Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 2332
Acord d’inici de procediment sancionador en matèria de medi ambient expedient núm. 159//2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

S’ha intentat notificar per dues vegades, a la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)y al Sr. (dades personals ocultes) i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:

“ACORD D’INICI DE PROCEDIMENT SANCIONADOR DEL CINQUÈ TINENT DE BATLE, DELEGAT DE LES ÀREES DE MEDI AMBIENT, SOSTENIBILITAT, PATRIMONI I ARXIU MUNICIPAL

Expedient Núm. 159//2012

Decret Núm.: 3225

Aquesta Regidoria, un cop que s’han examinat les actuacions que es detallen a l’expedient de referència, i d’acord amb: 1) el Decret de Batlia n.1253/2011, de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient i sostenibilitat; 2) els articles 6 i següents del Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria sancionadora; i 3) l’article 13 i següents del Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, i normativa concordant; ha adoptat la següent RESOLUCIÓ:

ANTECEDENTS DE FET:

Mitjançant acta d’inspecció emesa per l’Inspector de Medi Ambient de data 06 de juliol de 2012 es denunciàvem els següents fets: En data 06 de juliol d’aquest mateix any, es va produir un dipòsit de residus a la via pública, concretament al C/ Serra de Garrafa del Port d’Andratx. Els esmentats residus, segons consta a l’acta d’inspecció i tal i com mostren les fotografies adjuntes a aquesta, consisteixen en uns voluminosos (dues butaques, una hamaca) així com gran quantitat d’embalatges i enderrocs. Els esmentats residus han estat dipositats per la Sra. (dades personals ocultes) i per el Sr. (dades personals ocultes), abdos residents a l’habitatge que es troba en el C/ de Garrafa, Núm. 2 A, segons consta a l’esmentada acta d’inspecció.

FONAMENTS DE DRET:

1º la infracció que se l’ imputa es:

1er. DEPOSITAR RESIDUS VOLUMINOSOS A LA VÍA PÚBLICA. Senyala l’article 25 lletra F) de l’Ordenança de residus municipal:” El dipòsit de residus voluminosos en els contenidors o via pública (sense concertar prèviament la seva recollida), en solars, parcel·les etc. Està considerada una infracció greu. I per tant es pot sancionar per una quantia entre 700,01 a 1500 euros segons estableix l’article 27 de l’Ordenança Municipal: “ El dipòsit de residus voluminós en els contenidors o via pública (sense concertar prèviament la seva recollida).

2on DEPOSITAR CARTRONS I EMBALATGES A LA VÍA PÚBLICA.Senyala l’article 24 lletra 1) de l’Ordenança de Residus municipals de 2008, que serà una infracció lleu el dipositar els residus fora dels contenidors o del recinte del Parc Verd; infracció que ha de relacionar se amb el manament establert a l’article 9.1 del mateix text legal segons el qual:” No més s’utilitzaran els contenidors per els residus autoritzats en cada cas. Els ciutadans estan obligats a dipositar els residus seleccionats en el seu interior. Si com a conseqüència d’una deficient presentació del residus es produeix en abocaments l’usuari causant serà responsable de la brutor ocasionada”. La esmentada infracció al tenir la consideració de lleu es per tant sancionable amb una multa de caràcter pecuniari que pot oscil·lar entre la quantitat de 300 a 750 euros, segons estableix l’article 27 de la mateixa Ordenança.

3er ABOCAMENT D’ENDERROCS A LA VIA PÚBLICA, es troba tipificat com a conducta reprovable per l’article 25e) de l’Ordenança de Residus Municipals al afirmar :” Son infraccions graves el vertido de residuos de construcción y demolición en la vía pública, solares ,parcelas, canteras, tanto públicos como privados” L’esmentada infracció te la consideració de caràcter greu, segons l’article 25E de l’Ordenança de Residus Municipals, per tant sancionable amb una multa de caràcter pecuniari de 700,01 a 1500,00 euros, segons l’article 27 de la mateixa Ordenança.

En mèrits de tot l’anterior, RESOLC:

1r. Iniciar el procediment sancionador en matèria de residus, que haurà de sotmetre’s als tràmits i garanties prevists per als procediments de caràcter sancionador, d’acord amb el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, i el Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, citats anteriorment, establint com a quantia inicial per establir la sanció adient, en el seu cas, la de 700,01 euros per infracció de l’article 25 lletra F) per el dipòsit de uns voluminosos a la via pública. Imposar una sanció inicial de 300,00euros per l’infracció de l’article 24 lletra l) per dipositar cartrons i embalatges a la via pública . i la de 700,01 euros per infracció de l’article 25 e) al abocar enderrocs a la via pública.

2on. En base al paràgraf 2on. de l’article 27:” Les sancions amb multes previstes en els articles anteriors quan no es trobin castigats en les Lleis penals, es podran fer efectives dins els quinze primers dies hàbils següents a la notificació del Decret d’inici del procediment sancionador , amb una reducció general del 50% damunt la quantia que es fitxi provisionalment a aquell. L’import de la reducció practicada s’exigirà sense mes requeriment que la notificació a l’interessat quan s’hagi interposat recursos potestatiu o contenciós administratiu en contra de la sanció.

3r. El procediment administratiu a seguir, tal com ja s’ha fonamentat anteriorment, serà el que regula el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament regulador del procediment  a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora les illes Balears.

4º. Es designar com a instructor d’aquest administratiu al Sr. Pau Vidal, funcionari d’aquest Ajuntament. Si escau, es podrà recusar aquest nomenament, amb els efectes previstos a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

5è Atorgar un termini de QUINZE DIES al interessats, a la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) y al Sr. (dades personals ocultes) perquè, si escau, pugui presentar al·legacions i/o proposar les proves que consideri oportunes. Si no es presenten al·legacions en aquest període, la iniciació del procediment es podrà considerar com a PROPOSTA DE RESOLUCIÓ.

6è.Així mateix se l’informa formalment que de procedir voluntàriament a reconèixer la seva responsabilitat en els fets denunciats, es resoldrà el procediment mitjançant la imposició de la sanció que procedeixi, la qual cosa determinarà la finalització del procediment, sense perjudici que pugui interposar els recursos pertinents.

7èAmb aquesta finalitat, podeu comparèixer davant l’ Àrea de Medi Ambient d’aquest Ajuntament, on se us informarà de les formes de pagament.

8è. Notificar a les persones interessades aquesta resolució.

El present acord ha de ser notificat a la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) y al Sr. (dades personals ocultes) Aquesta Resolució és un acte de tràmit no susceptible de ser recorregut sobre la base de l’article 107.1 de la Llei 4/1999 de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Andratx, a 14 de desembre de 2012

Signat: El Cinquè Tinent de Batle delegat de l’àrea de medi Ambient; Sostenibilitat Patrimoni i Arxiu Municipal- José Ramón Baeza.Corrales”

 

Andratx, a 04de febrer de 2013.

 

El Batle- President

Llorenç Suau Simó