Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 2122
Ordenança Fiscal préstec mobles titularitat municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació definitiva de l’ordenança fiscal del préstec de béns mobles de titularitat municipal de l’Ajuntament de Santa Eugènia.

Atès que durant el termini d’informació pública de l’acord del Ple de l’Ajuntament de 31 de juliol de 2012, pel qual s’aprovà inicialment l’Ordenança fiscal del préstec de béns mobles de titularitat municipal, no s’han presentant reclamacions o suggeriments, l’esmentada ordenança s’entén definitivament aprovada, d’acord amb el que preveu l’art. 102, apartat d), de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Publicació íntegra del Text de l’ordenança (art. 103.1 Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre).

Ordenança reguladora del prestec de béns mobles de titularitat municipal.

Article 1r. Concepte.

L’objecte d’aquesta ordenança és regular el préstec de taules, cadires  i altres béns mobles de titularitat municipal.

Com a norma general, el material només serà prestat a les associacions domiciliades o persones empadronades en aquest municipi o per activitats que es duguin a terme dins el terme municipal. Així mateix, l’Ajuntament podrà prestar el material a altres administracions, que quedaran exemptes del compliment de la present ordenança.

 

Article 2n. Objecte.

1. Constitueix l’objecte de l’ordenança realitzar un dipòsit per a la utilització privativa o aprofitament particular de diversos elements de titularitat pública municipal com taules, cadires i altres elements, per a la seva reposició en cas de pèrdua o ruptura.

2. L’Ajuntament podrà prestar el servei gratuït de transport del material concedit a les associacions i entitats sense fi lucratiu o de veïnats que ho sol·licitin expressament, de forma gratuïta.

En el cas de persones físiques o jurídiques, aquestes hauran d’abonar el corresponent preu públic del servei.

3. Durant les festes Patronals, festes i fires locals no es deixaran taules ni cadires ni altres elements, atès que s’han d’emprar per a activitats municipals que s’hi duen a terme.

4.- Queden fora de l’objecte d’aquesta ordenança i en conseqüència de préstec a persones físiques o jurídiques les carpes, la pantalla i l’equip de so municipal, amb excepció de les associacions i entitats sense fi lucratiu.

 

Article 3r. Obligats al dipòsit.

Estan obligats a fer un dipòsit d’acord amb aquesta ordenança les persones físiques o jurídiques o entitats a favor de les quals s’autoritzi la prestació, abans de retirar el material concedit, i les que se’n beneficien de l’aprofitament.

Per raons d’interès públic degudament justificat, l’Ajuntament podrà eximir del dipòsit a entitats de dret públic i associacions per a actuacions pròpies, sense perjudici del deure de retornar el material prestat a l’Ajuntament o de la reposició del material a la situació originària.

 

Article 4t. Quantia dels dipòsits:

1.- Les quantitats a dipositar pel sol·licitant abans de recollir el material són les següents:

a) Dipòsit per cada taula: 5,00 €

b) Dipòsit per cada cadira: 1,00 €

2.- En els casos en que no es torni algun material, es torni defectuós o espenyat o no es correspongui plenament amb el deixat, s’haurà d’abonar a favor de l’Ajuntament:

a) Per cada taula espenyada o perduda: 135,14 €

b) Per cada cadira o banqueta espenyada o perduda: 23,92 €

c)Per cada dia de préstec superior a dos, de cada element de que es tracti, 1,00 €.

3.- Les associacions de veïnats deixaran una fiança corresponent al 30 % de l’import de la quantitat global del dipòsit.

 

Article 5è. Quantia del preu públic del transport.

1.- En els casos que l’Ajuntament realitzi el transport del material al domicili o lloc indicat pel sol·licitant, en el moment de la seva petició haurà d’abonar el preu públic següent:

Fins a 5  taules  i 50 cadires:  35,00 €

Fins a 10 taules i 100 cadires:  55,00 €

2.- Per aplicar el preu públic del cost del transport es tindran en compte el número de cadires.

3.- Les comandes superiors a 10 taules o més de 100 cadires es contemplen com a dos viatges de transport independents.

 

Article 6è. Normes de gestió.

1.- Els dipòsits corresponents i el transport, si escau, es faran a la caixa municipal, en el moment de presentar la sol·licitud, i podrà ser recollit pel ciutadà a les oficines per aquesta mateixa secció quan el ciutadà acreditarà mitjançant document municipal, el retorn de tot el material en perfecte estat. Quan el ciutadà recollirà la fiança, se’l descomptaran les quantitats del material no tornat o defectuós d’acord amb l’article anterior.

En cas de que la quantitat a pagar pel ciutadà sigui superior a la fiança, podrà abonar la quantitat resultant en el moment de la liquidació de la fiança a les oficines municipals,  transcorregut el qual s’entendrà la no voluntat de pagament i s’iniciarà l’expedient necessari per a la seva cobrança.

2.- Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança ho han de sol·licitar prèviament amb una antelació mínima de 5 dies. No es tramitaran per part de l’administració sol•licituds que no hagin estat sol·licitats amb l’antelació prevista al paràgraf anterior, sense autorització expressa del batle o regidor delegat.

3.- Els diversos elements hauran de ser retirats i entregats per les pròpies persones o entitats interessades en l’horari establert mitjançant decret a tal efecte, al mateix lloc on varen recollir-se, i en el termini indicat a la nota d’entrega.

4.- Les sol·licituds hauran de tramitar-se per instància oficial que es registrarà addientment. De cada acte s’estendrà el corresponent rebut, document indispensable per a justificar el pagament o dipòsit o reclamació.

5.- Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran cedir-se o subarrendar-se a tercers. L’incompliment d’aquest precepte provocarà la seva anul·lació i la pèrdua íntegra de l’import de l’aval com a penalització.

6.- En el cas que hi hagui més sol·licituds que material disponible, l’assignació de material es realitzarà per ordre de registre d’entrada de la sol·licitud.

 

 

Disposició final

La present ordenança entrarà en vigor el dia següent de la data de publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Recursos: Contra aquest acord que és definitiu en via administrativa sols es pot interposar el recurs contenciòs-administratiu davant el Jutjat del Contenciòs-Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Santa Eugènia a 27 de desembre de 2012

 

El Batle,

Guillem Crespí Sastre