Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 2445
Notificació recurs de reposició contra decret núm. 2343/12 (exp núm. 64/2011)
Versió PDF
S’ha intentat notificar per dues vegades al la Sr. (dades personals ocultes), i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:
“EXPEDIENT NÚM 64/2011
DECRET NÚM: 3053
Examinades les actuacions que obren a l’expedient al marge referenciat contra el SR: MICHAEL HEINEMANN amb NIE X2704582N amb motiu de les qüestions plantejades per ell mateix, en el Recurs de Reposició interposat en contra del Decret número 2343/2012, de 07 de setembre.
I vist l’informe jurídic de data 27 de novembre de 2012, que es transcriu literalment:
“SUPÒSIT DE FET:
Per escrit de data 13 d’octubre de 2012 (amb RGE núm. 11.876), el Sr. (dades personals ocultes) interposava Recurs de Reposició en contra del Decret emès pel Cinquè Tinent d'Alcalde delegat de l'Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu municipal, número 2343/2012, de 7 de setembre, exposant una sèrie d’arguments que es tenen aquí íntegrament per reproduïts.
És objecte del present informe jurídic l’estudi i posicionament respecte de les esmentades al·legacions.
CONSIDERACIONS JURÍDIQUES:
En primer lloc, resulta obligat assenyalar que el recurs de reposició, introduït en la Llei 30/92, de 26 de novembre, Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (LRJ-PAC), per la modificació operada en la mateixa per la Llei 4/99, de 13 de gener, es regula bàsicament als seus articles 116 i 117, tenint el caràcter de recurs potestatiu. Així, els actes administratius que posin fi a la via administrativa (com seria el cas del Decret objecte d’impugnació) podran ser recorreguts potestativament en reposició davant del mateix òrgan que els hagués dictat, o ser impugnats directament, en el seu cas, davant un Jutjat Contenciós-Administratiu, no podent ser interposat aquest darrer recurs fins que sigui resolt expressament o s’hagi produït la desestimació presumpte del recurs de reposició previ.
Si l’acte administratiu impugnat fos exprés, el termini per a la interposició del recurs serà d’un mes. En el present supòsit, l’interessat va interposar el recurs potestatiu de reposició en data 13 d’octubre de 2012 en contra del Decret emès pel Cinquè Tinent d'Alcalde delegat de l'Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu municipal, número 2343/2012, de 7 de setembre, del qual consta notificació però no la data de la mateixa (l’acte de notificació duria data de 12 de setembre), la qual cosa fa que l’esmentat recurs s’hagi d’entendre interposat dins del termini legalment establert, amb base en el principi pro actione.
En un altre ordre de coses, i entrant a valorar el fons de les al·legacions exposades, qui això subscriu entén que les mateixes no tenen la virtualitat suficient per a ser acollides i, per tant, per a modificar la posició mantinguda per aquest Ajuntament en la resolució combatuda. Així, cal recordar que el Decret objecte d’impugnació, fonamentava la sanció, en el fet de que:
“(...) ha quedat degudament acreditat en l'expedient administratiu, amb prova de càrrec suficient, que en data 9 de desembre de 2011, a les 16.30 hores, en el carrer Mateu Bosch del Port d’Andratx, davant de l’establiment “El Coche”, hi havia un ca lliure per en mig de la via pública creant molèsties a una dona que anava amb altres dos cans degudament subjectats, tenint la necessitat de separar als animals en trobar-se el ca lliure en estat molt agressiu, sent el Sr. (dades personals ocultes)el propietari d’aquell ca, fent prova d’aquesta conclusió l’atestat policial aixecat. (...)
L’interessat ha presentat al·legacions donant una versió comprensible i coherent dels fets, argumentant que els mateixos derivarien d’un acte imprevist i de difícil contenció, com seria que passejant amb el seu fill i els seu ca lligat pel Port d’Andratx, en trobar-se amb un amic, el seu fill hauria volgut lligar al ca a un fanal però, en passar una senyora amb dos cans, el ca hauria començat a corre i el seu fill no l’hauria pogut subjectar. (...) Doncs bé, arribats en aquest punt, cal recordar que l’article 9 de l’Ordenança municipal reguladora de la Protecció d’animals que viuen a l’entorn humà i de Tinença d’animals considerats potencialment perillosos, (...) no distingeix el fet de si la conducta es realitza voluntàriament (el propietari del ca li permet circular lliure per la via pública) o la conducta deriva d’un acte imprudent del propietari del ca (el qual no li permet circular lliure per la via pública però aquest finalment aconsegueix fer-ho per un descuit del propietari), raó per la qual s’estima que la infracció realment es va produir i la comissió de la mateixa està degudament provada (...)
En aquest cas concret, sembla clar, doncs res manifesta en contra la policia local d’Andratx, que la conducta de l’infractor no va ser voluntària sinó imprudent. Duia a sobre la cadena però, en trobar-se amb un amic, el seu fill va voler lligar al ca a un fanal i, en passar una senyora amb dos cans, el ca va començar a corre i el seu fill no el va poder aturar. Per tant, l’únic retret que es podria fer al Sr. (dades personals ocultes) seria el permetre que el seu fill, presumiblement menor i encara amb manca de la força necessària, s’encarregués del ca.
Essent una conducta que, sens dubte, li podria passar a qualssevol persona, en opinió de qui subscriu mereix sanció per falta de cura en la custòdia d’un animal que se presumeix fort i agressiu amb altres cans, segons és de veure en l’atestat policial aixecat per la policia local d’Andratx, de 9 de desembre de 2011, conducta que, a més, suposa un perill potencial per a la seguretat del trànsit i la dels vianants (...)”.
En front d’aquesta motivació s’alça el Sr. (dades personals ocultes) afirmant, en síntesi, que el seu ca no deambulava lliurament ni de forma agressiva, i que se li va escapar al seu fill de 10 anys quan altres cans començaren a lladrar. Envers el particular, cal reafirmar-se en les argumentacions donades en la resolució objecte d’impugnació. Existeix, en tot cas, una culpa in vigilando de l’interessat, consistent en permetre que el seu fill de 10 anys es fes càrrec de la custòdia d’un ca que no podia controlar, la qual cosa va derivar en un altercat amb altres veïns que fonamenta la sanció.
En mèrits de tot el que s’acaba d’exposar, no cap estimar el recurs de reposició interposat, pels motius exposats en el cos d’aquest informe”.
Y de conformitat amb el que disposa el Decret de Batlia núm. 1253/2011, de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient i sostenibilitat, així com per a resoldre els recursos administratius; el Decret de Batlia núm. 1827/2012 de 28 de juny; l’article 107 i article 116 i 117 de la llei 30/92 de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i normativa concordant RESOLC:
1ER. No estimar el recurs de reposició, pels motius expressats en l’informe jurídic transcrit..
2ON Imposar una sanció pecuniària de 100 euros,
3ER. Notificar a l’interessat la present als efectes legals oportuns i comunicar la mateixa als Departaments d’Intervenció i Tresoreria.
Andratx, 28 de novembre de 2012
EL que poso en el seu coneixement als efectes adients, advertint-li que contra aquests acte que posa fi a la via administrativa es pot interposar:
Directament recurs contenciós administratiu en un termini de dos mesos, contats a partir del dia següent a la recepció de la notificació de la resolució, davant el Jutjat de lo Contenciós administratiu de Palma de Mallorca.
Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú.
Andratx, a 28 de novembre de 2012
Signat: José Ramón Baeza Corrales- Cinquè Tinent de Batle delegat de l’Àrea de Medi Ambient Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu Municipal.”
Andratx, 4 de febrer de 2013
El Batle President
Llorenç Suau Simó