Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 1937
Disciplina.DO-2012/150 Estimar,exclou,requerir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Departament: DISCIPLINA I  SEGURETAT DELS EDIFICIS

Servei: Disciplina d’Obres– Expedients Ordinaris  (09020311)

Assumpte: E D I C T E

Nom document:  PARC.15012.estesclreq.00.exprop(inst-1de1)061113

Núm. expedient: DO-2012/150                   

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a ANTRONIO ROCA HORRACH i MARIA DEL PILAR FRAGA LENS (props), exp.núm. DO-2012/150, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a MARIE FRANÇOISE TERÈSE BUATHIER , de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notifico, que mitjançant Decret del President del Consell de Gerència d'Urbanisme núm 19699, de data 06/11/2012, s'ha disposat el següent:

Vist l'escrit presentat per la Sra MARIA FRANÇOISE THÉRÈSE BAUTIER, el 08/08/2012, enfront del Decret del President CGU 10658 de 13/06/2012, sobre ordre de SUSPENSIÓ de les obres en execució al paratge Ses Canteres sn, polígon 59 parcel·les 29 i 21, RR 0590029 i 0590021, consistents en "abocament de runes en terrenys rústics, que es realitzen des de la parcel·la 059 00.029 abocant a la parcel·la 059 00.021 (...). En el moment de la inspecció s'observa un volum aproximat de 3000 m2 d'abocaments "

Vist l'informe del TAG del Servei de 25/10/2012, que es transcriu a la part dispositiva.

Vistos els articles 42, 87, 89, 107 i stes. de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques, els articles 121 i següents de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i els arts. 4.1.hi 4.2.li 18 novè del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, i vistos el Decret de Batlia n º 11.918, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de juny de 2011, i el Decret d'Alcaldia núm. 5309, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, de data 26 de març de 2012, i altra normativa aplicable, el TAG de servei que subscriu considera que el Tinent d'Alcalde de l'àrea d'Urbanisme i Habitatge, pot dictar el següent:

 DECRET

1º ESTIMAR el recurs de reposició interposat per la Sra MARIA FRANÇOISE THERESE BUATHIER, enfront del Decret president CGU de 13/06/2012, sobre ordre de SUSPENSIÓ de les obres en execució al paratge Ses Canteres sn, polígon 59 parcel · les 29 i 21, RR 0590029 i 0590021, consistents en "abocament de runes en terrenys rústics, que es realitzen des de la parcel 059 00029 abocant a la parcel · 059 00021 (...). En el moment de la inspecció s'observa un volum aproximat de 3000 m2 d'abocaments "(informe OTIB 07/06/2012).

CONSIDERANT

a) El recurs s'ha interposat en termini, per persona interessada i davant d'un acte que posa fi a la via administrativa, pel que procedeix la seva admissió a tràmit (art. 107,109,116 i seg. LRJPAC).

b) La interessada al · lega que no és la propietària de l'immoble i sol · licita la seva exclusió de l'expedient.

Sol · licitada informació al registre de la propietat, ha remès nota informativa relativa a la finca núm. 48617 Palma Secció IV, de data 2012.08.17, d'acord amb la qual la finca on s'han executat les obres (RR 05900029) és propietat coindiviso dels Srs ANTONIO ROCA HORRACH i MARIA PILAR FRAGA LENS.

És procedent estimar el recurs interposat per la Sra Maria Françoise Therese Bauthier, i excloure de l'expedient de demolició, en no figurar acreditada la seva condició d'interessada en l'expedient de demolició, per cap concepte (arts. 30 LDU i 31 LRJPAC).

c) Els zeladors municipals, el 24/08/2012, han inspeccionat les obres i han aixecat acta sobre compliment de l'ordre de suspensió: Aparentment les obres es troben aturades. No s'observen operaris treballant. L'emplaçament es troba tancat: ningú respon a les trucades.

d) En no haver obres en execució, i no haver transcorregut 8 anys des que van finalitzar les obres denunciades el 07/06/2012, procedeix requerir als propietaris, Srs ANTONIO ROCA HORRAC i MARIA PILAR FRAGA LENS, perquè sol · licitin la corresponent llicència municipal preceptiva (art. 2, 25 i 65 i STEs. LDU).

2 º EXCLOURE a la Sra MARIA FRANÇOISE THÉRÈSE BUATHIER 'expedient de demolició ref. DO 2012/0150, sobre obres en execució al paratge Ses Canteres sn, polígon 59 parcel · les 29 i 21, RR 0590029 i 0590021, consistents en "abocament de runes en terrenys rústics, que es realitzen des de la parcel 059 00.029 abocant a la parcel · la 059 00021 (...). En el moment de la inspecció s'observa un volum aproximat de 3000 m2 d'abocaments "(informe UTIB 2012.07.06), en no ser propietària de l'immoble i no figurar acreditada la seva condició d'interessada en l'expedient de demolició, per cap concepte (arts . 30 LDU i 31 LRJPAC).

3 º REQUERIR als Srs ANTONIO ROCA HORRAC i MARIA PILAR FRAGA LENS (props), perquè en el termini de dos mesos, a partir del següent dia hàbil de la notificació del requeriment, SOL · LICITIN LA OPORTUNA LLICÈNCIA municipal per a les obres realitzades sense llicència al paratge Ses Canteres sn, polígon 59 parcel · les 29 i 21, RR 0590029 i 0590021, consistents en "abocament de runes en terrenys rústics, que es realitzen des de la parcel 059 00.029 abocant a la parcel · 059 00.021 (...). En el moment de la inspecció s'observa un volum aproximat de 3000 m2 d'abocaments "(informe UTIB 7/06/2012) i" Aparentment les obres es troben aturades "(informe UTIB 2012.08.24), així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi realitzat l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, en compliment del que exigeixen els articles. 2, 26 i 65 de la Llei 10/90 de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i advertir que si no se sol · licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició de les obres citades.

Si transcorregut aquest termini de dos mesos, la persona interessada no ha sol·licitat la llicència, el Consell de Gerència, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada, i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret. De la mateixa manera es procedirà si la llicència és denegada perquè el seu atorgament contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.

La sol·licitud de la llicència donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que disposa l'article 42 de la Llei 30/92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l'atorgament / denegació de la llicència.

4. - DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.

5 º Notificar aquesta resolució als interessats.

Contra els punts 1 i 2 d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, directament, recurs contenciós-administratiu, d'acord amb el que estableixen els arts. 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de bases de règim local, i el 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

Respecte al punt 3, de requeriment de llicència d'obres us ho comunic com a acte de tràmit, per al seu coneixement i als efectes oportuns.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 28 de gener de 2012

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod