Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 1096
Protecció. Notificació DP 2010/150 D. B. 15518 de 31.08.2012
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 15518 de data 31 d’agost de 2012 de l’ajuntament de Palma, a COM. DE PROPIETARIS C/ FRANCESC FIOL I JUAN, 13-A i a JOSE CASTELLANO GARCIA com a President, amb CIF H 07747272, i DNI 23.761.345-E, respectivament, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2010/150, en relació al immoble ubicat al C/ FRANCESC FIOL I JUAN NÚM. 13-A, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per Decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 15518, de data 31 d’agost de 2012, s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’Acord del Consell de Gerència de data 14 d’octubre de 2010 mitjançant el qual es dictà ordre d’execució a la Totalitat de Propietaris que formen la comunitat de l’immoble situat al C. Francesc Fiol i Juan núm 13A amb CIF H07747272, representada a través del seu president D. Jose Castellano Garcia amb DNI 23.761.345E .
II.-Atès que l’esmenta’t acord, degudament notificat, adverteix als interessats que, tal com disposa l'article 84 de la Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca de la CAIB, en els supòsits d’incompliment de l’ordre de execució dictada per autoritat u òrgan competent, s'imposaran al propietari multes del 10 al 20 per cent del valor de les obres que siguin necessàries realitzar, donant al mateix temps un darrer termini per fer les obres urgents, advertint-lo que, de no fer-les, seran executades subsidiàriament per l’Ajuntament a càrrec de l’interessat.
III.- Atès que no hi ha motius tècnics per imposar una multa de major quantia i que no consten ni atenuants ni agreujants, es proposa un import corresponent al 15% del valor de les obres segons estimació dels serveis tècnics municipals.
IV.- Atès que no s’han presentat al·legacions.
V.- Vist l’informe tècnic municipal amb data de registre intern 21 de juny de 2012 , que transcrit diu:
“Realitzada visita d’inspecció a l’adreça dalt ressenyada s’ha pogut comprovar que no s’han realitzat les obres ordenades i a més a més no s’ha presentat la documentació tècnica imprescindible per iniciar les obres.
CONCLUSIÓ.
Per tant, el tècnic que subscriu és del parer que es REITERI l’ordre d’execució aprovada per Consell de Gerència el 14 d’octubre de 2010 en el seu moment...”
VI.- Atès que amb data d’avui no s’ha complit l’ordre de execució per part de l’interessat, la cap de negociat que subscriu, d'acord amb el que disposen els articles 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny per el qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl, art. 62 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística, art. 96-C i 99 de la LRJAP i PAC, articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, art. 186.6 de la llei 20/06, municipal i de règim local, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008 i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; els articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme art.124 de la Llei 7/85 de 2 d’abril RBRL modificada per la Llei 57/2003 de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, i atesos els decrets de batlia núm. 5309 de 26 de març de 2012 publicat al BOIB núm. 52 del 12 d’abril de 2012, de delegació de competències, i demés normativa concordant, cal formular la present proposta al Consell de Gerència d’Urbanisme per l’adopció del següent:
D E C R E T
1r) REITERAR, en virtut del que preveuen els articles 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de Capitalitat de Palma; els articles 10 i 11 de la Llei de Disciplina Urbanística de la CAIB, els 290 i següents de les vigents Normes urbanístiques, i de conformitat amb l’article 3.2 del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que s’indiquen a continuació, que corregeixin les deficiències especificades en els terminis fixats:
A LA TOTALITAT DE PROPIETARIS que formen la comunitat de l’immoble situat al C. Francesc Fiol i Juan 13A amb CIF H07747272, representada a través del seu president D. Jose Castellano Garcia amb DNI 23.761.345E.
REITERAR l’ordre d’execució existent en els següents conceptes:
Sota direcció tècnica competent a:
1. Comprovació dels paladars de tots els forjats i reparació, tant d’aquells on s’han produït despreniments coms en els que desprès de la inspecció es troben inestables.
2.Comprovació i/o substitució de totes les fioles d’arenisca, que revesteixen els cantells dels forjats, així com qualsevol element inestable dels forats de la façana.
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
1. Nomenament de tècnic director de l’ordre d’execució.
2. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut
3. Nomenament de coordinador de seguretat
4. Nomenament d’empresa constructora.
TERMINI d’execució Ordre 3 mesos
Pressupost d’execució material estimatiu 2.500 €
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat del tècnic de que s’ha realitzat la comprovació o les obres i que ja no existeix perill de despreniments.
2n) IMPOSAR a LA TOTALITAT DE PROPIETARIS que formen la comunitat de l’immoble situat al C. Francesc Fiol i Juan 13A amb CIF H07747272, representada a través del seu president D. Jose Castellano Garcia amb DNI 23.761.345E una multa de 375,00 € (15% del valor de les obres ordenades).
3r) APERCEBRE a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució, que en cas de incompliment d’aquest termini s’iniciarà expedient d’execució subsidiària de les obres reiterades, demanant pressupost a l’empresa concessionària de les execución subsidiàries de l’ajuntament, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t) NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.
L'import de la multa precedent, segons el que disposa l'art. 36 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, L'HAURÀ DE FER EFECTIU, EN PERÍODE VOLUNTARI, EN EL TERMINI MÀXIM DE 30 DIES, COMPTAT DES DEL SEGÜENT AL DE LA RECEPCIÓ DE LA PRESENT NOTIFICACIÓ A LA RECAPTACIÓ MUNICIPAL, PLAÇA SANTA EULÀLIA, 8 DE 9’00 H. A 13’30. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi satisfet la quantia de la multa, aquesta es cobrarà per via de constrenyiment, amb els consegüents recàrrecs.
Us advertesc:
1r -Que la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat.
2n -Que, a partir de l'endemà del venciment del termini d'ingrés en període voluntari fins el dia del pagament del deute, haureu de satisfer interessos de demora.
3r -Que per obtenir l'esmentada suspensió, en període voluntari, haureu de presentar al servei de Tresoreria-Intervenció, un aval bancari, que cobreixi l'import de la sanció, més els interessos de demora pel temps que duri la tramitació del recurs interposat i, si escau, del recurs contenciós administratiu.
4t -Que si sol×licitau la suspensió dins el procediment de constrenyiment, la garantia mitjançant aval bancari ha de cobrir l'import del deute existent en el moment de la concessió de la suspensió més els interessos de demora a què es tindrà dret fins al moment del pagament.
El que li comunic als efectes oportuns. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix órgan que l'ha dictada, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències (1) a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article abans esmentat i els articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 22 de gener de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.