Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 949
Aprovació definitiva de la modificació dels Estatuts del Consorci de Turisme entre l’Associació Hotelera de Cala Millor, l’Ajuntament de Son Servera i l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

ANUNCI d'aprovació definitiva de la modificació dels Estatuts del Consorci de Turisme entre l’Associació Hotelera de Cala Millor, l’Ajuntament de Son Servera i l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

 

Atès que l’acord d’aprovació provisional dels estatuts es va sotmetre a informació pública durant el termini d’un mes mitjançant anunci publicat en el BOIB núm. 156, de dia 15 d’octubre de 2011 sense que s’hagin presentat al·legacions. Atès que l’acord d’aprovació provisional de la modificació dels estatuts es va sotmetre a informació pública durant el termini d’un mes mitjançant anunci publicat en el BOIB núm. 186, de dia 15 de desembre de 2012 sense que s’hagin presentat al·legacions. Per tant, s’han d’entendre aprovats definitivament els Estatuts que han de regir el futur Consorci.

A continuació es reprodueix el text íntegre dels estatuts del Consorci:

 

 

ESTATUTS DEL CONSORCI DE TURISME DE SON SERVERA I SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

 

TÍTOL I
NATURALESA, OBJECTE I DOMICILI

 

Article 1

L’Ajuntament de Son Servera i l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, de conformitat amb les atribucions que tenen conferides les administracions públiques a l’empara dels articles 87 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; 43 a 50 i 68 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; i l’article 110 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, creen, juntament amb l’Associació Hotelera de Cala Millor i d’acord amb els seus estatuts i la normativa legal citada, el Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar.

 

Article 2

El Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar és un organisme de dret públic que gaudeix de personalitat jurídica pròpia i, per tant, posseirà patrimoni propi afecte a les seves finalitats específiques. També gaudirà de capacitat per adquirir i posseir tota classe de béns i drets; per exercitar accions i recursos ordinaris i extraordinaris davant autoritats, jutjats i tribunals; per acceptar llegats i donacions; per tenir diners a préstec i, en general, per realitzar els actes i contractes que siguin necessaris per al seu correcte funcionament, tot dins dels límits i amb subjecció als presents Estatuts i a l’ordenament jurídic vigent.

 

Article 3

Constitueix funció essencial del Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar assegurar l’acompliment dels objectius de promoció i foment del turisme en els respectius municipis. Amb aquesta intenció, pot exercir les funcions següents:

1. Promoure activitats adreçades a incrementar la demanda turística.

2. Gestionar, promocionar i realitzar totes aquelles activitats ciutadanes que puguin beneficiar l'increment i la qualitat de l’oferta turística.

3. Promoure la presència activa d’ambdós municipis en el mercat turístic i procurar la coordinació dels sectors interessats en el foment del turisme.

4. Afavorir, ajudar, i possibilitar l’adequació de les infraestructures i dels serveis d’oferta turística, a més de donar suport a la iniciativa privada del sector.

5. Afavorir i promoure la celebració de convencions, reunions, esdeveniments i activitats anàlogues.

6. Potenciar el sector turístic i els conceptes d’allotjament, restauració, agències d’intermediació, activitats de turisme actiu, culturals i d’oci.

7. Estudiar els problemes turístics i comercials vinculats al sector turístic, i adoptar o proposar les mesures adients per solucionar-los.

8. Elaborar material de divulgació, publicitat i d’imatge necessaris per donar a conèixer els recursos turístics d’ambdós municipis a fi de fomentar-ne la captació de visitants.

9. Col·laborar amb altres entitats públiques o privades per promocionar els municipis en benefici de l’atracció de visitants.

10. Promoure i, si escau, participar en convenis amb altres entitats públiques o privades per tal de finançar campanyes de promoció turística i comercial, i per aconseguir qualsevol altra finalitat establerta en aquests Estatuts.

11. Contribuir a la defensa dels recursos naturals i culturals dels municipis.

12. Estudiar i analitzar la realitat turística de la zona i oferir al sector la informació obtinguda.

13. Coordinar, dinamitzar i col·laborar amb tots els sectors interessats en el foment del turisme i molt especialment amb el sector comercial vinculat al sector turístic.

14. Coordinar les activitats amb les àrees i dependències municipals d’ambdues entitats locals que tenguin relació amb l’activitat del Consorci.

15. Promoure, gestionar i comercialitzar productes i serveis d’interès turístic.

16. Gestionar instal·lacions i equipaments d’interès turístic.

 

Article 4

Com a ens, el Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar s’ubica a l’Auditòrium Sa Màniga, al c/ Son Galta, 4, 07560 Cala Millor.

 

Article 5

En el Consorci podran incorporar-se com a membres de ple dret altres institucions públiques o privades que sense ànim de lucre persegueixin les finalitats d’interès públic concurrents amb els de les entitats fundadores. Amb aquesta intenció, hauran de sol·licitar l’ingrés i acceptar expressament les condicions d’admissió que n’estableixi la Junta General, a més de modificar els Estatuts quant a la seva representació en els òrgans de govern del Consorci.

 

TÍTOL II
ORGANITZACIÓ I RÈGIM JURÍDIC

 

Capítol I

Organització

 

Article 6

Són òrgans de govern del Consorci:

1. La Junta General.

2. El Consell d’Administració.

3. El president del Consell d’Administració.

4. La Gerència.

 

Secció Primera

Junta General

 

Article 7

La Junta General està integrada pels següents membres en representació de les entitats que formen el Consorci:

1. Presidència: ambdós batles de l’Ajuntament de Son Servera i de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, o persones en qui deleguin; ambdós n’han d’ocupar la presidència, amb caràcter rotatori, per un període de 2 anys.

2. Vicepresident: el batle que en aquell període no n’ocupi la presidència, amb la qual cosa aquest càrrec també serà rotatori, per un període de 2 anys.

3. Vocals:

• Tres en representació de l’Ajuntament de Son Servera.

• Tres en representació de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

• Tres en representació de l’Associació Hotelera de Cala Millor.

4. Gerència del Consorci: amb veu però sense vot.

5. Secretaria: amb veu però sense vot en acompliment de les funcions conferides per la legislació de règim local.

6. Intervenció: amb veu però sense vot en acompliment de les funcions conferides per la legislació de règim local.

 

Article 8

Tots els càrrecs de caràcter representatiu de la Junta General són honorífics i no remunerats. En qualsevol moment els membres del Consorci poden remoure els seus vocals designats i fer-ne una nova designació, sense altre requisit que la comunicació fefaent.

 

Article 9

Les atribucions de la Junta General són les següents:

1. Les funcions superiors del govern del Consorci.

2. Proposar a les entitats consorciades les modificacions dels Estatuts.

3. Aprovar les incorporacions de nous socis.

4. Aprovar-ne la dissolució.

5. Nomenar els representants de les entitats consorciades en el Consell d’Administració a proposta d’aquestes entitats.

6. Nomenar i separar el president, vicepresident del Consell d’Administració i el gerent.

7. Aprovar el pla d’actuació i el pressupost anual del Consorci, a proposta del Consell d’Administració.

8. Aprovar els comptes anuals de liquidació del pressupost, a proposta del Consell d’Administració.

9. Aprovar els reglaments de funcionament dels serveis del Consorci.

10. Aprovar, dins dels pressupostos anuals, la plantilla de llocs de treball del consorci, a proposta del Consell d’Administració.

11. Aprovar els preus públics dels productes i serveis del Consorci; en tot cas, es pot delegar aquesta facultat al Consell d’Administració.

 

Article 10

Corresponen a la Presidència de la Junta General les funcions següents:

1. Ocupar la superior representació del Consorci.

2. Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de la Junta, dirigir-ne les deliberacions i aprovar-ne l’ordre del dia.

3. Conformar amb el vistiplau les actes i certificats dels acords de la Junta General.

4. Dirimir amb el seu vot els empats que es produeixin en les deliberacions de la Junta.

5. Vetlar per l’acompliment de la legalitat i dels acords adoptats per la Junta, encara que l’execució correspongui al president del Consell d’Administració.

 

Article 11

La Vicepresidència ha d’assumir les atribucions de la Presidència de la Junta General enumerades en l’article anterior que li delegui expressament la Presidència. La delegació d’aquestes atribucions s’ha de posar en coneixement de la Junta General en la primera reunió que se celebri.

 

Secció Segona

Consell d’Administració

 

Article 12

El Consell d’Administració està integrat pels següents membres en representació de les entitats consorciades, nomenats i cessats per la Junta General:

1. Presidència: ambdós batles de l’Ajuntament de Son Servera i de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, o persones en qui deleguin; ambdós n’han d’ocupar la presidència, amb caràcter rotatori, per un període de 2 anys.

2. Vicepresident: el batle que en aquell període no n’ocupi la presidència, amb la qual cosa aquest càrrec també serà rotatori, per un període de 2 anys.

3. Vocals:

• Dos en representació de l’Ajuntament de Son Servera.

• Dos en representació de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

• Dos en representació de l’Associació Hotelera de Cala Millor.

4. Gerència del Consorci: amb veu però sense vot.

5. Secretaria: amb veu però sense vot en acompliment de les funcions conferides per la legislació de règim local.

6. Intervenció: amb veu però sense vot en acompliment de les funcions conferides per la legislació de règim local.

 

Article 13

Les atribucions del Consell d’Administració són les següents:

1. Les facultats de govern ordinari del Consorci.

2. Aprovar l’estructura organitzativa dels diferents serveis del Consorci.

3. Elevar a la Junta General la proposta de nomenament del gerent, així com proposar-li els termes del contracte a què s’haurà d’ajustar aquesta proposta de nomenament, dins dels límits prevists en la legislació laboral vigent.

4. Proposar a la Junta General, dins els pressupostos anuals, la plantilla de llocs de treball del Consorci.

5. Proposar a la Junta General els reglaments de funcionament dels diferents serveis del Consorci.

6. Aprovar dins els pressupostos anuals els convenis col·lectius de personal laboral contractat pel Consorci.

7. Aprovar la tarifa dels preus públics dels serveis oferts pel Consorci, per delegació de la Junta General.

8. Aprovar tota classe de contractacions.

9. Acceptar i administrar, amb les limitacions que estableixi la legislació vigent, els béns del Consorci i els que procedeixin de donacions, subvencions i llegats.

10. Adquirir i alienar tota classe de béns mobles, serveis i subministraments.

11. Delegar en la Presidència del Consell d’Administració quantes atribucions estimi convenients per a la major eficàcia en la gestió del Consorci, excepte les determinades en els punts 2, 4 i 5.

12. Aprovar l’avantprojecte de pla d’actuació i pressupostos amb el vot favorable de la majoria de dos terços dels membres del Consell d’Administració, per a la seva proposta a la Junta General.

13. Elevar a la Junta General les propostes sobre els afers les resolucions finals dels quals corresponen a aquesta.

14. Recaptar l’assistència, en el casos que es considerin necessaris, de tècnics propis o aliens a la plantilla del Consorci.

Article 14. Tots els càrrecs del Consell d’Administració de caràcter representatiu de les entitats consorciades són honorífics i no remunerats.

 

Secció Tercera

Presidència del Consell d’Administració

 

Article 15

La presidència del Consell d’Administració té les següents atribucions:

1. Dirigir i dictar les instruccions necessàries per a l’acompliment de la normativa legal d’aplicació a les activitats i gestió del Consorci.

2. Representar el Consorci i exercir les accions jurídiques que procedeixin davant tota classe d’entitats i persones públiques o privades, a més de conferir mandats i poders per exercir aquesta representació. En tot cas, se n’ha d’informar el Consell d’Administració i la Junta General en la primera sessió que se celebri.

3. Presidir qualssevol altres òrgans del Consorci de caràcter col·legiat que es puguin crear en funció de les necessitats de gestió.

4. Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Consell d’Administració, a més de dirigir-ne les deliberacions i decidir els empats amb vot de qualitat en les sessions que celebri.

5. Acomplir i fer acomplir els acords de la Junta General i del Consell d’Administració.

6. Ordenar les despeses corrents incloses en el pressupost a partir del límit màxim que es determini en les Bases d’Execució del Pressupost de cada exercici, fins i tot els corresponents a comptes extrapressupostaris.

7. Ordenar els pagaments a partir del límit establert en les Bases d’Execució del Pressupost de cada exercici.

8. Obligar-se i atorgar conformement al règim jurídic en vigor l’aprovació de tota classe de contractes menors.

9. Visar les actes i certificats de l’organisme.

10. Adoptar les mesures de caràcter urgent que siguin necessàries. En tot cas, se n’ha d’informar la Junta General o el Consell d’Administració, segons correspongui, en la primera sessió que se celebri.

11. Delegar en la Vicepresidència o Gerència quantes atribucions de la seva competència estimi convenients per assolir la major eficàcia en la gestió del Consorci. Se n’ha d’informar el Consell d’Administració i la Junta General, en la primera sessió que se celebri.

 

Les atribucions de la Presidència establertes en els apartats 2, 3 i 4 del present article tan sols es poden delegar en la Vicepresidència.

 

Secció Quarta

Vicepresidència del Consell d’Administració

 

Article 16

La Vicepresidència ha d’assumir les atribucions del president del Consell d’Administració enumerades en l’article 15 dels presents Estatuts, que li delegui expressament qui n’ocupi la Presidència. La delegació d’aquestes atribucions s’ha de posar en coneixement del Consell d’Administració.

 

Article 17

La Vicepresidència del Consell d’Administració ha de substituir la Presidència en la totalitat de les funcions en els casos d’absència, malaltia o situació que impossibiliti al president l’exercici de les seves atribucions.

 

Secció Cinquena

Gerència

 

Article 18

La Junta General, a proposta del Consell d’Administració, n’ha de nomenar el gerent. Així mateix, si escau, també n’hauria de designar el cessament.

El nomenament s’ha de fer d’acord amb les fórmules de contractació previstes en la legislació laboral vigent.

 

Article 19

La Gerència dirigeix la gestió, administració i planificació econòmica i comercial del Consorci sobre la base de les directrius establertes per la Junta General, el Consell d’Administració i la seva Presidència.

 

Article 20

La Gerència del Consorci té les següents atribucions:

1. Elaborar la proposta d’estructura organitzativa dels diferents serveis del Consorci, segons les necessitats de la gestió derivades dels objectius marcats per la Junta General, el Consell d’Administració i la Presidència per a la consecució de les finalitats del Consorci.

2. Elaborar la proposta de plantilla de llocs de treball per raó de les necessitats de l’estructura organitzativa del Consorci.

3. Elaborar les propostes de reglaments de funcionaments dels diferents serveis del Consorci.

4. Elaborar les propostes de plataformes bàsiques per a l’establiment dels convenis del personal laboral contractat pel Consorci.

5. Elaborar la proposta del pla d’actuació anual del Consorci, sobre la base dels objectius estratègics, per a la consecució de les finalitats previstes.

6. Elaborar l’avantprojecte de pressupost anual d’ingressos i despeses del Consorci, sobre la base del pla d’actuació anual.

7. Elaborar els comptes anuals de liquidació del pressupost, de tresoreria i d’administració del patrimoni.

8. Elaborar la memòria anual de les activitats desenvolupades.

9. Executar i fer acomplir els acords de la Junta General, del Consell d’Administració i les resolucions de la Presidència.

10. Elaborar les propostes d’acord que corresponguin al Consell d’Administració o a la resolució de la Presidència, relatives a l’execució i desenvolupament del pla d’actuació i pressupost anual.

11. Organitzar i dirigir el personal dels diferents serveis del Consorci.

12. Cercar i gestionar les fonts de finançament i ingressos del Consorci.

13. Autoritzar despeses en la quantia màxima que determinin les Bases d’Execució del Pressupost anual.

14. Realitzar i ordenar els pagaments juntament amb el president, amb les limitacions establertes en els presents Estatuts i en la quantia màxima que determinin les Bases d’Execució del Pressupost.

15. Fer les previsions necessàries per a la custòdia dels arxius i documentació del Consorci.

16. Vigilar l’acompliment de les disposicions legals vigents que afectin l'àmbit de gestió del Consorci.

17. Totes aquelles altres atribucions que li confereixi el Consell d’Administració o la Presidència.

 

Secció Sisena

Funcions Públiques

 

Article 21

Els funcionaris públics de les administracions consorciades, tot ajustant-se a la normativa de règim local vigent, han d’exercir les funcions públiques necessàries en la gestió del Consorci, com ara institució de dret públic, amb personalitat juridicoadministrativa, referents a la fe pública, l’assessorament legal i el control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostaria, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació, amb especial referència a les funcions reservades de Secretaria i Intervenció.

 

Capítol segon

Funcionament de la Junta General i del Consell d’Administració

 

Secció Primera

Règim de sessions dels òrgans col·legiats

 

Article 22

Les reunions ordinàries i extraordinàries dels òrgans col·legiats del Consorci s’han de convocar per ordre de Presidència, amb una antelació mínima de dos dies hàbils, i s’hi ha d’adjuntar l’ordre del dia amb els assumptes a tractar, segons el que estableix la legislació de règim local.

 

Article 23

Perquè els òrgans col·legiats del Consorci quedin vàlidament constituïts en sessió ordinària o extraordinària és necessària la presència de la majoria dels seus components, del president i del secretari, o dels qui legalment els substitueixin.

Si la majoria no s’aconsegueix, la sessió se celebrarà en segona convocatòria una hora més tard de l’assenyalada per a la primera. Per a la vàlida constitució, en segona convocatòria és suficient la presència del president i secretari de l’òrgan col·legiat corresponent i la presència d’un nombre no inferior a un terç del total dels membres que componen l’òrgan corresponent, amb un mínim de tres.

 

Article 24

No pot ser objecte d’acord cap assumpte que no consti inclòs en l’ordre del dia, tret que estiguin presents tots els membres de l’òrgan col·legiat i sigui declarada la urgència de l’assumpte pel vot favorable de la majoria, de conformitat amb l’article 26 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Article 25

Cadascun dels òrgans col·legiats han de formalitzar un llibre d’actes de les sessions on han de consignar el lloc, dia i hora en què comença la sessió, els noms i cognoms del president i d’altres assistents, els assumptes sotmesos a deliberació, les opinions emeses quan així ho requereixi l’interessat i els acords adoptats.

Les actes s’han d’autoritzar per mitjà de la signatura de la Secretaria i amb el vistiplau de la Presidència de l’òrgan col·legiat corresponent.

Les votacions en les sessions dels òrgans col·legiats poden ser ordinàries, nominals o secretes; en tot cas, la Presidència pot decidir la forma en què s’han de realitzar en cada cas.

 

Article 26

Per a tot allò que no preveuen els presents Estatuts respecte al funcionament dels òrgans col·legiats del Consorci, s’han de preveure amb caràcter supletori les disposicions establertes en la legislació reguladora del règim local.

 

Secció Segona

Junta General

 

Article 27

La Junta General s’ha de reunir amb caràcter ordinari una vegada a l'any dins del primer semestre, i en forma extraordinària quan la Presidència ho consideri necessari o un terç del nombre dels membres ho sol·liciti, amb indicació dels assumptes a tractar.

 

Article 28

Els acords s’han d’adoptar per majoria simple dels membres presents; si s’escau, la Presidència en dirimirà els empats amb el vot de qualitat. És necessari el vot favorable dels dos terços dels membres de la Junta General per a l’adopció d’acords en les següents matèries:

a) Aprovació de modificació dels Estatuts.

b) Aprovació de dissolució del Consorci.

c) Aprovació del pressupost anual i del pla d’actuació del Consorci.

d) Aprovació del nomenament de la Gerència.

i) Admissió de nous membres.

 

Secció Tercera

Consell d’Administració

 

Article 29

El Consell d’Administració s’ha de reunir amb caràcter ordinari cada dos mesos de manera extraordinària quan la Presidència ho consideri necessari o ho sol·licitin un terç del nombre dels membres, amb indicació dels assumptes a tractar.

 

Article 30

Els acords s’han d’adoptar per majoria simple dels membres presents; si s’escau, la Presidència en dirimirà els empats amb el vot de qualitat. És necessari el vot favorable dels dos terços dels membres del Consell per a l’adopció d’acords en les següents matèries:

a) Proposta a la Junta General de modificacions dels Estatuts.

b) Proposta a la Junta General de dissolució del Consorci.

c) Proposta a la Junta General del pressupost anual i del pla d’actuació del Consorci.

d) Proposta a la Junta General d’admissió de nous membres.

i) Alienació de béns pertanyents al Consorci quan la quantia excedeixi del deu per cent dels recursos ordinaris del  pressupost anual.

f) Aprovació de la tarifa de preus públics dels serveis i productes del Consorci segons l’article 13.7 d’aquests Estatuts.

g) Aprovació de l’estructura organitzativa dels diferents serveis del Consorci.

h) Proposta a la Junta General de nomenament i remoció de la persona que hagi d’ocupar el càrrec de Gerència, plantilla de llocs de treball i reglament de funcionament dels diferents serveis del Consorci.

 

Capítol tercer

Règim jurídic

 

Article 31

El règim jurídic dels actes del Consorci és el que estableixen amb caràcter general les disposicions que regulen el procediment administratiu i pressupostari de les corporacions locals i els presents Estatuts.

 

Article 32

Contra els actes administratius del Consorci els interessats poden interposar els recursos prevists per les lleis.

 

Article 33

La reclamació prèvia a la via judicial civil s’ha d’adreçar a la Presidència del Consell d’Administració del Consorci, a qui en correspondrà la resolució conformement al que estableix la legislació que regeix el procediment administratiu comú.

 

Article 34

La reclamació prèvia a la via judicial laboral s’ha d’adreçar a la Gerència del Consorci, la qual elevarà proposta a la Presidència del Consell d’Administració, a qui correspondrà emetre la resolució pertinent conforme al que estableix la legislació que regeix el procediment administratiu comú.

 

TÍTOL III
GESTIÓ ECONÒMICA

 

Capítol primer

Patrimoni

 

Article 35

Constitueixen el patrimoni del Consorci:

a) La possessió de tota classe de béns inventariats que s’adscriguin al Consorci. Els béns adscrits per a l’acompliment de les finalitats han de conservar la qualificació jurídica d’origen, sense que n’adquireixi la propietat.

b) Els crèdits que les corporacions locals s’obliguin a consignar en els seus pressuposts com a aportació.

c) Els béns que pugui adquirir el Consorci, els quals hauran de constar igualment en l’inventari.

 

Capítol segon

Hisenda

 

Article 36

La Hisenda del Consorci ha d’estar constituïda:

a) Per la renda, productes i interessos dels béns mobles, immobles, drets reals, crèdits i altres drets integrants del patrimoni del Consorci.

b) Per les aportacions que destinin per a tal fi les entitats components del Consorci, amb càrrec als seus respectius pressuposts.

c) Per les subvencions procedents d’organismes públics o privats.

d) Pels donatius i llegats de persones físiques o jurídiques.

i) Pels rendiments que puguin obtenir dels seus serveis, incloent els ingressos sorgits com a conseqüència del pagament dels preus públics aprovats.

f) Per l'import de les bestretes o préstecs que obtingui.

g) Per qualsevol altre recurs que li pugui ser atribuït.

 

Article 37

La Hisenda del Consorci ha de respondre de les obligacions i deutes contrets. La liquidació i compensació de pèrdues s’ha d’efectuar amb càrrec a les aportacions de les entitats consorciades.

 

Article 38

Els beneficis i rendes que produeixi el Consorci, una vegada cobertes les despeses, s’han de destinar, en primer lloc, a constituir fons de reserva en la quantia que estableixin les disposicions de règim local i, en segon lloc, a millorar i ampliar les instal·lacions i serveis del Consorci.

 

Article 39

El Consorci ha de portar el mateix sistema de comptabilitat que regeix per a les corporacions locals, amb independència que el Consell d’Administració pugui establir altres formes complementàries per a l’estudi de rendiments i productivitat.

 

Article 40

L’execució dels comptes de liquidació del pressupost, del patrimoni i de tresoreria s’han de subjectar a les normes establertes per a les corporacions locals, i ha de ser aprovada per la Junta General.

 

Capítol Tercer

Pressupost

 

Article 41

El Consorci ha de disposar anualment d’un pressupost propi elaborat conformement al que estableix la normativa d’aplicació per a les corporacions locals.

L’estat d’ingressos d’aquest pressupost s’ha de nodrir amb els següents recursos:

a) Productes de les activitats dels serveis del Consorci, incloent els ingressos sorgits com a conseqüència del pagament de preus públics.

b) Donatius i auxilis.

c) Rendes del patrimoni.

d) Subvencions.

i) Aportacions de les entitats consorciades.

L’estat de despeses d’aquest pressupost ha de comprendre les quantitats necessàries per a l’execució del pla d’actuació anual.

 

TÍTOL IV
GESTIÓ DE PERSONAL

 

Article 42

El personal contractat pel Consorci a fi d’atendre els diferents serveis s’ha de regir per la legislació laboral vigent.

 

Article 43

Les condicions de treball i salarials s’han de regir d’acord amb l’Estatut dels treballadors, amb altres disposicions laborals vigents i amb el conveni col·lectiu específic, si escau, establert entre el Consorci i els representants legals dels treballadors o la representació sindical.

 

TÍTOL V
FISCALITZACIÓ, CONTROL, TUTELA I DISSOLUCIÓ

 

Article 44

A les entitats consorciades, els correspon la inspecció superior de la gestió desenvolupada pel Consorci.

 

Article 45

El Consell d’Administració del Consorci ha de presentar anualment a la Junta General, en el primer trimestre de l'any, la memòria de la gestió econòmica i del balanç d’activitats corresponent a l’exercici de l'any anterior, i ha de comprendre els comptes de liquidació del pressupost, així com el balanç del desenvolupament de cadascun dels programes d’activitats.

La Junta General ha d’aprovar en el primer semestre de cada any la memòria de gestió econòmica i del balanç d’activitats, i n’ha d’informar a les entitats consorciades.

 

Article 46

El Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar es pot extingir per les següents causes:

a) Per impossibilitat legal i manifesta de desenvolupar les activitats necessàries per aconseguir les seves finalitats.

b) Per acord adoptat a proposta del Consell d’Administració per la Junta General amb el vot favorable d’almenys els dos terços dels membres, conformement es determina en l’article 28 d’aquests Estatuts.

c) Per les causes establertes per les lleis.

 

Article 47

Sobrevinguda una causa de dissolució, la Junta General aprovarà un pla de liquidació per mitjà del qual el Consell d’Administració, en funcions de comissió liquidadora, emprendrà les operacions necessàries per concloure les activitats en curs i donar als béns i drets del Consorci la destinació que fixi la llei.

Acabada la liquidació, el Consell d’Administració sotmetrà a la Junta General un balanç final al qual adjuntarà una memòria expressiva de la destinació o aplicació composta per al patrimoni del Consorci.

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

La interpretació dels preceptes continguts en els presents Estatuts, així com la resolució de les llacunes possibles, han de ser resoltes per la Junta General.

Les relacions entre el Consorci i els ens consorciats referents a les obligacions recíproques s’han de regir per la legislació que els correspongui segons la seva personalitat jurídica.

 

DISPOSICIÓ FINAL

La durada del Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar és indefinida, sempre que les entitats consorciades no n’acordin la dissolució.

El present Estatut té vigència des de la data de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

Sant Llorenç des Cardassar, 16 de gener de 2013

El batle
Mateu Puigròs Sureda