Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 1987
Acord d’inici de procediment sancionador en matèria de residus de l’expedient 167/2012
Versió PDF
S’ha intentat notificar per dues vegades a la mercantil (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) , i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:
“ACORD D’INICI DE PROCEDIMENT SANCIONADOR DE L’EXPEDIENT 152/2012 DEL CINQUÈ TINENT DE BATLE, DELEGAT DE LES ÀREES DE MEDI AMBIENT, SOSTENIBILITAT, PATRIMONI I ARXIU MUNICIPAL
Expedient Núm. 167/2012
Decret Núm. 3281
Aquesta Regidoria, un cop que s’han examinat les actuacions que es detallen a l’expedient de referència, i d’acord amb: 1) el Decret de Batlia n.1253/2011, de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient i sostenibilitat; 2) els articles 6 i següents del Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria sancionadora; i 3) l’article 13 i següents del Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament regulador del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, i normativa concordant; ha adoptat la següent:RESOLUCIÓ:
ANTECEDENTS DE FET:
Mitjançant acta d’inspecció emesa per l’Inspector de Medi Ambient en data 11 de juliol de 2012, es denunciaba el diposit de residus de restes de poda, en els contenidors de RSU, que es troben en el encreuat del Camí San Carlos y Carrer Marmacen. Els esmentats residus han estat depositats, des de un vehicle marca OPEL, model VECTRA amb matrícula 3787FXD, el qual pertany a l’empresa (dades personals ocultes) no fent cas a un veinat que va indicar al conductor del vehicle que estaba prohibit dipositat residus de poda en els contenidors de RSU ( Residus sòlids urbans), segons consta a l’acta d’inspecció.
FONAMENTS DE PRET
“ Els restes de poda de palmera s’han de dur al Parc Verd Municipal” es troba tipificat com a conducta reprovable per l’article 11 de l’Ordenança municipal d residus, publicada en el BOIB en data 10 de juny de 2008.
L’esmentada infracció té la consideració de greu, segons estableix l’article 25 i sent per tant sancionable amb una multa de caràcter pecuniari que pot oscil·lar entre la quantitat de 750,01 a 1500,00 euros, tal i com marca l’article 72 de l’esmentada ordenança.
En mèrits de tot l’anterior,
RESOLC:
1r. Iniciar el procediment sancionador en matèria de residus, que haurà de sotmetre’s als tràmits i garanties prevists per als procediments de caràcter sancionador, d’acord amb el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, i el Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, citats anteriorment. Per la qual cosa s’estableix com a quantia inicial per a la sanció corresponent, la de 750,01 euros
2on. En base al paràgraf 2on. de l’article 27:” Les sancions amb multes previstes en els articles anteriors quan no es trobin castigats en les Lleis penals, es podran fer efectives dins els quinze primers dies hàbils següents a la notificació del Decret d’inici del procediment sancionador , amb una reducció general del 50% damunt la quantia que es fitxi provisionalment a aquell. L’import de la reducció practicada s’exigirà sense mes requeriment que la notificació a l’interessat quan s’hagi interposat recursos potestatiu o contenciós administratiu en contra de la sanció.
3er. El procediment administratiu a seguir, tal com ja s’ha fonamentat anteriorment, serà el que regula el Decret balear 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament regulador del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora les illes Balears.
4r. Es designar com a instructor d’aquest administratiu al Sr. Pau Vidal, funcionari d’aquest Ajuntament. Si escau, es podrà recusar aquest nomenament, amb els efectes previstos a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
5è. Atorgar un termini de QUINZE DIES a l’interessat, la mercantil (dades personals ocultes) S.L amb CIF (dades personals ocultes) perquè, si escau, pugui presentar al·legacions i/o proposar les proves que consideri oportunes. Si no es presenten al·legacions en aquest període, la iniciació del procediment es podrà considerar com a PROPOSTA DE RESOLUCIÓ.
6è.Així mateix se l’informa formalment que de procedir voluntàriament a reconèixer la seva responsabilitat en els fets denunciats, es resoldrà el procediment mitjançant la imposició de la sanció que procedeixi, la qual cosa determinarà la finalització del procediment, sense perjudici que pugui interposar els recursos pertinents.
Amb aquesta finalitat, podeu comparèixer davant l’ Àrea de Medi Ambient d’aquest Ajuntament, on se us informarà de les formes de pagament.
7è. Notificar a les persones interessades aquesta resolució.
Andratx, a 18 de desembre de 2012
Signat: El Cinquè Tinent de Batle, delegat de lesàrees de Medi Ambient, Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu Municipal- José Ramón Baeza Corrales”
El que us comunico per als efectes oportuns. Aquesta Resolució és un acte de tràmit no susceptible de ser recorregut sobre la base de l’article 107.1 de la Llei 4/1999 de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Andratx, 25 de enero de 2013
El Alcalde Presidente
Llorenç Suau Simó