Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 3146
Modificació denominació Comissions Informatives
Versió PDF
Per l’Ajuntament en Ple, en sessió de data 4 de febrer de 2013, se va aprovar la Proposta que literalment diu:
“PROPOSTA DE LA BATLIA
Una vegada constituïda la nova corporació, en data 30 de juny de 2011 el Ple de l’Ajuntament d’Inca va aprovar la denominació composició i competències de les comissions informatives municipals permanents. Dins el marc de la reorganització municipal que es du endavant, i reestructurades les delegacions de la Batlia, es fa necessari modificar les competències de les comissions informatives d’Hisenda i Urbanisme, per la qual cosa s’eleven a la consideració del Ple Municipal les següents PROPOSTES D’ACORD:
PRIMER.- Modificar la denominació de la Comissió Informativa d’Hisenda, Govern i Serveis, que passarà a denominar-se Comissió Informativa d’Hisenda i Govern, que tindrà les següents competències:
Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:
1.- Gestió econòmica ordinària:
— Pressupostos. Preparació de projectes d’execució.
— Comptabilitat i rendició de comptes.
— Gestió tributària i de finançament ordinari.
— Gestió recaptatòria.
— Elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i no fiscals.
— Operacions de Tresoreria.
— Operacions de contractació de préstecs i crèdits.
— Endeutament públic.
2.- Administració i règim interior:
— Política de personal i recursos humans.
— Plantilles, bases per a la selecció del personal.
— Relacions amb el personal funcionari i personal al servei de la corporació: negociació sindical, règim disciplinari, formació i promoció, etc.
— Organització administrativa amb l'objecte d’obtenir l’òptima racionalització i millora del funcionament, adequació dels catàlegs de lloc de feina a les necessitats de l’Ajuntament.
3.- Contractació:
— Mesa de Contractació i contractació de les inversions.
4.- Policia i ordenació del trànsit.
— Pla de Trànsit d'Inca.
— Pla de Seguretat Ciutadana. Comissió Assessora.
— Centre de Comunicacions.
— Transport públic. Aparcaments.
— Protecció Civil.
5.- Comerç i indústria:
— Comerç i indústria.
— Formació professional ocupacional i aprenentatge de tasques.
6.- Sanitat:
— Consell Local de Salut.
— Impuls i millora de serveis sanitaris de competència estatal o autonòmica: dispensaris. Centre de Salut, Hospital Geriàtric i Hospital General.
— Medicina preventiva per a la salut escolar.
— Oficina d'Informació al Consumidor.
— Vigilància i control de la salut pública.
— Desinfecció, desinsectació i desratització.
— Policia Sanitària i Mortuòria.
— Centre d'acolliment d'animals abandonats.
— Educació sanitària, alimentària i per a la salut.
7.- Participació ciutadana.
8.- Benestar social:
Serveis socials generals:
— Informació, orientació i assessorament.
— Ajuda a domicili i teleassistència domiciliària.
— Allotjament i convivència.
— Cooperació social i voluntariat.
— Programes de prevenció i inserció social adreçats als diferents sectors: població general, família, infància, joventut, dona, tercera edat, minusvàlids (físics, psíquics i sensorials), presos i exreclusos, minories ètniques, marginació, toxicomanies, refugiats i asilats, migracions, col·lectius en situacions de necessitat provocades per riscs catastròfics, epidèmies, intoxicacions, etc., i altres grups en situació de necessitat.
Serveis socials específics:
— Promoció de la creació de nous recursos socials: centres de dia, salut mental, Alzheimer, 3ª edat.
9.- Tercera edat:
— Formació integral de la tercera edat.
— Relacions a les associacions de la tercera edat.
10.- Festes, Comissió Assessora de Festes i Fires:
— Sant Abdon i Sant Senén, Sant Sebastià, Sant Antoni, Santa Magdalena.
— Santa Maria la Major.
— Festes de barriada.
— Reis.
— Rua i Rueta.
— D'altres que puguin dur-se a terme en el futur.
11.- Fires i mercats:
— Fires de tardor.
— Dijous Bo.
— Mercat Cobert.
— Mercats setmanals del dijous, Crist Rei i So na Monda.
— Els encants.
— Promoció del mercat.
— Foment del comerç inquer.
12.- Cementeri.
13.- Entendrà en els assumptes municipals de competència residual, és a dir, coneixerà d'aquells assumptes que no siguin de competència específica d'altres comissions informatives constituïdes.
SEGON.- Modificar la denominació de la Comissió Informativa d’Urbanisme i Medi Ambient, que passarà a denominar-se Comissió Informativa d’Urbanisme, Serveis i Medi Ambient, que tindrà les següents competències:
Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:
1.- Urbanisme:
— Desenvolupament del Pla General d'Ordenació Urbana i les seves modificacions.
— Plans parcials.
— Unitats d'actuació.
— Noves urbanitzacions.
— Coordinació amb les juntes de Compensació.
— Gestió dels polígons industrials.
— Vigilància i control de les obres particulars, urbanes i rústiques.
— Patrimoni municipal.
— Expedients d'activitats. Llicències d’obertura.
— Promoció del patrimoni arquitectònic.
2.- Inversions:
— Programació i planificació de la política anual i/o plurianual d'inversions.
— Elaboració de propostes o projectes de finançament de les inversions.
— Preparació dels projectes d'obres i serveis.
— Elaboració dels plecs de condicions per a la contractació d’aquests projectes.
— Seguiment de l'execució dels projectes aprovats: inspecció, certificacions, recepció final.
3.- Serveis i manteniment:
— Enllumenat públic.
— Neteja viària i recollida de fems.
— Subministrament domiciliari d'aigua potable.
— Servei de clavegueram. Depuradora.
— Pavimentació de vies públiques.
— Parcs i jardins.
4.- Medi ambient:
— Protecció del medi ambient.
— Protecció de la zona rural i espais naturals del terme.
— Control d’aigües.
— Promoció i execució d’espais mediambientals.
— Desenvolupament d’activitats mediambientals.
5.- Escorxador.
6.- Depuradora.
TERCER.- Es mantenen invariables les competències de la Comissió Informativa de Cultura, Educació i Esports.
QUART.- No es modifica la composició de les comissions, sense perjudici del dret dels grups municipals de modificar en qualsevol moment l’adscripció dels seus regidors a aquestes.”
La qual cosa se fa públic de conformitat amb la legislació vigent.
Inca, 29 de gener de 2013
EL BATLE
Rafel Torres Gómez