Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
AGÈNCIA DE PROTECCIÓ DE LA LEGALITAT URBANÍSTICA I TERRITORIAL DE MALLORCA
Núm. 1469
Adaptació de l’horari a la modificació general de la jornada ordinària duta a terme per la Llei 2/2012
Versió PDF
Atès que la disposició addicional septuagèsima primera de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2012, ha modificat la jornada general de treball en el sector públic establint que no podrà ser inferior a trenta-set hores i mitja setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.
Atès el resultat de la negociació per a l’adaptació de l’horari a la modificació de la jornada general de treball, duta a terme a l’àmbit de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral, en aplicació del previst a l’article 37.1.m) de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’Empleat públic, i que s’ha complit el tràmit d’audiència de la Junta de Personal, previst a l’article 40.1.d) de la mateixa norma.
Atès que, d’acord amb l’article 19.1.d) dels Estatuts de l’Agència, correspon al Director gerent la direcció directa sobre el personal de l’Agència, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer.- Aprovar les següents mesures sobre jornada i horari de treball:
JORNADA DE TREBALL
La jornada de treball per al personal funcionari i laboral s’estableix en trenta-set hores i mitja setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.
HORARI GENERAL
La jornada setmanal s’ha de fer, amb caràcter general, de dilluns a divendres, mitjançant la presència obligada del personal entre les 9:00 h. i les 14:00 hores. En els supòsits de reducció de la jornada per motius de conciliació de la vida familiar i laboral, la presència obligada del personal es fixa entre les 9:30 h. i les 13:15 hores. Les hores restants, que amb caràcter general es distribueixen a voluntat del personal, es realitzaran en règim d’horari flexible, a l’entrada i a la sortida, d’acord amb els trams horaris següents:
Entrada: entre les 7:00 h. i les 9:00 h. (9:30 h., en els supòsits de reducció de la jornada per motius de conciliació de la vida familiar i laboral).
Sortida: entre les 14:00 h. (13:15 h., en els supòsits de reducció de la jornada per motius de conciliació de la vida familiar i laboral) i les 16:30 h.
L’excés o defecte de còmput horari s’ha de compensar dins del mateix mes natural i sempre dins dels marges horaris a què es refereix el punt anterior, sense perjudici que l’excés en el còmput horari, prèvia autorització del Director gerent, es pugui compensar amb la lliurança, com a màxim, d’un dia dins del mateix mes natural.
Les hores de formació corresponents a cursos organitzats o impartits pel Consell de Mallorca o degudament reconeguts pel departament competent en matèria de Funció Pública, relacionats directament amb les funcions del lloc de treball, computaran com a temps efectiu de treball. Només computaran a aquest efecte els cursos dels quals s’hagi obtingut el corresponent certificat d’aprofitament i que siguin de diferent contingut als ja realitzats.
JORNADES I HORARIS ESPECIALS
Les jornades i els horaris especials es prestaran d’acord amb l’establert a la relació de llocs de treball i a la seva regulació específica. Les regulacions específiques que puguin ser necessàries s’establiran prèvia negociació a l’àmbit de la mesa corresponent.
PAUSA DIÀRIA
El personal disposa d’un descans diari de trenta minuts, durant la seva jornada de treball, computable com a de treball efectiu, amb la garantia, amb tot cas, que els serveis quedin permanentment coberts. El temps de descans diari no és acumulable a l’entrada ni a la sortida.
JUSTIFICACIÓ D’ABSÈNCIES
Les absències i faltes de puntualitat, en què s’al·leguin causes de malaltia, incapacitat temporal o altres de força major, s’han de justificar adequadament, sense perjudici d’avisar, de forma immediata, al responsable del servei i dels efectes retributius que se’n puguin derivar.
Les absències i faltes de puntualitat, que no restin degudament justificades, donaran lloc a una deducció proporcional d’havers, d’acord amb l’establert a l’article 36 de la Llei 31/1991, de 30 de desembre, modificada per l’article 102.2 de la Llei 13/1996, de 30 de desembre.
Excepcionalment, i per causes sobrevingudes degudament justificades, el defecte de còmput horari es pot compensar el mes natural immediatament posterior.
Els dies d’absència del treball justificats, igual que les vacances, permisos i festius, es consideren a l’efecte del còmput, de set hores i mitja de mitjana diària
CONTROL HORARI
El Director gerent és el responsable del control del compliment de l’horari del personal de l’Agència. Per part del departament competent en matèria de funció pública es proporcionaran als distints departaments els models d’impresos i les instruccions sobre el control horari del personal, amb la finalitat de facilitar l’exercici d’aquesta atribució i d’unificar els criteris d’aplicació.
Tot el personal ha de complir l’obligació d’enregistrar l’entrada i la sortida del seu centre de treball, a l’inici i al final de la jornada, i també justificar les absències durant la jornada.
Excepcionalment, i per necessitats derivades de les circumstàncies especials de la prestació dels serveis, es podrà autoritzar l’exempció de l’obligació d’enregistrar totes o part de les entrades i sortides.
Quan hi hagi algun centre de treball o unitat administrativa que no estigui dotat de sistemes automatitzats de control, fins que es pugui implantar un d’aquests sistemes de control horari, o quan per causes justificades de caire tècnic o econòmic no en sigui possible la implantació, el control es farà mitjançant fulls de signatura.
El Director gerent notificarà a la persona interessada abans del dia 10 de cada mes la diferència en còmput mensual entre la jornada reglamentària i la efectivament realitzada per tal que la persona afectada pugui presentar al·legacions en el termini de 5 dies posteriors a la recepció de la notificació. Un cop resoltes les al·legacions i la documentació que hagi pogut aportar la persona interessada, es resoldrà, si s’escau, la deducció proporcional de retribucions en nòmina.
Segon.- La data d’efectes de la present resolució serà de dia 1 de gener de 2013.
Tercer.- Publicar la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 28 de gener de 2013
El Secretari de l’Agència
Manuel García Aguirre