Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 3562
Protecció. DP 2012/113 Notificació Decret 19280 de 25.10.2012.
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 19280 de data 25 d’octubre de 2012 de l’Ajuntament de Palma, a MARGARITA ESTARELLAS GELABERT, amb DNI. 41.108.115, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2012/113, en relació al immoble ubicat al C/ JAUME II NÚM. 36, NÚM. 3-A, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística,de conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 19280 de data 25.10.2012 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 24.10.2012, r.i. 24.12.2012, relatiu a l’immoble ubicat al c. Jaume II, 36 angular c. Colom (PC 001037-01) que transcrit diu: “...
Es tracta d’un edifici plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa i sis plantes pis, el qual fa xamfrà amb el carrer Colom. La seva estructura és de biguetes de fusta en el xamfrà i de formigó a la resta de l’edifici. La seva coberta plana transitable.
L’edifici objecte d’aquest informe té la qualificació N4, segons el PGOU vigent.
L’edifici ja va ser objecte d’un expedient de protecció per despreniments de façana. DP 1997/2105.
També té expedient ITE 2012/557, desfavorable amb supòsits 4r.
A petició d’un dels propietaris per l’enfonsament d’una de les biguetes del forjat de coberta, es realitza visita d’inspecció a l’edifici amb l’oficial de Bombers Luis Ortega, observant que:
CONCLUSIÓ.
Vistes les patologies dels forjats de coberta i les dues plantes inferiors a aquesta (plantes 4ª i 5ª) el tècnic que subscriu és del parer que es realitzi un apuntalament preventiu de tots els forjats en mal estat descendint les càrregues tal i com ordeni la direcció tècnica per evitar la sobrecàrrega de la resta de forjats. Vist l’estat en què ha quedat la bigueta de fusta que ha col·lapsat a la planta coberta s’ha de protegir la façana per evitar que en cas de nous moviments hi hagi despreniments cap a la via pública, sobretot a la part de la façana del xamfrà amb el carrer Colom.
Per altra banda i vist l’estat dels forjats superiors, s’haurà de realitzar cales a la resta de forjats per tal de veure l’estat de les biguetes.
Per a la rehabilitació dels forjats en mal estat, s’haurà de sol·licitar la corresponent llicència, tal i com es va informar al propietari present, ja que a més a més hi ha obres derivades de la ITE.
Passar còpia de l’informe a:
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS) amb comunicat a la Comissió de Centre Històric pel seu coneixement
(Vist l’estat en que ha quedat la bigueta del forjat de coberta que ha col·lapsat –planta sisena-, que pot provocar danys a la façana i despreniments cap a la via pública i vist l’estat en que es troben els dos forjats inferiors –plantes quarta i cinquena-)
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 30 dies.
Pressupost d’execució material estimatiu 6.500 €
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat conforme s’han realitzat les mesures cautelars ordenades i s’ha comprovat que no existeix perill per l’estabilitat de l’edifici fins a la seva rehabilitació (o indicar el temps de revisió del certificat), ni de despreniments cap a la via pública o a tercers.
Per a la realització de qualsevol altra actuació i les obres necessàries per a la reparació dels forjats serà necessari sol·licitar la corresponent llicència d’obres.
(Comunicar a Policia-ITE- Comissió de Centre Històric)”
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 C) de l’Ordenança Fiscal per a 2012, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,53% sobre 6.500’-€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
DECRET
1r.ORDENAR als propietaris de l’immoble situat a c. Jaume II, 36 angular c. Colom (PC 001037-01) Sra. Francisca Rullán Borrás amb DNI 41.309.772; Sr. Sebastián Estarellas Perelló amb DNI 41.143.395 ; Sr. Andrés Rullán Estarellas amb DNI 43.017.602-N; Sra. Aina Rullán Estarellas amb DNI 43.014.561-F; Sra. Magdalena Rullán Estarellas amb DNI 42.999.996-R; i Sra. Margarita Estarellas Gelabert, les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 24.10.2012, transcrit a l’expositiu d’aquest decret
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS) amb comunicat a la Comissió de Centre Històric pel seu coneixement
(Vist l’estat en que ha quedat la bigueta del forjat de coberta que ha col·lapsat –planta sisena-, que pot provocar danys a la façana i despreniments cap a la via pública i vist l’estat en que es troben els dos forjats inferiors –plantes quarta i cinquena-)
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 30 dies.
Pressupost d’execució material estimatiu 6.500 €
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat conforme s’han realitzat les mesures cautelars ordenades i s’ha comprovat que no existeix perill per l’estabilitat de l’edifici fins a la seva rehabilitació (o indicar el temps de revisió del certificat), ni de despreniments cap a la via pública o a tercers.
Per a la realització de qualsevol altra actuació i les obres necessàries per a la reparació dels forjats serà necessari sol·licitar la corresponent llicència d’obres.
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.COMUNICAR el present decret a la Comissió de Centre Històric de l’Ajuntament de Palma i al policia local.
6è. NOTIFICAR el present decret als propietaris enumerats al punt primer d’aquest decret.
Atesa la documentació presentada al registre general pel Sr. Andres Rullan Estarellas, i vist l’informe del tècnic municipal de data 25.10.2012, es poden INICIAR LES OBRES.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 21 de febrer de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de
08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.