Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 2070
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per l'expedició de documents administratius.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Durant el període d’exposició al públic no s’han presentat reclamacions contra l’acord provisional sobre la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’expedició de documents administratius, aprovat pel Ple d’aquest Ajuntament el dia 27 de setembre de 2012 i que va estar publicat al BOIB núm. 180 del dia 04 de desembre de 2012. D’acord amb l’article 17.4. del R.D.L. 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es dóna per aprovada definitivament, i es publica a continuació el text íntegre d’aquesta ordenança:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A L’EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1. Fonament i naturalesa.

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 02 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 05 de març de 2004, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia estableix la “Taxa per Expedició de documents Administratius”, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l’article 57 de l’esmentat Reial decret legislatiu 2/2004, així com per l’establert per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, i de reordenació de les prestacions patrimonials de caràcter públic.

Article 2. Base imposable.

Constitueix base imposable de la taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part interessada, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients dels qual entengui l’Administració o les autoritats municipals.

A aquests efectes s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, encara que no hi hagi hagut sol·licitud expressa per part de l’interessat.

No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com consultes tributàries, expedients de devolució d’ingressos indeguts, recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis, o a la realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns de domini públic municipal que estiguin gravats per una altra taxa municipal o per a aquells per als quals aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.

Article 3. Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l’interès de les quals redundi la tramitació del document  o expedient de què es tracti.

Article 4. Responsables.

1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei general tributària.

2.- Seran responsables subsidiaris de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 43 de la Llei general tributària.

Article 5. Exempcions subjectives.

Gaudiran d’exempció aquells contribuents en els quals concorri alguna de les següents circumstàncies:

1.- Haver obtingut el benefici legal de pobresa respecte als expedientes que hagin de tenir efecte, precisament, en el procés judicial en el qual hagin estat declarats pobres.

2.- Els certificats d’empadronament, quan s’expedeixin a efectes de bonificació en els viatges, seran gratuïts.

Article 6. Quota tributària.

La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d’acord amb la tarifa que conté l’article següent:

La quota de tarifa corresponent a la tramitació completa, en cada instància, document o expedient que correspongui, des del seu inici fins a la resolució final, inclosa la certificació i notificació a l’interessat de l’acord adoptat.

Article 7. Tarifa.

La tarifa a què es refereix l’article anterior s’estructura en els següents epígrafs.

-Epígraf primer: compulses, còpies i certificats.

1.- La diligència de compulsa de documents per pàgina: 3,75 €

2.- Certificat d’empadronament, de convivència, de residència, etc.:

a)quan no es necessitin informes de la Policia Local: 3,00 €

b)quan es necessitin informes de la Policia Local :18,00 €

c)Certificats del padró d’habitants per paràmetres diferents a districte i secció: 60,00 €

3.- Còpies de documents o dades.

Còpies impreses o fotocòpies d’ordenances municipals i documents que es facilitin a particulars, per full: 0,20 €

Còpies de plànols que es facilitin a particulars, per unitat: 3,00 €

-Epígraf segon: informes i certificats urbanístics.

Informes tècnics o administratius: 50,00 €

Certificacions

Certificat de qualificació urbanística: 50,00 €

Certificat d’usos: 50,00 €

Certificat d’infraestructures: 50,00 €

Certificat d’antiguitat: 175,00 €

Certificat de final d’obra, llicència de primera ocupació: 50,00 €

Llicència de segregació: 175,00 €

Certificat de béns públics inclosos a l’inventari públic: 50,00 €

Informes urbanístics: 50,00 €

-Epígraf tercer. Altres expedients o documents.

Per a la celebració de noces a l’Ajuntament:


 

Residents

No residents

De dilluns a divendres (de 9.00 a 14.00)

0,00 €

100,00 €

Tardes i dissabtes matí

50,00 €

150,00 €

Dissabtes tarda, diumenges i festius

100,00€

200,00 €

 

Per a la celebració de noces fora de l’Ajuntament:

 

Residents

150,00 €

No residents

300,00 €

 

-Epígraf quart. Expedició de documents relatius a la Policia Local.

1.- Per informació de dades relatives a un succés en el qual hagi intervingut la Policia Local, quan no impliqui desplaçament: 9,00 €

2.- Per informació de dades relatives a un succés en el qual hagi intervingut la Policia Local, quan no sigui necessari el desplaçament personal de la Policia Local: 28,00 €

3.- Per confeccionar extractes informatius per accidents de trànsit: 69,00 €

4.- Per confeccionar un informe per accident de trànsit: 175,00 €

Article 8. Bonificació de la quota.

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta Taxa.

Article 9. Meritació.

La taxa es meritarà i neix l’obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes a tribut.

1.- En el casos a què es refereix el número 2 de l’article 2, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provoquen l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense la corresponent sol·licitud de l’interessat però que redundi en el seu benefici.

2.- Les autoritzacions de publicitat en vehicles destinats a taxi es sol·licitaran durant el mes d’abril de cada exercici, exceptuant aquelles llicències de taxi que no l’haguessin sol·licitat amb anterioritat. En el cas  que es tracti d’un canvi d’anunciant o anunci s’haurà de sol·licitar una nova autorització i abonar el 50% de la taxa que li correspondria si se sol·licita per primera vegada. En qualsevol dels casos anteriors s’haurà d’aportar la següent documentació, en cada renovació d’autorització, com a mínim, esbós de la publicitat a instal·lar i llicència del taxi.

Article 10. Administració i cobrament.

1.- Els documents que han d’iniciar un expedient es presentaran a les oficines municipals o en les assenyalades a l’article 66 de la Llei de procediment administratiu.

2.- Les quotes se satisfaran mitjançant estampació del segell municipal corresponent, a les oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l’expedient.

3.- El documents rebuts mitjançant les oficines assenyalades a l’article 66 de la Llei de procediment administratiu, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense el pagament previ dels drets, amb aquesta finalitat es requerirà  l’interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents mitjançant l’aportació dels segells municipals que facin falta, amb la prevenció que, transcorregut aquest termini sense efectuar-ho, es tendran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxiu.

Article 11. Infraccions i sancions.

Tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que els corresponguin, vindrà disposat en la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

Les modificacions de la present Ordenança entraran en vigor una vegada transcorregut el termini assenyalat a l’article 113 de la Llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears i es publiqui íntegrament l’acord definitiu en el BOIB.

 

Sant Josep de sa Talaia, 28 de gener de 2013.

 

L’alcaldessa,

Mª Nieves Marí Marí