Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 890
Protecció. DP 2007/29 ACGU de 30.10.2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 30 d’octubre de 2012, a LLULL FRANCISCO CATALINA, amb DNI 41.403.164, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2007/29, en relació al immoble ubicat a la PORTA SANT ANTONI NÚM. 29, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 30 d’octubre de 2012 es va acordar el següent:

I. Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat a la plaça Porta de Sant Antoni, núm. 29 (PC 00404005), descrites a l’informe tècnic de data 8 de febrer de 2011, que transcrit diu:

“En relació a l'expedient abans referenciat i a la vista de la sol·licitud d’informe del Negociat de Protecció de l’Edificació per l’entrada de registre de data 22-11-11, a més d’altres compareixences a l’Ajuntament per part de la Sra. Catalina Llull Francisco, propietària de l’habitatge del pis 3er del edifici del carrer Sant Antoni 29, per realitzar informe tècnic sobre condicions de seguretat i salubritat pública:

INFORME TÈCNIC

Es tracta d’un edifici que ha patit moltes intervencions. I que no s’han realitzat en conjunt, ni en el mateix temps.

Els forjats que són de fusta es troben bombats, però al esser la fusta un material mal·leable ha absorbit les deformacions.

PATOLOGIES.

Cal dir que aquesta patologia en concret va ésser tractada al expedient DP-1995-2020, i arxivada aproximadament a l’any 2003. Però degut a la insistència de la Sra. Llull front a un perill estructural, el tècnic que subscriu va decidir personar-se al lloc en concret. Realitzada visita d’inspecció ocular al lloc concret reclamat en aquest informe, on es sol·licita control per part del departament d’urbanisme i sense perjudici de la possibilitat de l’existència de vicis ocults al lloc de les patologies visitat, o a l’immoble sencer, es va poder observar que efectivament existeixen les patologies de cruis als envans del seu habitatge, així com que la part central del terra del habitatge es troba bombat, però en data de 29 d’octubre de 2003 es va realitzar un informe per part dels tècnics David Torres Cayuela, i Mª Dolores Escalas López, on es certificava la finalització de les obres reclamades al DP-1995-2020, on es tractava aquesta patologia. Encara això, i vist la situació inusual de trobar-se l’habitatge  amb un terra bombat, i el fet de que han passat més de casi 10 anys des de el tancament del expedient, el tècnic que subscriu és del parer de tornar a reclamar un informe on es certifiqui la seguretat estructural.

Per altra banda s’ha observat que existeix una bigueta del forjat coberta de la planta 3ª que dona a la façana del carrer, i que ha perdut part del seu reforç.

CONCLUSIÓ.

A la vista de les patologies abans descrites i a la vista que no queda garantida la seguretat constructiva dels elements descrits, i degut a que limita amb la via pública, és del parèixer tècnic que subscriu d’AMPLIAR  la següent ORDRE d’execució.

AMPLIACIÓ ORDRE EXECUCIÓ

1- Aportar informe signat per tècnic competent per certificar l’estat estructural:

  • Del forjat del sostre de la planta 2ª.
  • Del envans del habitatge de la planta 3ª.

2- Reforçar base de la bigueta de fusta del forjat coberta de la planta 3ª que dona a la façana del carrer, i que ha perdut part del seu reforç. (veure fotografies)

Condicions abans de l’inici:

Abans de l’inici de les obres s’ha d’aportar la següent documentació:

1. Assumeix del tècnic director de les obres.

Una vegada finalitzades les obres es presentarà certificat per tècnic competent que no existeix perillositat de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obra.

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre                                                       1 MES

Pressupost d’execució material estimatiu                                          1.500 €

(No inclou els honoraris de direcció tècnica)

II. Atès els escrits d’al·legacions presentats en data 4 d’octubre de 2012 pel Sr. Melchor Rosell Gamarro, amb DNI 43.112.739-K, representat per la Sra. Maria del Carmen Gamarro Ruano, amb DNI 41.398.267-S; i el presentat per la Sra. Catalina Llull Francisco, amb DNI 41.403.164-J.

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2012, que tindrà el següent càlcul: B) 2,53% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (1.500€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; i el Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

A  C  O  R  D

1r) DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 4 d’octubre de 2012 pel Sr. Melchor Rosell Gamarro, amb DNI 43.112.739-K, representat per la Sra. Maria del Carmen Gamarro Ruano, amb DNI 41.398.267-S; i el presentat per la Sra. Catalina Llull Francisco, amb DNI 41.403.164-J, en relació amb l’immoble ubicat a la plaça Porta de Sant Antoni, núm. 29 (PC 00404005), segons el que disposa l’informe de la TAG de data 16 d’octubre de 2012, que transcrit diu:

“(...) INFORMA

us comuniquem que els fets exposats al vostre escrit no són competència d’aquest Ajuntament, ja que no pot suplir les funcions professionals en el lliure exercici de les seves competències, ni dirimir diferències entre particulars, per la qual cosa, si hi ha discrepàncies entre veïns, haureu d’acudir a la jurisdicció ordinària de jutges i tribunals, ja que el títol competencial d’aquest Ajuntament, basat en l’article 10 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, únicament l’habilita per tramitar els expedients de protecció de l’edificació en relació als propietaris dels immobles, amb la finalitat d’evitar perills de caràcter públic i actuar en protecció i garantía de les persones i bens, essent els destinataris de les ordres d’execució els propietaris dels immobles.

Per tant, no podem donar curs a la seva petició, ja que fa referència a temes qualificats com a civils (responsabilitat dels propietaris, indemnitzacions per danys i perjudicis entre particulars, etc.) havent-se de dirimir davant de la Jurisdicció Civil.

CONCLUSIÓ

DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 4 d’octubre de 2012 pel Sr. Melchor Rosell Gamarro, amb DNI 43.112.739-K, representat per la Sra. Maria del Carmen Gamarro Ruano, amb DNI 41.398.267-S, ); i el presentat per la Sra. Catalina Llull Francisco, amb DNI 41.403.164-J, en relació amb l’immoble ubicat a la plaça Porta de Sant Antoni, núm. 29 (PC 00404005, atès l’exposat anteriorment.”

2n) ORDENAR a la propietat de l’immoble, solar i/o terreny que figura a continuació que corregeixi les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se li adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB núm. 186 EXT., de 27-12-2006):

Al Sr. ANTONIO CARBONELL MARGALEF i 1, amb DNI 41.376.841-W, al Sr. MELCHOR ROSELL GAMARRO, amb DNI 43.112.739-K, al Sr. JUAN MIGUEL PRATS RIPOLL, amb DNI 43.025.013-V, a la Sra. CATALINA LLULL FRANCISCO, amb DNI 41.403.164-J, el que disposa l’informe tècnic de data 30 d’abril de 2012, que parcialment transcrit diu:

“(...) ORDRE EXECUCIÓ

1- Aportar informe signat per tècnic competent per certificar l’estat estructural:

  • Del forjat del sostre de la planta 2ª.
  • Del envans del habitatge de la planta 3ª.

2- Reforçar base de la bigueta de fusta del forjat coberta de la planta 3ª que dona a la façana del carrer, i que ha perdut part del seu reforç. (veure fotografies)

Condicions abans de l’inici:

Abans de l’inici de les obres s’ha d’aportar la següent documentació:

1. Assumeix del tècnic director de les obres.

Una vegada finalitzades les obres es presentarà certificat per tècnic competent que no existeix perillositat de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obra.

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre                                                                   1 MES

Pressupost d’execució material estimatiu                                                     1.500 €

(No inclou els honoraris de direcció tècnica).

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

3r) ADVERTIR als propietaris referits que podran iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord.

NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament l’haurà d’imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble en cas d’incompliment d’aquest darrer termini.

5è) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari per al seu coneixement i efectes oportuns.

6è) NOTIFICAR la present resolució al Sr. Antonio Carbonell Margalef i 1, amb DNI 41.376.841-W, al Sr. Melchor Rosell Gamarro, amb DNI 43.112.739-K, al sr. Juan Miguel Prats Ripoll, amb DNI 43.025.013-V, a la Sra. Catalina Llull Francisco, amb DNI 41.403.164-J.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 10 de gener de 2013

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod