Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 3224
Publicació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa, la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa i l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de la PIMEEF per a la implantació d’un distintiu per a la gastronomia d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 87/12:

Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa, la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa i l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de la PIMEEF per a la implantació d’un distintiu per a la gastronomia d’Eivissa.

Parts

Antonio Marí Marí, conseller executiu del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal, actuant en nom i representació del Consell Insular d’Eivissa (en endavant CIE), en virtut del que disposa l’art. 52.4 del Reglament orgànic del Consell Insular en relació amb l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i en virtut del que disposen els Decrets de Presidència d’1 de juliol de 2011 (BOIB núm. 102 EXT., de 04-07-2011) d’estructura del govern del Consell Insular d’Eivissa, creació de Departaments i nomenament de consellers executius, i de 4 de juliol de 2011 (BOIB núm. 104, de 07-07-2011) de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa.

Carmen Ferrer Torres, presidenta de la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa, qui actua en virtut de la delegació efectuada per Decret de la Presidència del Consell d’Eivissa de data 19 de juliol de 2011 i de conformitat amb les competències atribuïdes segons el que disposa l’article 17 dels Estatuts de l’esmentada Fundació, amb CIF número G57409328 i domicili a l’avinguda d’Espanya, 49, de la ciutat d’Eivissa.

Joan Riera Ripoll, president de l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries d’Eivissa i Formentera, amb CIF G-07203623 i adreça a l’av. d’Espanya, 18-20, de la ciutat d’Eivissa, nomenat en Assemblea General de l’Associació en data de 10-6-2011.

Antecedents

I. La gastronomia d’Eivissa és un dels atractius turístics que pot oferir l’illa als visitants i, a més, per basar-se en productes del sector primari, la seua promoció té repercussions positives sobre l’oferta turística, el sector restaurador, el comerç i el sector primari i agroalimentari d’Eivissa. Per aquests motius, el Consell Insular amb la col·laboració de la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa ha acordat crear un distintiu per identificar els establiments de restauració que aposten pels productes i pels sabors tradicionals d’Eivissa com a base de la seua cuina, i difondre el seu coneixement a través de la pàgina web d’aquesta Fundació.

II. La Llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania (BOIB núm. 51, de 24-04-99), al seu article núm. 2, I 2 apartat k, estableix que els consells insulars esmentats podran desenvolupar en el seu àmbit territorial, entre altres, en matèria d’agricultura i ramaderia, els consells reguladors o qualsevol tipus de protecció territorial de productes agroalimentaris.

III. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears estableix en el seu article 70.12 com a competència pròpia del Consell Insular d’Eivissa l’agricultura, la ramaderia i la pesca; la qualitat, la traçabilitat i les condicions dels productes agrícoles i ramaders i dels productes alimentaris que se’n derivin i, en conseqüència, en virtut del que s’estableix al seu article 73, el seu foment.

IV. La Fundació de Promoció Turística d’Eivissa, segons l’article número 4 dels seus estatus, té com a objectiu el foment de la promoció de l’oferta turística de l’illa d’Eivissa en els mercats nacional i internacional, dins del marc competencial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

V. La generació de sinergies motiva el Consell Insular d’Eivissa i la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa a implantar el distintiu que identificarà els establiments de restauració que aposten pels productes i pels sabors tradicionals d’Eivissa com a base de la seua cuina, i a difondre el seu coneixement a través de la pàgina web d’aquesta Fundació, amb el suport de l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de la PIMEEF com a entitat representativa del sector restaurador d’Eivissa.

VI. És voluntat de les tres entitats que intervenen col·laborar amb l’objectiu d’implantar el distintiu esmentat per identificar la gastronomia d’Eivissa, amb els objectius de reforçar la imatge de la gastronomia d’Eivissa pels seus aspectes diferenciadors: els plats, els ingredients i la tradició cultural, fomentar la gastronomia tradicional com a atractiu turístic i com a element identificatiu dels eivissencs, així com establir un nexe entre els productes identificatius del sector primari agrari i pesquer i el sector restaurador, per difondre el seu coneixement i acompanyar en la seua millora.

Les tres parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

Aquest Conveni té per objecte establir els termes i les condicions de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa, la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa i l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries per implantar un distintiu per identificar la gastronomia d’Eivissa.

2. Compromisos de les parts

Obligacions del Consell Insular d’Eivissa:

a) Col·laborar en el control de les inscripcions dels establiments de restauració i del compliment dels requisits.

b) Actuar de nexe comunicació entre el sector productor primari i agroalimentari d’Eivissa i el sector restaurador.

 

Obligacions de l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries:

a) La recollida de les inscripcions dels socis de l’Associació per a l’ús del distintiu i la posterior tramesa a la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa.

b) Actuar com a interlocutor del sector restaurador i col·laborar en la difusió i l’organització de les activitats de promoció del distintiu de la gastronomia d’Eivissa.

 

Obligacions de la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa:

a) La gestió del registre dels establiments de restauració inscrits per a l’ús del distintiu amb la inscripció i la baixa dels establiments que així ho sol·licitin o que no compleixin amb els requisits d’ús.

b) La promoció de la campanya al portal web www.Ibiza.travel amb la seua adaptació per presentar de forma destacada informació sobre la campanya així com introduir-hi les dades dels restaurants inscrits, i el seu manteniment i actualització en el temps.

3. Comissió de seguiment

Cadascuna de les parts designarà un mínim d’una persona per formar una comissió de seguiment per tal d’assegurar la coordinació dels objectius d’aquest Conveni, acordar actuacions de promoció i modificar els requisits d’ús del distintiu. La convocatòria podrà realitzar-se per la sol·licitud expressa d’una de les parts.

4. Vigència i extinció

Aquest Conveni serà efectiu des del dia en què se signi i tendrà una durada indefinida excepte denúncia expressada per escrit per qualsevol de les parts signants.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en tres exemplars.

Eivissa, 23 d’octubre de 2012

 

Eivissa, 6 de febrer de 2013

La Secretària Tècnica de Cultura, Turisme i Agricultura
Conchita Rebollo Laserna