Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 2167
Acord d’inici de procediment sancionador en materia de residus, expedient núm. 171//2012
Versió PDF
S’ha intentat notificar per dues vegades al Sr. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:
“ACORD D’INICI DE PROCEDIMENT SANCIONADOR EN MATERIA DE RESIDUS.
EXPEDIENT NÚM. 171//2012
Decret Núm.: 3285
Aquesta Regidoria, un cop que s’han examinat les actuacions que es detallen a l’expedient de referència, i d’acord amb: 1) el Decret de Batlia n.1253/2011, de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient i sostenibilitat; 2) els articles 6 i següents del Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria sancionadora; i 3) l’article 13 i següents del Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, i normativa concordant; ha adoptat la següent:RESOLUCIÓ:
ANTECEDENTS DE FET:
Mitjançant acta d’inspecció emesa per l’Inspector de Medi Ambient en data 03 d’agost de 2012 es denunciava un abocament de una caixa de dimensions considerables, amb altres caixes de dimensions mes petites al seu interior a la via pública, concretament vora el contenidor de RSU que es troba situat en el carrer Puig de S’Espart del terme municipal d’Andratx. Els esmentats residus varen ser dipositats pel Sr. (dades personals ocultes) segons consta a l’acta d’inspecció. També es pot apreciar a les fotografies adjuntes a l’esmentada acta l’embalatge dipositat vora el contenidor a la via pública el qual dur inscrit com a destinari al Sr. Montesen
FONAMENT DE DRET:
Senyala l’article 24 lletra l) de l’ordenança de Residus municipals de 2008, que serà una infracció lleu el dipositar els residus fora dels contenidors o del recinte del Parc Verd. Infracció que ha de relacionar-se amb el manament establert a l’article 9.1 del mateix text legal que diu així: No més s’utilitzaran els contenidors per als residus autoritzats en cada cas. Els ciutadans estan obligats a dipositar els residus seleccionats en el seu interior . Si com a conseqüència d’una deficient presentació dels residus, es produeixen abocaments l’usuari serà el responsable de la brutor produïda.”
Les esmentades infraccions al tenir la consideració de lleu son per tant sancionable amb una multa de caràcter pecuniari que pot oscil·lar entre la quantia de 300 a 750 euros, segons estableix l’article 27 de la mateixa Ordenança.
En mèrits de tot l’anterior, RESOLC :
1r. Iniciar el procediment sancionador en matèria de residus, que haurà de sotmetre’s als tràmits i garanties prevists per als procediments de caràcter sancionador, d’acord amb el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, i el Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, citats anteriorment, establint com a quantia inicial per establir la sanció adient en el seu cas, la de 300,00 euros, per la conducta de DIPOSITAR UNA CAIXA DE CARTRÓ A LA VÍA PÚBLICA, infracció subsumible a l’article 24 lletra l en relació en l’article 9.1.
2on. En base al paràgraf 2on. de l’article 27:” Les sancions amb multes previstes en els articles anteriors quan no es trobin castigats en les Lleis penals, es podran fer efectives dins els quinze primers dies hàbils següents a la notificació del Decret d’inici del procediment sancionador , amb una reducció general del 50% damunt la quantia que es fitxi provisionalment a aquell. L’import de la reducció practicada s’exigirà sense mes requeriment que la notificació a l’interessat quan s’hagi interposat recursos potestatiu o contenciós administratiu en contra de la sanció.
3er. El procediment administratiu a seguir, tal com ja s’ha fonamentat anteriorment, serà el que regula el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora les illes Balears.
4r. Es designar com a instructor d’aquest administratiu al Sr. Pau Vidal, funcionari d’aquest Ajuntament. Si escau, es podrà recusar aquest nomenament, amb els efectes previstos a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
5è. Atorgar un termini de QUINZE DIES a l’interessat, Sr. (dades personals ocultes)amb NIE Y (dades personals ocultes) perquè, si escau, pugui presentar al·legacions i/o proposar les proves que consideri oportunes. Si no es presenten al·legacions en aquest període, la iniciació del procediment es podrà considerar com a PROPOSTA DE RESOLUCIÓ.
6è.Així mateix se l’informa formalment que de procedir voluntàriament a reconèixer la seva responsabilitat en els fets denunciats, es resoldrà el procediment mitjançant la imposició de la sanció que procedeixi, la qual cosa determinarà la finalització del procediment, sense perjudici que pugui interposar els recursos pertinents.
Amb aquesta finalitat, podeu comparèixer davant l’ Àrea de Medi Ambient d’aquest Ajuntament, on se us informarà de les formes de pagament.
7è. Notificar a les persones interessades aquesta resolució.
El present acord ha de ser notificat al SR: . (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) , comunicat a l’instructor de l’expedient, advertint-li que es tracta d’un acte de tràmit no susceptible de ser recorregut sobre la base de l’article 107.1 de la Llei 4/1999 de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Andratx, a 18 de desembre de 2012.
Signat: El Cinquè Tinent de Batle delegat de l’àrea de medi Ambient; Sostenibilitat Patrimoni i Arxiu Municipal- José Ramón Baeza.Corrales”
Andratx, 05 de gener de 2013
El Batle- President
Lorenç Suau Simó