Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 1961
Resolució del director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de 25 de gener de 2013 per la qual es convoquen les proves lliures per obtenir el títol de Tècnic i de Tècnic superior de formació professional del sistema educatiu, i se’n concreten aspectes sobre l’organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atesa l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 per la qual es regulen les proves lliures per obtenir el títol de Tècnic o de Tècnic superior de formació professional del sistema educatiu.

Atesa la disposició final primera de l’Ordre esmentada que autoritza l’òrgan competent en matèria de formació professional del sistema educatiu perquè dicti les instruccions necessàries per al desplegament i per a l’aplicació d’aquesta Ordre.

Atesa l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears, en la modalitat d’ensenyament presencial.

De conformitat amb la normativa indicada i amb el Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears,

 

 

RESOLC

 

Primer

1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten determinats aspectes de l’organització de les proves lliures per obtenir el títol de Tècnic i de Tècnic superior de formació professional del sistema educatiu, en la convocatòria de l’any 2013.

2. Incloure aquestes instruccions com a Annex 1 en aquesta Resolució.

Segon

Convocar les proves per obtenir el títol de Tècnic i de Tècnic superior de formació professional en el sistema educatiu, de conformitat amb les instruccions que figuren en l’Annex 1.

Tercer

1. Establir que els centres han de fer pública aquesta Resolució amb els annexos corresponents.

2. Disposar que aquesta Resolució també s’ha de publicar a la pàgina web de Formació Professional (http://formacioprofessional.caib.es).

Quart

Aquesta Resolució comença a vigir l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

 

Palma, 25 de gener de 2013

 

El director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

Onofre Ferrer Riera

 

 

ANNEX 1

Instruccions

Article 1

Objecte i àmbit d’aplicació

Aquestes instruccions concreten els aspectes necessaris per desenvolupar les proves lliures que s’han de fer en els centres públics de les Illes Balears en aquesta convocatòria, de conformitat amb l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 per la qual es regulen les proves lliures per obtenir el títol de Tècnic i de Tècnic superior de formació professional del sistema educatiu.

 

Article 2

Característiques de les proves

Les característiques de les proves s’estableixen en l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008, abans esmentada.

 

Article 3

Centres que han de fer les proves

1. Tots els centres educatius públics de les Illes Balears autoritzats per impartir cicles formatius han de realitzar proves lliures dels mòduls que figuren al currículum de tots els cicles formatius que es cursen de forma presencial al centre. Se n’exceptuen els mòduls i els centres que figuren en l’Annex 2 d’aquesta Resolució.

2. Els centres tenen l’obligació d’acceptar totes les sol•licituds d’inscripció per fer proves lliures que rebin i de realitzar les proves dels mòduls que s’imparteixen de forma presencial en el centre.

3. La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha d’establir en quin centre educatiu s’han de realitzar les tasques de guàrdia i custòdia de les proves quan s’hagin de fer proves en una illa diferent.

 

Article 4

Requisits per a la inscripció

1. Els requisits per participar a les proves per obtenir el títol de Tècnic i el títol de Tècnic superior de formació professional del sistema educatiu són els que s’estableixen en l’article 6 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. L’article 7 de l’Ordre esmentada recull les incompatibilitats que no permeten inscriure’s a les proves lliures de determinats mòduls.

3. La inscripció està subjecta al pagament de les taxes que s’estableixen a la disposició addicional tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que modifica la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 7 de febrer de 2012 (BOIB núm. 22, d’11 de febrer) i per l’establert a la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 195 de 29 de desembre):

a) Inscripció per fer la prova lliure de cada mòdul que pertany a cicles de grau mitjà, inclosa l’expedició del certificat que acredita les qualificacions obtingudes: 8,62 euros.

b) Inscripció per fer la prova lliure de cada mòdul que pertany a cicles de grau superior, inclosa l’expedició del certificat que acredita les qualificacions obtingudes: 11,85 euros.

4. Estan exempts del pagament d’aquesta taxa les persones que es presentin a les proves en situació d’atur, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% i els membres de famílies nombroses, sempre que el demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció.

5. L’import de la taxa s’ha de retornar en el cas que la persona sol•licitant no sigui admesa a les proves convocades. La sol•licitud de devolució s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la relació definitiva de persones admeses i excloses.

 

Article 5

Inscripció en un cicle que correspon a un títol emparat per la LOGSE, i que en el curs 2010-2011 se substituí per un nou títol emparat per la LOE

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspon a un títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), i que el curs 2010-2011 s’ha començat a substituir per un nou títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), es poden inscriure per fer el mòduls que li resten del cicle. Aquests cicles figuren en l’Annex 3 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures dels mòduls de segon curs d’aquests cicles formatius durant l’any 2013.

3. Si l’any 2013 no han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i que substitueixen els ensenyaments del cicle que no han acabat. En aquest cas, els mòduls que hagin superat amb el currículum vigent fins ara, es convaliden d’acord amb el que es reguli en el reial decret pel qual s’estableix el títol de Tècnic o de Tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el nou currículum.

4. El mòdul Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial i una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, com a màxim, fins al curs 2013-2014.

5. Els centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles s’especifiquen en l’Annex 3 d’aquesta Resolució.

 

Article 6

Inscripció en un cicle que correspon a un títol emparat per la LOGSE i que en el curs 2011-2012 se substituí per un nou títol emparat per la LOE

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspon a un títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), i que el curs 2011-2012 s’ha començat a substituir per un nou títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), es poden inscriure per fer els mòduls que li resten del cicle. Aquests cicles figuren en l’Annex 4 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures d’aquests cicles durant els anys 2013 i 2014, de la següent manera:

a) L’any 2013 es poden examinar dels mòduls de primer curs i de segon curs.

b) L’any 2014 es poden examinar només dels mòduls de segon curs.

3. El termini per a la incorporació als ensenyaments emparats per la LOE és el següent:

a) Per als cicles de dos anys: si l’any 2014 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i que substitueixen els ensenyaments del cicle que no s’han acabat. En aquest cas, els mòduls que s’hagin superat amb el currículum vigent fins ara, s’han de convalidar d’acord amb el que es reguli en el reial decret pel qual s’estableix el títol de Tècnic o de Tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el nou currículum.

b) Per als cicles d’un any: si l’any 2013 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i que substitueixen els ensenyaments del cicle que no s’ha acabat. En aquest cas, els mòduls que s’hagin superat amb el currículum vigent fins ara, s’han de convalidar d’acord amb el que es reguli en el reial decret pel qual s’estableix el títol de Tècnic o de Tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el nou currículum.

4. El mòdul Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial i una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, com a màxim, fins al curs 2014-2015 per als cicles de dos anys, i fins al curs 2013-2014 per als cicles d’un any.

5. Els centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles s’especifiquen en l’Annex 4 d’aquesta Resolució.

 

Article 7

Inscripció en un cicle que correspon a un del títol emparat per la LOGSE, i que en el curs 2012-2013 s’ha començat a substituir per un nou títol emparat per la LOE

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspon a un títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), i que el curs 2012-2013 s’ha començat a substituir per un nou títol, els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), es poden inscriure per fer els mòduls que li resten del cicle. Aquests cicles figuren en l’Annex 5 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures d’aquests cicles durant els anys 2013, 2014 i 2015, de la següent manera:

a) Els anys 2013 i 2014 es poden examinar dels mòduls de primer curs i de segon curs.

b) L’any 2015 es poden examinar només dels mòduls de segon curs.

3. El termini per a la incorporació als ensenyaments emparats per la LOE és el següent:

a) Per als cicles de dos anys: si l’any 2015 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i que substitueixen els ensenyaments del cicle que no s’ha acabat. En aquest cas, els mòduls que hagin superat amb el currículum vigent fins ara, es convaliden d’acord amb el que es reguli en el reial decret pel qual s’estableix el títol de Tècnic o de Tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el nou currículum.

b) Per als cicles d’un any: si l’any 2014 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i que substitueixen els ensenyaments del cicle que no s’ha acabat. En aquest cas, els mòduls que s’hagin superat amb el currículum vigent fins ara, es convaliden d’acord amb el que es reguli en el reial decret pel qual s’estableix el títol de Tècnic o de Tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el nou currículum.

4. El mòdul Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial i una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, com a màxim, fins al curs 2015-2016 per als cicles de dos anys, i fins al curs 2014-2015 per als cicles d’un any.

5. Els centres que imparteixen el segon curs dels cicles que s’esmenten en l’article 7 en la modalitat presencial han de fer les proves lliures, si hi tenen inscripcions.

6. Els centres que han de fer les proves lliures del cicle Administració i finances (ADM31-LOGSE) s’especifiquen en l’Annex 5 d’aquesta Resolució.

 

Article 8

Inscripció en els mòduls impartits en llengua anglesa dels cicles de grau superior, els ensenyaments dels quals estan emparats per la LOE

1. Les persones que s'inscriguin per fer les proves lliures dels cicles de grau superior, els ensenyaments dels quals estan emparats per la LOE, han de fer en llengua anglesa els mòduls del cicle que s'imparteixen en anglès en el centre en el qual s'han inscrit.

2. Els mòduls que s'imparteixen en anglès figuren en l'Annex 6 d'aquesta Resolució.

 

Article 9

Centres en els quals es pot fer la inscripció per fer les proves lliures

1. Les persones interessades a fer les proves lliures s’han d’inscriure en el centre educatiu públic de les Illes Balears autoritzat per impartir el cicle al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar. Si hi ha més d’un centre autoritzat, han d’escollir aquell on els interessi presentar-se.

2. Quan una persona estigui interessada a presentar-se a una prova que es fa en un centre situat en una illa diferent d’aquella on viu, pot presentar la sol•licitud i la documentació que s’hagi d’adjuntar al centre educatiu públic més proper autoritzat per fer proves lliures d’algun cicle formatiu. Aquest centre ha d’acarar les còpies dels documents que s’adjuntin a la sol•licitud i ha d’enviar una còpia de la sol•licitud i de la documentació que s’adjunti, per fax, al centre en el qual es demana fer les proves. Un cop acabat el termini d’admissió de sol•licituds per fer les proves, s’ha de trametre al centre on es fan les proves els originals de les sol•licituds i de la documentació que s’hi adjunti.

3. Com a norma general, les persones que es presentin a la prova lliure d’un mòdul d’un cicle a un centre s’han d’inscriure en aquest mateix centre per examinar-se de la resta de mòduls d’aquest cicle en les convocatòries successives. Si per les circumstàncies que siguin s’han de canviar de centre, han de comunicar al nou centre el nom del centre en què varen realitzar la resta de proves lliures.

 

Article 10

Formalització de la sol•licitud d’inscripció

1. La sol•licitud s’ha de formalitzar per duplicat mitjançant l’imprès oficial que han de facilitar tots els centres educatius públics de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments de formació professional del sistema educatiu. També es pot trobar el model a la pàgina web de Formació Professional (http://formacioprofessional.caib.es).

2. A la sol•licitud esmentada s’ha d’adjuntar la documentació que sigui d’aplicació d’entre totes les que figuren en l’article 12 d’aquestes instruccions.

3. Les persones que, per les seves possibilitats físiques i/o sensorials, necessitin una adaptació de les condicions en què s’han de realitzar les proves, ho han de fer constar a la seva sol•licitud.

4. A la sol•licitud hi ha de constar si la persona ja ha superat algun mòdul del cicle al que s’inscriu, l’últim centre on s’han fet els estudis i/o les proves lliures corresponents, i si està matriculada en règim presencial o a distància en el mateix centre o en un altre centre d’algun mòdul del cicle al qual s’inscriu.

 

Article 11

Termini d’inscripció per fer les proves

La inscripció per fer les proves lliures de tots o d’alguns mòduls que conformen un cicle s’ha de formalitzar del 25 de febrer al 8 de març de 2013, ambdós inclosos.

 

Article 12

Documentació per acreditar els requisits d’inscripció per fer les proves

1. Per acreditar el pagament de les taxes corresponents s’ha d’aportar el document d’ingrés model 046. El codi del concepte per a aquestes taxes és el 04C.

2. Per acreditar l’exempció del pagament d’aquestes taxes s’ha de presentar la següent documentació:

a) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar l’Informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).

b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

c) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent de conformitat amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

3. Per acreditar el requisit d’edat s’ha d’aportar original i còpia del document oficial d’identificació de què es disposi (DNI, passaport…).

4. Per acreditar el requisit d’accés al cicle formatiu s’ha d’aportar original i còpia d’algun d’aquests documents:

a) Títol oficial que permet l’accés al cicle o el resguard d’haver fet el pagament per obtenir-lo.

b) Certificació acadèmica personal que indica que s’han superat els estudis que donen accés directe al cicle formatiu (vegeu l’Annex 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008).

c) Qualsevol dels certificats o documents acreditatius que permeten accedir al cicle formatiu pel torn d’accés mitjançant prova (vegeu l’Annex 1 esmentat).

5. Si els requisits d’accés no es poden acreditar documentalment durant el període d’inscripció, s’han de lliurar al president de la Comissió Avaluadora a l’inici de la primera prova. En cas de no presentar-los es perd el dret a realitzar la prova.

6. Les persones que no tenen els requisits acadèmics o les acreditacions que donen l’accés directe al cicle formatiu, que han superat un o més mòduls monogràfics d’un cicle i s’inscriuen per realitzar proves lliures d’altres mòduls d’aquest mateix cicle, han d’aportar original i còpia del certificat que ho acredita.

7. Les persones que demanen l’adaptació de les condicions en què s’han de realitzar les proves, ateses les seves possibilitats físiques o sensorials, han de presentar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

 

Article 13

Sol•licitud de convalidacions o d’exempcions de mòduls

1. Les persones interessades a sol•licitar la convalidació o l’exempció d’un mòdul, de conformitat amb la normativa vigent, s’han d’inscriure per fer la prova lliure d’aquest mòdul i a la inscripció han de fer constar que demanen la convalidació o l’exempció.

2. La documentació que s’ha d’adjuntar perquè sigui concedida la convalidació o l’exempció és la mateixa documentació que ha de presentar l’alumnat que cursa el mòdul en la modalitat presencial.

 

Article 14

Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s per fer la prova

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova ha de segellar un dels exemplars de la sol•licitud i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar amb l’altre exemplar i una còpia de tota la documentació que es presenta un cop acarada amb l’original.

2. Aquesta documentació s’ha de custodiar, ja que s’ha d’incorporar a l’expedient de l’alumne. Aquest expedient s’ha d’obrir en el moment que es compleixin els requisits que permeten la matrícula en el cicle formatiu a què pertanyen els mòduls que s’avaluen mitjançant les proves lliures.

 

Article 15

Relació provisional de persones inscrites

1. El dia 13 de març de 2013 els centres han de publicar al tauler d’anuncis la relació provisional de persones inscrites a cada cicle amb la indicació del nom dels mòduls en els quals estan inscrits per examinar-se, el nom del cicle al qual pertanyen, i si demanen la convalidació o l’exempció d’algun dels mòduls en què s’inscriuen.

2. S’han de publicar dues llistes separades, una amb les persones que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls de què es volen examinar, i l’altra amb les persones que no tenen aquests requisits, però que es poden presentar a les proves lliures d’acord amb la normativa.

3. El programari GestIB Web permet inscriure les persones que tenen els requisits d’accés a cicles i obtenir la llista d’aquestes persones inscrites.

4. Les llistes de les persones inscrites a les proves lliures que no tenen els requisits d’accés al cicle no es poden obtenir mitjançant el programari GestIB Web en aquesta convocatòria.

 

Article 16

Període de reclamacions

Els dies 13, 14 i 15 de març de 2013 es poden presentar, mitjançant sol•licitud adreçada al director del centre, les reclamacions sobre la relació provisional de persones inscrites.

 

Article 17

Relació definitiva de persones inscrites

1. El dia 19 de març de 2012 el centre ha de publicar al tauler d’anuncis les relacions definitives de persones inscrites a cada cicle amb la indicació dels mòduls dels quals estan admesos i si demanen la convalidació o l’exempció d’algun dels mòduls.

2. Els centres han de comunicar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, dia 19 de març de 2013, el total de persones inscrites per fer les proves i els mòduls dels quals els matriculen.

3. Els centres que tenguin inscripcions de persones que tenen la seva residència en una illa on no s’imparteix el cicle objecte de la inscripció, han de comunicar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, dia 19 de març de 2013, el nom d’aquestes persones inscrites per fer les proves i els mòduls dels quals els matriculen.

 

 

Article 18

Registre de les dades de les persones inscrites

1. Les persones que figuren en la relació definitiva de persones inscrites i que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar queden matriculades, en règim d’ensenyament lliure, en el cicle formatiu esmentat.

2. Les dades de les persones que no tenen els requisits acadèmics ni les acreditacions que donen accés al cicle formatiu s’han de registrar de manera que inclogui, com a mínim, la informació següent:

a) Dades d’identificació de la persona inscrita.

b) El nom del mòdul o dels mòduls dels quals es vol examinar.

c) El nom del cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls.

d) Si es demana convalidació o exempció d’algun dels mòduls.

En el registre hi ha de constar clarament que les persones que hi figuren no tenen les condicions per accedir al cicle formatiu al qual pertanyen el mòdul o els mòduls als quals s’inscriu per fer la prova.

 

Article 19

Calendari de les proves

1. Les proves lliures que es convoquen mitjançant aquesta Resolució s’han de fer dins el període comprès entre el dia 2 de maig i el dia 31 de maig de 2013, ambdós inclosos.

2. Cada Comissió Avaluadora elabora el calendari de les proves d’un cicle de forma conjunta amb el cap d’estudis del centre, tenint en compte el període establert en el punt anterior.

3. En aquest calendari, s’han de fer constar el dia, l’hora, el lloc i el temps màxim per a la realització de la prova corresponent a cada mòdul professional, com també les possibles necessitats d’estris per realitzar-la i la data de publicació dels resultats de cada prova. També ha d’indicar si la prova de cada mòdul té més d’una part i si alguna d’elles és eliminatòria.

4. El calendari ha d’indicar que la publicació dels resultats de cada prova obre un termini de tres dies perquè les persones interessades puguin presentar reclamacions.

5. El calendari s’ha de fer públic al tauler d’anuncis del centre amb una antelació mínima de vint dies abans del començament de la primera prova.

6. Cada centre educatiu ha de trametre una còpia del calendari esmentat a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, com a màxim, el mateix dia en què es publica en el centre.

7. Quan per circumstàncies justificades no sigui possible realitzar la prova d’un mòdul determinat en el dia i l’hora assenyalats, la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional pot autoritzar que es realitzi la prova en una altra data. La nova data s’ha de publicar al tauler d’anuncis del centre i s’ha de comunicar als alumnes afectats.

 

Article 20

Elaboració de les proves

1. Cadascuna de les comissions avaluadores que es constitueixen a cada centre, de conformitat amb el que es preveu en l’article 16 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008, ha d’elaborar una prova per a cada un dels mòduls professionals del cicle corresponent en els que hi hagi candidats matriculats, excepte per al mòdul professional Formació en centres de treball.

2. Cada Comissió Avaluadora ha de disposar dels enunciats dels exàmens en les dues llengües oficials de la nostra Comunitat Autònoma. Si algun alumne sol•licita l’enunciat d’un examen en una llengua concreta d’aquestes dues, se li ha de facilitar.

 

Article 21

Continguts i criteris de valoració de les proves

1. Els aspirants han de superar una prova per cada un dels mòduls professionals als quals s’han matriculat excepte per al mòdul Formació en centres de treball, el qual s’ha d’avaluar de conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 i en l’article 30 d’aquestes Instruccions. El mòdul Simulació integral i el mòdul Projecte empresarial s’han d’avaluar de conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l’Ordre esmentada. El mòdul professional de projecte s’ha d’avaluar d’acord amb el que es disposa en l’article 31 d’aquestes Instruccions.

2. Els continguts de les proves s’han de fonamentar en el currículum vigent del cicle formatiu i en les competències professionals recollides en els títols.

3. Les proves han de ser presencials i han d’incloure continguts teòrics i pràctics que permetin evidenciar, a través dels criteris d’avaluació i realització corresponents, que l’aspirant ha assolit les diferents capacitats, els resultats d’aprenentatge o les competències professionals corresponents al mòdul.

4. La Comissió Avaluadora pot estructurar la prova de cada mòdul professional en parts independents i establir, en el seu cas, el caràcter eliminatori de cada una d’elles. D’aquesta circumstància se n’ha d’informar als candidats, d’acord amb el que s’estableix en l’article 19 d’aquestes Instruccions.

5. A l’enunciat de les proves s’han d’incloure els criteris de valoració, i hi han de quedar reflectits els criteris d’avaluació i de qualificació de cada apartat.

6. El centre educatiu ha de guardar una còpia de cada prova.

 

Article 22

Qualificació de les proves

Les proves s’han d’avaluar de conformitat amb la normativa vigent en matèria d’avaluació dels cicles formatius.

 

Article 23

Publicació dels resultats de les proves

1. El procediment i els terminis de publicació dels resultats provisionals, les reclamacions i els resultats definitius de les proves es regulen als articles 19, 20 i 21 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La publicació dels resultats provisionals de cada prova s’ha de fer durant els cinc dies hàbils posteriors a la realització de la prova en el tauler d’anuncis del centre.

 

Article 24

Acta d’avaluació de les proves

1. Cada Comissió Avaluadora ha d’aixecar les actes d’avaluació en què figurin els resultats obtinguts a cadascun dels mòduls del cicle.

2. El model d’acta que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones amb les condicions d’accés al cicle formatiu és el mateix que es fa servir per als cicles que es cursen presencialment, però s’hi ha de fer constar que es tracta d’una acta de proves lliures. En aquesta acta també s’han de fer constar les propostes que afecten les persones que hi figuren (accés a FCT, obtenció del títol…).

3. El model d’acta que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones sense les condicions d’accés al cicle formatiu té el mateix disseny que el que es fa servir a l’apartat anterior, però s’hi ha de fer constar que les persones que hi figuren no tenen les condicions esmentades.

4. Totes les actes han d’estar signades per cada un dels membres de la Comissió Avaluadora.

5. S’ha de trametre una còpia de les actes de les proves lliures a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, com a màxim, deu dies després de la realització de la sessió d’avaluació.

 

Article 25

Registre de les qualificacions obtingudes a les proves

1. Les qualificacions dels mòduls superats mitjançant proves lliures obtingudes per les persones que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu, s’han de reflectir a l’expedient acadèmic i a la resta de documents del procés d’avaluació de les persones interessades.

2. Els resultats obtinguts a les proves per les persones que no tenen els requisits d’accés al cicle s’han de reflectir al registre que figura en l’article 18 d’aquesta Resolució.

 

Article 26

Registre de les qualificacions obtingudes en proves lliures de convocatòries anteriors per les persones que no tenien en aquell moment les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu

1. Les qualificacions obtingudes en convocatòries anteriors de proves lliures per persones que no tenien en aquell moment les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu, s’han de reflectir als documents del procés d’avaluació en el moment que acreditin que han aconseguit els requisits d’accés.

2. Les dades d’aquestes persones i les qualificacions que han obtingut a les convocatòries anteriors de proves lliures s’han d’afegir a l’acta d’avaluació que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones amb les condicions d’accés al cicle formatiu en aquesta convocatòria.

3. S’ha d’obrir un expedient acadèmic per a cada una d’aquestes persones i hi ha de figurar la documentació que indica l’article 12 d’aquesta Resolució i tota la que acredita que han superat mòduls en convocatòries anteriors quan no tenien encara els requisits d’accés al cicle.

 

Article 27

Expedició de certificats, d’acreditacions i de títols

1. Els centres han de lliurar els certificats a les persones que han superat mòduls de cicles formatius mitjançant una prova lliure, d’acord amb el que s’especifica sobre registre de dades als articles 23, 24 i 25 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha de facilitar als centres el model de certificat per lliurar a les persones que superin la prova i no tenguin les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertany el mòdul.

 

Article 28

Data de finalització del procés

El procés d’avaluació dels mòduls professionals, excepte del mòdul professional de projecte, en el seu cas, ha de finalitzar abans del 12 de juny de 2013.

 

Article 29

Calendari del procediment d’inscripció i de realització de les proves lliures

Les persones interessades poden consultar el calendari del procediment d’inscripció i de realització de les proves d’aquesta convocatòria en l’Annex 7 d’aquesta Resolució.

 

Article 30

Realització del mòdul Formació en centres de treball

1. Les condicions per poder cursar el mòdul Formació en centres de treball es recullen en la disposició addicional primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La matrícula per a la realització del mòdul Formació en centres de treball s’ha de formalitzar en el termini establert per a l’alumnat de règim presencial, excepte les persones que vulguin sol•licitar l’exempció d’aquest mòdul.

3. Aquelles persones que sol•liciten l’exempció del mòdul Formació en centres de treball poden matricular-s’hi en el període establert per a la inscripció a les proves lliures, el qual s’estableix en l’article 11 d’aquestes Instruccions. La documentació justificativa s’ha de presentar juntament amb la sol•licitud d’inscripció a les proves. No obstant això, si no es disposa de l’esmentada documentació en aquest moment, es pot presentar en la secretaria del centre en qualsevol moment abans de la sessió d’avaluació.

4. En la sessió d’avaluació, si l’alumne ha superat la resta dels mòduls professionals del cicle formatiu, excepte, en el seu cas, el mòdul de projecte, s’ha de valorar si és procedent o no l’exempció total del mòdul Formació en centres de treball. Si és procedent l’exempció, ha de quedar reflectit en l’acta d’avaluació i s’ha d’incloure en la proposta d’expedició del títol, sempre que es tracti de cicles formatius que no incloguin el mòdul professional de projecte.

 

Article 31

Realització del mòdul professional de projecte dels cicles formatius de grau superior

1. Les persones que hagin de cursar el mòdul professional de projecte i no tenguin l’exempció del mòdul Formació en centres de treball, l’han de cursar de manera presencial al mateix temps que cursen el mòdul Formació en centres de treball.

2. Les persones que hagin de cursar el mòdul professional de projecte i tenguin, o hagin sol•licitat, l’exempció del mòdul Formació en centres de treball, poden matricular-se en el període establert per a la inscripció a les proves lliures, esmentat en l’article 11 d’aquestes Instruccions.

3. El procediment per avaluar aquest mòdul en la modalitat lliure és el següent:

a) La Comissió Avaluadora ha de proposar al candidat, abans del 17 d’abril de 2013, possibles projectes per realitzar. No obstant això, l’alumne també pot proposar projectes a la Comissió.

b) La Comissió Avaluadora ha de determinar el projecte que ha de realitzar cada candidat i l’ha d’informar i assessorar de tots els aspectes rellevants per a la seva realització.

c) Després de la sessió d’avaluació, si l’alumne ha superat la resta de mòduls i està exempt de fer el mòdul Formació en centres de treball, la Comissió Avaluadora ha de convocar l’alumne per fer la prova lliure del mòdul professional de projecte.

d) Aquesta prova consisteix en la presentació i la defensa del projecte realitzat per part de l’alumne.

e) L’avaluació d’aquest mòdul professional s’ha de realitzar abans del 21 de juny de 2013.

f) Si se supera el mòdul, ha de quedar reflectit en l’acta d’avaluació i s’ha d’incloure en la proposta d’expedició de títol.

4. El professorat que ha d’avaluar la prova lliure d’aquest mòdul és el mateix que té la competència per avaluar l’alumnat matriculat en la modalitat presencial.

 

 

ANNEX 2

Relació de cicles i de mòduls dels quals no es realitzen proves lliures l’any 2013

 

Centre

Cicle

Mòdul

CIFP Joan Taix (Sa Pobla)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

CIFP Joan Taix (Sa Pobla)

Paisatgisme i medi rural (AGA31) (títol LOE)

Cap de segon curs

CIFP Joan Taix (Sa Pobla)

Perruqueria i cosmètica capil·lar (IMP22) (títol LOE)

Cap de segon curs

CIFP Son Llebre (Marratxí)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

CIFP Maritimopesquera

(Palma)

Transport marítim i pesca d’altura (MAP32)

Cap de segon curs

IES Alcúdia (Alcúdia)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Alcúdia (Alcúdia)

Gestió d'allotjaments turístics (HOT31)

Cap

IES Alcúdia (Alcúdia)

Cuina i gastronomia (HOT21)

Cap

IES Alcúdia (Alcúdia)

Serveis en restauració (HOT22)

Cap

IES Llorenç Garcías i Font (Artà)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

CEPA Calvià (Calvià)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

IES Calvià (Calvià)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Felanitx (Felanitx)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Felanitx (Felanitx)

Paisatgisme i medi rural (AGA31) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Pau Casesnoves (Inca)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Pau Casesnoves (Inca)

Sistemes de telecomunicació i informàtics (ELE32) (títol LOE)

Cap de segon curs

CEPA Francesc de Borja Moll (Inca)

Preimpressió digital (ARG21) (títol LOE)

Cap de segon curs

CEPA Francesc de Borja Moll (Inca)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

IES Llucmajor (Llucmajor)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Llucmajor (Llucmajor)

Instal·lacions de producció de calor (IMA21) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Manacor (Manacor)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Porto Cristo (Manacor)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

IES Francesc de Borja Moll (Palma)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Francesc de Borja Moll (Palma)

Comerç internacional (COM34) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Francesc de Borja Moll (Palma)

Desenvolupament d’aplicacions web (IFC33) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Francesc de Borja Moll (Palma)

Perruqueria i cosmètica capil·lar (IMP22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Josep Maria Llompart (Palma)

Preimpressió digital (ARG21) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Josep Maria Llompart (Palma)

Emergències sanitàries (SAN21) (títol LOE)

Cap, excepte Anatomofisiologia i patologia bàsiques

IES Josep Maria Llompart (Palma)

Imatge per al diagnòstic (SAN35)

Cap

IES Josep Sureda i Blanes (Palma)

Paisatgisme i medi rural (AGA31) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Juníper Serra (Palma)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Juníper Serra (Palma)

Realització de projectes audiovisuals i espectacles (IMS32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Juníper Serra (Palma)

Il·luminació, captació i tractament d’imatge (IMS35) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Projectes d’obra civil (EOC32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Manteniment ferroviari (MSP22)

Cap

IES Politècnic (Palma)

Sistemes de telecomunicació i informàtics (ELE32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Manteniment electrònic (ELE33) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Automatització i robòtica industrial (ELE34) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Instal·lació i moblament (MAM22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Instal·lacions frigorífiques i de climatització (IMA22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Politècnic (Palma)

Manteniment electromecànic (IMA23) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Son Pacs (Palma)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Son Pacs (Palma)

Manteniment aeromecànic (MVA32)

Cap

IES Puig de sa Font (Son Servera)

Cuina i gastronomia (HOT21)

Cap

IES Maria Àngels Cardona (Ciutadella)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Josep M. Quadrado (Ciutadella)

Instal·lacions frigorífiques i de climatització (IMA22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Cap de Llevant (Maó)

Perruqueria i cosmètica capil·lar (IMP22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Cap de Llevant (Maó)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

IES Joan Ramis i Ramis (Maó)

Desenvolupament d’aplicacions web (IFC33) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

Producció agroecològica (AGA21) (títol LOE)

Cap

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

Producció agropecuària (AGA22) (títol LOE)

Cap

IES Isidor Macabich (Eivissa)

Instal·lacions frigorífiques i de climatització (IMA22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Sa Blanca Dona (Eivissa)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Quartó de Portmany (Sant Antoni de Portmany)

Administració i finances (ADG32) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Algarb (Sant Josep de sa Talaia)

Perruqueria i cosmètica capil·lar (IMP22) (títol LOE)

Cap de segon curs

IES Algarb (Sant Josep de sa Talaia)

Atenció a persones en situació de dependència (SSC21)

Cap de segon curs

IES Marc Ferrer (Formentera)

Cuina i gastronomia (HOT21)

Cap

 

 

ANNEX 3

 

Relació de cicles que es començaren a substituir pels nous cicles el curs 2010-2011

1. Explotacions agràries extensives (ACA21-LOGSE)

2. Explotacions agrícoles intensives (ACA22-LOGSE)

3. Equips electrònics de consum (ELE23-LOGSE)

4. Agències de viatge (HOT32-LOGSE)

5. Informació i comercialització turística (HOT33-LOGSE)

6. Administració de sistemes informàtics (INF31-LOGSE)

7. Manteniment ferroviari (MSP22-LOGSE )

En aquests cicles només es poden fer proves lliures dels mòduls de segon curs.

 

Centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles

 

Cicle

Centre

Explotacions agràries extensives (ACA21-LOGSE)

Cap mòdul

Explotacions agrícoles intensives (ACA22-LOGSE)

IES Josep Sureda i Blanes (Palma)

Equips electrònics de consum (ELE23-LOGSE)

IES Politècnic (Palma)

IES Isidor Macabich (Eivissa)

Agències de viatge (HOT32-LOGSE)

IES Juníper Serra (Palma)

IES Isidor Macabich (Eivissa)

Informació i comercialització turística (HOT33-LOGSE)

IES Juníper Serra (Palma)

IES Maria Àngels Cardona (Ciutadella)

Manteniment ferroviari (MSP22)

Cap mòdul

Administració de sistemes informàtics (INF31-LOGSE)

IES Joan Ramis i Ramis (Maó)

IES Manacor (Manacor)

IES Sa Colomina (Eivissa)

 

 

ANNEX 4

 

Relació de cicles que el curs 2011-2012 es començaren a substituir pels nous cicles i centres autoritzats per fer proves d’aquests estudis

1. Gestió administrativa (ADM21-LOGSE)

2. Instal•lacions electrotècniques (ELE32-LOGSE)

3. Desenvolupament i aplicació de projectes de construcció (EOC31-LOGSE)

4. Restauració (HOT34-LOGSE)

5. Desenvolupament d’aplicacions informàtiques (INF32-LOGSE)

6. Electromecànica de vehicles (MVA22-LOGSE)

7. Tècnic en jardineria (ACA 24 – LOGSE)

En aquests cicles només es poden inscriure les persones que ja tenguin algun mòdul superat del cicle.

 

Cicle formatiu

Centre

Gestió administrativa (ADM21-LOGSE)

IES Alcúdia

IES Llucmajor

IES Guillem Sagrera (Palma)

IES Son Pacs (Palma)

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

IES Quartó de Portmany (Eivissa)

IES Sa Blanca Dona (Eivissa)

Instal·lacions electrotècniques (ELE32-LOGSE)

IES Pau Casesnoves (Inca)

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

Desenvolupament i aplicació de projectes de construcció (EOC31-LOGSE)

IES Politècnic (Palma)

Restauració (HOT34-LOGSE)

IES Juníper Serra (Palma)

Desenvolupament d’aplicacions informàtiques (INF32-LOGSE)

IES Francesc de Borja Moll (Palma)

Electromecànica de vehicles (MVA22-LOGSE)

IES Pau Casesnoves (Inca)

IES Manacor (Manacor)

IES Son Pacs (Palma)

IES M. Àngels Cardona (Ciutadella)

IES Isidor Macabich (Eivissa)

Jardineria ( ACA24 LOGSE)

CIFP Joan Taix (Sa Pobla)

IES Felanitx

IES Josep Sureda i Blanes (Palma)

IES Xarc (Santa Eulària del Riu)

 

 

ANNEX 5

 

Relació de cicles que s'han començat a substituir pels nous cicles

Curs 2012-2013

1. Administració i finances (ADM31-LOGSE)

2. Gestió i organització de recursos naturals i paisatgístics ((ACA32-LOGSE)

3. Preimpressió en arts gràfiques (ARG23-LOGSE)

4. Comerç internacional (COM31-LOGSE)

5. Desenvolupament de projectes urbanístics i operacions topogràfiques (EOC32-LOGSE)

6. Desenvolupament de productes electrònics (ELE31-LOGSE)

7. Sistemes de telecomunicació i informàtica (ELE32-LOGSE)

8. Sistemes de regulació i control automàtics (ELE33-LOGSE)

9. Fabricació a mida i instal•lació de fusteria i moble (MAM21-LOGSE)

10. Realització d’audiovisuals i espectacles (CIS33-LOGSE

11. Imatge (CIS31-LOGSE

12. Perruqueria (IMP23-LOGSE)

13. Instal•lació i manteniment electromecànic de maquinària i conducció de línies (MSP21-LOGSE)

14. Muntatge i manteniment d’instal•lacions de fred, climatització i producció de calor (MSP23-LOGSE)

15. Navegació, pesca i transport marítim (AMP31-LOGSE)

16. Atenció sociosanitària (SSC21-LOGSE)

Centres que han de fer les proves lliures del cicle Administració i finances (ADM31-LOGSE)

IES Alcúdia

IES Llucmajor

IES Son Pacs (Palma)

IES Pasqual Calbó i Caldés (Maó)

IES Quartó de Portmany (Sant Antoni de Portmany)

IES Sa Blanca Dona (Eivissa)

 

 

ANNEX 6

Mòduls dels cicles de grau superior LOE que s'imparteixen en anglès

Curs 2012-2013

 

CFGS

Mòdul de primer curs

Mòdul de segon curs

Administració i finances (ADG32)

Ofimàtica i procés de la informació

---------

Paisatgisme i medi rural (AGA31)

Maquinària i instal·lacions forestals

---------

Comerç internacional (COM34)

Transport internacional de mercaderies

---------

Projectes d’edificació (EOC31)

Disseny i construcció d’edificis

Desenvolupament de projectes d'edificació residencial

Projectes d’obra civil (EOC32)

Urbanisme i obra civil

---------

Sistemes electrotècnics i automatitzats (ELE31)

Configuració d’instal·lacions domòtiques i automàtiques

Tècniques i processos en instal·lacions domòtiques i automàtiques

Sistemes de telecomunicacions i informàtics (ELE32)

Configuració d’infraestructures de sistemes de telecomunicacions

---------

Manteniment electrònic (ELE33)

Equips microprogramables

---------

Automatització i robòtica industrial (ELE34)

Sistemes seqüencials programables

---------

Gestió d’allotjaments turístics (HOT31)

Recepció i reserves

Comercialització d’esdeveniments

Agències de viatge i gestió d’esdeveniments (HOT32)

Destins turístics

Venda de serveis turístics

Guia, informació i assistències turístiques (HOT33)

Destins turístics

Serveis d’informació turística

Direcció de serveis de restauració (HOT34)

Processos de serveis a restaurants

Planificació i direcció de serveis i esdeveniments en restauració.

Direcció de cuina (HOT35)

Processos d’elaboració culinària

Elaboracions de pastisseria i rebosteria

Realització de projectes audiovisuals i espectacles (IMS32)

Mitjans tècnics audiovisuals i escènics

----------

Il·luminació, captació i tractament de la imatge (IMS35)

Planificació de càmera en audiovisuals

----------

Administració de sistemes informàtics en xarxa (IFC31)

Gestió de bases de dades

Implantació d’aplicacions web

Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma (IFC32)

Bases de dades

Desenvolupament d'interfícies

Desenvolupament d’aplicacions web (IFC33)

Bases de dades

----------

Manteniment d’instal·lacions tèrmiques i de fluids (IMA32)

Equips i instal·lacions tèrmiques

Gestió del muntatge, de la qualitat i del manteniment

Transport marítim i pesca d’altura (MAP32)

Control de les emergències

-------

Educació infantil (SSC31)

Autonomia personal i salut infantil

El joc infantil i la seva metodologia

Automoció (TMV31)

Sistemes elèctrics i de seguretat i confortabilitat

Gestió i logística del manteniment de vehicles

 

 

ANNEX 7

 

Calendari del procediment d’inscripció i de realització de les proves lliures

Convocatòria any 2013

 

Actuació

Article

Dates

Termini dinscripció per fer les proves, excepte el mòdul dFCT

11

Del 25 de febrer al 8 de març de 2013

Publicació de les relacions provisionals de persones inscrites

15

13 de març

Reclamacions contra aquestes relacions provisionals

16

13,14 i 15 de març

Publicació de les relacions definitives de persones inscrites

17.1

19 de març

Cada centre comunica a la DGOIFP el nombre de persones inscrites per fer les proves i els mòduls als quals es matriculen

17.2

19 de març

Cada centre comunica a la DGOIFP el nom de les persones inscrites que resideixen en una illa on no s’imparteix el cicle objecte de la inscripció, i els mòduls als quals es matriculen

17.3

19 de març

Assignació del projecte a realitzar per l’avaluació del mòdul professional de projecte

31

Abans del 17 d’abril

Període de desenvolupament de les proves segons el calendari del centre

19.1

Del 2 al 31 de maig

Publicació del calendari de les proves

19.5

Com a mínim, 20 dies abans de linici de les proves

Tramesa de la còpia del calendari a la DGOIFP

19.6

El mateix dia que es publica en el centre

Publicació de la relació destris necessaris per fer les proves (si escau)

19.3

Dia de publicació del calendari de les proves

Creació de les comissions avaluadores i elaboració de les proves

20

Abans de linici de les proves

Publicació dels resultats provisionals de cada prova

23

Cinc dies hàbils posteriors a la realització de la prova

Reclamacions davant la Comissió Avaluadora

23

Tres dies hàbils posteriors a la publicació dels resultats provisionals

Publicació de la llista definitiva de les qualificacions de la prova

23

Dia següent de la resolució de les reclamacions

Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la prova puguin presentar un recurs d’alçada davant el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

23

Un mes des de la publicació de la llista definitiva

Tramesa de la còpia de les actes davaluació a la DGOIFP

24.5

Deu dies després de la sessió davaluació

Lliurament dels certificats i de les acreditacions

27

A partir de la publicació de la llista definitiva

Finalització del procés d’avaluació, excepte el mòdul professional de projecte

28

Abans del 12 de juny

Finalització del procés d’avaluació del mòdul professional de projecte

31

Abans del 21 de juny