Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 628
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del Projecte de millora de la carretera Me-1, tram Maó-Alaior, des del PK 1+600 al pk 11+000, Maó i Alaior i sol·licitud de tramitació pel procediment d’urgència.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex II i l’article 6.bis de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 16 de novembre de 2012

ATÈS

1.Que l'objecte del projecte és augmentar la plataforma de la carretera Me-1 entre les poblacions Maó i Alaior (8-9 Km.), construir en alguns punts un tercer carril addicional per a vehicles lents, construir interseccions i accessos als nuclis intermedis: carrils d’incorporació, passos inferiors i rotondes, concretament 6 grans i dues petites. El projecte suposa uns 136.672 m2 d'expropiacions i un pressupost de 6.299.996,68 d'euros.

2.Que la justificació del projecte és la millora de seguretat i mobilitat, però no es presenten alternatives clares en relació al número de rotondes i accessos.

3.Que es realitza una anàlisi superficial dels impactes, sense valorar-los quantitativament i arribant a la conclusió de que són mínims. Es considera una anàlisi insuficient ateses les característiques del projecte.

4.Que es presenten algunes mesures correctores al document ambiental però no es comenta si es farà vigilància ambiental de l'obra per a garantir el compliment de les mesures proposades.

5.Que s’han analitzat els criteris de l’article 44 de la Llei 11/2006 d’AIA i AAE i ateses les característiques del projecte (en particular l’extensió i magnitud de les obres) unit al caràcter natural i conservador de la illa (reserva de la Biosfera des de 1993) fan que aquest projecte pugui ocasionar impactes importants sobre el medi ambient. Per aquesta raó s'haurien d'analitzar i valorar els impactes amb més profunditat, establint la seva importància i aplicant mesures per minimitzar-los.

6.Que en data 14 de novembre de 2012 té entrada l’ofici del Conseller Executiu del Departament de Mobilitat i Projectes del Consell Insular de Menorca de data 13 de novembre de 2012 pel qual sol·licita a l'òrgan ambiental que se declari la urgència per a la tramitació de l'avaluació d'impacte ambiental del projecte.

7.Que l’article 6.bis de la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, preveu, d'acord amb l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que quan raons d'interès públic ho aconsellin l'òrgan ambiental pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es reduiran a la meitat els terminis establerts per als procediments fixats a la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, incloent el període d'informació pública.

ACORDA

subjectar a avaluació d’impacte ambiental el “Projecte millora carretera ME-1 tram Maó – Alaior, entre pk 1+600 i pk 11+000”, T.M. Maó i Alaior i informar favorablement l’aplicació de la tramitació d’urgència al procediment d'avaluació d’impacte ambiental.

L’Estudi d'Impacte Ambiental haurà de contenir com a mínim el què estableix l'article 27 de la llei 11/2006, a més de les mesures dels informes de les administracions afectades, aclarint sobretot si només s'afecta les franges de reserva per a carreteres, i justificant clarament, des del punt de vista tècnic i mediambiental, la necessitat del número de rotondes i accessos prevists al projecte.

Es recorda que, tal com s'estableix a l’article 54 de la Llei 11/2006 i atès el pressupost de l'obra, es obligatori contractar un auditor ambiental durant les obres que vetli pel compliment íntegre de les mesures proposades a l'EIA i del Pla de Vigilància Ambiental. Donada la magnitud i extensió de les obres és molt important que es dugui a terme un acurat seguiment ambiental de l'obra.

D’acord amb l’article 28 de la Llei 11/2006, l’òrgan substantiu sotmetrà el projecte i l’estudi d’impacte ambiental a informació pública per un termini no inferior a trenta dies, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i almenys a un dels diaris de major circulació de l’illa de Menorca.

A més, tal com es preveu al punt 3 de l’article 28 de la Llei 11/2006, simultàniament a la informació pública, l’òrgan substantiu consultarà les administracions públiques següents:

-Ajuntaments de Maó i Alaior.

-Servei d’Aigües Subterrànies i Serveis d’Estudis i Planificació de la DG de Recursos Hídrics.

-Departament de Presidència i Ordenació del Territori del Consell de Menorca.

-Departament de Patrimoni del Consell de Menorca.

 


Palma, 21 de desembre de 2012

El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato