Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 2516
Notificació decret ordre execució exp.28/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que consta a l‘expedient que es relaciona a continuació i  que es tramita en el Departament d’urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present anunci es notifica al  Sr.Sra.:  SEBASTIANN RIERA BORRAS  el següent DECRET

Decret d’ordre d’execució

NÚM. DE DECRET   Ordres d'Execució 2012/28

ATESA l’acta d’inspecció emesa pel zelador municipal en data 14/12/2012 on es posa en coneixement de l’Ajuntament de Santa Margalida  la situació en la que es troba el solar situat al CR AUBA   , de CAN PICAFORT amb R.C. 2720906EE1022S0001HU i que diu:

Informe Zelador

Realitzada visita de comprovació del solar/s abans descrit/s s’informa que:

Dits solar/s i segons el Departament de Cadastre figura com a titular el Sr./Sra.

RIERA BORRAS SEBASTIAN amb domicili a SANTO DOMINGO, 29   07300-INCA

Dit/s solar/s o edificació es troba/en SENSE TANCAR CORRECTAMENT I SENSE REALITZAR LA VORAVIA, incomplint l’ORDENANÇA ESPECIAL REGULADORA DE LA NETEJA, TANCAMENT DE SOLARS, ENRAJOLAMENT DE VORERES DE CARRERS I ORNAMENT DE FAÇANES.  BOIB Núm. 119 de 24/09/1996.

Els treballs per que dit/s solar/s reuneixi/n les degudes condicions de seguretat, salubritat i ornat públic han de consistir en:

ACABAR EL TANCAMENT EXISTENT ENLLUINT I PINTANT 20 M2 DE PARET I REALITZAR 20 M2 DE VORAVIA ARREGLANT LA VORADA QUE ES TROBI EN MAL ESTAT .

A DIA D’AVUI NO S’HAN REALITZAT ELS TREBALLS

ATÈS que, en compliment del que es disposa a l’article 10 de la Llei 10/1990, de 20 d’octubre, de disciplina urbanística de les Illes Balears, en data 06/11/2012 [RS 3108 ], es va dictar providència ordenant l’inici d’un procediment d’ordre d’execució.

Consta a l’expedient la notificació d’aquesta providència en data 09/11/2012

ATÈS que en data 20/06/2011, el batle – president va delegar al primer tinent  de batle el Sr. Antoni Reus Darder, l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de les àrees d’urbanisme  i medi ambient, entre les quals ha hi figuren les d’ordre d’execució. 

ATÈS que no s’han iniciat les obres indicades al decret d’inici abans descrit, lo que suposa l’incompliment dels deures que com a propietaris tenen segons el que disposa la normativa vigent:

L’article 10 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de les Illes Balears diu:

“Los propietarios de terrenos, urbanizaciones, edificaciones e instalaciones deberán mantenerlos en condiciones de seguridad y salubridad.

Los ayuntamientos y en su caso los organismos competentes en materia de disciplina urbanística, de oficio o a instancia de cualquier persona, ordenarán la adopción de medidas necesarias para conservar dichas condiciones”.

CONSIDERANT que l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de les Illes Balears diu:

“El organismo que haya cursado la orden de ejecución concederá al propietario un plazo acomodado a la envergadura de las medidas a adoptar para que proceda al cumplimiento de lo ordenado. Transcurrido el cual, si no lo hubiera ejecutado, podrá concederse un último e improrrogable plazo para la ejecución ordenada, que, si no se cumple, se llevará a efecto por el organismo requirente, a costa de lo obligado a través del procedimiento de ejecución subsidiaria previsto en el artículo 98 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común”.

CONSIDERANT que  ordenança especial reguladora de la neteja, tancament de solars, enrajolament de voreres de carrers i ornament de façanes. BOIB Núm. 119 de 24/09/1996,  disposa que:

ARTICLE 9 .- Els propietaris de solars els hauran de mantenir tancats, mentre no s’hi practiquin obres de nova construcció, per raons de salubritat i ornat públic.

ARTICLE 10 .-El tancament del terreny ha d’ésser de material opac referit i pintat. Hauran de seguir la línia d’edificació, entenent-se per tal la que senyala a un costat i a l’altre del carrer o via pública el límit a partir del qual podran o s’hauran d’aixecar construccions.

ARTICLE 13 .- ENRAJOLAT DE VORERES DE CARRER.-Enfront dels solars o edificacions a les quals existesqui encintat de vorada els propietaris estaran obligats a enrajolar tes voreres, si no hi tenguesin, sempre que no existesqui projecte de canvis de rasant del carrer o substitució de voreres de carrer. Les rajoles que s’utilitzin seran les que s’han emprades a la resta del carrer, o la que predomini a la seva majoria, respectant la rasant de h vorera existent o del seu conjunt.

La feina de neteja i tancament del solar podrà ésser realitzada per personal municipal autoritzat i les despeses aniran a càrrec del propietari.

CONSIDERANT que el Real Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei del Sol, diu:

“Artículo 9. Contenido del derecho de propiedad del suelo: deberes y cargas.

1. El derecho de propiedad de los terrenos, las instalaciones, construcciones y edificaciones, comprende, cualquiera que sea la situación en que se encuentren, los deberes de dedicarlos a usos que no sean incompatibles con la ordenación territorial y urbanística; conservarlos en las condiciones legales para servir de soporte a dicho uso y, en todo caso, en las de seguridad, salubridad, accesibilidad y ornato legalmente exigibles; así como realizar los trabajos de mejora y rehabilitación hasta donde alcance el deber legal de conservación. Este deber constituirá el límite de las obras que deban ejecutarse a costa de los propietarios, cuando la Administración las ordene por motivos turísticos o culturales, corriendo a cargo de los fondos de ésta las obras que lo rebasen para obtener mejoras de interés general.

En el suelo urbanizado a los efectos de esta Ley que tenga atribuida edificabilidad, el deber de uso supone el de edificar en los plazos establecidos en la normativa aplicable.

En el suelo que sea rural a los efectos de esta Ley, o esté vacante de edificación, el deber de conservarlo supone mantener los terrenos y su masa vegetal en condiciones de evitar riesgos de erosión, incendio, inundación, para la seguridad o salud públicas, daño o perjuicio a terceros o al interés general; incluido el ambiental; prevenir la contaminación del suelo, el agua o el aire y las inmisiones contaminantes indebidas en otros bienes y, en su caso, recuperarlos de ellas; y mantener el establecimiento y funcionamiento de los servicios derivados de los usos y las actividades que se desarrollen en el suelo.

2. El ejercicio de las facultades previstas en las letras a y b del apartado primero del artículo anterior, en terrenos que se encuentren en el suelo rural a los efectos de esta Ley y no estén sometidos al régimen de una actuación de urbanización, comporta para el propietario, en la forma que determine la legislación sobre ordenación territorial y urbanística:

  1. Costear y ejecutar las obras y los trabajos necesarios para conservar el suelo y su masa vegetal en el estado legalmente exigible o para restaurar dicho estado, en los términos previstos en la normativa que sea de aplicación.

  2. Satisfacer las prestaciones patrimoniales que se establezcan, en su caso, para legitimar usos privados del suelo no vinculados a su explotación primaria.

  3. Costear y, en su caso, ejecutar las infraestructuras de conexión de la instalación, la construcción o la edificación con las redes generales de servicios y entregarlas a la Administración competente para su incorporación al dominio público cuando deban formar parte del mismo.

3. El ejercicio de la facultad prevista en la letra c del apartado primero del artículo anterior, conlleva asumir como carga real la participación en los deberes legales de la promoción de la actuación, en régimen de equitativa distribución de beneficios y cargas y en los términos de la legislación sobre ordenación territorial y urbanística, así como permitir ocupar los bienes necesarios para la realización de las obras al responsable de ejecutar la actuación.”

RESOLC

1-DICTAR ORDRE D’EXECUCIÓ respecte del solar ubicat al CR AUBA   de CAN PICAFORT amb R.C. 2720906EE1022S0001HU , ordenant al propietari de l’immoble, al Sr./Sra, RIERA BORRAS SEBASTIAN la realització de les actuacions que resulten de l’informe dels serveis tècnics municipals i que, com a mínim, hauran de consistir en:

TANCAR CORRECTAMENT EL SOLAR ENLLUINT I PINTANT 20 M2 DE PARET I REALITZAR 20 M2 DE VORAVIA, ARREGLANT LA VORADA QUE ES TROBI EN MAL ESTAT

Dites obres s’ha de realitzar dins el períodes permesos a l’ordenança reguladora d’obres en execució.

Les obres indicades s’han pressupostat en principi i provisionalment en 1.347,46 €.

Les obres referides s’hauran d’executar pel propietari, en el termini de 30  dies, a comptar des de la notificació de la present resolució.

2-ADVERTIR a la propietat de l’immoble que, si transcorregut el termini fixat en el punt anterior no hagués procedit a executar les obres referides, es procedirà conformement amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB i l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’Ajuntament ordenarà  l’ EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA.

Aquesta execució subsidiària podrà fer-se per mitjans municipals o mitjançant les persones que es determinin, a càrrec de la persona obligada. L’import de les despeses, danys i perjudicis s’exigirà a la persona obligada. Aquest import podrà liquidar-se de forma provisional i realitzar-se abans de l’execució, al marge de la liquidació definitiva.

3-APROVAR  la liquidació tributària per un import de 40,42 € en concepte de liquidació provisional de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, que resulta de l’aplicació del tipus de gravamen del 3 % de l’impost de construccions instal·lacions i obres sobre la base imponible del pressupost previst d’aquestes obres. 

4-NOTIFICAR aquest acord d’inici del procediment a la part interessada, traslladant-li còpia íntegra de l’informe emès pels serveis tècnics municipals.

Santa Margalida,08/01/2013

El Delegat d’Urbanisme                                                                                 El Secretari Actal.                                                                                 

Antoni Reus Darder                                                                                       Joan Segui Serra

Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’art. 59 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l’art. 194 del RD 2568/86 de 28 de novembre del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

 

En Santa Margalida,07/02/13

El Delegat d’Urbanisme
Toni Reus Darder