Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 2477
Publicació del Reglament Orgànic Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment el Reglament Orgànic Municipal per acord Plenari de 8 de novembre de 2012, sotmès a informació pública mitjançant edictes al BOIB núm. 172 de 21 de novembre de 2012 i al taulell d’anuncis de la Corporació, tramès el text a l’administració general de l’Estat, de la CAIB i del Consell de Mallorca a l’efecte de l’article 103 en relació al 113 de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i sol·licitat l’informe de l’Institut Balear de la Dona sense que s’hagi rebut en el termini assenyalat en els articles 82 i 83 de la Llei 30/1992, resulta aprovat definitivament l’esmentat Reglament que es publica a l’efecte de la seva entrada en vigor d’acord als articles 49 i 70.2 en relació al 65.2 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases de Règim Local.

 

Algaida a 11 de febrer de 2013.

El batle
Francesc Miralles Mascaró

 

Projecte de Reglament Orgànic de l’Ajuntament d’Algaida.

Exposició de Motius

I

La necessitat de agilitzar els procediments administratius, abaratir els seus costos incrementant l’eficiència de la despesa pública i introduir paulatinament l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, així com la inactivitat del legislador estatal i autonòmic i la manca de reglamentacions al respecte, fa aconsellable la reglamentació per part de l’Ajuntament d’extrems sobre el funcionament de la pròpia Corporació què, ajustant-se a la normativa vigent, alguna ja molt antiga, faci possible la introducció dels mitjans propis del nostre segle en les relacions internes de la pròpia Corporació.

II

La realitat d’una Corporació petita amb mitjans limitats fa aconsellable establir objectius propers i assolibles amb els mitjans disponibles i ja desenvolupats per l’organització, de manera que evitem fer una reglamentació voluntarista i allunyada de les possibilitats i disponibilitats reals, és per això que el present Reglament neix incomplet per definició, ja que regula aquelles actuacions que l’Ajuntament està en disposició de portar a la pràctica fugint de desideràtums i de manar als òrgans municipals actuacions que no estiguin en disposició d’actuar a dia d’avui. Això no lleva que tan aviat com la capacitat tecnològica i de gestió de l’Ajuntament ho permeti, aquest Reglament està cridat a créixer i abraçar majors àmbits d’actuació.

III

La Llei 11/2007de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. («BOE» 150, de 23-6-2007.) estableix a la seva Disposició addicional primera que els òrgans col·legiats es poden constituir i poden adoptar acords utilitzant mitjans electrònics, amb respecte als tràmits essencials que estableixen els articles 26 i el 27.1 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. L’especialitat de les normes de procediment dels òrgans col·legiats de l’Administració Local, sobre tot el seu component polític – representatiu, fa que la possibilitat de desenvolupar sessions dels òrgans col·legiats de govern estigui molt allunyada de la percepció que del funcionament dels nostres òrgans té la ciutadania i fa totalment desaconsellable, i així ho entenen els legisladors, avençar per aquest camí. Malgrat això la fase preparatòria de les sessions dels òrgans col·legiats sí permeten la introducció de les tecnologies de la informació i la comunicació en aquest àmbit.

IV

El propi article 27.6 de la Llei 11/2007 estableix que per reglament, les administracions públiques poden establir l’obligatorietat de comunicar-se amb aquestes utilitzant només mitjans electrònics, quan els interessats es corresponguin amb persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que amb motiu de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantit l’accés i disponibilitat dels mitjans tecnològics necessaris. Per tant si la Corporació garanteix l’accés i disponibilitat dels mitjans necessaris té la possibilitat de regular reglamentàriament el règim de comunicacions i convocatòries dels òrgans col·legiats mitjançant tecnologies de la comunicació.

 

Capítol I
Del dret a l’accés i disponibilitat tecnològics per part dels membres de la Corporació.

Article 1

  1. Els regidors de l’Ajuntament d’Algaida per a la seva comunicació amb l’administració municipal disposaran d’un compte de correu al domini municipal @ajalgaida.net, o aquell que el substitueixi en el futur, en una tecnologia web que permeti l’accés al mateix des de qualsevol punt de la xarxa.
  2. El regidors i empleats públics que disposin de compte de correu al domini municipal són responsables de la seva utilització i tenen l’obligació de prendre les mesures oportunes per tal d’evitar ser suplantats en l’ús del correu corporatiu.
  3. Tots els usuaris del correu corporatiu tendran accés al coneixement de la persona física titular de les demés comptes de correu corporatiu.

Article 2.-

  1. Els Grups polítics municipals constituïts d’acord a la normativa reguladora del règim local disposaran a les dependències municipals facilitades al propi grup d’un ordinador i connexió a internet que permeti als regidors del grup accedir a la seva compte de correu.
  2. Els Grups polítics municipals rebran les comunicacions al compte de correu electrònic del seus portaveus, titular i suplent.

 

Capítol II
De les comunicacions als membres de la Corporació

Article 3

  1. D’acord a allò que estableix l’article 27.6 de la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. («BOE» 150, de 23 de juny) les comunicacions de tota casta que hagin de ser efectuades als membres de la Corporació, en la seva condició de tals, podran efectuar-se mitjançant correu electrònic al seu compte de correu electrònic del domini municipal.
  2. A l’efecte de l’article 28.2 de la Llei 11/2007 els membres de la Corporació tenen l’obligació de deixar constància de la recepció de les comunicacions rebudes.

Secció 1ª : De les convocatòries del Ple

Article 4.-

  1. A l’efecte d’allò que estableixen els articles 46.2. b) de la Llei 7/1985, 81 i 82 de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i 80 i 81 del Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen jurídico de las Entidades Locales aprovat per Real Decreto 2568/1986 de 28 de novembre les convocatòries de les sessions del Ple de l’Ajuntament es trametran per la Secretaria de l’Ajuntament, mitjançant document annex en programa de codi obert o d’accés gratuït o facilitat per l’Ajuntament als membres de la Corporació al compte de correu corporatiu dels membres de la Corporació.
  2. A aquests efectes el compte de correu corporatiu tendrà la consideració de domicili dels membre de la Corporació.
  3. A proposta de la Secretaria de l’Ajuntament i mitjançant Resolució d’Alcaldia que haurà de ser degudament notificada a tots els membres de la Corporació, podran habilitar-se contes de correu distintes de la del o de la titular de la Secretaria per trametre les convocatòries del Ple de la Corporació.

Article 5

A l’efecte d’assegurar la recepció de les convocatòries la Secretaria de l’Ajuntament contactarà amb els portaveus dels grups municipals per tal d’avisar de la transmissió de la convocatòria.

Article 6

A l’efecte de millorar l’accés a la documentació dels assumptes inclosos a l’ordre del dia al correu que transmeti la convocatòria s’hi adjuntarà l’acta o actes que hagin de ser aprovades en la sessió així com relació de les resolucions i acords que es posin en coneixement del Ple de la Corporació i les propostes d’acord que hagin de ser sotmeses a la seva aprovació.

Secció 2ª. De les Convocatòries de la Junta de Govern Local

Article 7

Les convocatòries de la Junta de Govern Local es sotmetran al mateix règim que les del Ple de la Corporació.

Secció 3ª. De les Convocatòries de les Comissions Informatives

Article 8

 Les convocatòries de les Comissions informatives es sotmetran al mateix règim que les del Ple de la Corporació.

Disposició Final:

  1. Aprovat definitivament i prèviament a la publicació es trametrà el text íntegre del Reglament al Govern de les Illes Balears, el Consell Insular de Mallorca i la Delegació del Govern a les Illes Balears i una vegada transcorregut el termini de quinze dies fixat a l’article 113 de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears sense que s’hagi efectuat cap requeriment, se n’ordenarà la publicació.
  2. El present Reglament entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.