Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 3544
Bases d'una borsa d'interins de la categoria d'administratiu
Versió PDF
Per acord de la junta de govern en la sessió de dia 18 de febrer de 2013, es va resoldre aprovar la convocatòria i les bases per a constituir una borsa d’aspirants, per proveir, com a funcionaris interins, les vacants, substitucions i altres incidències de la categoria d’administratiu d’administració general d’aquest Ajuntament, mitjançant el sistema de concurs.
Es publiquen a continuació les bases d’aquesta convocatòria.
“Bases específiques que regiran la convocatòria EXTRAORDINÀRIA per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, les vacants, substitucions i altres incidències de LA CATEGORIA D’ADMINISTRATIU DE l'Ajuntament de Santa Margalida
PRIMERA. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I FUNCIONS:
L'objecte d'aquesta convocatòria extraordinària és constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, les vacants, substitucions i altres incidències de la categoria d’administratiu, grup C, subgrup C1, d’aquest Ajuntament.
Les funcions a realitzar són bàsicament tasques administratives, normalment de tràmit i col·laboració.
SEGONA. FORMA DE SELECCIÓ
El procediment de selecció per a la constitució de la present borsa de treball serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure.
TERCERA. REQUISITS I CONDICIONS GENERALS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en aquesta convocatòria, serà necessari, d'acord amb l'establert a l'article 56 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'article 57 de la mateixa llei.
b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent.
d) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el compliment de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
f) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B (actualment B2). Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura, l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), o una altra institució reconeguda a aquest efecte per la legislació vigent.
Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.
Els documents acreditatius dels requisits, per original o fotocopia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment. La resta d'acord amb la base novena, punt 4, per als inclosos en la llista de la borsa de treball.
QUARTA. SOL·LICITUDS, DOCUMENTACIÓ I DRETS D'EXAMEN
1. Les sol·licituds es dirigiran al Batle President de la Corporació, s’ajustaran al model que figura en l’annex I d’aquestes bases, i es presentaran en el termini de 15 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació íntegra de les presents bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
2. La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la Corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3. Per ser admès i formar part de la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la instancia que reuneixen tots els requisits establerts a la base tercera.
A la sol·licitud s’hauran d’acompanyar, a més, els següents documents:
- Fotocòpia del document nacional d’identitat.
- A l’efecte de restar exempt de la prova específica de coneixements de la llengua catalana, les persones interessades presentaran fotocòpia acarada del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, del nivell de coneixement exigit en aquesta convocatòria.
- Relació dels mèrits de què disposin i que vulguin que se'ls tinguin en compte en la fase de concurs, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en base vuitena de valoració de mèrits. Aquests mèrits s’hauran d’acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc… per mitjà d'originals o fotocòpies acarades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats, a més, perquè es tinguin en compte determinats mèrits s'han d'assenyalar expressament i no basten mencions genèriques.
4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament (www.ajsantamargalida.net).
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en la pàgina web; a la mateixa resolució s'hi inclourà la relació d'aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana i es fitxarà un termini de 5 dies hàbils per esmenar els defectes o presentar al·legacions.
2. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades en el termini màxim d’un mes, i la llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants, i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.
2. El Tribunal Qualificador estarà constituït per:
TITULARS:
- President: Jaume Adrover Cànaves (Funcionari d’aquest Ajuntament).
- Vocals: Margalida Quetglas Ferragut (Interventora d’aquest Ajuntament).
Isabel Mas Vanrell (Funcionària d’aquest Ajuntament).
José Ballester Cerdà (Funcionari d’aquest Ajuntament).
- Secretari: Joan Seguí Serra (Secretari d’aquest Ajuntament).
SUPLENTS:
- President: Maria Marques Garcia (Funcionària d’aquest Ajuntament).
- Vocals: Catalina Crespí Serra (Interventora de l’Ajuntament d’Alcúdia).
Francisca Seguí Serra (Funcionària d’aquest Ajuntament).
Antònia Pastor Gual (Funcionària d’aquest Ajuntament).
- Secretari: Bartomeu Marimon Simó (Oficial Major de l’Ajuntament de Muro).
La designació del Tribunal Qualificador inclourà la dels corresponents suplents, i el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis i a la pagina web al mateix temps que la llista definitiva d'admesos i exclosos. Es podran nomenar assessors del Tribunal, que actuaran amb veu però sense vot.
3. Els membres del Tribunal hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida als aspirants.
4. El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres del Tribunal tendran veu i vot, i les seves decisions s’hauran d’adoptar per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació del Tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions del Tribunal vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
8. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
SETENA. PROVA ESPECÍFICA DE LENGUA CATALANA
1. Amb caràcter previ, per a les persones aspirants que no hagin acreditat la possessió del nivell de català exigit a la base tercera, es realitzarà una prova obligatòria que avaluarà els coneixements de català. Per a la realització d'aquest exercici, el Tribunal qualificador contarà amb l'assessorament del servei d'Assessorament Lingüístic de l'Ajuntament. La prova es qualificarà d’apte/a o no apte/a. La data i hora d'anunci de la prova s'exposarà en el tauler d'anuncis i a la pagina web de l'Ajuntament.
2. Una vegada realitzada la prova de llengua catalana, el Tribunal qualificador emetrà resolució en la qual declararà aptes o no aptes les persones aspirants que l’hagin realitzada, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pagina web de la corporació. La qualificació de no apte o la no compareixença de l’aspirant a la prova, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu
VUITENA. VALORACIÓ DE MÈRITS
La puntuació màxima del concurs és de 61 punts, d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit. La puntuació mínima per formar part de la borsa és de 8 punts. En el supòsit que cap aspirant arribi a la referida puntuació mínima, el Tribunal pot establir que la puntuació mínima sigui de 5 punts.
Serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 15 punts, d’acord amb els criteris següents:
Serveis prestats com a personal funcionari o laboral en qualsevol administració pública, en la categoria d’administratiu o superior: 0.5 punts per mes complet.
Serveis prestats a l’empresa privada en la categoria d’administratiu: 0.5 punts per mes complet.
Pel que fa a l’acreditació, en el cas de l’administració pública cal presentar un certificat de serveis prestats, en el que consti el temps treballat, la categoria, i la vinculació amb la referida administració. En el cas de l’empresa privada, cal presentar un certificat d’empresa, en el que consti el temps treballat, la categoria professional i el grup de cotització a la Seguretat Social (grup 3 o 5 o inferior), o copia dels contractes juntament amb la vida laboral.
En ambdós casos, sols es comptabilitzaran els serveis prestats en l’àmbit estrictament administratiu, dins els darrers 6 anys, i si la jornada ha estat inferior a l’ordinària, la puntuació es reduirà proporcionalment.
Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 30 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per la titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 18 punts.
b) Per la titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 30 punts.
Coneixements de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 6 punts:
Certificat de nivell C1 (anteriorment certificat C): 3 punts.
Certificat de nivell C2 (anteriorment certificat D): 5 punts.
Certificat de nivell LA (anteriorment certificat E): 1 punt.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
Cursos de formació
Es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials o administracions públiques, sempre que estiguin degudament documentats, i estiguin directament relacionats amb les tasques pròpies de la categoria:
Per cada curs de mes de 50 hores: 1 punt.
Per cada curs de 30 a 49 hores: 0.75 punts.
Per cada curs de 10 a 29 hores: 0.50 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 10 punts. Els cursos de durada inferior a 10 hores no es valoraran.
NOVENA. LLISTA DEFINITIVA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants d'acord amb ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal.
2. El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, per tal de conformar la borsa.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació, tendrà preferència l’aspirant en possessió de la titulació de llicenciatura. Si l’empat persisteix, l’aspirant en possessió de la titulació de diplomatura. Si l’empat persisteix, l’aspirant de major puntuació a "serveis prestats". En cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig.
4. Quan l’Ajuntament hagi de fer ús d’aquesta borsa, per cobrir necessitats de la plantilla, s’ofertarà per ordre de puntuació a les persones que la conformen. A aquest efecte, i dins del termini de 5 dies naturals des de l'endemà que s’ofereixi el nomenament, l’aspirant haurà de presentar en el Registre General de l'Ajuntament els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
a) Certificat mèdic, en model oficial, en la que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
b) Còpia acarada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud de la seva expedició.
c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.
d) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.
e) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
f) També haurà de presentar, si escau, la documentació acreditativa de la resta de requisits específics exigits que no s'hagin presentat amb anterioritat.
5. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquest aspirants, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud. Les persones aspirants propostes que ja tenguin la condició de funcionaris de carrera estaran exemptes de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament, i hauran de presentar únicament una certificació de l’administració pública de la qual depenen per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que es troben en el seu full de servei.
6. L’ordre de preferència per ser cridat vendrà determinat per l’ordre de puntuació. El personal integrant de la borsa, per ordre de puntuació, tendrà preferència per ocupar els llocs vacants o de major durada, malgrat ja estigui prestant serveis. És a dir, el de major puntuació tendrà preferència per ser cridat, malgrat ja estigui ocupant un lloc de feina. Els candidats que refusin una oferta, queden exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les situacions següents: Estar en període d’embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment. Prestar serveis com a personal funcionari o laboral a un altra administració. Patir malaltia o incapacitat temporal. Estar exercint funcions sindicals.
DESENA. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ
1. Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que l’aspirant haurà presentat la documentació requerida, la batlia efectuarà el nomenament. Després l’aspirant haurà d'efectuar el jurament o la promesa i prendre possessió. Els qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball, seran declarats cessats, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs oposició i del posterior nomenament.
2. En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
ONZENA. IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
DOTZENA. VIGENCIA
Aquesta borsa es mantendrà vigent fins a nova convocatòria.
ANNEX I
MODEL D’INSTÀNCIA. BORSA DE LA CATEGORIA D’ADMINISTRATIU
En/Na……................................…………………………...............………….................…, major d’edat, amb D.N.I. número………..............…………, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a…………………..…......……municipi.................................................……………………CP…………......., telèfon…………………................
EXPOSA:
1.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria del concurs per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants, substitucions i altres incidències de la categoria d’administratiu de l'Ajuntament de Santa Margalida
2.- Que declara estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.
FA CONSTAR:
Que, de conformitat amb el disposat a les bases de la present convocatòria en relació amb el requisit del català, ha optat per:
( ) Acreditar el coneixement de català.
( ) Realitzar la prova de català.
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:
- Fotocòpia autenticada del DNI.
- Documents acreditatius dels mèrits:
-
Per tot l’exposat,
SOL·LICITA:
Ser admès/a i poder prendre part al corresponent procediment selectiu.
Santa Margalida, … de ………………… de 2013.
(Signatura)
SR. BATLE - PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT SANTA MARGALIDA.”
El que es fa públic per a general coneixement.
Santa Margalida, a 22 de febrer de 2013
El Batle acctal
Antoni Reus Darder