Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 1177
Notificació decret d’inici expedient infracció urbanística, sense suspensió, obres sense llicència, expte. 54/2012-IU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentada la notificació per correu d’inici de expedient infracció urbanística, sense suspensió obres, sense llicència, expedient núm. (dades personals ocultes) a (dades personals ocultes) a CALLE ANTONIO CALAFELL,   57   - 07150 ANDRATX (ILLES BALEARS)i havent  resulta infructuosa la mateixa i en virtut del que es disposa a l’article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, per mitjà del present es procedeix a notificar a/els interessats el següent:

“NOTIFICACIÓN DECRETO NUM. 2801/2012

Conforme amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals, li comunico que el Regidor d’urbanisme en data d’avui ha dictat la següent Resolució:

En data 19 d’abril de 2012 el zelador de la Corporació va aixecar acta d’inspecció d’obres per l’existència d’una presumpta infracció urbanística al següent indret: CALLE ANTONIO CALAFELL, 57, del terme municipal d’Andratx, consistent en la realització d’obres col·locació de dos pannells de fusta de 0,80 m2 cada un, fet que ha provocat l’augment de l’alçada total de la paret mitjanera en 3 metres en la part més baixa sense llicencia,. A l’esmentada acta es constata que el propietari de l’immoble és el Sr. (dades personals ocultes) ,

Atès que les obres exposades estan subjectes a llicència municipal prèvia, d’acord amb el que disposa l’article 2 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.

Atès que en l’acta d’inspecció es constata que les obres estan acabades.

Atès l’Informe jurídic - proposta de resolució de data 15/10/2012 que obra a l’expedient.

Atès l’article 25 de la Llei 10/1990, i en virtut de la delegació atorgada per la Batlia mitjançant Decret núm. 1253/2011, tenc a bé en dictar el següent

DECRET

“1- Requerir al Sr. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)en qualitat de propietari, perquè en el termini de DOS MESOS, a comptar a partir de l’endemà de la data de notificació del present Decret, sol·licitin a l’Ajuntament d’Andratx l’oportuna llicència municipal de les obres abans esmentades. Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no sol·licita la llicència, o la sol·licita i aquesta petició és denegada, caducada, o arxivada per renúncia o desistiment posteriors, i d’acord amb el que disposa l’article 66.2 de la Llei 10/1990, l’instructor formularà proposta de demolició de les obres al seu càrrec i proposarà allò que pertoqui per impedir definitivament els usos a que s’haguessin destinat.

2-  Segons l’article 72.2 de la Llei 10/1990, sense perjudici del que estableix l’article 33, el fet que l’infractor restitueixi la realitat física alterada al seu estat anterior, dins del termini previst en l’apartat primer de l’article 67, dóna lloc, a instància de la persona interessada, a la condonació del 80% de la sanció imposada.

3- Decretar la incoació d’expedient sancionador al . (dades personals ocultes)- , en qualitat de propietari,  de conformitat amb l’article 72 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística i l’article 8 del Decret 14/1994, per estimar haver comès la infracció urbanística següent: execució d’obres consistents en Obres sense llicencia, sense llicència municipal d’obres.

4- Als efectes del que disposa l’article 8.1 apartat c) del Decret 14/1994, es fa constar que, d’acord amb l’article 27.1 b) de la Llei 10/1990, es tracta d’una suposada infracció urbanística consistent en la realització d’una actuació que, subjecta a llicència, s’ha realitzat sense aquesta, a la qual li podrà correspondre una sanció de multa del 50 al 100% del valor de les obres executades d’acord amb l’article 45 f) de la Llei 10/1990, o del 5% al 10% del valor de les obres d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 10/1990; tot això sense perjudici del resultat de la instrucció.

5- L’article 34 de la Llei 10/1990 preveu les circumstàncies agreujants i atenuants que poden concórrer en la infracció comesa. En el cas que durant la instrucció de l’expedient no es constati l’existència de cap circumstància atenuant ni agreujant i correspongui l’aplicació de l’article 45 de la Llei 10/1990, la sanció aplicable serà una multa del 75% del valor de les obres objecte de la infracció.

6- Sol·licitar als serveis tècnics municipals l’informe de valoració de les obres previst a l’article 43 de la Llei 10/1990 i informe sobre el termini necessari per executar la restitució de la realitat física al seu estat anterior. Aquesta petició suposa la interrupció del termini per notificar la resolució dels procediments, des de la data en què es dicta el present decret fins la data en què l’informe sigui rebut per l’òrgan instructor, en virtut del que disposa l’article 42.5 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificat per la Llei 4/1999, de 13 de gener. Durant la tramitació dels procediments, s’informarà a les persones interessades de les dates exactes en què aquests han quedat interromputs.

7- D’acord amb el que disposa l’article 8.1 apartat e) del Decret 14/1994, l’article 39 de la Llei 10/1990 i el Decret de Batlia núm. 1249/2011, l’òrgan competent per a la resolució del procediment sancionador i per dictar, si pertoca, l’ordre de demolició de les obres, és la Regidoria d’Urbanisme. Com a excepció, si el procediment sancionador s’ha de resoldre amb una multa superior als 15.025 euros, l’òrgan competent per a la resolució d’aquest procediment serà la Junta de Govern.

8- Es dóna la facultat a cada un dels responsables perquè puguin reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i, si n’és el cas, efectuar el pagament de la sanció pecuniària que correspongui, amb els efectes establerts en els articles 10 i 11 de Decret 14/1994.

9- Designar com a instructora de l’expedient de protecció de la legalitat urbanística i del sancionador a la Sra. Francisca Frontera Carbonell i com a secretària a la Sra. Maria Antònia Moll Miquel, ambdues funcionàries municipals, d’acord amb el que disposa l’article 66.1 de la Llei 10/1990, sense perjudici de què puguin ser recusades si les persones interessades entenen que qualsevol d’elles incorr en alguna o algunes de les causes previstes a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Aquesta recusació s’haurà de presentar per escrit i es podrà interposar en qualsevol moment de la tramitació de  l’expedient.

10- Indicar el dret que tenen els presumptes responsables a conèixer en qualsevol moment l’estat de tramitació del procediment, a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment, i a formular, amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimin pertinents.

11- El termini màxim per resoldre els procediments que ara s’inicien és d’un any, d’acord amb el que disposa l’article 50.3 a) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El termini esmentat es fixa sense perjudici dels supòsits de suspensió prevists en els articles 42.5 i 44 de la Llei 30/1992, modificats per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i els supòsits d’ampliació prevists en l’article 42.6 de l’esmentada Llei. Un cop transcorregut aquest termini, s’entendrà caducat el procediment i es procedirà a l’arxiu de les actuacions.

12- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3, amb relació a l’article 8.1.h), del Decret 14/1994, les persones interessades disposen d’un termini de QUINZE DIES, comptador a partir del dia següent a la data de recepció de la notificació de la present resolució, per formular al·legacions i proposar els mitjans de prova que pretenguin fer servir.

13- Notificar la present resolució a les persones interessades, advertint-los que contra la mateixa no es pot interposar cap tipus de recurs, per tractar-se d’un acte de tràmit no qualificat.

Andratx, 25 d’octubre 2012

El Secretari Acctal.”

 

Andratx a 17 de gener de 2013

El Regidor Delegat de l’Àrea d’Urbanisme
Decret de Batlia, núm. 1253/2011 de 14/06/2011
José Antonio Olivares Salvà