Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 2141
Acord d’inici de procediment sancionador en matèria de residus expedient 181/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

S’ha intentat notificar per dues vegades al (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) , i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:

“Expedient Núm.181/2012

Decret Núm.3308

ACORD D’INICI DE PROCEDIMENT SANCIONADOR DE L’EXPEDIENT 181/2012 DEL CINQUÈ TINENT DE BATLE, DELEGAT DE LES ÀREES DE MEDI AMBIENT, SOSTENIBILITAT, PATRIMONI I ARXIU MUNICIPAL

Aquesta Regidoria, un cop que s’han examinat les actuacions que es detallen a l’expedient de referència, i d’acord amb: 1) el Decret de Batlia n.1253/2011, de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient i sostenibilitat; 2) els articles 6 i següents del Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria sancionadora; i 3) l’article 13 i següents del Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, i normativa concordant; ha adoptat la següent RESOLUCIÓ:

ANTECEDENTS DE FET:

Mitjançant acta d’inspecció emesa per l’Inspector de Medi Ambient en data 13 de juliol de 2012 es denunciaba un diposit de residus voluminós ( una lavadora) en vía pública, concretament a la Carretera del Port d’Andratx, núm. 22. Aquest residus, segons consta a l’acta d’inspecció han estat dipositats pel Sr (dades personals ocultes) amb pasaport Núm. (dades personals ocultes) Aquest diposit de residu a la vía pública es pot observar a les fotografíes adjuntes a l’acta d’inspecció.

FONAMENTS DE PRET:

Senyala l’art. 25 lletra F) de l’Ordenança de Residus Municipal:” El diposit de residus voluminosos en els contenidors o vía pública(sensa concertar previament la seva recollida), a solars, parceles etc.está considerada una infracció greu. I per tant sancionable per una cuantia entre 750,01 a 1500 euros segons estableix l’article 27 abans esmentat.

En mèrits de tot l’anterior,RESOLC:

1r. Iniciar el procediment sancionador en matèria de residus, que haurà de sotmetre’s als tràmits i garanties prevists per als procediments de caràcter sancionador, d’acord amb el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, i el Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, citats anteriorment. Per la qual cosa s’estableix com a quantia inicial per a la sanció corresponent, la de 750,01 euros

2on. En base al paràgraf 2on. de l’article 27:” Les sancions amb multes previstes en els articles anteriors quan no es trobin castigats en les Lleis penals, es podran fer efectives dins els quinze primers dies hàbils següents a la notificació del Decret d’inici del procediment sancionador , amb una reducció general del 50% damunt la quantia que es fitxi provisionalment a aquell. L’import de la reducció practicada s’exigirà sense mes requeriment que la notificació a l’interessat quan s’hagi interposat recursos potestatiu o contenciós administratiu en contra de la sanció.

3er. El procediment administratiu a seguir, tal com ja s’ha fonamentat anteriorment, serà el que regula el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament regulador del procediment  a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora les illes Balears.

4r. Es designar com a instructor d’aquest administratiu al Sr. Pau Vidal, funcionari d’aquest Ajuntament. Si escau, es podrà recusar aquest nomenament, amb els efectes previstos a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

5è. Atorgar un termini de QUINZE DIES a l’interessat, Sr. (dades personals ocultes) amb pasaport Núm. (dades personals ocultes), perquè, si escau, pugui presentar al·legacions i/o proposar les proves que consideri oportunes. Si no es presenten al·legacions en aquest període, la iniciació del procediment es podrà considerar com a PROPOSTA DE RESOLUCIÓ.

6è.Així mateix se l’informa formalment que de procedir voluntàriament a reconèixer la seva responsabilitat en els fets denunciats, es resoldrà el procediment mitjançant la imposició de la sanció que procedeixi, la qual cosa determinarà la finalització del procediment, sense perjudici que pugui interposar els recursos pertinents.

Amb aquesta finalitat, podeu comparèixer davant l’ Àrea de Medi Ambient d’aquest Ajuntament, on se us informarà de les formes de pagament.

7è. Notificar a les persones interessades aquesta resolució.

Andratx, a 21de desembre de 2012

Signat: El Cinquè Tinent de Batle delegat de l’Àrea de Medi Ambient; Sostenibilitat Patrimoni i Arxiu Municipal- José Ramón Baeza.Corrales”

El que us comunico per als efectes oportuns. Aquesta Resolució és un acte de tràmit no susceptible de ser recorregut sobre la base de l’article 107.1 de la Llei 4/1999 de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Andratx, a 28 de gener de 2013.

 

El Batle- President

Llorenç Suau Simó