. En el cas que hagi de dinar o sopar el preu màxim serà de 12€.
ARTICLE 40è- DRETS SINDICALS. Els funcionaris afectats pel present conveni tendran els drets generals que legalment se’ls reconegui i en particular:
PRIMER.
- A la lliure sindicació i associació.
- A la negociació col·lectiva.
- Dret a reunir-se.
- A adoptar mesures de conflicte col·lectiu i fer vaga.
SEGON.- Així mateix, els funcionaris tenen dret al respecte, a la intimitat i a la consideració a la seva dignitat.
TERCER.- En matèria sindical i de representació col·lectiva, les parts signants del present conveni se sotmeten al que disposa la legislació de caràcter general en la matèria.
Capdepera, 1 de febrer de 2013
El Batle
Rafel Fernández Mallol