Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 1903
Resolució del conseller de Salut, Família i Benestar Social per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, la provisió del lloc de treball de subdirector/subdirectora Assistencial, amb contracte d’alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost
Versió PDF
Antecedents
1. L’estructura actual dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears preveu diversos llocs directius, entre els quals està el de subdirector/subdirectora Assistencial, integrat en la Direcció d’Assistència Sanitària.
2. Atesa la necessitat de cobrir el lloc de feina esmentat, cal tramitar la convocatòria corresponent per proveir-lo.
Consideracions jurídiques
1. L’article 6 del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, estableix l’estructura directiva dels Serveis Centrals, que està formada pels òrgans següents:
Direcció d’Assistència Sanitària, de la qual depenen les subdireccions següents:
Subdirecció d’Hospitals
Subdirecció de Cures i Atenció Sociosanitària
Subdirecció Assistencial
Direcció de Gestió i Pressuposts, de la qual depenen les subdireccions següents:
Subdirecció de Contractació i Compres
Subdirecció de Comptabilitat i Pressuposts
Subdirecció de l’Oficina de Tecnologies de la Informació i Comunicacions
Subdirecció d’Infraestructures i Serveis Generals
Subdirecció de Prestacions i Cartera de Serveis
Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals, de la qual depèn la Subdirecció de Gestió de Personal.
Aquest Decret estableix les funcions assignades a cada subdirecció.
2. L’1 de setembre de 2012 es va publicar el Decret llei 10/2012, de 31 d’agost, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, i s’estableixen mesures addicionals per garantir l’estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. La disposició final segona introdueix modificacions en l’article 69 de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, establint que les persones titulars dels òrgans de gestió tenen la consideració de personal directiu professional, de conformitat amb l’article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Segons l’article 22 de la Llei 7/2010, el personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental està sotmès a la relació laboral especial d’alta direcció, i la selecció d’aquell ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat i criteris d’idoneïtat, i s’ha de dur a terme per mitjà de procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. Les convocatòries de selecció requereixen un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.
4. El Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, és la norma principal que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d’alta direcció.
5. De conformitat amb l’article 55.1 del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el personal directiu ha de ser nomenat i separat lliurement pel conseller competent en matèria de sanitat. No obstant això, el 12 de setembre de 2012 el conseller de Salut, Família i Benestar Social va dictar una resolució per la qual delega la signatura de les convocatòries, les resolucions, els contractes d’alta direcció i les cessacions del personal directiu del Servei de Salut. En conseqüència, delega en la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut la signatura de les convocatòries i les resolucions dels procediments de selecció del personal directiu i la dels contractes d’alta direcció que s’efectuïn en l’àmbit dels Serveis Centrals.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per proveir una plaça de subdirector/subdirectora Assistencial, integrada en la Direcció d’Assistència Sanitària dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, regida per les bases reguladores que figuren en l’annex d’aquesta resolució.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 22 de gener de 2013
El director general
Miquel Tomàs Gelabert
Per delegació de signatura del conseller de Salut, Família i Benestar Social (BOIB 27/09/2012)
Annex
Bases de la convocatòria
1. S’acorda la convocatòria pública —pel procediment de lliure designació— del lloc de treball de subdirector/subdirectora Assistencial, integrat en la Direcció d’Assistència Sanitària dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears amb contracte d’alta direcció i amb les funcions següents:
Les pròpies del lloc de treball convocat, descrites en el Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.
Les que li assignin d’acord amb les normes vigents.
Totes les que expressament li deleguin o encomanin.
2. Les persones aspirants a aquest lloc de treball han de complir els requisits següents abans que acabi el termini per presentar sol·licituds:
Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d’aquesta edat.
Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades.
Tenir complits setze anys d’edat i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.
Tenir la titulació oficial de doctorat, llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé enginyeria tècnica, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, formació professional de 3r grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-la abans que acabi el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
No haver estat separat del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics, per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no ha d’estar inhabilitat ni en una situació equivalent, ni ha d’haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que l’impedeixi d’accedir a l’ocupació pública al seu estat, en els mateixos termes.
3. Tota persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud adjuntant-hi el curriculum vitae, en el qual han de constar les dades següents:
Número del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).
Llocs de treball que hagi ocupat.
Experiència professional i de gestió.
Títols acadèmics.
Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d’idiomes i qualsevol altre mèrit que considerin oportú fer-hi constar.
Les persones aspirants també han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que justifiqui els mèrits al·legats i que compleix els requisits de la convocatòria.
4. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de set dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5. Es constitueix una comissió d’avaluació, encarregada d’analitzar les sol·licituds presentades i de valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants. Està formada per les persones següents:
President: Josep Pastor Palenzuela, cap del Servei de la Unitat de Selecció de Serveis Centrals.
Suplent: Irene Ruiz Aguiló, del grup de gestió de la funció administrativa.
Vocal: M. Encarnación Cremades Maestre, del grup tècnic de la funció administrativa.
Suplent: Jaime Coll Morey, del grup tècnic de la funció administrativa.
Secretària: Luisa Mateu Bennàssar, del grup tècnic de la funció administrativa.
Suplent: Javier Clavero Gomila, del grup tècnic de la funció administrativa.
6. La titulació al·legada i també els mèrits i l’experiència professional que s’hagin de valorar han d’estar en consonància amb la competència i les funcions que s’hagin d’acomplir.
7. Aquesta convocatòria s’ha de resoldre per mitjà d’una resolució motivada del conseller de Salut, Família i Benestar Social. Aquesta resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. La persona designada per ocupar el lloc ha de formalitzar el contracte d’alta direcció corresponent amb l’entitat convocant, la durada del qual queda condicionada a la durada del mandat de l’autoritat que formalitza el contracte i no es requereix denúncia prèvia de les parts, de manera que la persona que ocupa el lloc directiu cessa automàticament quan cessa l’autoritat que l’ha nomenat. Tot això s’entén sense perjudici que el contracte es pugui prorrogar per un termini màxim de tres mesos des de la data de la cessació, de conformitat amb la normativa vigent.