Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 1186
Aprovació de la relació d’elements inclosos dins el Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012-2015
Òrgan: Ple
Versió PDF
Relació d’elements inclosos dins el programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatoria 2012-2015
A la sessió de 13 de desembre de 2013, el Ple de Consell Insular de Mallorca va aprovar, entre d’altres, el següent acord:
“Vist que a la sessió de dia 26 de juliol de 2012, el Ple del Consell de Mallorca aprovà el Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012-2015, dins l’àmbit territorial de Mallorca.
Vist que el 10 de desembre de 2012, la comissió tècnica d’avaluació formulà la proposta, tant d’exclusió com d’inclusió, de les sol·licituds presentades per formar part del Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012-2015.
Atès l’informe jurídic de la TAG del Servei de Patrimoni Històric, amb data 10 de desembre de 2012.
Atès la proposta d’inclusió dels elements dins del Programa de restauració, emesa el 12 de desembre de 2012 per la directora insular de Patrimoni Històric.
Vist l’informe de fiscalització prèvia.
Atès el Decret d’organització del Consell de Mallorca, de 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 111, de 21/07/2011), corregit per decret de 19 de juliol i modificat el 10 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 159 de 22/10/11), el 15 de març de 2012 (BOIB núm. 48, de 03/04/2012) i 11 d’abril de 2012 (BOIB núm. 59, de 26-04-2012), a l’article 3 estableix que, entre les competències de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, es troben las relatives a patrimoni monumental, cultural, històric, artístic, arquitectònic, arqueològic i paisatgístic.
Atès que la base catorzena del Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial , convocatòria 2012-2015, s’estableix que s’ha d’elevar al Ple del Consell Insular de Mallorca la proposta per incloure les sol·licituds dins el Programa esmentat.
Atès el que disposa l’article 31.2 e) del Reglament Orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple de 8 de març de 2004 (BOIB núm.8 de 16-3-2004), modificat pel Ple a la sessió de dia 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20/10/11), els consellers executius tenen atribuïda la competència per preparar i proposar al Ple l’adopció d’acords escaients respecte de les matèries atribuïdes al seu departament.
Per tot l’exposat, en ús de les atribucions conferides, el vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports proposa al Ple del Consell Insular de Mallorca que adopti el següent
ACORD
1.- Excloure del Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012-2015 les següents sol·licituds:
| Núm. d’exp. |
Tipologia |
Propietari |
Motiu d’exclusió |
|---|---|---|---|
| 6 |
Molí vent fariner d’en Roig |
Sr. Guillem Vanrell Tomás |
No es troba al corrent amb l’Agència. Tributària (base 8) |
| 36 |
Ermita/Aljub de Son Nofre |
Ajuntament de Sant Joan |
El sol·licitant no és propietari de l’element (base 6) |
| 26 |
Retadors Font Vella |
Ajuntament de Selva |
Desistiment per no esmenar la documentació requerida (base 10) |
| 37 |
Sínia ‘Solar de la Sínia’ |
Ajuntament de Sant Joan |
Intervencions no adients (base 12) |
| 41 |
Pou de ses Coves |
Ajuntament de Sta. Eugènia |
Intervencions no adients (base 12) |
| 21 |
Pou d’Abaix |
Ajuntament de Selva |
Desistiment per no esmenar la documentació requerida (base 10) |
| 7 |
Pou de Roqueta |
Ajuntament de Sta. Maria de la Salut |
Element no inclòs a la convocatòria (base 7) |
| 30 |
Sestadors Hort des Fasser |
Ajuntament d’Alcúdia |
Només poden sol·licitar la restauració d’un element (base 6) |
| 12 |
Pou de n’Ambroix |
Ajuntament d’Alcúdia |
Només poden sol·licitar la restauració d’un element (base 6) |
| 35 |
Molí vent fariner Sa Trapa |
Sra. Dolores Alemany Palmer |
Desistiment per no esmenar la documentació requerida (base 10). No es troba al corrent amb la Seguretat Social (base 8) |
| 1 |
Pou s’Avall |
Plataforma per ses Cases Grans de Son Macià |
El sol·licitant no és propietari de l’element (base 6) |
| 3 |
Molí vent extracció Son Vigili |
Sra. Jaumeta Adrover Roser |
Fora de termini (base 9) |
| 14 |
Tafona Son Esteve |
Sr. Bernat Jofre Bonet |
No es troba al corrent amb l’Agència. Tributària (base 8) |
| 20 |
Molí de vent fariner d’en Garleta |
Ajuntament de Palma |
No està al corrent amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca (base 8) |
2.- Denegar del Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012- 2015 les següents sol·licituds:
| Exp. núm. |
Tipología |
Propietari |
Puntuació obtenida |
Motius de denegació |
|---|---|---|---|---|
| 4 |
Tafona Cal Tió |
Sra. Margalida Cabot Tomás |
9 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 28 |
Tafona Son Sampola |
Sra. Francisca Salvá Anollers |
8 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 18 |
Sínia de s’Alzinar |
Sra. Catalina Barceló Alemany |
7 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 11 |
Molí vent fariner Pep Gomila |
Sr. José Bergas Pujadas |
7 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 33 |
Molí vent extracció Son Carrió |
Sr. Mario Grau Solis |
7 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 22 |
Molí vent extracció des Molinet |
Sra. Micaela Rigo Prats |
6 |
No supera els 9 punts (base 13) |
| 23 |
Sínia Son Perot Alomar |
Sr. Antonio Alomar Sitjar |
11 |
Per concurrència competitiva té una puntuació inferior als 20 elements que es poden incloure dins el Programa (base 13 in fine) |
| 27 |
Molí vent fariner de Son Boivàs |
Sra. Francisca Bauzá Blanch |
11 |
Per concurrència competitiva té una puntuació inferior als 20 elements que es poden incloure dins el Programa (base 13 in fine) |
| 24 |
Molí vent extracció sa Tanca |
Sra. M. Monserrat Company Jaume |
11 |
Per concurrència competitiva té una puntuació inferior als 20 elements que es poden incloure dins el Programa (base 13 in fine) |
| 17 |
Barraca Can Garraseca |
Sra. Joana A. Noguera Schütz |
10 |
Per concurrència competitiva té una puntuació inferior als 20 elements que es poden incloure dins el Programa (base 13 in fine) |
| 45 |
Sínia Son Català |
Sra. Margarita Sureda Galmés |
10 |
Per concurrència competitiva té una puntuació inferior als 20 elements que es poden incloure dins el Programa (base 13 in fine) |
3.- Incloure dins el Programa de restauració del patrimoni historicoindustrial, convocatòria 2012-2015, la següent relació d’elements:
| Reg. Núm. |
Tipología |
Propietari |
Puntuació total |
|---|---|---|---|
| 31 |
Molí hidràulic Galatzó |
Ajuntament de Calvià |
17 |
| 15 |
Molí hidràulic ermita de Betlem |
Bisbat de Mallorca |
16 |
| 16 |
Fàbrica de farina molí Beió |
Ajuntament de Manacor |
14 |
| 32 |
Molí/botiga Son Torella |
Sr. Jocelyn Hillgar i Sra. C. Carr-Ellison |
14 |
| 2 |
Molí de vent fariner d’en Ballester |
Sr. Gaspar Mas Miralles |
14 |
| 34 |
Tafona de Conques |
Sublata Causa, SL |
13 |
| 29 |
Conjunt torre gran i petita es Barcarès |
Ajuntament d’Alcúdia |
13 |
| 39 |
Sínia de Son Brull |
Hotel Suau, SA |
13 |
| 42 |
Molí hidràulic Son Tugores |
Ajuntament d’Alaró |
13 |
| 25 |
Molí vent fariner de Can Nofre |
Sr. Joan Mesquida Pocoví |
13 |
| 8 |
Molí vent extracció Son Coves |
Sra. Esther Haebler Etterich |
12 |
| 19 |
Sínia de Sa Rota |
Sra. Margarita Roig Mas |
12 |
| 43 |
Molí vent extracció Cas Fornés |
Sr. Bartomeu Salvà Serra |
12 |
| 44 |
Sínia Son Catlà o la Rota |
Sra. Francisca Galmés Galmés |
12 |
| 5 |
Sínia de S’Alia |
Sra. Antònia Llinàs Gelabert |
12 |
| 40 |
Sínia de s’Hortet de s’Almudaina |
Ajuntament d’Andratx |
12 |
| 38 |
Molí vent fariner d’en Barrera |
Sra. Isabel M. Jordà Ródenas |
12 |
| 9 |
Pou de sa Creu |
Ajuntament de Binissalem |
12 |
| 13 |
Pou de Son Estela |
Ajuntament Lloret de Vistalegre |
12 |
| 10 |
Molí vent fariner de Can Ferrando |
Ajuntament de Montuiri |
12 |
La inclusió dins el Programa de restauració, i abans de la signatura del conveni, restarà condicionada a la presentació dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i la Seguretat Social, així com el certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca.
3.- Notificar aquest acord als interessats i comunicar-ho a la Intervenció General del Consell Insular de Mallorca.
4.- Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.’
Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
b) El RECURS DE REPOSICIÓ potestatiu davant el Ple del Consell Insular de Mallorca, en el termini d’UN MES, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (un mes des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La qual cosa us comunic per al vostre coneixement i als efectes oportuns
Palma de Mallorca, 11 de gener de 2013
El secretari general del Consell Insular de Mallorca
Jeroni M. Mas Rigo