Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 2604
Departament de Personal. Secció de Gestió. Modificació de l'article 5.2 de l’annex de Policia local del vigent Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma
Versió PDF
L’Ajuntament Ple en sessió ordinària de data 31 de gener de 2013 va aprovar l’Acord de modificació del article 5.2 de l’annex de Policia local del vigent Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma, que es transcriu a continuació:
ANTECEDENTS DE FET
En data 2 de juny de 2010, es va aprovar per Acord de la Junta de Govern l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma per al període 2012-2013, subscrit en la Mesa General de negociació de 18 de maig de 2012 formada per l’Ajuntament de Palma i les Organitzacions Sindicals.
L’art. 5.2 de l’annex de Policia Local d’aquest acord, relatiu a horaris i tornicitat de les diferents unitats policíaques i en particular pel que fa a la Unitat de Policia de Barri, que:
“Unitat de Policia de Barri: Torns de 8 hores en jornada partida de matí i horabaixa; Hivern (des de l’inici fins a la fi del curs escolar), de 08’00 hores a 13’00 hores, i de 16’00 hores a 19’00 hores; Estiu (vacances escolars), de 09’30 hores a 13’30 hores, i de 17’00 hores a 21’00 hores. Aquesta tornicitat té el caràcter d’obligatòria per al personal de nou ingrés a la Unitat. La jornada continuada serà considerada a extingir.
La jornada de les oficines d’atenció a la ciutadania s’adaptarà als horaris d’atenció al públic.
Es tindrà en compte que per motius del servei o per necessitats familiars dels/de les agents, el/la cap de la Unitat Territorial pactarà amb les persones afectades els canvis necessaris que seran autoritzats per prefectura mitjançant instrucció de servei. Els canvis produïts seran revisats anualment.”
Actualment, la Unitat de Policia de Barri ha sofert una reordenació dels serveis que presta que ha suposat el tancament de les oficines d’atenció a la ciutadania de les unitats territorials. El personal que hi prestava serveis ha pogut voluntàriament optar per continuar a la Unitat de Policia de Barri a funcions diferents o passar a prestar els seus serveis a d’altres unitats, però mantenint en tots els casos les seves condicions laborals i retributives.
La regulació d’aquesta nova situació per al personal afectat implica haver d’incorporar a l’art. 5.2 esmentat, en l’apartat específic de la Unitat de Policia de Barri, el següent text:
“Els agents que prestaven servei a les oficines d’atenció a la ciutadana de les unitats territorials, podran passar a prestar servei a altres destinacions administratives mantenint les seves condicions laborals, econòmiques i horàries. El seu horari de jornada partida serà a extingir i no podrà ser utilitzat en cap cas per altres agents.”
Efectuada aquesta proposta de modificació del vigent acord regulador de les condicions de treball, fou plantejada a les organitzacions sindicals en la Comissió Tècnica de Policia Local de dia 9 d’octubre de 2012, arribant-se a un acord amb la majoria d’elles. Aquest acord fou ratificat en la Mesa General de Negociació de dia 11 d’octubre del mateix any.
Per tot això i vist el que disposa l'article 127. 1.i) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de els bases del règim local, per modificada la Llei 57/2003, de 16 de desembre de mesuris per a la modernització del règim local, la tècnica que subscriu, proposa a la Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, que elevi a la Junta de Govern l'adopció del següent:
ACORD
PRIMER.- Modificar l’apartat relatiu a la Unitat de Policia de Barri de l’art. 5.2 de l’Annex de Policia Local del vigent acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari d’aquest Ajuntament quedant redactat com s’indica a continuació (en cursiva el text afegit):
“Unitat de Policia de Barri: Torns de 8 hores en jornada partida de matí i horabaixa; Hivern (des de l’inici fins a la fi del curs escolar), de 08’00 hores a 13’00 hores, i de 16’00 hores a 19’00 hores; Estiu (vacances escolars), de 09’30 hores a 13’30 hores, i de 17’00 hores a 21’00 hores. Aquesta tornicitat té el caràcter d’obligatòria per al personal de nou ingrés a la Unitat. La jornada continuada serà considerada a extingir.
La jornada de les oficines d’atenció a la ciutadania s’adaptarà als horaris d’atenció al públic.
Els agents que prestaven servei a les oficines d’atenció a la ciutadana de les unitats territorials, podran passar a prestar servei a altres destinacions administratives mantenint les seves condicions laborals, econòmiques i horàries. El seu horari de jornada partida serà a extingir i no podrà ser utilitzat en cap cas per altres agents.
Es tindrà en compte que per motius del servei o per necessitats familiars dels/de les agents, el/la cap de la Unitat Territorial pactarà amb les persones afectades els canvis necessaris que seran autoritzats per prefectura mitjançant instrucció de servei. Els canvis produïts seran revisats anualment.”
SEGON.- La data d’efectes del present Acord serà des de l’endemà de la seva aprovació, sense perjudici que es puguin reconèixer els efectes econòmics a les persones afectades per un canvi de destinació per aquest motiu de forma retroactiva al dia en què aquest tingué lloc.
TERCER.- Elevar aquest Acord a consideració del Ple de la Corporació.
QUART.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 7 de febrer de 2013
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 22906 de 01/12/2011 (BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Juan García Lliteras