Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 1929
Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableix el procediment selectiu d’aplicadors i correctors de l’avaluació mostral de l’Avaluació de Diagnòstic del curs 2012-2013 de quart d’educació primària
Versió PDF
Fets
1. En el marc de l’Avaluació de Diagnòstic 2012-2013, s’ha de realitzar una avaluació mostral de contrast o de referència per als centres, per tal d’oferir-los uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts en l’avaluació censal.
2. A fi de possibilitar l’aplicació i la correcció estandarditzades de l’avaluació mostral de contrast d’acord amb les exigències tècniques que requereix la seva realització, cal disposar de professorat amb un grau d’especialització que garanteixi la qualitat del procés. Sembla procedent, per tant, convocar un procediment selectiu entre el personal funcionari docent del cos de mestres que imparteixi docència al 2n cicle d’educació primària, amb un perfil professional congruent amb la naturalesa de les proves que, amb la deguda formació específica a càrrec de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), pugui procedir a la realització de les tasques d’aplicació, de correcció i d’entrada de dades a l’aplicació informàtica GESAVA de les proves d’avaluació de diagnòstic corresponents a la mostra de contrast establerta.
Fonaments de dret
1. La Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 2 d’octubre de 2012, per la qual s’estableix la realització de les avaluacions de diagnòstic del curs 2012-2013 i el seu procediment d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments d’educació primària, en el punt 2, encarrega a l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) la responsabilitat del disseny i de l’aplicació de les proves, de la coordinació del procés, i de l’anàlisi de les dades.
2. En el punt 9 de la Resolució esmentada, també s’estableix que s’ha de realitzar una avaluació mostral de contrast o de referència per als centres, per tal d’oferir-los uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts en l’avaluació censal. L’IAQSE s’ha d’encarregar de l’aplicació de les proves de l’Avaluació de Diagnòstic en una mostra d’alumnes escolaritzats en cinquanta centres que imparteixen educació primària, seleccionats aleatòriament. Aquest alumnat ha de constituir una mostra representativa de l’alumnat de 4t d’EP de les Illes Balears.
Així doncs, per tal de tancar els processos corresponents per a l’aplicació de l’avaluació de diagnòstic dins els terminis prevists, dict la següent
Resolució
1. Convocar un procediment per seleccionar els aplicadors i els correctors externs que han de dur a terme l’aplicació de l’avaluació mostral de l’Avaluació de Diagnòstic 2012-2013 de 4t d’educació primària i la corresponent correcció i introducció de dades als 50 centres de la mostra que imparteixen quart d’educació primària de les Illes Balears, seleccionats aleatòriament i repartits de la manera següent: 8 a Eivissa, 1 a Formentera, 35 a Mallorca i 6 a Menorca, entre públics, concertats i privats.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Palma, 22 de gener de 2013
El conseller d’Educació, Cultura i Universitats
Rafael Àngel Bosch i Sans
ANNEX I
1. Professorat encarregat de l’aplicació i/o de la correcció de les proves
1.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris del cos de mestres que en el moment de la publicació d’aquesta Resolució, estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i compleixin els requisits següents:
a) Pertànyer al cos de mestres.
b) Impartir, durant aquest curs, al 2n cicle d’educació primària, les àrees directament associades a les competències objecte de l’avaluació (anglès, llengua castellana i literatura, llengua catalana i literatura o matemàtiques).
c) Estar destinat a l’illa de referència.
d) No estar sotmès a expedient disciplinari.
1.2. Els funcionaris docents seleccionats s’han d’ocupar de l’aplicació i/o de la correcció i de la introducció de dades de les proves de competència en comunicació lingüística (anglès, castellà i català) i de competència matemàtica d’acord amb la seva especialitat i docència. Les feines derivades de la correcció i de la introducció de dades de les proves en la plataforma digital GESAVA s’han de realitzar fora de l’horari laboral.
2. La selecció s’ha de fer d’acord amb els condicionants següents i amb el que s’especifica a l’Annex I d’aquesta convocatòria:
2.1. El lloc de destinació ha de ser a l’illa de referència.
2.2. Un cop començat el procés d’avaluació, no s’hi pot renunciar.
2.3. L’aspirant, en el cas de ser seleccionat, es compromet a seguir la formació específica que se li imparteixi, així com totes les instruccions d’aplicació del procés i de correcció de les proves que li faciliti l’IAQSE.
3. Selecció d’aplicadors i correctors
3.1. Criteris de selecció.
Entre els aspirants que compleixin tots els requisits, se seleccionarà, per estricte ordre d’entrada al registre, el nombre suficient per cobrir les places d’aplicadors i/o de correctors de cada illa que es relacionen a l’Annex I. Dins cada illa es prioritzarà l’assignació de centres a aplicadors i/o correctors, segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la proximitat al centre de destinació. En el cas de Mallorca, es procurarà assignar els centres d’aplicació i de correcció corresponents d’una mateixa zona (CEP Palma i CEP Inca i Manacor). Atesa la distribució geogràfica dels centres que integren la mostra de Mallorca, algun aplicador o corrector es pot haver de desplaçar a ambdues zones, tant per les feines derivades de l’aplicació com per les de correcció.
3.2. Suplències
Els aspirants no seleccionats romandran adscrits a una llista que permetrà a l’Administració educativa, en el cas que no hi renunciïn expressament, cobrir les necessitats d’aplicadors i de correctors que puguin presentar-se eventualment en l’aplicació d’aquesta convocatòria.
4. Tot just se seleccionarà un aspirant per centre educatiu.
5. Els aspirants han de remetre a l’IAQSE la corresponent sol·licitud, d’acord amb el model que figura a l’Annex II. Els aspirants no han d’acreditar les dades professionals que figuren al portal de personal de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Les sol·licituds s’han de presentar al registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a Correus en un termini de deu dies hàbils de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB. En el cas que es presenti la sol·licitud en una oficina de Correus, s’ha de comunicar a l’IAQSE per correu electrònic (iaqse@iaqse.caib.es) la data de presentació i adjuntar una còpia de la sol·licitud. Si la carta no arribàs en un termini de vuit dies, no es donaria per rebuda.
6. Els seleccionats es comprometen a:
6.1. Realitzar les tasques que l’IAQSE els assigni, a fi i efecte que puguin ser efectuades més convenientment l’aplicació i la correcció de les proves i la introducció de les dades dels resultats en la base de dades que s’indiqui.
6.2. Complir amb exactitud el calendari i els horaris del procés d’avaluació de diagnòstic en tots els seus extrems.
6.3. Desplaçar-se pels seus mitjans a la reunió formativa prèvia a l’aplicació, al centre o centres els dies d’aplicació de les proves i als llocs designats per deixar i recollir els fulls de resposta de l’alumnat per poder procedir a la correcció, d’acord amb la distribució operativa que hagi fet l’IAQSE.
6.4. Mantenir la confidencialitat sobre les proves i els resultats. En aquest sentit, hauran de signar el document de compromís de confidencialitat que els facilitarà l’IAQSE. Pel que fa al trasllat de la documentació (proves realitzades i llistats) i a les dades personals de l’alumnat, els aplicadors i els correctors han d’ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
7. Els seleccionats percebran, en els termes que estableix la legislació vigent, una compensació econòmica en concepte de gratificació per la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o jornada de habitual de treball o fora del seu centre de treball habitual.
8. En el cas de no cobrir-se les places que s’indiquen a l’Annex I, l’IAQSE pot designar els funcionaris docents corresponents per dur a terme les tasques d’aplicador i/o corrector de l’avaluació mostral de l’Avaluació de Diagnòstic 2012-2013.
ANNEX II
Nombre d’aplicadors i/o correctors de les proves d’avaluació de diagnòstic a l’avaluació de mostra de l’Avaluació de Diagnòstic 2012-2013
Mallorca (35 centres / 18 mestres)
16 mestres apliquen a 2 centres i corregeixen (4 per competència)
1 mestre aplica a 2 centres
1 mestre aplica a 1 centre
Menorca (6 centres / 4 mestres)
2 mestres apliquen a 2 centres i corregeixen (1 per competència)
2 mestres apliquen a 1 centre i corregeixen (1 per competència)
Eivissa (8 centres / 4 mestres )
4 mestres apliquen a 2 centres i corregeixen (1 per competència)
Formentera (1 centre / 1 mestre)
1 mestre aplica a 1 centre
ANNEX III
SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN EL PROCEDIMENT SELECTIU D’APLICADORS I CORRECTORS PER A L’AVALUACIÓ MOSTRAL DE L’AVALUACIÓ DE DIAGNÒSTIC DEL CURS 2012-2013 DE 4T D’EP
DADES DEL SOL·LICITANT / DE LA SOL·LICITANT
Llinatges
Nom
NIF
NRP
Adreça
Localitat
Codi postal
Telèfon de contacte
Correu electrònic
Situació administrativa
Càrrec
Cos
Especialitat/Habilitació
Cursos i matèries que imparteix aquest curs
Centre de destinació
Localitat
CP
Telèfon
Aplicació i correcció competència/es:
Només aplicació
Observacions:
___________________________ , _______ de _______________________ de 2013
|
El sol·licitant / La sol·licitant
|
| Signatura: ________________________ |
INSTITUT D’AVALUACIÓ I QUALITAT DEL SISTEMA EDUCATIU (IAQSE)