Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 3567
Protecció. DP 2010/82 Notificació ACGU de 06.11.2012.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 6 de novembre de 2012, a FRANCISCO MOTOS RAFAEL i a SALVAT MUÑOZ SORAYA, amb DNI 47.725.890-Q i 43.186.581-X, respectivament, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2010/182, en relació al immoble ubicat al C/ GENERAL RIERA ORTEGA NÚM 35, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 6 de novembre de 2012 es va acordar el següent:

I. Atès que mitjançant Acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 12 de maig de 2011, es va ordenar a la Sra. Magdalena Frau Ribas, amb DNI 41.099.927-P, a la Sra. Isabel Frau Ribas, amb DNI 41.099.246-V, al Sr. Riccardo Olivieri Garbagnati, amb NIE X0282599K, a la Sra. Inmaculada Fernandez Morcillo, amb DNI 43.065.766-Z, al Sr. Miguel Rodriguez Frau, amb DNI 43.001.794-M, i a la Sra. Antonia Gomis Vidal, amb DNI 41.115.478-B, la realització de les obres descrites a l’informe tècnic de data 16 de setembre de 2010.

II. Atès que mitjançant Decret del tinent de batlle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 23004, de data 2 de desembre de 2011, es va estimar el recurs de reposició presentat en data en data 10 de juny de 2011 per la Sra. Antonia Gomis Vidal, amb DNI 41.115.478-B, excloent-la de l’expedient, ja que, segons la nota informativa del Registre de la Propietat núm. 3 de Palma obrant a l’expedient, no era propietària de l’immoble situat al carrer General Ricardo Ortega, núm. 35, 2n pis, i iniciant-lo, donant-li tràmit d’audiència, amb el Sr. Rafael Francisco Motos, amb DNI 47.725.890-Q, i la Sra. Soraya Salvat Muñoz, amb DNI 43.186.581-X, ambdós propietaris a parts iguals de l’immoble de referència.

III. Atès el resultat de l’audiència efectuada al Sr. Rafael Francisco Motos i a la Sra. Soraya Salvat Muñoz, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer General Ricardo Ortega, núm. 35, descrites a l’informe tècnic de data 16 de setembre de 2010, que transcrit diu:

“En relació a l'expedient abans referenciat i a la vista de la sol·licitud d’informe del Negociat de Protecció de l’Edificació de data 01-09-10, per realitzar informe tècnic sobre condicions de seguretat i salubritat pública:

INFORME TÈCNIC

DESCRIPCIÓ.

Es tracta d’un edifici entre mitgeres de planta baixa i quatre plantes pis, més àtic. La coberta és plana transitable a la terrassa del àtic.

CARACTERÍSTIQUES URBANÍSTIQUES.

Segons el PGOU vigent l’immoble es troba en una zona qualificada com a B6a.

PATOLOGIES.

En el bloc assenyalat amb el nº 35C del C/ Ricardo Ortega s’ha pogut comprovar al voladís de la cornisa de la planta última que s’ha després un tros de material deixant a la vista l’armadura oxidada i sense recobriment de formigó.

CONCLUSIÓ.

A la vista de les patologies abans descrites i la vista que no queda garantida la seguretat constructiva de la cornisa, i degut a que limita amb la via pública, és del parèixer tècnic que subscriu de tramitar la següent ORDRE d’execució per als propietaris:

ORDRE EXECUCIÓ:

  • Retirada de qualsevol element  i/o revestiment en estat inestable dels alero-cornisa.
  • Reparació de les cornises amb sanejat de la zona, passivació de les armadures, aplicació de morter reparador i acabat similar a l’existent.

Condicions abans de l’inici:

Abans de l’inici de les obres s’ha d’aportar la següent documentació:

  1. Assumeix del tècnic director de les obres.
  2. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut.
  3. Coordinador de seguretat.
  4. Nomenament de l’empresa constructora.

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents, i sense perjudici que es demanin les llicencies d’obres que es considerin oportunes al departament corresponent, no essent les mateixes obligatòries, ja que el Decret ja és una llicencia en si mateixa.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre                              4 MESOS

Pressupost d’execució material estimatiu              1200 €

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -A) per inspecció d’edificis i informe, i B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2012, que tindrà el següent càlcul: B) 2,53% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (1.200€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; 2el Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

A  C  O  R  D

1r) ORDENAR als propietaris de l’immoble, solar i/o terreny que figura a continuació que corregeixin les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se’ls adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament els haurà de sancionar amb multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB núm. 186 EXT., de 27-12-2006):

Al Sr. RAFAEL FRANCISCO MOTOS, amb DNI 47.725.890-Q, i la Sra. SORAYA SALVAT MUÑOZ, amb DNI 43.186.581-X, ambdós propietaris a parts iguals de l’immoble ubicat al segons pis del carrer General Ricardo Ortega, núm. 35, el que disposa l’informe tècnic de data 16 de setembre de 2010, que parcialment transcrit diu:

“(...) ORDRE EXECUCIÓ:

  • Retirada de qualsevol element  i/o revestiment en estat inestable dels alero-cornisa.
  • Reparació de les cornises amb sanejat de la zona, passivació de les armadures, aplicació de morter reparador i acabat similar a l’existent.

Condicions abans de l’inici:

Abans de l’inici de les obres s’ha d’aportar la següent documentació:

  1. Assumeix del tècnic director de les obres.
  2. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut.
  3. Coordinador de seguretat.
  4. Nomenament de l’empresa constructora.

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents, i sense perjudici que es demanin les llicencies d’obres que es considerin oportunes al departament corresponent, no essent les mateixes obligatòries, ja que el Decret ja és una llicencia en si mateixa.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre      4 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu      1200 €           

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

2n) ADVERTIR als propietaris referits que podran iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord.

NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.

3r) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament l’haurà d’imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble en cas d’incompliment d’aquest darrer termini.

4t) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari per al seu coneixement i efectes oportuns.

5è) NOTIFICAR la present resolució al Sr. Rafael Francisco Motos, amb DNI 47.725.890-Q, i la Sra. Soraya Salvat Muñoz, amb DNI 43.186.581-X.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 18 de febrer de 2013

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de
08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)

Elvira Salvá Armengod.