Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 2153
Expedient sancionador per infraccions en matèria d’activitats (EXP. CM2112AS0002)
Versió PDF
Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal de l’acord d’inici del procediment sancionador per infraccions en matèria d’activitats, que a continuació es transcriu, d’acord amb allò previst a l’art. 59.5 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, mitjançant aquesta publicació es notifica a la societat mercantil OBRAS Y EXCAVACIONES CAMER, SL (B07703754), el següent:
Pel vostre coneixement i efectes conseqüents, us notific que en data 13 de noviembre de 2012, la Sra. Tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme ha dictat l’acord d’inici del procediment sancionador per infraccions en matèria d’activats, que a continuació es transcriu:
“ACORD D’INCOACIÓ
1.- El 20 de setembre de 2007, el departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Maó va presentà una denúncia davant del Consorci per a la protecció de la legalitat urbanística en sòl rústic de l’illa de Menorca, perquè a la parcel·la 22 del polígon 1 del cadastre rústic, s’estaven a portant a terme una sèrie d’actuacions consistents en abocament de residus d’obra, escampant el runam per tota la tanca i compactant-ho, fent pujar el nivell de la tanca d’una manera considerable.
2.- El 18 d’octubre de 2007, la mercantil Maestra Prima, SL també va denunciar davant del referit Consorci, que la parcel·la indicada es feia servir d’abocador.
3.- El 27 de maig de 2008, mitjançant Decret núm. 56/2008, de 27 de maig de 2008, va ordenar la suspensió immediata de les actuacions i les activitats que s’estaven realitzant a la parcel·la 22 del polígon 1 del cadastre rústic del terme municipal de Maó, consistents en la utilització del sòl rústic contravenint els usos propis d’aquest.
4.- El 24 de setembre de 2008, expedient CM2108DM0006, mitjançant Decret del tinent d’Alcalde d’Urbanisme, es va notificar a Camer SL, titular de l’activitat de “abocament de residus d’obra” a la parcel·la 22, del polígon 1, del cadastre rústic de Maó, les anomalies detectades (funcionament sense la preceptiva llicència d’instal·lació ni llicència d’obertura i funcionament) i atorgant-li un termini de 5 dies improrrogables perquè acreditar la legalitat de l’activitat. No consta resposta de l’empresa.
5.- El 5 de novembre de 2009, el tècnic de gestió d’inspecció d’obres de l’Ajuntament de Maó va informar, a instància del Consorci esmentat, que no s’havia sol·licitat llicència per a la legalització de les actuacions portades a terme a la parcel·la 22 del polígon 1 del cadastre rústic, expedient CM2108DR0007.
6.- El 12 de setembre de 2012, la Junta de Govern del Consorci per a la protecció de la legalitat urbanística en sòl rústic de l’illa de Menorca, acordà:
“Primer.- Resoldre i en conseqüència arxivar l’expedient de disciplina urbanística 08/07/05, per la raó d’haver-se acreditat de manera satisfactòria (tot de conformitat amb el contingut de l’informe de l’inspector d’obres del Consorci emès en data 10.08.12) la restitució al seu estat original dels terrenys afectats per les actuacions il·legals d’ús del sòl que configuraven el seu objecte i que consistien en moviments i compactació de terres, alteració del nivell del terreny, dipòsit de material inert i altres activitats.
Segon.- Notificar aquest acord als interessats així com a l’Ajuntament de Maó, als corresponents efectes establerts i derivats del Capítol I (Vigilància i inspecció) i capítol II (Règim sancionador) del Títol VI “Infraccions i sancions” de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears.”
7.- En els antecedents de l’acord esmentat consta que:
1. El 29 de novembre de 2007, acta d’inspecció núm. 80-07, l’inspector d’Obres del Consorci comprova la denúncia sobre l’ús d’abocador de la parcel·la 22 del polígon 1 del cadastre rústic de Maó, constatant l’activitat de dipòsit de materials (terra vegetal, àrids, runa i material d’excavació, etc.) per l’empresa CAMER, SL, a una zona de la finca, i per una altra empresa, que no identifica, en una zona de tancada de la mateixa finca. Fent constar que se li manifesta que ambdues empreses tenen llogada part de la finca.
2. El 15 de març de 2012, l’inspector d’Obres del Consorci informa que “la restitució de la finca no ha estat realitzada satisfactòriament i que en aquesta continua realitzant els treballs detectats en el moment de realitzar l’acta d’inspecció núm. 80-07”.
8.- Atès que són competents per a incoar i resoldre els expedients sancionadors les administracions competents per a autoritzar l’activitat, és a dir, aquest Ajuntament, segons el que preveu l’article 120 de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears.
9.- Atès que aquesta competència i atribució és exercida per la tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme, segons l’article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i del Decret de delegació de competències d’Alcaldia de 20 de juny de 2011, excepte en el cas de que impliquin tancaments, que la competència per a resoldre és de la Junta de Govern Local, en virtut del citat decret de delegació de competències.
Per tot açò, d’acord amb la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, la Llei 12/2010, de 12 de novembre, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú (títol IX), el Real Decret 1398/1993, que aprova el
Reglament del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, que aprova el Reglament del procediment a seguir per a l’exercici de la potestat sancionadora de les Illes Balears, he resolt dictar el següent:
ACORD
PRIMER.- Iniciar el procediment sancionador contra el Sr. Miguel Vidal Ametller, com a propietari, per a l’arrendament d’una parcel·la per a la realització d’activitats que no tenen autorització o llicència, i la mercantil Obras y Excavaciones CAMER, SL, com a promotora, per a l’exercici i funcionament de l’activitat d’abocador i dipòsit de materials (terra vegetal, àrids, runa i material d’excavació, etc.), sense la llicència d’obertura i funcionament o l’autorització administrativa pertinents, a la parcel·la 22 del polígon 1, del cadastre rústic del terme municipal de Maó.
SEGON.- Els fets que s’imputen poden ser constitutius d’una infracció tipificada a l’article 116.2 de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, qualificada com a greu, en quant a l’actuació de la societat promotora, que exercia una activitat sense comptar amb la llicència d’obertura i funcionament o l’autoritzacions administratives pertinents.
Els fets que s’imputen poden ser constitutius d’una infracció tipificada a l’article 117.4 de la citada Llei 16/2006, qualificada com a molt greu, en quant a l’actuació del propietari, que arrendà una parcel·la per a la realització d’activitats que no tenen autorització o llicència.
L’article 119.1.b de la citada Llei 16/2006, modificat pel Decret Llei 7/2012, de 15 de juny, sanciona amb la imposició d’una multa entre 1.001 a 10.000 euros, i es pot imposar la sanció de suspensió de les activitats o de l’exercici de la professió per un període màxim de 6 mesos, les infraccions greus, sense perjudici del que resulti de la instrucció de l’expedient.
L’article 119.1.c de la repetida Llei 16/2006, modificat pel Decret Llei 7/2012, de 15 de juny, sanciona amb la imposició d’una multa entre 10.001 a 100.000 euros, i es pot imposar la sanció de suspensió de les activitats o de l’exercici de la professió per un període màxim de 3 anys, les infraccions molt greus, sense perjudici del que resulti de la instrucció de l’expedient.
L’article 119.4 de la citada Llei 16/2006, disposa que “les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini màxim de 15 dies, a partir de la notificació de l’inici del procediment sancionador, amb una reducció del 30% sobre la quantia corresponent que s’hagi consignat a l’acte en que se’n decideixi l’inici; en conseqüència, la persona interessada ha d’expressar la conformitat amb la infracció constatada.”
TERCER.- Designar com a Instructor i Secretària d’aquest procediment sancionador al Sr. Emilio Orfila Cardelús i a la Sra. Agueda Gomila Pons, respectivament, comunicant a les persones interessades la possibilitat d’exercir el dret de recusació previst a l’article 29 de la Llei 30/1992.
QUART.- L’òrgan competent per a resoldre aquest procediment és la tinenta d’Alcaldia d’Urbanisme, segons l’article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, de l’article 120.1 de la Llei 16/2006, i del decret de delegacions de competències
d’Alcaldia, de 20 de juny de 2011; si bé en cas de derivar-se un tancament, l’òrgan competent seria la Junta de Govern Local, en virtut del citat decret de delegacions de competències.
CINQUÈ.- Comunicar a les persones interessades la possibilitat de reconèixer la seva responsabilitat, en qualsevol moment anterior a la resolució, amb els efectes previstos a l’article 10 del Decret 14/1994, de 10 de febrer.
SISÈ.- Notificar el present acord als presumptes infractors, assenyalant que disposen d’un termini de 15 dies hàbils per a formular al·legacions a la iniciació i proposar proves, concretant els mitjans que pretenguin utilitzar, amb l’advertiment de que si no s’efectuen al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació en el termini previst, la iniciació es podrà considerat proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís de la responsabilitat imposta.
SETÈ.- De conformitat amb l’article 119.4 de la Llei 16/2006, les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini de 15 dies, a partir de la notificació de l’inici del procediment sancionador, amb una reducció del 30% sobre la quantia mínima de 1.001 euros, en el cas de la infracció greu imputada al promotor, o de 10.001 euros, en el cas de la infracció molt greu imputada al propietari, expressant la persona interessada la conformitat amb la infracció constatada. En el cas de no expressar la conformitat amb la infracció constatada, es continuarà amb la tramitació del procediment sancionador.”
La qual cosa es publica pel seu coneixement i efectes oportuns, significant-li que contra aquesta resolució que és un acte de tràmit ni hi cap la interposició de cap recurs, sense perjudici de poder presentar les al·legacions que s’estimin oportunes en un termini de 15 DIES HÀBILS a partir del dia següent a la publicació en el BOIB, amb l’advertiment que si no es presenten al·legacions sobre el contingut de l’acord d’inici en el termini previst, l’acte d’iniciació serà considerat proposta de resolució.
Així mateix, us comunic que podeu exercir, en qualsevol moment, el dret de recusació en els supòsits prevists als arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Maó, 5 de febrer de 2013
LA TINENTA D’ALCALDIA D’URBANISME
Ana Lía Noval García