Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 3476
Bases que han de regir la concessió de la beca d’investigació del Consell Insular de Formentera per a l’any 2013
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de 15 de febrer de 2012, va aprovar les bases que seguidament es transcriuen:
Bases que han de regir la concessió de la beca d’investigació del Consell Insular de Formentera per a l’any 2013
1. Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria té per objecte regular la concessió d’una beca d’investigació per a l’any 2013, en règim de concurrència competitiva i d’acord amb els principis d’objectivitat i publicitat.
La finalitat d’aquesta beca és l’impuls de la investigació científica vinculada per la seua temàtica a l’àmbit de Formentera.
2. Quantia de l’ajut i crèdit pressupostari
La quantia de la beca és de sis mil euros (6.000 euros), amb càrrec a la partida pressupostària 334.48000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera de l’any 2013.
3. Activitats becades i projecte
Poden ser objecte d’aquesta beca, els projectes de recerca vinculats temàticament amb l’illa de Formentera que es puguin englobar en les branques d’arts, humanitats o ciències socials.
Els projectes hauran de plantejar investigacions inèdites i hauran de contenir, com a mínim, els apartats següents:
4. Requisits de les persones sol·licitants
Podran sol·licitar aquesta beca totes les persones majors d’edat i amb plena capacitat d’actuar que estiguin en possessió d’una titulació mínima de diplomatura.
Els i les aspirants podran sol·licitar acollir-se a la convocatòria com a investigadors/res a títol individual o bé constituïts en equips de recerca. En aquest cas, els i les membres hauran de tenir la titulació mínima de diplomatura i un d’ells haurà d’assumir la tasca de coordinador/a.
Per valorar els currículums dels equips s’efectuarà una mitjana ponderada de manera que el currículum del coordinador/a suposarà un 50% de la valoració i el de la resta de membres de l’equip, el 50% restant.
5. Presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases. S’hauran d’adreçar a la Presidència del Consell Insular de Formentera i es presentaran en el Registre General del Consell Insular de Formentera, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), c/ de Ramon Llull, 6, CP 07800 Sant Francesc Xavier, Formentera, o bé en la forma establerta a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC) i s’hauran d’acompanyar de la següent documentació:
No s’admetrà a tràmit cap sol·licitud que no estigui acompanyada dels documents descrits en els apartats a, b, c i d d’aquest punt.
6. Termini de presentació
El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils a partir de l’endemà del dia de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Aquesta convocatòria també es farà pública al tauló d’anuncis i al lloc web del Consell Insular de Formentera (www.consellinsulardeformentera.cat)
7. Esmena de les sol·licituds
En el termini màxim de 30 dies des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el consell farà públic, al tauler d’anuncis i a la seua pàgina web, un llistat en el qual es requerirà a les persones interessades, perquè en el termini de 10 dies esmenin els defectes detectats en la documentació de les sol·licituds admeses a tràmit, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC), i se’ls advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seua petició.
8. Selecció de les persones beneficiàries
El procediment de concessió de la beca es realitzarà en règim de concurrència competitiva. Així, s’establirà un únic procés comparatiu de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’obtenir una valoració d’aquestes d’acord amb els criteris fixats en aquestes mateixes bases.
9. Criteris de selecció
Les peticions s’avaluaran tenint en compte els següents aspectes i percentatges màxims:
En cas que l’estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió avaluadora podrà demanar informació addicional i/o concertar entrevistes amb les persones sol·licitants.
10. Comissió avaluadora
La comissió avaluadora serà l’òrgan col·legiat que s’encarregarà d’examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per a la resolució de concessió per part de l’òrgan competent. Estarà formada pels següents membres:
La comissió avaluadora queda autoritzat per resoldre els dubtes que puguin plantejar aquestes bases, així com per prendre els acords necessaris sobre la seua interpretació, a fi de garantir un bon desenvolupament del procés d’avaluació de les sol·licituds.
11. Renúncies
La persona o equip guanyadors de la beca tendran un termini de cinc dies comptadors des del següent al de la notificació per renunciar. Excepcionalment, començats els treballs i per causes de força major i imprevistes, es reconeix el dret a renunciar a la beca. En aquest supòsit, caldrà que el beneficiari o beneficiaris ho comuniquin mitjançant un escrit que s’haurà de presentar davant el Registre General del CIF, dirigit a l’àrea de Cultura i Patrimoni. La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de la beca equivalent al treball realitzat, sempre que el director de la beca certifiqui que aquest treball ha estat degudament executat fins al moment de la renúncia i, de conformitat amb el projecte i el programa objecte de la concessió de la beca. En aquests casos, els treballs realitzats fins a la renúncia s’hauran de lliurar al CIF.
12. Obligacions de la persona beneficiària
En el cas que la persona o persones beneficiàries no renunciïn a la beca en el termini de cinc dies des de la notificació, implicarà la plena acceptació del que estableixen aquestes bases, així com de l’ajustament als procediments legals que regeixen per a les justificacions de l’ús dels fons públics rebuts. Així, la persona o persones beneficiàries de la beca s’hauran d’ajustar al funcionament següent:
13. Incompliment
La constatació de l’incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l’extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, en el seu cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador, de conformitat amb el que preveu el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com a totes aquelles responsabilitats de tot ordre que se’n poguessin derivar.
14. Instrucció i resolució
Els expedients es resoldran en un termini màxim de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds que s’estableix en aquesta convocatòria.
La Comissió de Govern del CIF, segons la delegació de competències establerta a la Resolució de Presidència de data 13 de juny de 2011, adoptarà l’acord de concessió de la beca a proposta del conseller o consellera competent en la matèria en base a l’informe proposta emès per la comissió d’avaluació
L’acord de resolució final especificarà el candidat o candidats a qui es concedeix la beca i aquells a qui, en llista ordenada d’acord amb els resultats de la selecció, figurin com a suplents en cas de renúncies.
15. Abonament de l’ajut
L’abonament de la quantia de la beca es realitzarà en dos pagaments iguals, un per a cada semestre, una vegada que la direcció que realitzi el seguiment de la investigació (segons el punt 12.c d’aquestes bases) hagi presentat un informe de la feina realitzada fins al moment i el vistiplau per al pagament de la part de la dotació econòmica El darrer pagament de la beca s’abonarà amb l’informe de l’esmentada direcció acceptant el resultat final del treball d’investigació becat.
16. Règim de recursos
La resolució de concessió de la beca d’investigació exhaureix la via administrativa. Una vegada publicada es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat (la Comissió de Govern del CIF) en el termini d’un mes des de la notificació, o bé recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos des de la notificació.
17. Disposicions supletòries
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d’aplicació.
ANNEX I
SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ
BECA D’INVESTIGACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA 2013
En/Na/N’.........................................................................................................................,
amb DNI núm. ................................................................................................................,
amb domicili a................................................................................................................,
població ...................................................................... CP ............................................,
telèfon/s ....................................................................... i
adreça electrònica .......................................................
EXPOSA
Que assabentat/da de la convocatòria pública de la beca d’investigació per a l’any 2013 del Consell Insular de Formentera, i d’acord amb el que preveuen les seues bases,
SOL·LICITA
Acollir-se al procediment per seleccionar el projecte beneficiari de l’esmentada beca d’investigació.
| Investigador/a a títol individual |
Investigador/a coordinador/a de l’equip format per: ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ |
| DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA |
|
| DNI, passaport, NIE o targeta de residència |
|
| Declaració responsable |
|
| Titulació acadèmica (còpia acarada) |
|
| Projecte |
|
| MÈRITS |
|
| Currículums del personal investigador |
|
| Documentació que acrediti els mèrits al·legats en els currículums |
|
Formentera, ............d..................................... de 2013
(signatura)
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE
En/Na/N’ ........................................................................................................................,
amb DNI núm. ................................................................................................................,
amb domicili a................................................................................................................,
població ...................................................................... CP ............................................,
telèfon/s ....................................................................... i
adreça electrònica .......................................................
Declara:
Formentera, ..............................d...................................... de 2013
(Signatura)
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 18 de febrer de 2013
El president,
Jaume Ferrer Ribas