Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 2877
Convocatòria i bases específiques per crear una borsa de treball operaris polivalents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 
DECRET DE BATLIA NÚM.  36,  DE 6 DE FEBRER DE 2013
 
Per tal de poder cobrir eventuals necessitats d’ocupació urgent o baixes de personal laboral dels llocs de treball d’operaris polivalents de l’Ajuntament, en exercici de les competències que m’atribueix la Llei de Bases de règim local, com a cap de personal de l’Ajuntament, 
 
HE RESOLT: 
 
1. Convocar un concurs de mèrits que servirà per constituir la borsa de treball d’operaris polivalents de l’Ajuntament d’Algaida, per tal de poder cobrir eventuals necessitats d’ocupació urgent o baixes de personal laboral d’aquesta categoria professional
 
2.  Aprovar les bases específiques que regiran el concurs de mèrits per a la creació de la borsa treball d’operaris polivalents. 
 
3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida.
 
 
Algaida, de 6 febrer de 2013 
 
El Batle
Francesc Miralles Mascaró
 
Davant meu 
El Secretari
 
 
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT O BAIXES DE OPERARI POLIVALENT DE L’AJUNTAMENT D’ALGAIDA
  
PRIMER. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I NORMATIVA APLICABLE
 
1. L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de concurs, d’una borsa de treball per cobrir possibles necessitats de provisió urgent o baixes de personal laboral de operari polivalent de l’Ajuntament. 
 
D’acord amb la relació de llocs de treball, les places d’operari polivalent tenen atribuïdes les funcions pròpies de la brigada municipal (entre d’altres, manteniment de jardins, neteja viària, de camins i voreres, manteniment del mobiliari urbà i dels edificis municipals, execució de petites reparacions d’obra, trasllat de mobiliari, muntatge i desmuntatge de festes etc), així com la corresponent atenció al públic en el seu àmbit. 
 
D’acord amb la relació de llocs de treball del pressupost municipal per a 2013, els operaris polivalents són treballadors que formen part de les agrupacions professionals, i compten amb un nivell de complement de destí 11 i de complement específic de 375 €.  El nivell de llengua catalana que se les exigeix és el nivell A2. 
 
2.  La convocatòria de la borsa  i el procés selectiu de concurs es regirà per les presents bases específiques i, per les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’Ajuntament d’Algaida, aprovades per Decret de Batlia núm. 289, de 23 d’abril de 2012 i publicades al BOIB Núm. 61 de  01-05-2012. Així mateix, també li serà d’aplicació la resta de normativa que li correspongui en matèria de funció pública. 
 
3. La convocatòria i les bases específiques es publicaran en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web municipal (www.ajalgaida.net), on també es publicaran periòdicament totes les fases del procés selectiu. 
 
SEGON. REQUISITS GENERALS i ESPECÍFIQUES DE LES PERSONES ASPIRANTS
 
1. Per participar a la convocatòria, les persones interessades han de complir els següents requisits: 
 

a) Tots els requisits generals que es detallen a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’Ajuntament d’Algaida, aprovades per Decret de Batlia núm. 289. 

b) I els requisits específics següents:  

 

1. Estar en possessió del certificat d’escolaritat o equivalent. 

2. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat A2 (antic nivell A). Aquelles persones que no disposin del títol del nivell B2 o equivalent podran sol•licitar fer la prova de català a la seva instància. 

3. Satisfer la taxa de serveis de selecció de personal en la quantitat de 5 €. Restaran exemptes del pagament de la taxa de drets d’examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %. 

4. Estar en possessió del carnet de conduir B2. 

 
TERCER.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES 
 
1. Les sol·licituds per participar es presentaran, d’acord amb el model de l’Annex I, en el Registre General de l’Ajuntament d’Algaida, en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB. 
 
Les instàncies també es podran presentar, d’acord amb l’article 38.4 de la Llei 30/92 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En aquest cas,  necessàriament s’haurà de trametre, mitjançant fax o correu electrònic a l’Ajuntament d’Algaida, còpia de la sol•licitud registrada per tal de tenir coneixement de la presentació (Fax núm. 971125044; correu electrònic tagjuridica@ajalgaida.net). 
 
2. A la sol·licitud s’haurà d’acompanyar, ordenadament,  la següent documentació:  
 
1) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta de residència.
 
2) Fotocòpia compulsada del certificat d’escolaritat (anvers i revers del títol). 
 
3) Fotocòpia compulsada del carnet de conduir B2. 
 
4) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d’estar en possessió del nivell de català A2 (antic nivell A).  
 
5) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 5 € (model Annex II), en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s’ha d’adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada si el pagament s’ha fet mitjançant banca electrònica. 
 
6) Declaració responsable de l’aspirant relativa a que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la categoria professional a què correspon la borsa específica a la qual opta. 
 
7) Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de l’organisme públic corresponent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents al categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l’administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
 
8) Relació dels mèrits que s’al•leguen: aquesta relació s’haurà de presentar en forma de llistat on constaran detallats i ordenats els documents que es presenten per justificar el mèrits de cada un dels blocs que seran objecte de valoració al concurs. 
 
Així mateix, el llistat, ha de venir acompanyat per l’original o fotocòpia compulsada dels títols justificatius dels mèrits al·legats. Les persones aspirants han de justificar documentalment tots el mèrits que al·leguen, tenint en compte que els mèrits no justificats no es tindran en consideració. Tota la documentació presentada ha de ser original o fotocòpia degudament compulsada. Tots els documents s’hauran de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds, sense que es pugui presentar en cap altre moment.
 
QUART. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
 
D’acord amb el que es detalla a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’ajuntament aprovades per Decret de Batlia núm. 289 (BOIB Núm. 61 de  01-05-2012).
 
CINQUÈ.  TRIBUNAL QUALIFICADOR
 
D’acord amb el que es detalla a l’article 3 de les bases generals per crear borses de personal laboral per cobrir necessitats temporals i urgents de l’ajuntament aprovades per Decret de Batlia núm. 289 (BOIB Núm. 61 de  01-05-2012), els membres del Tribunal seran els següents: 
 
- President: 
 
Titular:   Antoni Amengual Frau (Secretari de l’Ajuntament d’Algaida).
Suplent: José Ramón Sicre Vidal (Secretari de l’Ajuntament de Montuïri)  
 
- Vocals: 
 
Titular 1. Sebastià Galmés Verger (Interventor de l’Ajuntament d’Algaida)
Suplent 1: Antònia Ramis Oliver (Funcionària de l’Ajuntament d’Algaida)
   
Titular 2: Cristina Bou Barceló (TAG Jurídica de l’Ajuntament d’Algaida).
Suplent 2: Catalina Magdalena Servera Gual (TAG de Secretaria de l’Ajuntament de Son Servera). 
 
Titular 3: Jaume Fullana Joan (Cap de la Brigada d’operaris polivalents de l’Ajuntament d’Algaida).
Suplent3: Rafel Gayà Jaume (Treballador de la Brigada d’operaris polivalents de l’Ajuntament d’Algaida).
 
- Secretàri/a: 
 
Titular: Bartomeu Fiol Vanrell (Funcionari de l’Ajuntament d’Algaida)
Suplent:  Joan Capellà Ribot (Tresorer de l’Ajuntament d’Algaida)
 
L'abstenció  i  recusació  dels  membres  del  Tribunal  s’ajustarà  al  previst  en  els  articles  28  i  29  de  la Llei 30/1992. 
 
El  Tribunal  Qualificador  no  es  podrà  constituir  ni  actuar  sense  l’assistència  de  la  meitat  dels  seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l’assistència  del  President  i  del  Secretari.  El  Tribunal  podrà  comptar  amb l’assistència  d’assessors, amb veu però sense vot. 
 
El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'hagi de fer en els casos no previstos. 
 
SISÈ. VALORACIÓ DE MÈRITS
 
Els mèrits que avaluarà el Tribunal s’estructuren en els següents blocs:
 
- Bloc. 1. Experiència professional
- Bloc 2. Formació reglada
- Bloc 3. Nivell de coneixement de llengua catalana
- Bloc 4. Altres cursos de formació relacionats amb la plaça
 
Per justificar els mèrits, les persones aspirants ha de presentar un  llistat, on constaran detallats i ordenats, d’acord amb els blocs abans esmentats, el mèrits que al•leguen. El llistat ha d’anar acompanyat de documents (original o fotocòpia compulsada) que acrediten els mèrits al•legats. 
 
La puntuació màxima que es pot obtenir en el concurs de mèrits serà d’un total de 100 punts.
 
BLOC 1. Experiència professional
 
Es pot obtenir un màxim de 45 punts,  i es valoraran exclusivament els següents aspectes: 
 
1. Serveis prestats a l’Administració local, desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria: 
 
Els aspirants poden obtenir 0,75 punts/ mes complet treballat.  
 
L’acreditació dels serveis prestat a l’Administració local es farà mitjançant la presentació d’un certificat de serveis prestats expedit per l’Administració corresponent on s’haurà d’indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis.
 
2. Serveis prestats a altres Administracions Públiques o a l’empresa privada desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:
 
Es poden obtenir 0,25 punts / mes complet treballat. 
 
L’acreditació dels serveis prestat a l’Administració pública es farà mitjançant la presentació d’un certificat de serveis prestats expedit per l’Administració corresponent on s’haurà d’indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis. 
 
Quan el que s’ha d’acreditar siguin serveis prestats a l’empresa privada, es farà mitjançant la presentació d’un certificat de vida laboral, emès per la seguretat social, acompanyat dels certificats de l’empresa corresponent, on haurà de constar expressament el següent: data d’alta i baixa de l’empresa, categoria professional, lloc de feina ocupat. Els certificats emesos per empreses privades, on no constin expressament les dades anteriors, no es tindran en consideració. Quan no es disposi de certificat d’empresa es poden acompanyar ordenats cronològicament els contractes laborals. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.
 
BLOC 2. Formació reglada :
 
Es pot obtenir un  màxim de 25 punts ,  i es valoraran exclusivament els següents aspectes:
 
1. Títol de FP de grau superior relacionat amb la plaça convocada: 25 punts.
 
S’entén per formació professional relacionada amb la plaça, els títols de grau superior inclosos dins les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d’edificació i obra civil,  família d’electricitat i família d’aigua i energia.   
 
2. Títol de FP de grau mitjà relacionat amb la plaça convocada: 22 punts. 
 
S’entén per formació professional relacionada amb la plaça, els títols de grau mitjà inclosos dins les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d’edificació i obra civil,  família d’electricitat i família d’aigua i energia
 
3. Titulació de FP de grau superior no relacionat amb la plaça convocada : 12 punts. 
S’entén per formació professional de grau superior no relacionada amb la plaça, la que correspongui a alguna de les titulacions de grau superior actuals (LOE) o equivalents (LOGSE), no inclosos dins les famílies professionals detallades a l’apartat 1. 
 
4.Títol de Batxiller superior, BUP o equivalent: 15 punts.
 
5. Títol de graduat en ESO o equivalent: 8 punts.
 
No es valoraran dues vegades les titulacions que corresponguin al mateix nivell d’estudis, de tal manera que, els aspirants que acreditin una titulació de batxiller i una titulació de FP de grau mitjà, només podran ser puntuats per la titulació per la que obtinguin major puntuació. 
 
No seran objecte de valoració els cursos de Grau, Diplomatura, Llicenciatura ni Doctorat.
 
BLOC 3. Nivell de coneixement de llengua catalana: màxim 5 punts
 
1)  Nivells C1 o superiors: 5 punts.
2)  Nivell B2 de llengua catalana (antic nivell B): 4 punts
3) Nivell B1 de llengua catalana: 3 punts.
 
BLOC 4.  Altres cursos de formació oficials u homologats, relacionats amb el lloc de feina:  màxim 25 punts 
 
El barem per obtenir puntuació en aquest bloc és el següent: 
 
1)Cursos de formació de durada fins a 20 hores: per cada un /a 0,02 punts.
 
2)Cursos de formació de  durada de 21 a 80 hores: per cada un/a 0,05 punts.
 
3)Cursos de formació de durada de 81 a 100 hores: per cada un/ a 0,10 punts.
 
4)Cursos de formació de durada de més de 100 hores: per cada un/a 0,25 punts.
 
Es consideraran cursos relacionats amb el lloc de feina, els que tinguin a veure amb les tasques següents: 
 
- Jardineria
- Manteniment
- Neteja
- Construcció
- Instal•lacions elèctriques
- Fontaneria
- Prevenció de riscos laborals
 
En qualsevol cas, només es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les següents entitats: 
 
- Administracions públiques (Estat, Comunitats Autònomes, Ajuntaments o Consells 
Insulars...).
- Cursos impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l’Administració i els agents socials (sindicats, col•legis professionals, cambres de comerç...).
- Cursos homologats per la Escola Balear d’Administració Públic (EBAP) o altres escoles o entitats de formació de la funció pública. 
- Cursos impartits per centres docents homologats
- Cursos impartits per universitats públiques i/o privades. 
- Cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació dels Illes Balears (SOIB), per la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
 
La resta de cursos no oficials o no homologats no es tindran en consideració. 
 
VUITÈ. TRAMITACIÓ DEL PROCEDIMENT
 
La resta d’aspectes de la present convocatòria es regiran per allò disposat en les BASES GENERALS que regeixen el sistema de selecció per crear borses de personal laboral per cobrir eventuals necessitats temporals i urgents de personal de distintes categories (BOIB nº 61 de 01/05/2012).