Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME I ESPORTS
Núm. 820
Resolució del president de l'ATB, de 14 de gener de 2013, per la qual s'aproven les bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració d’operadors turístics, companyies aèries o comercialitzadors de l'oferta turística en línia, amb l'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) en accions promocionals concretes de les Illes Balears durant l'any 2013 sota la modalitat de co-màrqueting promocional
Versió PDF
La Conselleria de Turisme i Esports, a través de l'Agència de Turisme de les Illes Balears (d'ara endavant l'ATB), presenta una convocatòria pública dins d'un marc de col·laboració públic i privat que permeti unir esforços i consolidar la notorietat de les marques als mercats i segments que s'estableixen en el Pla Integral de les Illes Balears 2012-2015 (d'ara endavant PITIB), en temporada shoulder (mitjana), mitjançant l'aplicació del co-màrqueting en accions promocionals concretes proposades per entitats privades.
El co-màrqueting és una pràctica mitjançant la qual dues empreses cooperen per a obtenir un benefici comú cercant sinergies que incideixin en el producte, el preu o la logística, unint esforços promocionals que incrementin el seu volum de vendes i que ofereixin als seus respectius clients un augment en el valor oferit i percebut (principi d'eficiència i eficàcia).
Gràcies a la posada en marxa d'accions promocionals concretes en modalitat de co-màrqueting, les empreses col·laboradores i les destinacions/marques gestionades per l'ATB uniran part dels seus esforços (pressuposts) promocionals ajudant a incrementar, de manera conjunta la seva presència en els mitjans de comunicació, la qual cosa comporta una major notorietat i, per tant, facilitat per assolir els objectius de comunicació d'ambdues entitats.
És una estratègia win-win que ofereix no solament avantatges competitius sinó que també permet incrementar de forma global els pressuposts que destinen a promoció les entitats que participen i, per tant, reduir costos ampliant objectius.
Amb aquesta convocatòria es pretén la promoció concreta i efectiva de la destinació Illes Balears mitjançant la unió estratègica promocional dels actius econòmics de les entitats interessades en participar i l'ATB, lligat al trinomi marca/producte/mercat que s'estableix en el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears 2012-2015.
Amb això, s'estableix una acció conjunta que potencia la rendibilitat en la gestió dels recursos tant públics com privats. Així mateix, el co-màrqueting promocional reforça la imatge de marca de les entitats que hi participen, convertint-se els seus atributs en eines de tracció de la demanda.
La temporada shoulder, segons s'extreu de la gràfica anual d'arribades de turistes a les Illes Balears plasmada en el "Model actual de turisme" recollit en el PITIB (2012-2015), és aquella que comprèn els mesos de març, abril, maig, setembre, octubre i novembre. Així mateix, aquesta convocatòria va dirigida a potenciar promocionalment la temporada esmentada amb la finalitat d'incrementar el nombre de turistes que visiten la nostra destinació.
Entre les finalitats de l'ATB, d'acord amb l'article 2.5 del Decret 26/2012, de 30 de març, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'empresa pública encarregada de la promoció turística de les Illes Balears, cal destacar la de fomentar i impulsar iniciatives del sector turístic amb vista a la promoció del turisme balear, així com la de coordinar, impulsar, gestionar i executar les activitats de promoció turística interior i exterior.
Per tot això, aprovat pel Consell de Direcció de dia 14 de gener de 2012, dict les bases d’aquesta convocatòria que figuren annexes a aquesta Resolució.
Aquesta Resolució te efectes des del dia següent de la seva publicació al BOIB.
Palma de Mallorca, 14 de gener de 2013
El president de l’ATB
Carlos Delgado Truyols