Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 1110
Disciplina. DO-2011/201. Notificació acord del CGU de 2/10/12 de desestimar i ordenar.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop), exp. núm. DO-2011/201, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop), de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 2/10/2012, s'ha disposat el següent:

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l’expedient de demolició, que se segueix contra Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop), de conformitat amb el que disposa l’article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.

RESULTANT: Que en data 3.05.2012, es va formular proposta de retirada/demolició per les obres fetes al camí vell de Sineu, 4, RC 02304602001, i consistents en “Instal·lació de dues estructures, la primera de 190m² aprox. coberta a dues aigües, estructura metàl·lica i coberta superior i lateral de lona i la segona d’uns 120m² aprox. estructura metàl·lica i coberta superior de lona i tancament lateral de planxa metàl·lica”.

Que, en data 22.06.2012, el sr. Juan Antonio Pérez Bustamante, en representació de “Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop)” va formular les al·legacions que va considerar convenients.

CONSIDERANT: Que, atesos els informes que figuren a l'expedient, i que les al×legacions efectuades desvirtuen parcialment els fets provats objecte de l’expedient.

Atès l’esmentat article i els d’aplicació general, la instructora que subscriu, emet el present informe i eleva al Consell de Gerència la següent proposta:

1r. DESESTIMAR l’escrit d’al×legacions formulades el 22.06.2012 pel sr. Juan Antonio Pérez Bustamante en representació de “Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop)”, contra la proposta de retirada/demolició de 3.05.2012 per les obres realitzades al camí vell de Sineu 4, RC 02304602001 consistents en “Instal·lació de dues estructures, la primera de 190m² aprox. coberta a dues aigües, estructura metàl·lica i coberta superior i lateral de lona i la segona d’uns 120m² aprox. estructura metàl·lica i coberta superior de lona i tancament lateral de planxa metàl·lica”, basant-se en l’informe emès pel TAG del servei de 30.08.2012, que textualment diu: “ 1r. DESESTIMAR les al·legacions formulades el 22.06.2012 pel sr. Juan Antonio Pérez Bustamante en representació de “Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop)”, contra la proposta de retirada/demolició de 3.05.2012 per les obres realitzades al camí vell de Sineu 4, RC 02304602001

CONSIDERANT

  • Contra la proposta de retirada/demolició s’al·lega que cerquen local per a magatzem, i sol·liciten poder continuar amb l’activitat comercial.
  • Les al·legacions formulades no tenen relació amb els fets denunciats, consistents en l’execució d’actes d’edificació sense la preceptiva llicència municipal (art. 2 LDU), acreditats a l’expedient de demolició en virtut de l’acta d’inspecció de 16.12.2010, i per tant no és hàbil per a impedir l’exercici de l’acció de demolició, potestat administrativa d’exercici obligatori per a aquest ajuntament (arts. 25 i 26 LDU).
  • Consultats els arxius municipals, el 30.09.2012, no es localitza sol·licitud de llicència d’obres, per tant es procedeix a continuar amb la tramitació de l’expedient de demolició d’acord amb els art. 65 i següents LDU”

2n. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, a Promociones y Fomento de Edificios, S.A. (prop), que procedeixi a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres fetes al camí vell de Sineu 4, RC 02304602001, consistents en: “Instal·lació de dues estructures, la primera de 190m² aprox. coberta a dues aigües, estructura metàl·lica i coberta superior i lateral de lona i la segona d’uns 120m² aprox. estructura metàl·lica i coberta superior de lona i tancament lateral de planxa metàl·lica, així com a qualsevol altre tipus d’obres o instal×lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l’habitatge en l’estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d’obres i atès l’informe dels serveis tècnics de data 16.05.2012 que indica que “les obres no són manifestament legalitzables”. Abans d’iniciar la demolició s’hauran de complir les condicions de demolició  que s’indiquen a l’informe tècnic de 16.05.2012 i que diu

“Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la demolició:

  1. Redactar projecte tècnic.
  2. Nomenar tècnics directors de l’obra.
  3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.
  4. Nomenar Coordinador de Seguretat.
  5. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:
  • Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
  • Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
  • Mesures previstes de separació en origen o reciclatge “in situ” durant la fase d’execució de l’obra.
  • Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
    1. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l’Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l’IAE o del document de qualificació empresarial.
    2. S’haurà de certificar, per tècnic competent, la inexistència d’amiant en qualsevol dels materials que es tinguin que demolir, en cas contrari, les obres de demolició es duran a terme per empresa especialitzada i registrada a la Conselleria de Treball. Les obres de demolició s’hauran d’ajustar al Reglament d’higiene i seguretat en el treball, s’executaran d’acord amb l’article 42 del PGOU de 1985, al RD 1406/1989 de 10 de novembre i a l’Ordre de 7 de desembre de 2001 i dels Ministeris de Sanitat, Consum, Ciència i Tecnologia.

EL TERMINI DE L’EXECUCIÓ SERÀ:  3 MESOS”

Indicar que, per dur a terme la demolició de les obres denunciades, haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona a les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

3r. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l’article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l’incompliment d’aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a  l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per part d’aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol·licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària per a la realització d’obres per via d’execució subsidiària amb l’Ajuntament. Des del moment en el qual es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l’apartat 1r d’aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.

4t.  POSAR AQUEST ACORD  EN CONEIXEMENT DEL  DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord als preus del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 29731,45 €.

5è. NOTIFICAR el present acord als interessats i  donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar/continuar l’expedient sancionador.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb l’art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener i l’art. 33 del vigent Reglament de la Gerència d’Urbanisme. El termini per interposar-lo és d’un mes, comptat des de l’endemà de la publicació del present edicte i, en aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.  

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’art. abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 22 de gener de 2013

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod