Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 3642
Conveni Policia Local
Versió PDF
PACTE SECTORIAL PER ALS FUNCIONARIS DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA 2012
CAPÍTOL I.- DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1r.- OBJECTE DEL PACTE
El present pacte té per objecte regular els drets i deures que es deriven de les relacions laborals pròpies entre l’Ajuntament de Capdepera i el personal funcionari de la Policia Local d’aquest ajuntament.
ARTICLE 2n.- PARTS CONCERTANTS
Són parts concertants del pacte, per part de la Corporació, els representants designats per l’Ajuntament, i per la part Social, els representants de les centrals sindicals amb representació a l’Ajuntament: UGT, CSIF i CCOO.
ARTICLE 3r.- ÀMBIT D’APLICACIÓ PERSONAL
El present pacte és d’aplicació a tots els funcionaris adscrits al servei de la Policia Local de l’Ajuntament de Capdepera.
ARTICLE 4t.- ÀMBIT TEMPORAL I VIGÈNCIA
Una vegada que les parts hagin signat el present acord serà elevat al ple municipal, i si s’aprova, després de ser homologat reglamentàriament, entrarà en vigor una vegada publicat en el BOIB.
Els efectes econòmics que siguin procedents de la nova regulació retributiva s’aplicaran a partir del moment en què es publiquin al BOIB.
El present pacte, tret de l’aspecte retributiu, tindrà una vigència de 2 anys, i començarà a entrar en vigor a partir del dia en què es publiqui. L’aspecte retributiu es revisarà anualment, conforme estableix la Llei de pressupostos de l’Estat.
El present pacte podrà ser denunciat per qualsevol de les parts concertants 6 mesos abans de finalitzar, a fi de poder negociar un nou pacte i que l’Ajuntament disposi de l’antelació suficient per introduir les modificacions que correspongui en els pressupostos.
Una vegada finalitzat el període de vigència general, el pacte s’entendrà prorrogat d’any en any, tret que sigui denunciat per qualsevol de les parts concertants. En cas de pròrroga automàtica, només en seran objecte de variació els aspectes econòmics que es determinin.
La Comissió Paritària podrà negociar, amb caràcter anual, aquells aspectes econòmics d’índole no retributiva, conceptes que suposen les ajudes assistencials i altres conceptes (en cas de denúncia, mantindrà la seva vigència fins que s’hagi arribat a un nou acord).
ARTICLE 5è.- VINCULACIÓ A LA TOTALITAT
Les condicions establertes en el present pacte formen un tot orgànic i indivisible quant a la seva aplicació.
El present acord negociat és vinculant i d’obligat compliment, tant per part de l’Ajuntament com pels funcionaris als quals va adreçat.
ARTICLE 6è.- COMISSIÓ PARITÀRIA DE SEGUIMENT, INTERPRETACIÓ I VIGILÀNCIA
Amb la finalitat d’interpretar, vigilar, estudiar i adoptar solucions per a qualsevol de les qüestions de caràcter problemàtic que es derivin de l’aplicació del present acord, i per a totes les funcions complementàries que aquest li atorgui, es crea la denominada ‘Comissió paritària de seguiment, interpretació i vigilància’.
Qualsevol discrepància de les parts sobre la interpretació de l’articulat del present acord s’haurà de sotmetre amb caràcter previ a la Comissió Paritària, i les resolucions seran vinculants per a ambdues parts, sense perjudici del dret posterior d’acudir a les pertinents instàncies judicials o administratives competents.
Aquesta Comissió quedarà constituïda dins el mes següent a l’aprovació definitiva del present acord.
Estarà composta per:
- Tres membres designats pel ple de l’Ajuntament i els seus assessors.
- Tres membres designats per la representació legal dels funcionaris, i els seus assessors. Els assessors tindran veu però no tindran vot.
La comissió paritària es reunirà amb caràcter ordinari almenys una vegada cada mes, o amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri necessari qualsevol de les parts, amb un preavís de 5 dies.
CAPÍTOL II.- ORGANITZACIÓ
ARTICLE 7è.- ORGANITZACIÓ DEL TREBALL
L’organització del treball, d’acord amb la legislació vigent, és competència exclusiva de l’Ajuntament de CAPDEPERA, mitjançant els seus òrgans de govern i administració, sense perjudici dels drets i facultats d’audiència i informació reconegudes al personal a què aquest es refereix la legislació vigent, amb l’objectiu d’aconseguir més col·laboració entre les parts.
ARTICLE 8è.- PLANTILLES
La plantilla teòrica de l’Ajuntament serà la relació qualitativa i quantitativa de llocs de treball necessaris per a cada dependència, per cobrir satisfactòriament les necessitats que la corporació consideri, i serà competència exclusiva de l’Ajuntament determinar aquestes plantilles, respectant els drets reconeguts al personal representant dels treballadors en la legislació vigent.
ARTICLE 9è.- DRETS DELS FUNCIONARIS
Els empleats públics afectats pel present acord, i en tot allò que no hi estigui regulat, tindran els drets que la legislació vigent estableixi.
Si amb caràcter excepcional exerceix tasques de categoria superior, el funcionari tindrà dret a la diferència de retribució existent entre la categoria assignada i la funció que realment realitzi, des del primer dia que passi a ocupar-la i durant el temps que la realitzi, import que podrà ser satisfet com a productivitat (per la seva especial dedicació o interès i sempre respectant els límits establerts per l’art. 23 de la Llei 30/84 i el RD 861/86, de 25 d’abril).
En qualsevol cas, tant en drets com en obligacions, serà d’aplicació l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, Llei 7/2007, de 12 d’abril.
ARTICLE 10è.- OBLIGACIONS GENERALS DELS FUNCIONARIS
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
CAPÍTOL III. JORNADA LABORAL, CALENDARI, HORARIS I DESCANSOS
ARTICLE 11è.- La jornada laboral dels funcionaris de la Policia Local serà l’establerta per l’administració competent en el còmput anual, a causa de la complexitat dels torns a prestar, i aquests seran tres torns de treball de 8 hores cadascun, durant tots els dies de l’any. És a dir, el mateix que en la resta de les administracions públiques i la resta de funcionaris d’aquest Ajuntament. En l’actualitat la jornada d’aplicació és de 37’5h.
Com a clàusula de salvaguarda, s’estableix que si la normativa legal modifiqués la jornada laboral dels funcionaris, disminuint-la o augmentant-la en el transcurs i vigència del present conveni, automàticament el personal al qual es fa referència en aquest conveni veuria disminuïda o augmentada la seva jornada, adaptant-la al que estableixi aquesta normativa.
ARTICLE 12è.-
PRIMER.- JORNADA LABORAL. Per al personal funcionari de la Policia Local, serà la mateixa en còmput anual d’hores que la de la resta de personal funcionari d’aquest Ajuntament (37,5 hores setmanals), les quals es realitzaran com en l’actualitat, de forma continuada i diferenciant els dies laborables, no laborables i festius. A causa de la voluntat de l’Ajuntament, i per interès general, es reconeix la necessitat del Municipi d’haver de disposar de servei continuat de Policia les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any. S’estableixen tres torns setmanals de treball de 8 hores amb el següent horari:
- Matins: de 06:30h a 14:30 hores.
- Capvespres: de 14:30h a 22:30 hores.
- Vespre: de 22:30h a 06:30 hores.
El funcionari de Policia haurà d’iniciar i finalitzar els serveis adscrits al seu lloc de treball en les hores assenyalades.
S’estableix la possibilitat de realitzar un canvi de torn o de grup amb l’acord de les parts implicades i amb l’autorització prèvia de la Prefectura del Cos, d’un mínim de 48 hores. S’entén per canvi de torn les permutes parcials, que tornaran a la normalitat una vegada finalitzades i sempre que aquests canvis no afectin al servei.
Pel que fa als incompliments injustificats de jornada, i amb independència de les actuacions disciplinàries que siguin pertinents, tots els funcionaris s’hauran d’ajustar amb caràcter general al que disposa l’art. 36 de la Llei 31/91, que modifica la Llei 30/84, de mesures de reforma de la funció pública. Així mateix, seran d’aplicació l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i les normes estatals de rang superior que es dictin en aquesta matèria.
SEGON.- DESCANSOS DURANT LA JORNADA LABORAL
Durant la jornada diària, el personal funcionari de Policia Local tindrà dret a gaudir de trenta minuts de descans, que es computaran amb caràcter general com a temps efectiu treballat. Encara que aquest descans es pugui realitzar on el funcionari consideri adequat, es pacta que durant aquest descans no podrà sortir del terme de la localitat, per si fos requerit per a alguna urgència.
L’Ajuntament disposarà d’un espai adequat a les dependències de la Policia per a que els funcionaris referits puguin fer aquest descans a les dependències mateixes, si així ho prefereixen.
Per cada hora de regulació de trànsit el policia podrà descansar durant deu minuts, computats com a temps treballat, sempre que això no perjudiqui el servei.
TERCER.- DESCANSOS SETMANALS
Els dies de descans, excepte algun acord contrari, seran consecutius i preferentment en cap de setmana.
ARTICLE 13è. CAPS DE SETMANA, FESTIUS I SERVEIS NOCTURNS
A diferència d’altres funcionaris, la Policia Local ha de prestar serveis els dissabtes, diumenges i festius, motiu pel qual els torns han de ser rotatoris i equilibrats, i es retribuiran de manera objectiva els dies que realment es treballin. Per això se satisfaran únicament i exclusivament a qui hagi realitzat el servei complet efectiu, per ser excepcional.
A) Sistema de Control: Dins la relació de serveis extraordinaris mensuals, l’encarregat del quadrant ha d’indicar de forma separada amb la denominació corresponent (caps de setmana-festius) i relacionar tots els dies efectivament treballats pel guàrdia, i donar trasllat al departament de recursos humans per retribuir-ho a la nòmina del mes següent.
B) Quant a les festes nacionals, locals, etc., i per als funcionaris que no puguin gaudir del dia assenyalat per necessitat de servei efectiu, a més de la seva retribució habitual se li abonaran les quantitats següents:
B-1) Per cada dissabte treballat:
| Policia ............................................................. |
35’50€ |
| Oficial ............................................................. |
41’50€ |
| Subinspector .................................................... |
46€ |
B-2) Per cada diumenge treballat:
| Policia .............................................................. |
40’50€ |
| Oficial .............................................................. |
46€ |
| Subinspector ..................................................... |
51’50€ |
Per poder tenir dret a aquestes percepcions, s’hauran d’haver realitzat un mínim de sis hores de servei de les vuit corresponents.
B-3) El personal funcionari al qual va adreçat el present pacte podrà gaudir dels dies festius que la normativa vigent estableixi, tant a l’àmbit estatal com de la comunitat, així com dels festius d’àmbit local. Per cada festiu treballat (de servei complet):
| Policia ……………………………….….....… |
135€ |
| Oficial ............................................................... |
145€ |
| Subinspector ...................................................... |
155€ |
Per poder tenir dret a aquestes percepcions s’hauran d’haver realitzat un mínim de sis hores de servei de les vuit corresponents.
Es consideraran com a festius, a tots els efectes, els dies 24 i 31 de desembre.
En cas que el festiu en què realment es treballi correspongui al dia de descans habitual, l’agent podrà compensar-lo amb un altre dia de descans.
B-4) En el cas de Capdepera, en tractar-se d’un municipi amb diversitat de zones turístiques, és d’interès públic reforçar la presència policial en l’horari nocturn. Per aquest motiu es crea una unitat nocturna. S’acorda que els agents d’aquesta unitat, i que realitzin efectivament aquesta feina, a més de les retribucions habituals percebran un plus d’unitat nocturna, de forma mensual, pels següents imports:
| Policia .............................................................. |
500’00€ |
| Oficial .............................................................. |
600’00€ |
| Subinspector ..................................................... |
700’00€ |
Aquest plus estarà exclòs de les pagues extraordinàries i només es percebrà mentre es romangui treballant en aquesta unitat.
Com a norma general, s’acorda que els adscrits a aquesta unitat, en cas de trobar-se en situació d’IT (Incapacitat Temporal) per motius derivats del normal compliment del seu servei, no veuran minvada la quantia de dit plus, tret dels casos en què la IT sigui per causes no relacionades amb el servei o produïdes fora de la normal jornada laboral. En cas de dubte, això serà resolt per la mesa paritària.
ARTICLE 14è.- SERVEIS EXTRAORDINARIS
Es consideren hores de serveis extraordinaris aquelles que per imperiosa necessitat s’hagin d’efectuar fora de la jornada normal de treball.
Com a regla general, es tendirà a suprimir les hores de servei de caràcter extraordinari.
Quan per necessitat urgent o imprevisible es realitzin aquestes hores de serveis extraordinaris el càlcul per pagar-les es farà conforme a la següent fórmula:
Hora extraordinària = retribucions anuals dividit pel nombre d’hores de la jornada anual.
A la quantitat resultant de l’operació anterior s’hi afegirà el 100%, si es tracta d’una hora extraordinària de caràcter ordinari.
En el cas d’una hora extraordinària nocturna, l’import a afegir serà del 125% sobre l’hora ordinària.
Si es tracta d’una hora extraordinària en dia festiu, es practicarà un increment del 150% sobre el valor de l’hora ordinària.
Si es tracta d’una hora ordinària nocturna i festiva, l’increment del 175% sobre el valor de l’hora ordinària.
Així mateix, s’exclouen del càlcul anterior de forma expressa els serveis extraordinaris realitzats durant qualsevol festiu o esdeveniment que sigui objecte de gratificació especial, prèviament acordat entre les parts.
Les compensacions per hores de serveis extraordinaris es podran efectuar durant la jornada laboral. En aquest sentit, es pacta que les primeres 80 hores sigui el funcionari qui triï la forma de compensació i a partir d’això l’Ajuntament tendrà la facultat d’elegir la forma de compensació, informant el funcionari, abans de realitzar-les, de quina manera les pot compensar, i el funcionari decidirà com ho realitzarà.
S’estableixen tres categories d’hores de servei extraordinari:
A.-Diürnes
B.-Festives, no laborables o nocturnes
C.-Nocturnes i festives, o nocturnes i no laborables
En conseqüència, si es compensen les hores extres en temps, les de categoria A seran compensades una hora a raó de dues hores compensatòries. Les de categoria B, una hora a raó de dues hores i mitja compensatòries. I les de categoria C, una hora a raó de tres compensatòries.
CAPÍTOL IV: VACANCES, LLICÈNCIES I PERMISOS
ARTICLE 15è.- Tots els funcionaris, de conformitat amb la Llei 53/02, de 30 de desembre del 2002, per any complet de servei tindran dret a gaudir d’unes vacances retribuïdes d’1 mes natural o de 22 dies hàbils anuals, o als dies que correspongui proporcionalment a temps de servei efectiu.
Les vacances podran ser gaudides d’una sola vegada o en períodes mínims de 5 dies laborals, a elecció del funcionari, i sempre que les necessitats del servei ho permetin.
Als efectes previstos en aquest article, no es consideraran com a dies hàbils els dissabtes.
Durant el darrer trimestre de l’any natural s’establirà un quadre de vacances; per a això els funcionaris als quals va dirigit el present pacte o els seus representants formularan la corresponent petició a la Prefectura, la qual una vegada informada sobre la seva influència en el servei, passarà la proposta a l’ajuntament, per a que sigui acceptada.
El període vacacional es determinarà tenint en compte l’elecció del funcionari i necessitats del servei, i quan sigui necessari es tindran en compte les següents prioritats:
a) Funcionaris amb fills en edat escolar o escolaritzats; sempre es pretén que aquest període coincideixi amb el vacacional escolar; és a dir, al període vacacional en conjunt, no al mes concret.
b) Funcionaris que tinguin reconeguda una major antiguitat a l’administració.
Tret dels criteris establerts en el paràgraf anterior, en cada torn de treball s’intentarà que hom gaudeixi de vacances per torns rotatius, per les necessitats del servei. En cas de conflicte, la Prefectura ho resoldrà en primera instància; en segona instància, l’Ajuntament; i si hi ha disconformitat, es podrà recórrer a l’òrgan competent.
Les vacances s’hauran d’iniciar en dies laborables i la situació d’Incapacitat Temporal interromprà dit període, sempre que sigui superior a 4 dies. En aquest cas se suspendrà el període vacacional, que es gaudirà posteriorment a haver finalitzat la baixa temporal.
En cas que per qualsevol causa algun funcionari no gaudís de totes o part de les seves vacances dins l’any natural, tindrà dret a gaudir dels dies que faltassin durant el primer trimestre de l’any següent, per la qual cosa haurà de comptar amb el consegüent reconeixement de crèdit de vacances per part de la Secretaria.
En tot cas, i segons l’exposat, hom s’ajustarà al que disposa la legislació vigent en aquesta matèria.
ARTICLE 16è.- LLICÈNCIES RETRIBUÏDES
L’administració podrà concedir permisos si se n’avisa prèviament, en els següents casos, que s’hauran de justificar posteriorment:
a) Per defunció o malaltia greu d’un familiar fins a 2n grau per consanguinitat o afinitat: tres dies, si la defunció s’ha produït a la mateixa localitat i quatre dies si s’ha produït en una localitat diferent.
b) Per naixement o adopció d’un fill, tres dies si es produeix a la mateixa localitat i cinc dies quan sigui en diferent localitat o a la península.
c) Per trasllat de domicili sense canvi de residència, un dia. Si això suposa un trasllat a una altra localitat, tres dies.
d) Per raó de matrimoni el funcionariat té dret a una llicència de 15 dies naturals; el funcionariat podrà acumular aquesta llicència al període vacacional, si ho sol·licita amb 30 dies d’antelació.
e) Per concórrer a exàmens a centres oficials el funcionariat disposarà del dia de l’examen.
f) Així mateix, el funcionariat disposarà del temps necessari per al compliment de deures públics inexcusables, en els següents casos:
- Compareixença davant organismes oficials per obtenir o renovar el DNI i Passaport.
- Compareixença davant jutjats per participar a procediments judicials, bé sigui en qualitat de demandat, imputat o testimoni.
- Exàmens o renovació del permís de conduir.
ARTICLE 17è.- PERMISOS ESPECIALS
a) El funcionariat objecte del present plec amb un fill menor de 9 mesos té dret a absentar-se del servei una hora diària, de la qual s’ha de gaudir dins la jornada de treball. Hom s’ajustarà a la legislació vigent.
Si tots dos cònjuges o convivents treballen, només un dels dos podrà obtenir el permís a què es refereix aquest article.
b) El funcionari que per causa de Guarda Legal tingui al seu càrrec directe algun menor de 6 anys o disminuït psíquic o físic que no realitzi cap activitat retribuïda, tindrà dret a una disminució de la jornada de treball, d’entre un mínim d’un terç i un màxim de la meitat de la durada de la jornada, amb la reducció proporcional de retribucions.
Gaudir d’aquest dret serà incompatible amb la realització de qualsevol altra activitat distinta, sigui o no remunerada, que no sigui assistir persones disminuïdes durant l’horari de què hom és objecte de reducció.
c) Les funcionàries embarassades tindran dret a absentar-se del treball, amb dret a remuneració, per realitzar exàmens prenatals i tècniques de preparació de part. En aquest cas n’hauran de preavisar amb una antelació mínima de dos dies, i posteriorment aportar el justificant que acrediti la necessitat d’haver-se de realitzar dites proves dins la jornada de treball i aportar el corresponent justificant mèdic d’assistència.
c) En cas de maternitat, els funcionaris tindran dret a una llicència de 16 setmanes ininterrompudes, ampliables a 18 en cas de part múltiple.
El període de llicència es podrà fraccionar a elecció de la persona interessada, sempre que almenys es gaudeixi ininterrompudament de sis setmanes amb posterioritat al part. La llicència serà acumulable al període vacacional.
ARTICLE 18è.- PERMISOS PER A ASSUMPTES PROPIS
Hom s’haurà d’ajustar a la legislació vigent en aquesta matèria.
Per poder-se concedir dits permisos, hom haurà de comptar amb l’autorització de la Prefectura del cos, respectant sempre les necessitats del servei, per la qual cosa s’haurà de comunicar que ha estat sol·licitat amb antelació a la data prevista, que és d’almenys dos dies d’antelació.
Amb caràcter excepcional, podran ser gaudits durant la primera quinzena del mes de gener de l’any següent aquells dies que no s’hagin pogut gaudir en l’any natural.
CAPÍTOL V.- SEGURETAT I HIGIENE EN EL TREBALL. SITUACIONS D’INCAPACITAT TEMPORAL
ARTICLE 19è.- L’Ajuntament haurà de complir amb la Llei de riscos laborals, per la qual cosa s’obliga a concertar els serveis de prevenció i assistència amb una Mútua o empresa autoritzada en legal forma per prestar aquest servei.
Independentment del compliment en matèria de Seguretat i Higiene, es crearà una Comissió Mixta per interpretar i vigilar les mesures de seguretat en els diferents llocs de treball; aquesta comissió estarà formada per dos membres de la junta de personal, treballadors, i dos membres de la corporació, a més del Batle, qui ocuparà la presidència d’aquesta comissió. Als delegats de prevenció o membres d’aquesta Junta per part dels treballadors se’ls impartirà el curs de Seguretat i Higiene que el Ministeri de Treball, Mútua, o si escau qualsevol organisme competent en la matèria organitzi.
ARTICLE 20è.- SITUACIÓ D’INCAPACITAT TEMPORAL.(Queda suspès per acord ple de 4 d’octubre 2012)
Per a que els funcionaris vegin complementades a càrrec de l’Ajuntament fins al 100% de les seves retribucions ordinàries (amb caràcter assistencial, sempre que hi hagi pressupost per a això), i prenent com a referència la retribució mensual de la seva categoria i destinació, tant per a la contingència d’accident com de malaltia, s’haurà de complir els següents requisits:
a) Lliurar el comunicat de baixa mèdica en el termini màxim de cinc dies des de la data de la contingència.
b) En cas que la seva falta d’assistència al treball no ocasioni baixa mèdica sinó simplement assistencial, hom haurà de presentar en el termini de 48 hores el corresponent comunicat d’assistència mèdica, no serà suficient la mera manifestació del funcionariat.
ARTICLE 21è.- INCAPACITAT SOBREVINGUDA
En cas que per resolució de l’Institut Nacional de la Seguretat Social es declarés el funcionari en situació d’Incapacitat Permanent Parcial, l’Ajuntament efectuarà les gestions necessàries per readaptar al treballador al nou lloc de feina que sigui factible amb la seva incapacitat.
ARTICLE 22è.- ASSEGURANÇA DE VIDA, ACCIDENT O INVALIDESA
L’Ajuntament concertarà per a tot el personal funcionari al servei de la corporació una pòlissa d’assegurança que garanteixi els capitals i conceptes que s’assenyalen a continuació:
a) 30.000 euros en cas de defunció derivada d’accident. Aquesta indemnització serà rebuda pels hereus del funcionariat d’una sola vegada.
b) 24.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent Absoluta per a tota tasca derivada d’accident.
c) 18.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent Total per a la professió habitual derivada d’accident.
d) 12.000 euros en cas de mort o Invalidesa Permanent en el Grau d’Absoluta derivada de malaltia.
e) 8.000 euros en cas d’Incapacitat Permanent en el Grau de Total per a Professió habitual derivada de malaltia.
Així mateix, tots els funcionaris tindran dret a un reconeixement mèdic anual, a efectuar per la Mútua o entitat concertada per l’Ajuntament, reconeixement que anirà al seu càrrec.
ARTICLE 23è.- COBERTURA DE RESPONSABILITAT CIVIL
Tret que es pugui provar judicialment que hi ha delicte dolós en la conducta del funcionariat, així com en els casos de prevaricació, maquinació per alterar el preu de les coses o altre delicte o falta imputable a la conducta del funcionariat, l’Ajuntament, en substitució de la responsabilitat del funcionari, es responsabilitzarà d’abonar les indemnitzacions que es poguessin derivar de la responsabilitat civil de les actuacions dels treballadors municipals en l’exercici de les seves activitats professionals desenvolupades per a l’Ajuntament de Capdepera. A aquest efecte l’Ajuntament podrà concertar les pòlisses d’assegurança que estimi oportunes (en tot cas d’acord amb el que disposa el Títol X de la Llei 30/92, de règim jurídic que regula la responsabilitat patrimonial).
ARTICLE 24è.- ASSISTÈNCIA JURÍDICA
Tots els funcionaris que com a conseqüència de l’acompliment de la seva activitat professional siguin inculpats o processats judicialment, injuriats, vexats o maltractats per qualsevol persona física o jurídica, de comú acord amb l’Ajuntament, podran designar un Advocat i un Procurador dels que exerceixen a Balears, a fi de procurar la legítima defensa dels seus interessos i responsabilitats penals i civils.
Els honoraris de lletrat i procurador acordats, així com les despeses de fiança i costes judicials, seran abonats per l’Ajuntament, i si escau seran deduïdes les quantitats que fossin cobertes per qualsevol pòlissa d’assegurances que poguessin ser d’utilitat al cas.
Si en la resolució judicial s’acredités que el funcionari ha actuat de mala fe o resultés condemnat, les despeses assenyalades en el paràgraf anterior hauran de ser abonades pel funcionari, i en conseqüència es rellevarà l’Ajuntament d’aquestes despeses.
ARTICLE 25è.- ACCIDENTS DE CIRCULACIÓ
En cas que algun treballador funcionari, conduint vehicles de propietat municipal o particular, en acte de servei per compte i ordre de l’Ajuntament sofrís un accident de circulació durant la seva jornada laboral, tindrà dret que per part de l’Ajuntament s’abonin els honoraris de la seva defensa lletrada davant els Jutjats, Tribunals i organismes competents, sempre que aquests honoraris no estiguin inclosos per la companyia asseguradora del vehicle.
En cas que el vehicle sigui particular, per a que l’Ajuntament aboni els danys serà necessari presentar la factura o pressupost, i que aquesta sigui acceptada per un pèrit. En queden exclosos els itineraris d’anada i tornada habituals al centre de treball.
Així mateix, l’Ajuntament satisfarà les possibles fiances que els òrgans judicials dictaminin.
En queden exclosos els casos en què el funcionari sigui declarat responsable per imprudència, negligència, embriaguesa o qualsevol circumstància que impliqui la declaració de culpabilitat imputable al treballador.
CAPÍTOL VI.- CONDICIONS SOCIALS I AJUDES ASSISTENCIALS
ARTICLE 26è.- RENOVACIÓ DEL PERMÍS DE CONDUIR
La corporació es farà càrrec de les despeses derivades de la renovació dels permisos de conduir dels funcionaris que estiguin obligats a conduir vehicles municipals com a conseqüència de la naturalesa de la seva activitat, i en tot cas quan per accedir a dita plaça o lloc de treball s’hagi exigit l’obligatorietat d’haver de disposar del permís de conduir.
ARTICLE 27è.- BEQUES PER ESTUDI
S’estableix una ajuda per escolaritat de 35 euros mensuals per fill, per als funcionaris amb plaça pròpia o interins que tinguin al seu càrrec fills menors de 18 anys, i 100€ anuals per fill, en concepte d’ajuda per a la compra de llibres de text, justificant prèviament les despeses mitjançant la factura corresponent. En cas que concorrin dos funcionaris amb fills en comú, únicament s’abonarà l’ajuda a un d’ells.
ARTICLE 28è.- CONCESSIÓ DE BESTRETES I PRÉSTECS
L’Ajuntament en el conveni anterior tenia concertat amb els funcionaris un apartat sobre bestretes i préstecs. A causa de les dificultats econòmiques per les quals travessa l’Administració Pública Local s’acorda suspendre temporalment el contingut d’aquest article, mentre aquest sigui vigent, sense perjudici que en el pròxim es pugui negociar novament tornar-lo a incorporar.
AJUDES MEDICOASSISTENCIALS
ARTICLE 29è.- AJUDES MEDICOASSISTENCIALS
L’Ajuntament facilitarà la prestació de les ajudes assistencials que s’estableixen pels conceptes, imports i condicions que es relacionen a continuació, sempre que no resultin cobertes per qualsevol pòlissa d’assegurances a aquest efecte, d’acord amb el següent:
a) Les ajudes assistencials es facilitaran sempre que els funcionaris ho sol·licitin per a ells mateixos i acreditin que són necessaris presentant el corresponent informe facultatiu i la corresponent factura original, així com una autorització signada de la persona interessada, en què es compromet que la seva factura pugui ser investigada per la Comissió Paritària.
b) Les ajudes no s’abonaran en el supòsit que siguin cobertes per qualsevol assegurança de caràcter públic o privat que si escau tingui concertada l’Ajuntament.
c) La Comissió Paritària resoldrà aquelles sol·licituds que tinguin caràcter dubtós.
d) Els imports de les ajudes seran fins que finalitzi la vigència del present pacte.
Relació d’ajudes:
| 1.- Dentals |
|
| 1.a. Dentadura completa....................................... |
140 euros per vigència pacte. |
| 1.b. ½ dentadura................................................. |
70 euros per vigència pacte. |
| 1.c. Ortopèdia funcional ...................................... |
80 euros per vigència pacte. |
| 1.d. Corones i fundes .......................................... |
25 euros per vigència pacte. |
| 1.e. Empastament................................................ |
160 euros per vigència pacte. |
| 1.f. Profilaxis ...................................................... |
80 euros per vigència pacte. |
|
|
|
| 2.- Auditiva |
|
| 2.a. Audiòfons .................................................... |
120 euros per vigència pacte. |
|
|
|
| 3.- Oculars |
|
| Segons l’import de la factura o com a màxim: |
|
| 3.a- Vidres.......................................................... |
100 euros per vigència pacte. |
| 3.b- Reposició de vidres....................................... |
50 euros per vigència pacte. |
| 3.c- Muntures...................................................... |
50 euros per vigència pacte. |
| 3.d- Lentilles…………………………………......... |
100 euros per vigència pacte |
|
|
|
| 4.- Altres |
|
| Segons l’import de la factura o com a màxim: |
|
| 4.a- Calçat ortopèdic............................................. |
80 euros per vigència pacte. |
| 4.b- Plantilles ortopèdiques.................................... |
80 euros per vigència pacte. |
ARTICLE 30è.- AJUDES PER MINUSVALIDESA
Les ajudes per situacions de minusvalidesa del/s fill/s del funcionari en grau igual o superior al 33% seran les següents:
1.- Fills amb minusvalidesa:
a) Ajuda anual. Per als fills menors de 18 anys amb minusvalidesa seran 212 euros anuals, si el grau de minusvalidesa està entre el 33% i el 65%.
b) De 387 euros anuals, si el grau de minusvalidesa és del 65% al 100%, la qual cosa s’haurà d’acreditar mitjançant la certificació de l’I.B.A.S.
ARTICLE 31è.- AJUDES PER JUBILACIONS O SITUACIONS ASSIMILADES A LA JUBILACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
L’Ajuntament, com a premi de fidelitat al personal que es jubili o que passi a la situació assimilada a la jubilació, i que tingui una antiguitat de 20 anys a la plantilla, concedirà una ajuda econòmica, que s’abonarà d’una sola vegada, a fi de contribuir a pal·liar la pèrdua de poder adquisitiu que normalment suposa passar a dita situació, i tindrà la quantia següent:
a) Si la jubilació es produeix des del dia en què compleixin 60 anys fins al dia en què es compleixin 61 anys, l’import de 6 mensualitats calculades a raó de l’últim sou íntegre.
b) Des del dia que es compleixin 61 anys fins al dia en què es compleixin 62 anys, l’import serà de cinc mensualitats calculades a raó de l’últim sou íntegre.
c) Des del dia que es compleixin 62 anys al dia en què es compleixi 63 anys, quatre mensualitats íntegres.
d) Des del dia que es compleixin 63 anys al dia en què es compleixin 64 anys, tres mensualitats íntegres.
e) Des del dia que es compleixin 64 anys fins al dia en què es compleixin 65 anys, dues mensualitats íntegres.
f) Si el funcionari es jubila als 65 anys, una mensualitat equivalent a l’últim sou íntegre.
Per poder tenir dret a aquestes ajudes, a més dels 20 anys d’antiguitat a l’ajuntament serà necessari haver acordat prèviament dita jubilació amb l’ajuntament, situació de la qual s’haurà d’haver donat compte amb dos mesos d’antelació abans de la data en què s’hagi de produir la jubilació.
Totes les quantitats indicades al capítol 6, a excepció feta de les assenyalades a l’art. 33, es revaloritzaran anualment d’acord amb l’I.P.C.
En tot cas, hom s’haurà d’ajustar al que disposa la legislació vigent en aquesta matèria, per si no fos d’aplicació.
CAPÍTOL VII.- RÈGIM ECONÒMIC
ARTICLE 32è.- CONCEPTES RETRIBUTIUS
Les retribucions del personal comprès en el present conveni estan formades pels conceptes retributius prevists a la legislació vigent, Llei 30/84, Reial decret 861/86, i a les disposicions que el modifiquin.
Les retribucions bàsiques estaran constituïdes per:
- Sou
- Triennis
- Pagues extraordinàries
Les retribucions complementàries seran:
- Complement de destinació.
- Complement específic.
- Indemnitzacions per Residència.
- Complement de productivitat.
- Gratificacions serveis extraordinaris.
Així mateix, i donat que per la naturalesa de la diversitat de tasques que concorren a l’Ajuntament, és freqüent que els funcionaris realitzin tasques diverses i entre diferents categories. Per això, tal com s’estableix en el conveni anterior, s’estableix un complement de productivitat. Per això es tindrà en compte, sempre que sigui possible, el grup de classificació, i d’acord amb la Llei 30/84, el RD 861/86, i segons el criteri del Batle.
ARTICLE 33è.- PAGUES EXTRAORDINÀRIES
S’aplicarà la legislació vigent.
ARTICLE 34è.- ANTIGUITAT
El personal funcionari fix tindrà dret a percebre una retribució per cada tres anys de servei a l’administració, l’import de la qual es calcularà conforme a la legislació vigent de caràcter general per als funcionaris d’administració local. A aquest efecte, es respectarà la quantitat assolida per tots els treballadors en entrar en vigor el present conveni, i l’import de cada trienni serà el que correspongui (a l’últim cos o escala, classe i categoria professional que el funcionari ocupi).
ARTICLE 35è.- RETRIBUCIONS COMPLEMENTÀRIES
A) Complement de destinació
Es reportarà la quantia fixada a la Llei de pressupostos de l’Estat per al respectiu nivell del lloc ocupat, que figurarà a la relació de llocs de treball.
B) complement específic
Es reportarà per l’acompliment d’un lloc de treball que tingui assignat aquest complement en el catàleg de llocs de treball pactat pels funcionaris i aprovat per la corporació municipal, ja que està destinat a retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. En qualsevol cas hom s’haurà d’ajustar a l’article quart del RD 861/86.
ARTICLE 36è.- GRATIFICACIONS EXTRASALARIALS
Es pacta que a partir de l’entrada en vigor del present conveni, i sense efectes retroactius, els funcionaris que acreditin haver exercit 25 anys ininterromputs de servei per a la Corporació Municipal seran recompensats amb un premi en metàl·lic, que consistirà en l’import d’una mensualitat de la retribució íntegra.
Aquesta quantitat s’abonarà al mes següent d’haver complert 25 anys de servei (a càrrec de les despeses d’assistència social i sempre que hi hagi crèdit, i no contradigui el text legal a aquest efecte en plena vigència).
ARTICLE 37è.- QUILOMETRATGE
En cas que, per ordre de l’Ajuntament o d’algun organisme, per qüestions de treball el funcionari s’hagués de desplaçar a Jutjats o a altres organismes públics i hagués d’utilitzar el vehicle propi fora de la jornada laboral, l’Ajuntament (segons l’article 18 del RD 462/02, de 24 de maig, i posteriors actualitzacions anuals) abonarà en concepte de quilometratge realitzat la quantitat de 0,19€ per quilòmetre.
ARTICLE 38è- DIETES
El personal funcionari que per qualsevol causa relacionada amb el lloc de treball que realitza es vegi amb la necessitat d’haver-se de desplaçar o de realitzar viatges que comportin despeses de manutenció i allotjament, tendrà dret a la indemnització econòmica que la normativa vigent estableix. En cas que s’hagi de dinar o sopar el preu màxim serà de 12€.
ARTICLE 39è- DRETS SINDICALS
Els funcionaris afectats pel present conveni tendran els drets generals que legalment se’ls reconegui, i en particular:
PRIMER.-
a) A la lliure sindicació i associació.
b) A la negociació col·lectiva.
c) Dret a reunió.
d) A adoptar mesures de conflicte col·lectiu i vaga.
SEGON.- Així mateix, els funcionaris tenen dret al respecte, a la intimitat i a la consideració deguda a la seva dignitat.
TERCER.- En matèria sindical i de representació col·lectiva les parts signants del present conveni se sotmeten al que disposi la legislació de caràcter general en la matèria.
ARTICLE 40è.- ASSISTÈNCIA A JUTJATS
Com a norma general es facilitarà l’assistència a jutjats durant el servei habitual. En defecte d’això, l’assistència del personal de la Policia Local al jutjat per motius professionals i fora de la jornada laboral es retribuirà de la següent manera:
Jutjats de Manacor
Si s’hi acudeix amb vehicle propi el quilometratge s’abonarà a raó de 0,19€ per quilòmetre, i l’horari es considerarà hora extraordinària de caràcter ordinari. Es computaran dues hores de servei extraordinari.
Si a causa de retards no imputables a l’agent s’hagués de prolongar l’hora, s’entendrà com a efectuada una hora extra si se supera la fracció de 30 minuts.
Jutjats de Palma
El quilometratge, igual qui en el cas anterior, s’abonarà a raó de 0,19€ per quilòmetre i les hores es consideraran extraordinàries de caràcter ordinari. Es computaran quatre hores de servei extraordinari; i també, igual que en l’apartat anterior, la fracció superior a 30 minuts es considerarà hora extraordinària completa. (En el cas del personal resident a Palma de Mallorca s’aplicarà al revés.)
Si per causa de la compareixença al jutjat aquesta es retardés per causes no imputables a l’agent i, per tant, hagués d’efectuar una menjada fora del seu domicili, se li abonarà en concepte de mitja dieta pel menjar, l’import de la factura de la qual només podrà ser d’un màxim de 12€ , sempre que el procés i presentació superi les 14:00 hores.
Als efectes pertinents, serà necessari presentar la factura corresponent.
Aquests abonaments més amunt esmentats s’efectuaran sempre que l’agent presenti la citació o certificat degudament segellat en el jutjat, en el qual han de constar les dades de data i hores d’assistència.
Capdepera, 1 de febrer de 2013
El Batle
Rafel Fernàndez Mallol