Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 1094
Notificació DP 2010/87 ACGU de 24.07.2012
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 24 de juliol de 2012, a LAFUENTE CAMPINS ANTONIA, amb DNI 42.997.088-Z, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2010/87, en relació al immoble ubicat al C/ VALLDARGENT NÚM 36, C/ BELLET NÚM. 7, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Elvira Salva Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011), us notific que el Consell de Gerència d’Urbanisme de data 24 de juliol de 2012, acordà el següent:
Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats en relació als desperfectes als immobles que s’assenyalen i vistos els informes emesos pels serveis tècnics municipals, el dia 3 d’abril de 2012 i el dia 22 de juny de 2012.
Atès que entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics –A) per inspecció d’edificis e informe, i B) per dictar ordre d’execució-, Concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2012, - que tindrà el següent càlcul: A) 102’61 €, i B) 2,53% sobre el cost total previst pels serveis Tècnics Municipals. Sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau)
Atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del Text Refós de la llei de sòl, aprovat pel R.D.-legislatiu 2/2008, de 20 de juny; articles 10 i 11 Llei 10/90 de Disciplina Urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de Capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; l’article 290 i següents de les vigents normes urbanístiques, i en relació a l'establert pels articles 172 i 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals; i de conformitat amb l'article 4, apartat 2-j), del Reglament de la Gerència d’urbanisme i altra normativa aplicable, fent ús de l’article 73 de la Llei 30/92, l’administrativa cap de negociat que subscriu, considera es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’
A C O R D
1er.- Ordenar als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que figuren a continuació que corregeixin les deficiències detallades en els terminis que s’indiquen: i al mateix temps se’ls adverteix que en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament els podrà imposar una multa del 10% al 20% de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre(BOIB 27-12-2006).
A CAJA DE AHORROS DEL MEDITERRANEO amb CIF G 03046562, DÑA. FRANCISCA GARAU VIDAL amb DNI 42.947.109-Z, DÑA. CATALINA ORELL ARTIGUES amb DNI 41.357.178-G, DÑA. ANTONIA LAFUENTE CAMPINS amb DNi 42.997.088Z, propietaris de l’immoble situat al C. Valldargent núm. 36 cant. C. Bellet núm. 7 amb R.C. 089105-03, el següent:
1) No es faci ús de l’habitatge del primer pis esquerra de l’edifici.
- Procedir sota direcció tècnica competent a:
2) Connexió al clavegueram públic de les aigües fecals de tots les unitats de propietat que composen l’edifici (habitatges i locals). Eliminant qualsevol utilització de la fossa sèptica.
3) Desguàs de les aigües pluvials al carrer d’acord amb el que es preveu a l’article 430 de les normes del PGOU.
Article 430. Desguàs de pluvials
1. En els casos en els quals no sigui obligatòria la previsió d'aljub de recollida d'aigües pluvials, segons l'art. 429, així com en el cas de que part d'aquestes aigües no es condueixin a aquell, el desguàs de les baixants es farà en albellons que les condueixin al clavegueram urbà destinat a recollir aquesta classe d'aigües.
2. En cas de no existir clavegueram urbà destinat a recollir les aigües pluvials davant l'immoble de que es tracti, s'hauran de conduir per sota de la voravia fins a la cuneta.
4) Realització d’un informe tècnic sobre l’estabilitat estructural i solidesa de l’edifici.
- Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució ordre mesures cautelars 6 mesos
Pressupost d’execució material estimatiu 5.200 €
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Es desestimen les al·legacions presentades en data 16 de maig de 2012 per “Caja de Ahorros del Mediterraneo” (CAM) d’acord amb l’informe tècnic de data 28 de març de 2012 en el sentit següent:
“...El local de planta baixa propietat de l’interessada en principi no està directament afectada per la part de l’ordre referida a la connexió al clavegueram de l’habitatge esquerre de la planta primera, si be dites connexions el tècnic que subscriu desconeix si es pot tractar d’elements comuns de l’edifici, per això l’ordre d’execució es condiciona al nomenament d’un tècnic als efectes que les obres ordenades es realitzin d’acord amb la normativa i amb la deguda seguretat cap a la comunitat de propietaris, l’imputació crematística del cost de les mateixes així com el de la documentació i honoraris a realitzar, es una qüestió civil sotmesa al règim de propietat horitzontal que s’escapa a les competències municipals...”
2on).- ADVERTIR als referits propietaris que podran iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica Competent, així com el compliment de les demés condicions incloses en aquest Acord, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres, per tal de donar compliment a l’ordenat.
3r) ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament li podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’artc.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4rt) DONAR COMPTE d’aquest acord al Departament Tributari, als efectes de la liquidació dels tributs que sigui adient.
5è).- NOTIFICAR la present resolució als interessats.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 10 de gener de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.