Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 3056
Aprovació definitiva ordenança fiscal reguladora de la taxa de clavegueram

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 6 de desembre de 2012 es va publicar al BOIB núm. 182 l’aprovació inicial de l’ordenança reguladora de la taxa de clavegueram. Atès que ha transcorregut el termini d’exposició pública assenyalat a l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, sense que s’hagin presentat reclamacions, esdevé definitiva, per la qual cosa es publica el text íntegre.

T.05 ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA DE CLAVEGUERAM

Article 1. Fonament i naturalesa

De conformitat amb els articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola i fent us de les facultats concedides per l’art.106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals s’aprova la taxa de clavegueram que es regirà per la normativa abans esmentada.

Article 2. Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa:

  1. L’activitat municipal, tècnica i administrativa, tendent a verificar si es donen les condicions necessàries per autoritzar l’escomesa a la xarxa del clavegueram municipal.
  2. La prestació dels serveis d’evacuació d’excretes, aigües pluvials, negres i residuals, a través de la xarxa de clavegueram municipal.

2. No estaran subjectes a la Taxa les finques derruïdes, declarades ruïnoses o que tenguin la condició de solar o terreny.

Article 3. Subjecte passiu

1. Son subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a que es refereix l’artícle 33 de la Llei General Tributaria que a continuació es detallen:

  1. Quan es tracti de la concessió de Llicència d’escomesa a la xarxa, el propietari, usufructuari o titular del domini útil de la finca.
  2. En el cas de presentació de serveis del número 1.b) de l’article anterior, els ocupants o usuaris de les finques del terme municipal beneficiaries dels esmenats serveis, qualsevol que sigui el seu títol: propietaris, usufructuaris, habitacionistes o arrendatari fins i tot en precari.

2. En tot cas, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut de l’ocupant o usuari dels habitatges o locals el propietari d’aquests immobles, els quals podran repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els respectius beneficiaris del servei.

Article 4. Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributaries del subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques a que es refereixen els articles 38.1 i 39de la Llei General Tributaria.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 40 de la Llei General Tributaria.

Article 5. Quota tributaria

1. La quota tributària corresponent a la concessió de la llicència o autorització d’escomesa a la xarxa de clavegueram s’exigirà una sola vegada i consistirà en la quantitat fixa de 90,15 €.

 

Reemborsament d’obres d’urbanització, realitzades per l’Ajuntament a càrrec dels particulars: en aquells llocs on ja existeixi l’escomesa de clavegueram, els sol·licitants d’autorització de connexió a les xarxes estaran obligats a pagar, a més de la taxa per l’autorització, la quantitat: 354€.

2. La quota tributària a exigir per la presentació dels serveis de clavegueram es determinarà en funció de la quantitat d’aigua, mesurada en metres cúbics, utilitzada en la finca.

A tals efectes s’aplicaran les següents tarifes:

Quota de servei.

Fins a 8m³

0,22 € /m³

Més de 8 m³ fins 15 m³

0,43 €/m³

Més de 15 m³

0,72 €/m³

Quan la finca no tengués servei d’aigua potable i tengués escomesa a la xarxa de clavegueram, pagarà un mínim de 6,60€ per trimestre si fos habitatge i de 26,40€ si fos local de negoci.

3. En cap cas podrà considerar-se un consum d’aigua inferior al mínim facturable pel seu subministrament. La quota resultant de la consideració d’aquest consum tendrà el caràcter de mínima exigible.

Article 6. Exempcions i bonificacions

No es concedirà exempció ni bonificació alguna en l’exacció de la present Taxa.

Article 7. Meritació

1. Es reporta la Taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueix el seu fet imposable, entenent-se iniciada la mateixa:

  1. En la data de presentació de d’oportuna sol·licitud de la llicència d’escomesa, si el subjecte passiu la formulés expressament.
  2. Des de l’efectiva connexió a la xarxa de clavegueram, amb independència que s’hagi obtingut o no la llicència d’escomesa i sense perjudici de la iniciació de l’expedient administratiu que pugui instruir-se per a la seva autorització.

2. Els serveis d’evacuació d’excretes, aigües pluvials, negres i residuals, tenen caràcter obligatori per totes les finques del Municipi que tenguin façana a carrers, places o vies públiques en que existeixi clavegueram, sempre que la distància entre la xarxa i la finca no excedeixi de cent metres, i es reportarà la Taxa encara quan els interessats no procedeixin a efectuar l’escomesa a la xarxa.

Article 8. Declaració, liquidació i ingrés

1. Els subjectes passius substituts del contribuent formularan les declaracions d’alta i baixa en el cens de subjectes passius de la Taxa, en el termini que intervé entre la data en el que es produeixi la variació en la titularitat de la finca i el darrer dia del mes natural següent. Aquestes darreres declaracions faran efecte a partir de la primera liquidació que es practiqui una vegada finalitzat el termini de presentació de les esmentades declaracions d’alta i baixa.

2. Les quotes exigibles per aquesta Taxa es liquidaran i recaptaran pels mateixos períodes i amb els mateixos terminis que els rebuts de subministrament i consum d’aigua.

3. En el supòsit de Llicència d’escomesa, el contribuent formularà d’oportuna sol·licitud i els serveis tributaris d’aquest Ajuntament, una vegada concedida aquella, practicaran la liquidació que procedeixi, que serà notificada per ingrés directe en forma i terminis que assenyala el Reglament General de Recaptació.

Disposició derogatòria

Queda derogada l’anterior i fins ara vigent Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa de clavegueram, així com totes les seves modificacions que siguin anterior a la present ordenança.          

 

Disposició final

La present Ordenança Fiscal, ha estat aprovada pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el 27 de novembre de 2012 i  entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i serà d’aplicació fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Puigpunyent, 16 de gener de 2013

EL BATLE
Gabriel Ferrà Martorell