Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 1014
Informació pública de les bases reguladores del XI Concurs de Projectes Empresarials “EUREKA: IDEES CONVERTIDES EN EMPRESES”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de PalmaActiva, en sessió de dia 11 de gener de 2013, aprovà les bases reguladores de la XI edició del Concurs de Projectes Empresarials “EUREKA: IDEES CONVERTIDES EN EMPRESES”.

Bases XI concurs de projectes empresarials Eureka: Idees convertides en empreses

1.– Objectiu general

El XI Concurs de Projectes Empresarials “Eureka idees convertides en empreses” té com a objectius:

- Detectar nous projectes empresarials i estimular el seu engegament.

- Millorar la capacitació dels futurs emprenedors/es reforçant els seus coneixements en els aspectes de gestió i administració d’empresa, donant-los suport en la fase de implementació i redacció del pla d’empresa.

- Tutoritzar i acompanyar als projectes participants

- Promoure la cultura emprenedora en la ciutat de Palma mitjançant l’organització d’un concurs empresarial que premia les millors actituds emprenedores en relació amb  als aspectes econòmics,  socials i mediambientals al entorn local.

2.– Partides pressupostàries

El crèdit total assignat a la present convocatòria és de 24.200 € distribuïts de la manera següent:

Any 2013: 11.200 € destinats a despeses generals, formació i activitats amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 40.43300.220.00/00, 40.43300.220.01/00, 40.43300.223.00/00, 40.43300.226.02/00, 40.43300.226.08/00, 40.43300.227.00/00, i 13.000 € destinats a premis amb càrrec a la aplicació pressupostària 40.43300.489.00/00, del vigent pressupost de despeses de PalmaActiva.

3.- Premis

La dotació econòmica dels premis dineraris es repartirà de la següent manera:

A) Premis generals

-Un primer premi per import de 6.000 €

-Un segon premi per import de  4.000  €

-Un tercer premi per un import de 3.000 €

Els premis generals s’atorguen als millors projectes empresarials.

B) Premis amb espècie:

- Tots els premiats es podran beneficiar de l’exempció del pagament de la quota d’alta i de l’equivalent a 3 mesos de quotes associatives de l’Associació de Joves Empresaris de Balears.

- Isba SGR oferirà la possibilitat d’aconseguir un aval fins a 60.000,00 € per els tres primers premiats.

- Els projectes premiats tindran preferència per a l’accés al Centre d’Empreses de PalmaActiva, amb una puntuació addicional d’acord amb els requisits establerts a les bases pròpies del Centre d’Empreses i supeditat a la disponibilitat d’espais.

- Programa de subvenció I+E. Els projectes empresarials de nova creació que contemplin la contractació indefinida dels treballadors o la incorporació de socis a cooperatives o societats laborals amb un plantilla no superior als 25 treballadors i que tengui una producció de béns i serveis relacionada amb activitats econòmiques emergents o sigui una activitat tradicional que cobreixi necessitats no satisfetes, podran ser certificats com a projectes I+E per PalmaActiva per a poder-se presentar a les distintes línees de subvenció atorgades per diferents organismes (els requisits específics dependran de les bases de cada convocatòria i la decisió final d’atorgament de subvenció correspondrà a l’organisme competent).

Els premis en cap cas podran superar el 80% del cost del projecte d’inversions per a la posada en marxa del projecte d’empresa premiat mes les despeses ordinàries d’activitat durant els primers 6 mesos. En cas de ser superior, el premi es reduirà fins al límit.

La concessió dels presents premis és compatible amb qualsevol altre tipus de subvenció o ajuda però en cap cas l’import de la subvenció pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres superi el cost total de les inversions o despeses subvencionades. No es subvencionarà l’ IVA, manco als casos prevists a la llei 38/03, general de subvencions.

4 .- Presentació de sol·licituds.

Es podran presentar sol·licituds fins al 15 de març de 2013, a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al BOIB. Les sol·licituds es presentaran amb les instàncies oficials de sol·licitud de participació. PalmaActiva es reserva el dret de demanar la presentació de còpies de la titulació, certificats o autoritzacions administratives , així com la presentació de documentació original.

Totes les sol·licituds de participació emplenades s’hauran de lliurar en paper a l’oficina de Promoció Econòmica i Emprenedors ubicada al Quarter d’Intendència, C. Socors, 22 de Palma, dins l’ horari de 9:00 a 14:00 hores de dilluns a divendres laborables.

L’òrgan competent pot requerir a l’interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de deu dies, esmeni els defectes observats, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud.

5.– Beneficiaris i tipus de projectes.

5.1- Beneficiaris

Poden participar al concurs les persones físiques majors d’edat sempre i quant prevegin establir a Palma la seva activitat.

No podran participar:

-Titulars de projectes que hagin resultats premiats en edicions anteriors del concurs Eureka

-Titulars d’empreses instal·lades o que hagin estat instal·lades al Centre d’Empreses de PalmaActiva en qualsevol de les seves modalitats

-Participants a altres concursos per a emprenedors de PalmaActiva

5.2- Tipus de projectes

Es poden presentar projectes d’empresa que versin sobre qualsevol activitat econòmica lícita, ja sigui agrícola, ramadera, industrial, comercial o de serveis, sense limitació de cap tipus, amb especial atenció als projectes dins el nous jaciments d’ocupació i economia creativa, excloent aquells projectes que es presentin com a franquícies i aquells projectes presentats l’any anterior que no millorin la proposta.

Els projectes presentats no podran haver estat posats en marxa (declaració d’inici d’activitat fiscal), tot i que si podran haver-se iniciat els tràmits legals i administratius de constitució d’empresa. S’admetran també aquells projectes engegats com a màxim durant els sis mesos anteriors  a la data de publicació de la convocatòria.

S’entendrà que un projecte no ha estat posat en marxa quan la majoria dels promotors no han desenvolupat per compte pròpia el projecte amb anterioritat al concurs. Per als projectes posats en marxa com a màxim durant els sis mesos anteriors a la data de publicació de la convocatòria s’agafarà com a referència la data d’alta fiscal de l’empresa.

6.- Fases del concurs.

6.1- Fase de selecció:

Una vegada comprovat que es compleixen els requisits esmentats als punts 4 i 5, els projectes presentats passaran a la fase de formació.

Els promotors dels projectes seleccionats no podran variar l’objecte d’activitat per la qual han estat seleccionats.

6.2- Fase formativa:

Els promotors dels projectes que hagin estat seleccionats, hauran de realitzar un curs sobre creació d’empreses fins a un màxim de 40 hores de durada que combina la formació presencial en l’aula, i tutories individualitzades. En aquesta fase els participants, per tant, comptaran amb un tutor de pla d’empresa que els ajudarà en la millora del pla d’empresa inicialment presentat.

La formació presencial es realitzarà preferentment en horaris d’horabaixa. Els mòduls, continguts i calendaris es facilitaran a l’inici del curs.

L’assistència a aquesta fase es de caràcter obligatori i s’exigirà un mínim d’assistència del 60% de la formació presencial per tal de poder participar a la fase de premis.

Per comptabilitzar l’assistència en el cas de projectes integrats per varis promotors al menys un dels promotors ha d’obtenir el certificat d’aprofitament del curs o que la suma de les hores d’assistència dels diferents promotors sigui com a mínim el 60% de les classes presencials.

A la finalització del curs es lliurarà un certificat d’assistència nominatiu per a cada alumne participant. Per a obtenir-lo és necessari acreditar una assistència mínima del 80% de les classes presencials.

En cap cas s’emetrà un certificat d’aprofitament a nom del projecte.

6.3- Fase de lliurament de projectes finals

Els promotors dels projectes que hagin superat el mínim d’assistència a la fase de formació estipulat en el 60% podran presentar per escrit un pla d’empresa en base a la formació rebuda, dins el termini i les condicions que estableixi la Comissió Avaluadora, que estarà integrada per un equip tècnic de PalmaActiva i un representant de cada una de les entitats següents: Isba SGR, Sa Nostra Caixa de Balears, Cambra de Comerç de Mallorca i Associació de Joves Empresaris de Balears.

PalmaActiva es reserva la facultat d’incloure dins a aquesta Comissió Avaluadora altres entitats representatives del teixit empresarial de l’economia local.

Presentació de projectes:

- Es presentaran en format imprès i en CD

- El pla d’empresa i el Pla Econòmic-Financer es presentaran en el model oficial aprovat, annex 1 i annex 2.

- Igualment es presentarà un “resum executiu” d’extensió màxima de 2 fulls, DinA4, cos lletra mida 11, amb els següents apartats: Nom comercial del projecte; Nom dels promotors; Perfils dels promotors; Inversió (capital propi, recursos aliens); Activitat econòmica; Públic objectiu i mercat potencial; Diferenciació dels competidors; Fortaleses i oportunitats; Debilitats i amenaces.

- És recomanable que la extensió màxima del projecte i annexes no superi les 40 pàgines, dinA4. en cos de lletra 11.

6.4- Fase de selecció dels guanyadors

La Comissió Avaluadora puntuarà els projectes segons els criteris següents, resultant guanyador aquell projecte que obté una major puntuació, sobre un total de 100 punts:

Criteri 1. Viabilitat tècnica i econòmica (Fins a 35 punts)

Criteri 2. Coherència global del projecte (Fins a 25 punts)

Criteri 3. Creació de llocs de feina (Fins a 10 punts)

Criteri 4. Grau d’innovació tecnològica i/o al producte/servei (Fins a 10 punts)

Criteri 5. Impacte econòmic i social i aplicació de criteris de Responsabilitat Social Corporativa (Fins a 10 punts)

Criteri 6. Aplicació de criteris de  Responsabilitat Social Corporativa (Fins a 10 punts)

7.-  Acte de cloenda i lliurament de premis

L’acte és un reconeixement públic a tots i cada un dels emprenedors participants com a vertaders motors de la nostra economia local.

Els noms dels projectes guanyadors i el lliurament de premis es farà en l’acte públic de la cloenda i en cap cas es farà amb anterioritat. Els premis en metàl·lic són subjectes a retenció fiscal segons la normativa en vigor.

El 100% del premi s’abonarà en el moment de donar-se d’alta com a empresa, dins els sis mesos següents a l’atorgament, comptadors de data a data, a comptar des de la data de resolució, sempre que es demostri la posada en marxa efectiva del projecte presentat a la fase de lliurament de premis amb la declaració d’inici d’activitat fiscal i s’acrediti documentalment tant les titulacions descrites al CV com la experiència professional. Els beneficiaris hauran de mantenir l’alta fiscal durant un període no inferior a un any.

Els beneficiaris del premi són els promotors del projecte a parts iguals. En cas que algun promotor es doni de baixa del projecte després del reconeixement del premi i abans del seu abonament efectiu, no integrant l’empresa que a l’efecte s’hagi constituït, la seva part del premi es dividirà i s’abonarà proporcionalment entre la resta de promotors. En tot cas serà necessària la renuncia escrita que no pot afectar ni canviï l’objecte del projecte inicial.

El pagament del premi es fa per transferència bancària a nom de cada un dels promotors del projecte empresarial que ha resultat premiat.

8.- Obligacions dels beneficiaris.

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar per part del promotor o promotors a l’òrgan competent l’acceptació del premi dinerari en el termini de quinze dies des de la notificació de la resolució, en cas contrari s’entendrà automàticament acceptada.

b) Complir l’objectiu, i realitzar l’activitat que fonamenta la concessió del premi dinerari durant un període no inferior a un any.

c) Justificar la realització de l’activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió del premi dinerari.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació,  així com qualsevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents.

e) Fer publicitat del premi (Entrevistes mitjans de comunicació, pàgina web, en la seva publicitat ordinària).

f) Estar al corrent en les obligacions  fiscals i amb la seguretat social i no haver estat sancionat per a l’obtenció de premis, ajudes o subvencions públiques, en el moment del seu pagament.

g) Si es troba en alguna de les causes d’incompliment, reintegrar la quantia rebuda.

9.- Incompliments.

Es considera incompliment de la finalitat establertes a les present bases:

1.- La falsedat en les dades aportades.

2.- L’obtenció del premi dinerari falsejant les condicions requerides.

3.- L’incompliment de donar adequada publicitat del premi dinerari rebut.

Els reintegraments es realitzaran en la forma establerta a la llei 30/1992, garantint el dret de audiència de les persones interessades.

 

Palma, 15 de gener de 2013

La gerent
Silvia Romero Bosch