Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 1223
Edicte de publicació del Conveni de col•laboració entre la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social i el Consell Insular d’Eivissa per finançar el manteniment de places per a persones amb discapacitat durant l’exercici 2012.
Versió PDF
De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 28/12:
Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Salut, Família i Benestar Socia i el Consell Insular d’Eivissa per finançar el manteniment de places per a persones amb discapacitat durant l’exercici 2012.
Parts
Martí Sansaloni Oliver, conseller de Salut, Família i Benestar Social del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 28/2012, de 26 d’octubre, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament d’un membre del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 158 ext., de 26 d’octubre), qui actua en nom i representació de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les facultats que li atribueix la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 25/2003, de 24 de novembre, del president de les Illes Balears, pel qual es delega en els titulars de les conselleries la firma de convenis de col·laboració.
Vicent Serra Ferrer, president del Consell Insular d’Eivissa per l’acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa d’1 de juliol de 2011, d’acord amb la normativa de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, que actua en virtut de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Antecedents
1. Mitjançant la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, es varen atribuir als consells insulars les competències en matèria de serveis socials i seguretat social (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001).
2. L’article 1 d’aquesta Llei disposa que constitueix l’objecte de la llei l’atribució de la funció executiva i la gestió en matèria de serveis socials als consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.
3. D’acord amb l’article 9 de la Llei 14/2001, es varen transferir als consells de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, en l’àmbit territorial de cadascun d’aquests i entre d’altres, les funcions de creació i manteniment de centres d’atenció a les persones amb discapacitat que ofereixen places residencials, per a estades temporals o permanents, en el marc d’una assistència integral continuada a persones discapacitades físiques, psíquiques o sensorials.
4. La disposició addicional setena de la Llei 14/2001 estableix que el Govern de les Illes Balears ha de facilitar als consells insulars, mitjançant els convenis corresponents, recursos econòmics per a la millora efectiva de la prestació dels serveis socials, quant a la creació i la concertació de noves places de centres de dia i residencials per a persones amb discapacitat.
5. L’article 30.15 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competències exclusives en matèria de protecció i suport a persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials.
6. L’article 70 .4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix entre les competències pròpies dels consells insulars les de matèria de serveis socials i assistència social.
7. En conseqüència, dia 7 de novembre de 2005 el Consell Insular d’Eivissa i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears subscrigueren un conveni de col·laboració per concertar noves places per a persones amb discapacitat per a l’any 2005.
8. Posteriorment, per donar continuïtat a aquesta col·laboració, se signaren successives pròrrogues i addendes del conveni, com també un nou conveni el dia 11 de desembre de 2007.
9. En data 4 de novembre de 2008, la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i el Consell Insular d’Eivissa subscrigueren un nou conveni de col·laboració per tal de mantenir les places creades l’any 2005 per a persones amb discapacitat, i crear, concertar i mantenir les places de l’any 2008.
10. En data 28 de desembre de 2009, la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i el Consell Insular d’Eivissa subscrigueren un nou conveni de col·laboració per tal de finançar el manteniment de les places creades i concertades els anys 2005 i 2008.
11. En data 30 de desembre de 2010, la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i el Consell Insular d’Eivissa subscrigueren un nou conveni de col·laboració per tal de finançar el manteniment de les places creades i concertades els anys 2005 i 2008.
12. En data 1 de desembre de 2011, la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i el Consell Insular d’Eivissa subscrigueren un nou conveni de col·laboració per tal de finançar el manteniment de les places creades i concertades els anys 2005 i 2008.
13. D’acord amb l’exposat, durant els anys 2006, 2007, 2009, 2010 i 2011 no es crearen places noves per a persones amb discapacitat, sinó que es van subscriure els corresponents convenis de col·laboració o pròrrogues de convenis anteriors per tal de finançar el manteniment de les places creades els anys anteriors.
14. El Consell Insular d’Eivissa gestiona les places mitjançant el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social, dur a terme les aportacions al Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, mitjançant els convenis que subscriu amb el Consell Insular d’Eivissa, d’acord amb el que estableix la clàusula segona del Conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa per a la creació del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, de data 11 de gener de 2008.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d’acord amb les següents:
Clàusules
1. Objecte
Aquest Conveni té per objecte facilitar al Consell Insular d’Eivissa els recursos econòmics necessaris per finançar, l’any 2012, el manteniment de les places creades i concertades els anys 2005 i 2008 per a persones amb discapacitat.
Les places per a persones amb discapacitat, objecte d’aquest Conveni, que s’adjudiquin en centres de dia i residencials amb posterioritat a la signatura d’aquest Conveni queden incloses en el catàleg de serveis que estableix l’article 15 de la Llei 39/2006, 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i l’atenció a les persones en situació de dependència.
L’aportació que realitza la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social mitjançant aquest Conveni es fa en compliment del que estableix la clàusula segona del Conveni de col·laboració subscrit, en data 11 de gener de 2008, entre la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa per a la creació del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa.
2. Finançament
a)La Conselleria de Salut, Família i Benestar Social es compromet a aportar, com a màxim, un import d’1.516.748,75€ (un milió cinc-cents setze mil set-cents quaranta-vuit euros amb setanta-cinc cèntims), amb càrrec a la partida pressupostària 18301.313D01.46100.30.23239 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma corresponents a l’any 2012 i 18301.313D01.46100.30.23239 (o la corresponent alternativa) dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma corresponents a l’any 2013, d’acord amb la següent imputació temporal:
- Exercici 2012: quatre-cents cinquanta-quatre mil quatre-cents trenta-dos euros, amb noranta cèntims (454.432,90€)
- Exercici 2013: un milió seixanta-dos mil tres-cents quinze euros, amb vuitanta-cinc cèntims (1.060.315,85€)
L’import a pagar amb càrrec als pressupostos de 2013, té concepte de màxim, i s’ha de tramitar l’ordre de pagament en la forma que es preveu a la clàusula següent.
Aquest import s’ha de destinar a finançar el cost del manteniment de les places per a persones amb discapacitat creades i concertades durant els anys 2005 i 2008.
b) Aquesta dotació en cap cas es pot entendre integrada dins del cost efectiu de la transferència de competències de la Llei 14/2001.
3. Forma de pagament i justificació de la despesa
La tramitació de les ordres de pagament corresponents a la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social, per un import total d’ 1.516.748,75 € (un milió cinc-cents setze mil set-cents quaranta-vuit euros amb setanta-cinc cèntims), amb càrrec a les partides pressupostàries 18301.313D01.46100.30.23239, s’ha de fer d’acord amb l’Ordre del conseller d’Economia i Hisenda de data 18 de juny de 2001, relativa al procediment per al pagament d’obligacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al compte corrent que el Consell Insular d’Eivissa assenyali.
La tramitació de l’ordre de pagament, corresponent a l’anualitat de 2012, s’ha de fer de manera anticipada, una vegada signat aquest Conveni, i s’eximeix el Consell Insular de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb el que preveu l’article 25.3 d del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D’acord amb lels instruccions facilitades per la Direcció General del Tresor i Política Financera, segons el que preveu el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el pagament de l’anualitat de 2013 s’ha de fer mitjançant pagaments parcials per un import màxim de cinc-cents mil euros (500.000 €).
Amb data màxima de 31 de març de 2013, el Consell Insular haurà de justificar la quantitat corresponent a les despeses relatives al 2012, mitjançant la documentació següent:
- Un informe de l’interventor de l’entitat on es relacionin les places concertades per cada tipologia de servei (habitatge tutelat, centre de dia, servei ocupacional,…) amb indicació de l’entitat que presta el servei; nombre total de dies d’ocupació de la plaça; preu diari de la plaça; copagament de la persona usuària; import total de la despesa de cada plaça, així com els dies durant els quals les places no s’han ocupat i el seu import.
- Un certificat signat pel secretari de l’entitat que acrediti que els fons rebuts s’han aplicat a les finalitats previstes al Conveni.
- Una relació de les persones respecte de les quals se’n va acordar l’ingrés a cada una de les places objecte del Conveni, amb indicació de la data d’aquest.
Aquesta documentació justificativa s’haurà de presentar en paper i en suport informàtic mitjançant un CD-ROM, d’acord amb el model que s’adjunta a l’annex I d’aquest Conveni.
De cadascun dels pagaments previstos, s’hauran de descomptar les quanties resultants dels copagaments dels usuaris.
El Consell Insular d’Eivissa, si n’és el cas, haurà de tramitar la devolució de les quantitats no aplicades a l’objecte del Conveni en el termini màxim d’un mes des de la notificació de la resolució de reclamació de les quantitats no acreditades.
La Conselleria de Salut, Família i Benestar Social podrà deduir, per compensació, la suma que, si n’és el cas, el Consell Insular d’Eivissa estigui obligat a reintegrar a la Hisenda de la Comunitat Autònoma, derivada de sumes transferides per al finançament del manteniment de places per a discapacitats en anys precedents i no aplicades a les finalitats previstes i que s’hagin posat de manifest a procediments de comprovació de la justificació i aplicació.
Aquestes quantitats es compensaran en primer lloc amb les quantitats que la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social ha de satisfer al Consell Insular d’Eivissa, amb càrrec a les dotacions pressupostàries dels pressupostos de l’any 2012 i, si n’és el cas, l’excés amb càrrec a les quantitats que com a màxim s’hagin de satisfer amb càrrec a les dotacions dels pressupostos per a l’any 2013.
4. Compromisos de les parts
El Consell Insular d’Eivissa ha de complir en tot moment els requisits que estableix la normativa vigent aplicable en matèria d’autorització i acreditació administrativa, especialment pel que fa a la normativa sobre acreditació de centres i serveis per a l’atenció a la dependència, així com mantenir actualitzada la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials.
La Conselleria de Salut, Família i Benestar Social ha d’aportar la quantitat total del Conveni de conformitat amb les clàusules segona i tercera d’aquest.
5. Òrgan de seguiment
La Conferència Sectorial en matèria de Serveis Socials, creada mitjançant la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials, és l’òrgan a través del qual les parts han de fer el seguiment dels pactes establerts en aquest Conveni.
La Conferència Sectorial és l’òrgan que ha de vetllar pel compliment del Conveni, per interpretar-lo i resoldre els dubtes i les controvèrsies que puguin sorgir-ne de l’aplicació, i per aprovar els protocols i els annexos que es vulguin signar en el desenvolupament d’aquests.
6. Vigència
Aquest conveni entrarà en vigor des que es formalitzi, sense perjudici del caràcter retroactiu als efectes d’actuacions des de l’1 de gener de 2012, data d’inici de les accions ja desenvolupades, fins a l’1 de juny de 2013.
L’àmbit temporal dins el qual s’han dut a terme les actuacions emparades per aquest Conveni s’entén des de l’1 de gener de 2012 fins al 31 de desembre de 2012.
7. Resolució
Aquest Conveni es pot resoldre de manera anticipada per les causes següents:
a) Per mutu acord de les parts, que s’ha de formalitzar per escrit.
b) Per la impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir les obligacions que es derivin de l’objecte del Conveni.
c) Per la denúncia prèvia d’alguna de les parts, amb una antelació mínima d’un mes des de l’acabament de la vigència del Conveni.
d) Per l’incompliment greu i manifest, per qualsevol de les parts, de les clàusules pactades, amb la denúncia prèvia d’una de les parts. En aquest cas, es poden exigir les responsabilitats que es derivin d’incomplir-les.
En qualsevol cas, abans de la resolució s’ha de donar audiència a l’altra part o bé dirimir-se en una sessió de la Conferència Sectorial en matèria de Serveis Socials.
8. Jurisdicció competent
Les qüestions litigioses que es puguin derivar de la interpretació, l’execució i, si s’escau, la resolució d’aquest Conveni s’han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, d’acord amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en tres exemplars.
Palma, 10 de desembre de 2012
Eivissa, 15 de gener de 2013
La Secretària Tècnica de l’Àrea d’Economia, Benestar Social i Esports
Laura Tur Ferrer