Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 1739
Conveni de col.laboració entre l'Agència Tributària de les Illes Balears i l'Ajuntament de Son Servera en matèria de gestió tributària de l'impost sobre l'increment de valors dels terrenys de naturalesa urbana.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament de Son Servera, reunit en sessió ordinària de dia 21 de gener de 2013, adoptà, entre altres, l’acord que literalment diu el següent:

Primer.- Aprovar la modificació del conveni de col·laboració entre l’Agència Tributària de les Illes Balears i l’Ajuntament de Son Servera, en matèria de gestió tributària de l’Impost sobre l’increment de valor de terrenys de naturalesa urbana, aprovat mitjançant acord de Ple de dia 15 de novembre de 2012 i publicat al BOIB núm. 179, de dia 1 de desembre de 2012 i al BOIB núm. 185, de dia 13 de desembre de 2012, restant redactat el conveni així com tot seguit es transcriu:

Conveni de col·laboració entre l’Agència Tributària de les Illes Balears i l’Ajuntament de Son Servera en matèria de gestió tributària de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana

Parts

José Ignacio Aguiló Fuster, president de l’Agència Tributària de les Illes Balears, amb competència per aquest acte en virtut de l’article 7.2 b) de la Llei 3/2008, de 14 d’abril, de creació i regulació de l’Agència Tributària de les Illes Balears.

José Barrientos Ruiz, batle de l’Ajuntament de Son Servera, facultat per a aquest acte per l’acord del Ple municipal de dia __ de _____________ de 2012.

Antecedents

1. L’Ajuntament de Son Servera ha delegat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les competències relacionades amb la recaptació en període voluntari i executiu dels seus tributs i d’altres ingressos de dret públic. Aquesta delegació s’instrumenta mitjançant el corresponent Conveni entre ambdues Administracions de dia 9 d’abril de 199.

2. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears exerceix les competències delegades per mitjà de l’Agència Tributària de les Illes Balears, creada per la Llei 3/2008, de 14 d’abril, a la qual li correspon, segons l’article 2 g, exercir les funcions de recaptació i, si s’escau, de gestió, d’inspecció i de liquidació dels recursos titularitat d’altres administracions públiques que, mitjançant llei, conveni, delegació de competències o encàrrec de gestió, siguin atribuïdes a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 3. L’Ajuntament de Son Servera ha considerat que, per a una millor gestió del servei de recaptació de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua) i per atendre d’una forma més adequada als obligats tributaris, és convenient que els òrgans autonòmic corresponents duguin a terme una sèrie de tasques relacionades amb la gestió i inspecció d’aquest impost. En aquest sentit, el dia 9 de febrer de 2004 es va signar entre l’Ajuntament de Son Servera i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears un conveni de col·laboració en matèria de gestió d’aquest impost.

No obstant, diversos motius recomanen la signatura d’un nou Conveni que substitueixi el Conveni de 9 de febrer de 2004 abans esmentat. En efecte, per una banda, atès el temps transcorregut des de la signatura d’aquest darrer Conveni i el càrrec de recaptació que ha assumit l’ATIB per delegació de l’Ajuntament de Son Servera.

Per altra banda, és convenient adaptar el text del Conveni als nous aspectes tant substantius com organitzatius de l’ATIB.

4. Els articles 3, 6 i 9 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú, preveu que les administracions públiques es regeixen, pel que fa a les seves relacions, pel principi de cooperació i, pel que fa a la seva actuació, pel principi d’eficàcia en el servei als ciutadans, podent celebrar convenis de col·laboració que, en el cas que afectin a corporacions locals, s’han de regir pel que estableix la legislació reguladora del règim local.

5. L’article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, estableix que la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l’Administració local i les Administracions de les comunitats autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d’interès comú, es desenvoluparà amb caràcter voluntari sota las formes i en els termes prevists en les lleis, i podrà tenir lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o convenis administratius que se subscriguin.

6. El Ple de l’Ajuntament de Son Servera, en la sessió celebrada el dia __ de _________ de 2012, ha adoptat, entre d’altres, l’acord d’aprovar el Conveni de col·laboració amb l’Agència Tributària de les Illes Balears en matèria de gestió tributària de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte del Conveni

L’objecte d’aquest Conveni de col·laboració es la realització, en règim d’encàrrec de gestió, per part de l’ATIB, de determinades tasques relacionades amb els procediments de gestió tributària i inspecció de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana de l’Ajuntament de Son Servera (d’ara endavant, l’Ajuntament).

Així mateix, en virtut d’aquest Conveni, l’Ajuntament s’adhereix al sistema de càlcul i pagament telemàtic de l’impost que es desenvolupi en el Portal web de l’ATIB – Tributs locals (http://www.atib.es).

2. Actuacions a les quals fa referència el Conveni i forma de prestació dels serveis

Correspon a l’ATIB, per mitjà del servei territorial de la recaptació de zona Mallorca (d’ara endavant, recaptació de zona), dur a terme les següents actuacions:

a) Atenció al contribuent. Els obligats al pagament de l’impost podran dirigir-se a les oficines de la recaptació de zona per presentar la declaració o, si escau, l’autoliquidació de l’impost i la documentació corresponent. En aquestes oficines se’ls resoldran els dubtes que puguin sorgir al respecte.

b) Obtenció d’informació. En els casos de manca de presentació de la declaració o, si escau, de l’autoliquidació, la recaptació de zona durà a terme les actuacions d’obtenció d’informació, regularització, comprovació i inspecció de l’impost per a la liquidació de l’impost. Aquesta informació s’obtindrà principalment dels documents intervinguts pels notaris i del Registre de la propietat corresponent.

c) Comprovació de les autoliquidacions de l’impost presentades i remissió de les actuacions desenvolupades a l’Ajuntament a l’efecte de practicar la liquidació complementària que pertoqui i el seu càrrec a l’ATIB.

d) Realització de les operacions conduents a la comprovació i liquidació de l’impost, en el cas que aquest es gestioni en règim de declaració, i remissió d’aquestes operacions a l’Ajuntament per a la pràctica de la liquidació corresponent i el seu càrrec posterior a l’ATIB.

e) Notificació als obligats tributaris de les liquidacions així com dels altres actes relatius a la gestió tributària i recaptatòria de l’impost que resultin de les actuacions a què es refereixen les lletres c) i d) anteriors.

f) Recaptació en termini voluntari de les liquidacions que es generin com a conseqüència de les operacions de comprovació realitzades pels òrgans de l’ATIB.

g) Remissió a l’Ajuntament de la relació certificada de deutes impagades en període voluntari a l’efecte de citar la provisió de constrenyiment.

h) Recaptació en via executiva de les liquidacions no pagades en període voluntari, d’acord amb allò que preveu el Conveni de col·laboració per a la recaptació en període voluntari i executiu de tributs locals i d’altres ingressos de dret públic de dia 9 d’abril de 1991.

3. Aplicacions informàtiques

1. La recaptació de zona desenvoluparà les tasques objecte d’aquest conveni mitjançant els seus programes informàtics de gestió de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.

2. El càlcul de la quota pagar així com l’autoliquidació per via telemàtica de l’impost es podrà dur a terme mitjançant la passarel·la de pagaments telemàtics del Portal de l’ATIB – Tributs locals (http://www.atib.es).

El model normalitzat de liquidacions de l’impost en el cas que la declaració liquidació es realitzi per via telemàtica és l’establert en l’annex I d’aquest Conveni. L’ATIB podrà introduir les modificacions que consideri necessàries en aquest model que derivin de canvis en la normativa aplicable o per raons tècniques. D’aquestes modificacions s’informarà a l’Ajuntament.

3. Per a l’accés al Portal de l’ATIB –Tributs locals–, a més de que es pugui accedir mitjançant la direcció general del web http://www.atib.es, l’ATIB habilitarà i proporcionarà a l’Ajuntament el nom de la direcció web que correspongui al municipi per tal de que es pugui establir un enllaç directe des de la seva pàgina web al Portal en la seva versió adaptada al municipi.

4. Control i fiscalització de les actuacions a realitzar per la recaptació de zona

La fiscalització i el control de les actuacions que, en virtut d’aquest Conveni, ha de realitzar la recaptació de zona correspondrà exclusivament als òrgans competents de l’Ajuntament.

Les actuacions que ha de realitzar la recaptació de zona tindran caràcter merament preparatori dels actes administratius que, en tot cas, haurà de dictar l’Ajuntament, els quals gaudiran del règim de recursos previst en el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

El règim previst en aquesta clàusula no s’aplicarà als actes administratius de gestió recaptadora dictats pels òrgans competents de l’ATIB en virtut de la delegació de competències acordada per l’Ajuntament en matèria de recaptació i que s’instrumenta en el Conveni de dia 9 d’abril de 1991.

5.  Condicions d’ús i protecció de dades

1. L’ús de les dades no comporta, en cap cas, que l’ATIB n’adquireixi la titularitat. A tots els efectes, la titularitat correspon a l’Ajuntament.

2. L’ATIB es compromet a aplicar, respecte a les dades de caràcter personal que li subministri l’Ajuntament, el que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el Reial decret 1720/2007 de 21 de desembre pel que s’aprova el reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999 i altres disposicions de desplegament o complementàries que siguin d’aplicació.

3. L’ATIB es compromet a no utilitzar aquestes dades amb altres finalitats distintes de les que es descriuen en aquest Conveni i de les que corresponguin en exercici de les funcions de gestió recaptatòria o de cobrament de deutes. Se’n prohibeix qualsevol tipus de cessió, transferència o comunicació, ni tan sols per a la seva conservació, a altres persones.

L’ATIB coneix que si destina les dades a una altra finalitat, les comuniqui o les utilitza incomplint les estipulacions d’aquest Conveni, serà considerada també responsable del tractament i respondrà de les infraccions en què hagués incorregut.

4. L’ATIB únicament tractarà les dades conforme a les instruccions del responsable del tractament i per al compliment de les  tasques relacionades amb l’objecte d’aquest Conveni.

5. Una vegada resolt definitivament aquest Conveni, l’ATIB procedirà a la destrucció de les dades personals als quals hagi tingut accés així com qualsevol suport o documents en els quals constin tals dades o les retornarà a l’Ajuntament.

6. S’adjunta com annex II al present Conveni el document de mesures de seguretat que l’encarregat del tractament es troba obligat a implementar d’acord amb allò que preveu l’article 12 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre.

6. Duració del Conveni

Aquest Conveni, que substitueix amb efectes d’1 de gener de 2013 el Conveni de col·laboració entre la Comunitat Autònoma de les Illes balears i l’Ajuntament de Son Servera en matèria de gestió tributària de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana de dia 9 de febrer de 2004, tindrà la mateixa vigència que el Conveni de recaptació de 9 d’abril de 1991 i es prorrogarà en els mateixos terminis que aquest.

Annex I

           Veugeu-ne l'annex al final del document    

Annex II

1. Mesures de seguretat (nivell de seguretat)

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i la resta de normativa reguladora en matèria de protecció de dades, el\/els fitxers objectes de l’encàrrec de tractament han d’adoptar, per evitar l’alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat de les dades personals que conté, un nivell mitjà de seguretat.

Per procurar a les dades tractades per compte del responsable el nivell mitjà de seguretat legalment requerit, l’encarregada del tractament (ATIB - recaptació de zona) s’obliga a adoptar les mesures d’índole tècnica i organitzativa a les quals es refereix l’article 9 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de l’esmentada Llei.

L’encarregada del tractament es compromet  a posar en coneixement del responsable qualsevol modificació implantada sobre les mesures de seguretat que, en tot cas, mai suposaran una vulneració de l’indicat nivell de seguretat.

2. Identificació i autenticació

Els usuaris únicament poden tenir accés autoritzat a les dades personals i als recursos d’informació que siguin necessaris per dur a terme les seves funcions.

Tots els usuaris han de tenir un codi d’identificació, que és únic i que està associat a una contrasenya, que només sap l’usuari i que és personal i intransferible.

No hi ha cap possibilitat que un mateix parell usuari-contrasenya sigui assignat a dos usuaris diferents.

3. Caducitat de les contrasenyes

Tret que sigui necessari un canvi administratiu de la contrasenya perquè se sospita que s’ha romput o que part del personal autoritat la sap, la modificació general de les contrasenyes es farà d’acord amb el procediment següent:

• •Sistema operatiu: canvi de contrasenyes cada tres mesos.

• •Aplicacions: canvi de contrasenyes cada tres mesos.

4. Limitació d’accessos

Per complir els principis del document de seguretat, les aplicacions permeten fins a tres intents d’accés fallits. Quan això succeeix, l’aplicació es tanca i l’usuari ha d’intentar connectar-se de nou.

Una vegada superat el límit establert per als intents fallits, el sistema es bloqueja automàticament i és necessari acudir a l’administrador de l’aplicació per desbloquejar-lo i generar una clau nova.

5. Personal

La recaptació de zona ha de mantenir una relació d’usuaris assignats als diferents perfils, que estarà disponible per a l’Ajuntament, que podrà sol·licitar-la en qualsevol moment.

6. Responsables de seguretat

L’ATIB i la recaptació de zona han designat els responsables de seguretat dels corresponents fitxers.

7. Control d’accés

No es permet l’accés de personal extern a la recaptació de zona a les dependències d’ubicació dels fitxers.

Els sistemes d’informació i també els fitxers automatitzats processats per aquests es troben a la sala de servidors de la seu central de la recaptació de zona ubicada a Palma, a l’oficina situada al carrer de Francesc de Borja Moll, 22, 07003 Palma.

Només el personal de la recaptació de zona autoritzat pot tenir accés físic als sistemes d’informació ubicats a la sala i ha de seguir el procediment que consta en el corresponent document de seguretat.

8. Gestió d’incidències

Les incidències es classifiquen en diferents nivells (lleus, intermèdies o de caràcter crític).

Aquestes es registren en el corresponent llibre de registre d’incidències que és coordinat i controlat pel responsable tècnic de seguretat de la recaptació de la zona..

L’ATIB comunicarà a l’Ajuntament totes les incidències relacionades amb les seves dades.

L’Ajuntament delega a la recaptació de zona la tasca d’autoritzar la recuperació de les dades de fitxers ubicats a les seves instal·lacions.

El registre d’incidències ha d’estar a disposició de l’Ajuntament, que pot sol·licitar-lo en qualsevol moment a l’ATIB.

9. Gestió de suports

La recaptació de zona ha de mantenir un inventari amb els suports en què emmagatzema les dades de l’Ajuntament, que podrà sol·licitar-los en qualsevol moment.

L’entrada i la sortida de suports es registra en el llibre corresponent, entrades o sortides que només poden ser autoritzades pel responsable tècnic de seguretat.

Els suports amb dades s’etiqueten seguint les pautes següents:

 •Els suports d’entrada i sortida de dades inclouen una etiqueta de visualització senzilla per identificar-los fàcilment, que inclou les dades de nom del fitxer font de les dades i el nom del fitxer de sortida inclòs en el suport, la data i l’hora d’enregistrament de les dades en el suport.

•La destrucció de suports es farà de la manera següent, i haurà de comptar amb l’autorització del responsable tècnic de seguretat. Es destruirà el suport físicament. S’inscriurà la baixa a l’inventari del magatzem de suports, i s’hi inclourà la data de destrucció i la identificació del personal encarregat de destruir-lo. En cas que sigui possible, es reciclaran els rebuigs.

 •L’Ajuntament delega a la recaptació de zona la tasca d’autoritzar la sortida de suports amb dades dels seus fitxers per exercir la tasca contractada.

10. Còpies de seguretat i recuperació de dades

La recaptació de zona farà una còpia de seguretat, almenys setmanalment, de les dades de l’Ajuntament.

La recaptació de zona farà un informe de verificació de les còpies de seguretat, almenys semestralment, que posarà a disposició de l’Ajuntament, que podrà sol·licitar-la en qualsevol moment sense avís previ.

L’ATIB no farà proves amb dades dels fitxers de l’Ajuntament.

La recaptació de zona emmagatzemarà una còpia de suport, i també dels procediments de recuperació en una ubicació diferent de la del seu sistema d’informació de l’Ajuntament.

11. Criteris d’arxiu, custòdia de documentació i emmagatzematge de suports no automatitzats

La recaptació de zona emmagatzemarà les dades dels fitxers de l’Ajuntament de manera que siguin fàcilment localitzables i consultables.

Per emmagatzemar documents amb dades de l’Ajuntament, s’utilitzaran dispositius amb mecanismes que n’obstaculitzin l’obertura.

12. Auditories

L’ATIB farà, almenys cada dos anys, una auditoria de les mesures de seguretat implantades en el sistema d’informació en què es tracten les dades dels fitxers de l’Ajuntament, que es podrà sol·licitar en qualsevol moment.

Segon.- Sotmetre a informació pública l’aprovació de la modificació del Conveni ressenyat, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears ( BOIB ), en el tauler d’anuncis municipal i a la pàgina web de l’Ajuntament de Son Servera.

Tercer.- Facultar al batle perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la signatura de la modificació del Conveni ressenyat.

La qual cosa es publica pel vostre coneixement i efectes.

Son Servera, 29 de gener de 2013

El batle

José Barrientos Ruiz

 

Documents adjunts