Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 1338
Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2013 de l’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte de prolongació del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis. Terme municipal de Sóller
Versió PDF
1. L’11 de desembre de 2012 va entrar a la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears l’escrit del tinent de batle de l’Ajuntament de Sóller de 26 de novembre de 2012 amb el qual es remetien els documents administratius relatius a la sol·licitud de declaració d’urgent ocupació dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte de prolongació del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis, amb la finalitat que el Consell de Govern declaràs, si escau, l’ocupació urgent dels béns esmentats.
2. La documentació aportada per l’Ajuntament de Sóller consta dels documents següents:
a. Còpia del certificat de l’Acord del Ple de l’Ajuntament de Sóller, en la sessió ordinària de 3 d’octubre de 2012, en el qual s’acorda que, atès que l’Ajuntament en ple, en la sessió extraordinària que va tenir lloc el dia 22 d’octubre de 2008, va aprovar inicialment l’expedient per a l’obertura del nou vial des del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis i que per acord del Ple de dia 1 d’abril de 2009 es varen estimar algunes de les al·legacions presentades durant el període d’exposició pública, es va aprovar amb caràcter definitiu la relació completa individualitzada dels béns i drets que s’havien d’ocupar necessàriament per a l’execució de les obres, es declara la urgència de les obres per a l’obertura del nou vial des del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis d’acord amb el projecte tècnic inclòs a l’expedient i es considera implícita la declaració d’utilitat pública de les obres que s’hi preveuen a l’efecte de la seva expropiació. S’aprova la relació concreta, individualitzada i valorada dels béns que s’han d’ocupar necessàriament per a l’execució de l’obra, fer pública la relació de béns o drets juntament amb el nom dels propietaris i obrir tràmit d’informació pública mitjançant un anunci en el BOIB i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, remetre l’expedient a què s’ha fet referència al Consell de Govern de la Comunitat Autònoma perquè declari la urgent ocupació dels béns afectats per l’expropiació.
b. Informe tècnic de juliol de 2012 sobre la declaració d’urgència de l’obra per a la prolongació del carrer de Sant Jaume.
c. Informe del subinspector de la Policia Local de l’Ajuntament de Sóller de 25 de juny de 2012 sobre la problemàtica de la carretera Ma2122.
d. Informe jurídic de 28 d’agost de 2012.
e. Certificat de 12 d’octubre de 2012 de l’exposició al públic de l’expedient durant un termini de quinze dies, compresos entre el 22 d’octubre i el 8 de novembre de 2012.
f. Còpia de la publicació en el BOIB núm. 153, de 19 d’octubre de 2012, de la relació a què fa referència l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa.
g. Còpia de les al·legacions efectuades pels interessats, cap de les quals es refereix a la urgència del procediment d’expropiació.
h. Certificat de 26 de novembre de 2012 de l’interventor de l’Ajuntament de Sóller d’existència de crèdit per atendre les despeses derivades de l’expropiació dels béns i drets afectats.
i. Plànols dels béns afectats.
j. Relació d’afectats per l’expropiació esmentada amb les adreces corresponents.
3. Cal referir-se a l’informe tècnic de juliol de 2012 de l’enginyer municipal sobre la urgència de l’obra per a la prolongació del carrer de Sant Jaume. Aquest informe justifica la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per aquest expedient expropiador en els termes següents:
La declaració d’urgència per la qual cal realitzar la prolongació del carrer de Sant Jaume de Sóller de forma imminent es justifica en funció de tot un seguit de circumstàncies que actualment afecten el sector urbanístic.
La necessitat de dotar de millors i més segurs accessos als nous equipaments públics (sistema general), que s’ha executat al carrer de Juli Ramis de Sóller, el qual es connecta directament amb l’esmentada prolongació del carrer de Sant Jaume, millorant d’aquesta forma la connexió amb la trama urbana existent.
Aquests nous equipaments públics són: una nova edificació destinada a escoleta municipal de 0 a 3 anys recentment executat. La capacitat d’aquest nou equipament és d’uns 37 alumnes (0 a 3 anys), i una superfície construïda d’uns 400 m2. L’escoleta està situada en uns solars de propietat municipal en el mateix carrer de Juli Ramis. Els solars varen ser prèviament requalificats mitjançant una modificació puntual de planejament (Pla General d’Ordenació Urbana de Sóller), en la memòria de la qual ja es justificava la conveniència de situar aquest nou equipament en el sector en funció (entre altres motius) de la prolongació del carrer de Sant Jaume i la millora en relació amb els accessos, seguretat, connexió amb la trama urbana existent, que aquesta actuació representava.
També s’ha acabat d’executar l’ampliació de l’Institut Públic Guillem Colom, situat al final del carrer de Juli Ramis. L’ampliació suposa un increment de superfície construïda d’uns 980 m2 amb vuit noves aules d’ESO (uns 200 nous alumnes). Aquesta circumstància suposa que, en cas de no adoptar mesures urgents, saturarà en major mesura el trànsit tant de turismes com d’autocars per la Ma2122. S’ha de tenir present que a l’Institut hi cursen estudis alumnes dels municipis de Sóller, Fornalutx, Deià i Bunyola, tots ells utilitzant els autocars com a mitjà de transport i no queda alternativa possible si no passa per la creació d’un vial alternatiu, com pugui ser la prolongació del carrer de Sant Jaume, que ens permeti ‘eixugar’part del flux de vehicles que transiten i combinen els usos de la carretera Ma2122.
La propera obertura del nou vial del carrer de Sant Jaume permetrà adoptar mesures alternatives a la greu saturació de trànsit de la via Ma2122 i al mateix temps dotar de millor i més segurs accessos als nous equipaments públics del carrer de Juli Ramis.
S’adjunta un informe general realitzat pel subinspector de la Policia Local de Sóller, on s’explica la problemàtica viària del municipi i l’especial importància i urgència que tindria l’obertura (prolongació) del vial de Sant Jaume.
En síntesi, les especials i singulars circumstàncies esmentades suposaran un important increment de la circulació en el sector: de vianants (amb nens petits), rodada, bicicletes, motocicletes... i, en aquest cas, la prolongació del carrer de Sant Jaume s’ha d’entendre com una intervenció estratègica i urgent per tal de poder optimitzar la connectivitat amb el nucli urbà de Sóller, facilitant i millorant els accessos al sector i augmentant també de forma significativa la seguretat viària general.
4. L’informe del subinspector de la Policia Municipal de Sóller de 25 de juny de 2012 sobre la problemàtica de la carretera Ma2122 en els termes següents:
Sóller, fins fa uns anys, havia basat tot el seu procés evolutiu de la mobilitat en paràmetres no sostenibles motivat en gran part per l’exagerada estretor dels carrers de la xarxa viària urbana completament descompensada, un molt elevat parc automobilístic, a un ús desproporcionat d’aquest i del seu estacionament dins l’espai públic i a la combinació d’aquestes realitats amb totes les necessitats dels usuaris de les vies que provocava tota una sèrie d’externalitats negatives de caire social, ambiental econòmic i fins i tot de salut.
[...]
En definitiva el Pla de Mobilitat Sostenible ens va marcar les directrius per canviar d’un model de mobilitat sostenible i segura que imposés un nou ordre de prioritats.
[...]
Aleshores, la primera mesura a l’hora d’operativitzar la reforma circulatòria va ser alliberar un dels tres eixos de circulació interna que faciliten la connexió amb la xarxa de circulació externa, concretament l’eix que afecta el carrer de la Lluna, cercant el compliment del primer punt dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Sóller, que consisteix a augmentar la superfície i la qualitat de la xarxa viària urbana dedicada als vianants, i queden únicament dos únics eixos, que són els que actualment es troben en funcionament i que ens provoquen constants conflictes de trànsit i una saturació elevada del camí des Murterar, camí de titularitat no municipal (Ma21222), atès l’increment de circulació rodada, tant pel ressenyat com també per haver convertit una sèrie de carrers en unidireccionals, que obliga a acollir gran part del volum del trànsit de la xarxa bàsica urbana, combinant amb el pas dels autocars dels alumnes de l’Institut Guillem Colom el pas de vehicles de tercera categoria, l’estacionament en calçada en diferents punts, l’estretor del camí en general i en particular a tres zones concretes que pràcticament sols preveu l’amplària dels autocars i la manca de voravies a gran part del camí.
Davant la problemàtica generada, es va fer un primer pas invertint el sentit de circulació del primer eix de la xarxa urbana de circulació, dotant-la d’una regulació semafòrica per tal de minimitzar els efectes descrits, tenint present l’obertura imminent del nou vial del carrer de Sant Jaume, que ens permetrà adoptar mesures alternatives a la greu saturació de trànsit de la via Ma2122 i al mateix temps dotar de millors i més segurs accessos als nous equipaments públics del carrer de Juli Ramis, de propera posada en funcionament, els quals varen ser ubicats a la citada zona, amb la requalificació prèvia mitjançant una modificació puntual del planejament urbà, justificant la memòria atesa la conveniència de situar aquest nou equipament a la zona descrita en funció (entre altres motius) de la prolongació del carrer de Sant Jaume.
No es pot oblidar tampoc que dins l’exercici passat s’ha realitzat l’ampliació de l’Institut Públic Guillem Colom Casasnoves, situat al final del carrer de Juli Ramis, que suposa un increment de superfície construïda de 8 aules noves, la qual cosa suposa incrementar el nombre d’alumnes en uns 200, aspecte que, en cas de no adoptar mesures urgents, saturarà en major mesura el trànsit, tant de turismes com d’autocars per la Ma2122. S’ha de tenir present que a l’Institut hi cursen estudis alumnes dels municipis de Sóller, Fornalutx, Deià i Bunyola, tots ells utilitzant els autocars com a mitjà de transport i no queda alternativa possible si no passa per la creació d’un vial alternatiu, com pugui ser la prolongació del carrer de Sant Jaume, que ens permeti ‘eixugar’ part del flux de vehicles que transiten i combinen els usos de la carretera Ma2122.
Consideracions jurídiques sobre la competència del Consell de Govern per declarar l’ocupació urgent en les expropiacions de les entitats locals
1. La competència sobre la legislació d’expropiació forçosa és exclusiva de l’Estat, d’acord amb el núm. 18 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució espanyola.
2. Per mitjà del Reial decret 2612/1982, de 24 de juliol, sobre transferència de competències, funcions i serveis de l’Administració de l’Estat al Consell General Interinsular de Balears en matèria d’administració local, es va transferir la competència en matèria de declaració d’ocupació urgent dels béns afectats per expropiacions forçoses en expedients instruïts per les corporacions locals.
3. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears s’aprovà per mitjà de la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (BOE núm. 51, d’1 de març). Segons la disposició transitòria primera originària de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb l’apartat a de la disposició transitòria setena de la Constitució, el Consell General Interinsular queda automàticament dissolt en constituir-se el primer Govern de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el qual assumeix totes les competències i atribucions que aquell exercia.
4. Mitjançant el Decret autonòmic 81/1984, de 30 d’agost, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix les competències transferides per l’Estat en matèria d’administració local.
5. L’apartat 1 de l’article 32, ubicat en el títol III, de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears determina que correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixin les lleis i normes reglamentàries que, en desenvolupament de la seva legislació, dicti l’Estat, la funció executiva en matèria d’expropiació forçosa.
6. L’apartat 1 de l’article 58 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears estableix que:
Correspon al Govern de les Illes Balears l’exercici de les competències de la Comunitat Autònoma a què es refereix el títol III d’aquest Estatut, exceptuant les que són pròpies dels consells insulars o els hagin estat transferides, sens perjudici de les competències legislatives que corresponen al Parlament de les Illes Balears.
7. L’apartat 1 de l’article 15 de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 35, de 22 de març) determina que el Govern exerceix la funció executiva i la potestat reglamentària en el marc de la Constitució, de l’Estatut d’autonomia i d’aquesta Llei. A més, l’apartat 17 de l’article 19 de la Llei 4/2001 estableix que correspon al Consell de Govern exercir totes aquelles altres facultats que li atribueixen les disposicions vigents.
8. Per tant, i d’acord amb la normativa abans esmentada, correspon al Consell de Govern la declaració d’ocupació urgent en les expropiacions forçoses de les entitats locals radicades a les Illes Balears.
9. Per altra part, actualment la competència per proposar al Consell de Govern la declaració d’ocupació urgent dels béns afectats per l’expropiació forçosa demanada per una entitat local correspon al conseller d’Administracions Públiques, d’acord amb el Decret 12/2011, de 8 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 23/2011, de 5 d’agost, les competències en matèria de cooperació amb els ens territorials corresponen a la Conselleria d’Administracions Públiques, a través de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat del Serveis.
Consideracions jurídiques sobre la declaració d’ocupació urgent sol·licitada per l’Ajuntament de Sóller
1. L’apartat 1 de l’article 33 de la Constitució espanyola reconeix el dret a la propietat privada i estableix en l’apartat 3 que ningú podrà ser privat dels seus béns ni dels seus drets sinó per causa justificada d’utilitat pública o d’interès social, mitjançant la indemnització corresponent i de conformitat amb allò que les lleis disposin.
2. Respecte a la regulació de l’expropiació forçosa en l’ordenament jurídic espanyol, aquesta es troba en la Llei d’expropiació forçosa, de 16 de desembre de 1954 (LEF), i en el Reglament que la desplega aprovat pel Decret de 26 d’abril de 1957 (REF). Respecte a la declaració d’ocupació urgent, l’article 52 de la LEF disposa que:
Excepcionalmente, y mediante acuerdo del Consejo de Ministros, podrá declararse urgente la ocupación de los bienes afectados por la expropiación a que dé lugar la realización de una obra o finalidad determinada. En el expediente que se eleve al Consejo de Ministros deberá figurar, necesariamente, la oportuna retención de crédito, con cargo al ejercicio en que se prevea la conclusión del expediente expropiatorio y la realización efectiva del pago, por el importe a que ascendería el justiprecio calculado en virtud de las reglas previstas para su determinación en esta Ley. Esta declaración podrá hacerse en cualquier momento […].
A més, l’apartat 1 de l’article 56 del REF estableix que:
El acuerdo en que se declare la urgente ocupación de bienes afectados por una expropiación deberá estar debidamente motivado, con la exposición de las circunstancias que, en su caso, justifican el excepcional procedimiento previsto en el artículo 52 de la Ley y conteniendo referencia expresa a los bienes a que la ocupación afecta o al proyecto de obras en que se determina, así como el resultado de la información pública en la que por imposición legal o, en su defecto, por plazo de quince días, se haya oído a los afectados por la expropiación de que se trate.
3. Una vegada que s’ha esmentat la normativa aplicable, cal estudiar els requisits que ha de complir la declaració d’ocupació urgent dels béns afectats per l’expropiació forçosa a què doni lloc la realització d’una obra o finalitat determinada demanada per una entitat local.
4. Respecte als requisits, l’apartat 1 de l’article 56 del REF estableix que l’acord que declari l’ocupació urgent de béns afectats per una expropiació ha d’estar motivat amb l’exposició de les circumstàncies que justifiquin el procediment excepcional que preveu l’article 52 de la LEF.
La declaració d’ocupació urgent implica, entre altres conseqüències, l’alteració de les fases del procediment ordinari, ja que permet a l’Administració ocupar immediatament els béns objecte de l’expropiació, abans de determinar-ne el preu just i el pagament. Per això, l’article 52 de la LEF defineix aquest procediment com a excepcional, el qual requereix una motivació deguda que justifiqui aquesta declaració. La declaració d’ocupació urgent justifica la despossessió dels béns i drets afectats sense el requisit previ del pagament del preu just, a diferència d’allò que passa en el procediment d’expropiació ordinari.
En relació amb l’article 52 de la LEF i l’apartat 1 de l’article 56 del REF, el Tribunal Suprem ha fixat la seva interpretació en la jurisprudència que contenen, entre d’altres, les sentències de la Sala Contenciosa Administrativa de 30 de setembre de 1992 (recurs 1581/1990); de 3 de desembre de 1992 (recurs 1797/1989); de 9 de març de 1993 (recurs 8333/1990); de 23 de setembre de 1997 (recurs 14176/1991); de 10 de desembre de 1997 (recurs 4575/1993); de 22 de desembre de 1997 (recurs 782/1996); de 3 de desembre de 1998 (recurs 5821/1994); de 14 de novembre de 2000 (recurs 2939/1996); de 18 de maig de 2002 (recurs 628/1998); de 25 d’abril de 2003 (recurs 318/1999); de 16 de juny de 2004 (recurs 6068/1999); de 14 de febrer de 2005 (recurs 2381/1999) i d’11 d’octubre de 2006 (recurs 5909/2003).
La jurisprudència del Tribunal Suprem ha determinat que, perquè es pugui acordar la declaració d’ocupació urgent en un expedient d’expropiació, és necessari que es donin dos pressupòsits:
- La concurrència de circumstàncies de caràcter excepcional que aconsellin acudir al procediment d’urgència amb relació a una obra o una finalitat concreta i determinada. Aquestes circumstàncies, que hauran de ser necessàriament excepcionals, han d’impedir que els objectius que persegueix l’Administració puguin ser aconseguits mitjançant la utilització del procediment ordinari. Només en cas de donar-se circumstàncies de caràcter excepcional es pot alterar el procediment de caràcter general o ordinari previst en la LEF.
- La incorporació a l’acord que declari l’ocupació urgent de la motivació suficient que la justifiqui, amb exposició de les circumstàncies que aconsellin acudir a aquest procediment excepcional amb referència a la finalitat concreta i específica que es vulgui aconseguir amb l’obra que motiva l’expropiació.
Per tant, és necessària la concurrència de circumstàncies excepcionals que així ho aconsellin per justificar la despossessió sense pagament previ del preu just dels béns expropiats, com també la motivació suficient de l’acord que la declari, amb menció expressa de les circumstàncies que en cada cas aconsellin i justifiquin acudir a aquest procediment excepcional, tal com exigeix l’apartat 1 de l’article 56 del REF.
5. Cal aplicar tant la normativa esmentada com els requisits assenyalats per la jurisprudència del Tribunal Suprem en la sol·licitud d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte de prolongació del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis, en la qual s’han de tenir en compte els documents aportats per l’Ajuntament de Sóller, de manera que resulta que:
- Respecte a la concurrència de circumstàncies de caràcter excepcional que aconsellin acudir al procediment d’urgència, aquestes es concreten, segons es desprèn de l’informe de l’enginyer municipal de juliol de 2012, en la necessitat de dotar de millors i més segurs accessos als nous equipaments públics (sistema general), que s’ha executat al carrer de Juli Ramis de Sóller, el qual es connecta directament amb l’esmentada prolongació del carrer de Sant Jaume, millorant d’aquesta forma la connexió amb la trama urbana existent. Aquests nous equipaments públics són: una nova edificació destinada a escoleta municipal de 0 a 3 anys recentment executat. La capacitat d’aquest nou equipament és d’uns 37 alumnes (0 a 3 anys), i una superfície construïda d’uns 400 m2. L’escoleta està situada en uns solars de propietat municipal en el mateix carrer de Juli Ramis. Els solars varen ser prèviament requalificats mitjançant una modificació puntual de planejament (Pla General d’Ordenació Urbana de Sóller), en la memòria de la qual ja es justificava la conveniència de situar aquest nou equipament en el sector en funció (entre altres motius) de la prolongació del carrer de Sant Jaume i la millora en relació amb els accessos, seguretat, connexió amb la trama urbana existent, que aquesta actuació representava. També s’ha acabat d’executar l’ampliació de l’Institut Públic Guillem Colom, situat al final del carrer de Juli Ramis. L’ampliació suposa un increment de superfície construïda d’uns 980 m2 amb vuit noves aules d’ESO (uns 200 nous alumnes). Aquesta circumstància suposa que, en cas de no adoptar mesures urgents, saturarà en major mesura el trànsit, tant de turismes com d’autocars per la Ma2122.
- Segons resulta de l’informe del subinspector de la Policia Municipal de 25 de juny de 2012, l’obertura imminent del nou vial del carrer de Sant Jaume ens permetrà adoptar mesures alternatives a la greu saturació de trànsit de la via Ma2122 i al mateix temps dotar de millors i més segurs accessos als nous equipaments públics del carrer de Juli Ramis.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Administracions Públiques, en la sessió de dia 25 de gener de 2013, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
‘Primer. Declarar, a sol·licitud de l’Ajuntament de Sóller i a l’efecte que preveu l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa, la declaració de l’ocupació urgent dels terrenys afectats per dur a terme l’expropiació relativa a l’obertura del nou vial del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis. Els béns i drets afectats per la declaració de l’ocupació urgent s’enumeren, de forma individualitzada i amb indicació dels seus titulars, en l’annex adjunt.
Segon. Fonamentar la urgència en la documentació presentada per l’Ajuntament de Sóller i en l’informe jurídic emès pel Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis de la Conselleria d’Administracions Públiques, que considera procedent la declaració d’urgència del Consell de Govern, perquè hi concorren circumstàncies excepcionals que motiven la declaració d’ocupació urgent dels béns i drets afectats per l’expedient d’expropiació forçosa, basades en la necessitat de dotar de millors i més segurs accessos als nous equipaments públics (sistema general), que s’ha executat al carrer de Juli Ramis de Sóller, el qual es connecta directament amb l’esmentada prolongació del carrer de Sant Jaume, millorant d’aquesta forma la connexió amb la trama urbana existent. Aquests nous equipaments públics són: una nova edificació destinada a escoleta municipal de 0 a 3 anys recentment executat. La capacitat d’aquest nou equipament és d’uns 37 alumnes (0 a 3 anys), i una superfície construïda d’uns 400 m2. L’escoleta està situada en uns solars de propietat municipal en el mateix carrer de Juli Ramis. Els solars varen ser prèviament requalificats mitjançant una modificació puntual de planejament (Pla General d’Ordenació Urbana de Sóller), en la memòria de la qual ja es justificava la conveniència de situar aquest nou equipament en el sector en funció (entre altres motius) de la prolongació del carrer de Sant Jaume i la millora en relació amb els accessos, seguretat, connexió amb la trama urbana existent, que aquesta actuació representava. També s’ha acabat d’executar l’ampliació de l’Institut Públic Guillem Colom, situat al final del carrer de Juli Ramis. L’ampliació suposa un increment de superfície construïda d’uns 980 m2 amb vuit noves aules d’ESO (uns 200 nous alumnes). Aquesta circumstància suposa que, en cas de no adoptar mesures urgents, saturarà en major mesura el trànsit, tant de turismes com d’autocars per la Ma2122.
Tercer. Fer constar que durant el període d’informació pública al qual va ser sotmesa la sol·licitud de l’ocupació urgent no es varen presentar al·legacions.
Quart. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè. Notificar a les persones que figuren com a interessades en l’expedient que, contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació. A més, poden interposar-ne qualsevol altre si ho consideren oportú.’
Palma, 25 de gener de 2013
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez
ANNEX
Llista concreta i individualitzada dels béns, els drets i les persones afectades per l’obertura del nou vial del carrer de Sant Jaume fins a l’avinguda de Juli Ramis
| Pol. |
Par. |
Propietari |
Domicili |
Població |
Emplaçament |
m² superfície per expropiar |
| 4 |
1209 |
Mª Antònia Lopategui Frontera |
Es Través, núm. 4, 6è B. 07108 |
Port de Sóller |
Polígon 4, parcel·la 1209 |
406,13 m2 |
|
|
|
Concepción Jane Lorenz |
Alqueria del Comte, núm. 38. 07100 |
Sóller |
Alqueria del Comte, 50 |
164,58 m2 |
|
|
|
Juan A. Enseñat Noguera |
Sa Lluna, núm. 13. 07100 |
Sóller |
Alqueria del Comte, 592B |
57,60 m2 |
|
|
|
Margarita Oliver Magraner i Jaime Colom Ripoll |
Alqueria del Comte, núm. 64. 07100 |
Sóller |
Alqueria del Comte, 86 |
185,23 m2 |
|
|
|
Gabriel Calafat Vanrell |
Sant Jaume, núm. 78. 07100 |
Sóller |
Torrentó de Can Creueta, s/n |
159,19 m2 |