Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 714
Bases concurs-oposició expedient número 2209/2012
Versió PDF
Fem públic que per Resolució del regidor delegat de data 2 de gener de 2013, s'ha resolt aprovar les bases reguladores de la convocatòria de la selecció per a la contractació amb caràcter temporal i amb contracte de relleu a un jardiner amb una jornada del 75% en substitució del treballador esmentat que passarà a la situació de jubilació parcial, i per a la formació d'una borsa per a substitucions temporals, que literalment diuen:
“BASES QUE REGIRAN EL CONCURS OPOSICIÓ PER A LA PROVISIÓ AMB CARÀCTER DE LABORAL INTERÍ DE L'ÀREA DE JARDINERIA MUNICIPAL, PER A LA COBERTURA D'UNA JUBILACIÓ PARCIAL AL 75 % DE JORNADA I PER COBRIR SUBSTITUCIONS TEMPORALS
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte d’aquesta convocatòria la provisió d'una plaça d'oficial per a l'àrea de jardineria municipal, per a la cobertura d'una jubilació parcial al 75% de jornada i per cobrir substitucions temporals que es produeixin dins la categoria professional, o la d'ajudant de jardineria, en el seu cas.
SEGONA. FUNCIONS
D’acord amb el punt 3, apartat b de l’annex I del Conveni col·lectiu del personal laboral de l’Ajuntament d’Alaior, pertanyen a aquesta categoria laboral els treballadors que, en possessió del títol de formació professional de 1r grau d'especialitat o ESO (estudis bàsics), i amb domini tant teòric com pràctic d'un ofici, realitzen les seves funcions amb capacitat i reben instruccions genèriques d'un treballador de superior categoria que supervisa la seva tasca.
Són, entre d'altres, tasques fonamentals d'aquesta categoria: executar els treballs de conservació i manteniment de les dependències, així com la realització de reparacions en aquests, en funció de la seva especialitat; localitzar i reparar avaries i llegir i interpretar plànols i croquis, en relació amb els treballs propis de la seva especialitat.
La principal funció és el desenvolupament de les tasques pròpies de jardiner, sota les ordres i instruccions del delegat responsable o persona en qui delegui.
CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Les persones interessades a participar en el procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions.
1. Tenir la nacionalitat espanyola o complir amb els requisits de l’art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, regulador de l’accés a ocupació pública de nacionals d’altres estats.
2. Haver complert setze anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, en el supòsit de ser menor de divuit anys és necessari el consentiment dels seus pares o tutors o l’autorització de la persona o institució que els tingui al seu càrrec.
3. Estar en possessió del títol de formació professional de 1r grau de l'especialitat de jardineria o ESO (ensenyança primària).
4. No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupació o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’altre Estat, no trobar-se sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos terminis l’accés a l’ocupació pública.
5. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents.
6. Estar en possessió del carnet de conduir B1.
7. Estar en possessió del carnet de manipulador de productes fitosanitaris (manipulació pesticides, titulació superior), que estigui vigent en el moment de presentació de la sol·licitud.
Nota important: Per a ser nomenat rellevista de treballadors que passin a la situació de jubilació parcial i d'acord amb la legislació d'aplicació (art. 7 del RDL 1/1995 de l'Estatut dels treballadors), només podran contractar-se persones que en el moment de la contractació constin com a demandants de feina al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, o bé tinguin vigent un contracte temporal amb l'Ajuntament d'Alaior de durada inferior al període per al qual hagi de subscriure's contracte de relleu. Per tant, les persones que es presentin al procediment selectiu i que no reuneixin aquesta condició a l'hora de subscriure el corresponent contracte, no podran ser nomenades rellevistes, encara que sí podran ser cridades per a substitucions de caràcter temporal.
TERCERA. SOL·LICITUD I ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament d’Alaior, directament o mitjançant el procediment establert a l’article 38.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies naturals computats a partir de l’endemà de la publicació de les bases de la convocatòria al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament www.alaior.org.
A les instàncies, on haurà de constar manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, referida sempre a la data d’expiració del termini de presentació, s’haurà d’adjuntar fotocòpia del DNI i documentació justificativa (fotocòpies compulsades) dels mèrits al·legats. En el seu cas, presentació de la vida laboral.
Els mèrits no justificats documentalment o presentats fora de termini no seran valorats.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web la llista d’admesos i exclosos, tot concedint als últims un termini de 2 dies naturals per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l’exclusió.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per l’Alcaldia mitjançant resolució motivada.
La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.
QUARTA. ÒRGAN DE SELECCIÓ
Estarà integrat per cinc titulars i suplents, un dels quals serà nomenat president, que no podran ser persones d'elecció o designació política, funcionaris interins, personal eventual ni representants sindicals (sense perjudici que aquests últims puguin formar part del tribunal a títol individual), i un secretari que actuarà amb veu però sense vot.
Així mateix, en compliment del que estableix l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es tendirà a la paritat entre dona i home.
El tribunal de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents.
El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors/es especialistes, per a totes o algunes de les valoracions.
L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la LRJPAC.
El tribunal de selecció, en l'acte de constitució, abans de l'inici de les proves selectives, ha de fer constar els aclariments o les interpretacions que consideri oportuns sobre les bases i establir els criteris d'aplicació que cregui convenients.
El tribunal de selecció, al qual correspon el desenvolupament i la qualificació del concurs oposició, està vinculat en la seva actuació a aquestes bases.
El tribunal de selecció resoldrà, per majoria de vots dels seus membres presents, tots els dubtes i les propostes que sorgeixin en l'aplicació de les normes d'aquestes bases i estarà facultat per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant el procés selectiu i a adoptar les mesures necessàries que garanteixin l'ordre en tot el que no preveuen les bases. Els seus acords seran impugnables en els supòsits i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
CINQUENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs oposició, atès que es considera necessari que l'òrgan de selecció pugui valorar l'experiència professional i la formació dels aspirants.
FASE DE CONCURS: la puntuació obtinguda representarà el 45 % de la puntuació final del procés selectiu.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats i candidates i de conformitat amb l'escala següent:
A) Experiència professional
Serveis efectius en llocs de funcions similars a les de la plaça convocada, prestats mitjançant contracte o nomenament de funcionari interí, durant els darrers deu anys:
A l’Administració pública, 0,18 per mes fins a un màxim de 20 punts.
A l’empresa privada, 0,13 punts per mes fins a un màxim de 15,6 punts
B) Formació
1. Coneixements acreditats, mèrits acadèmics o cursos de formació que tenguin relació directa amb les funcions assignades al lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament específics que tinguin relació directa amb les funcions assignades a la plaça per a la qual s’opta: fins a 3,50 punts.
Els cursos, seminaris o jornades relatius a l’objecte de la convocatòria es valoraran conforme amb la seva duració i segons l’escala següent:
de 4 a 10 hores lectives: 0,02 punts
d’11 a 20 hores lectives: 0,04 punts
de 21 a 30 hores lectives: 0,06 punts
de 31 a 60 hores lectives: 0,10 punts
de 61 a 100 hores lectives: 0,20 punts
de 101 a 150 hores lectives: 0,30 punts
de 151 a 250 hores lectives: 0,50 punts
de 251 a més hores lectives: 0,80 punts
S’acreditarà mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.
2. Coneixements acreditats o cursos de formació impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament amb relació a coneixements informàtics, d’office i correu electrònic, fins a 1,75 punts:
de 4 a 10 hores lectives: 0,01 punts
d’11 a 20 hores lectives: 0,02 punts
de 21 a 30 hores lectives: 0,03 punts
de 31 a 60 hores lectives: 0,05 punts
de 61 a 100 hores lectives: 0,10 punts
de 101 a 150 hores lectives: 0,15 punts
de 151 a 250 hores lectives: 0,25 punts
de 251 a més hores lectives: 0,40 punts
S’acreditarà mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.
3. Entrevista personal. El tribunal convocarà els aspirants a una entrevista per tractar sobre els mèrits específics adequats a les característiques del lloc, l’anàlisi de les tasques del lloc de feina convocat i dels requisits, condicions i mitjans necessaris per exercir-lo, la qual té caràcter obligatori. La no-presentació implica renúncia a la sol·licitud del lloc de feina. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts.
FASE D’OPOSICIÓ: representarà el 55 % de la puntuació final.
Consistirà en la resolució pràctica de problemes que pogués plantejar el tribunal relatius a situacions quotidianes en què es trobaria el candidat en el desenvolupament habitual del lloc de treball que es convoca, havent de respondre els candidats a les qüestions que se li poguessin formular al respecte. En particular es provocaran situacions en què es posi de manifest la capacitat d'observació sobre supòsits relacionats amb el lloc de feina que es proveeix, i sobre les habilitats necessàries per desenvolupar amb solvència el lloc de feina de què es tracta.
La realització de la fase d'oposició podrà dur-se a terme a l'aire lliure, com a supòsit pràctic, a elecció del tribunal, desenvolupant els candidats les tasques que el tribunal els plantegi i que seran objecte de valoració pel tribunal.
L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts i quedarà eliminat l’opositor que no obtingui una puntuació mínima de 5 punts.
Un cop finalitzada la valoració dels mèrits i dels exercicis realitzats pels aspirants, l’òrgan de selecció farà pública en el tauler d'edictes de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament la relació dels aspirants per ordre de puntuació. Contra el seu resultat es pot interposar recurs d'alçada davant la presidència de la corporació en el termini i amb els efectes que estableix la LRJPAC.
SISENA. RECURSOS
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta i els actes administratius que realitzin els òrgans de selecció per executar-les, en els casos i en la forma establerta a l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
SETENA. BORSA DE FEINA
La borsa que sorgeixi d’aquest procediment serà preferent sobre les altres borses de similar naturalesa que puguin existir a l’Ajuntament i s’emprarà sempre que es produeixi una vacant que no pugui ser coberta per personal, sense perjudici de drets preexistents de persones que figurin en anteriors borses de feina.
El contacte amb les persones de la borsa es farà sempre per via del telèfon facilitat juntament amb la instància, per la qual cosa, el fet de no contestar el telèfon o no informar l'Ajuntament en cas de canvi del número de contacte serà responsabilitat de la persona interessada.
En el moment que es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, es cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d’aquesta borsa i s’ofereix la contractació a la persona que ocupa el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d’impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà al següent de la llista i aquest es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.
Si la persona accepta l’oferta plantejada per l’Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament/contractació ofert es reincorporarà a la borsa, ocupant el mateix lloc que ocupava abans de la contractació.
El temps per manifestar la renúncia dels aspirants de les borses de treball serà de dos dies des de la data de la comunicació.
La corporació convocarà nova borsa de feina en el cas que aquesta s’esgoti o sigui convenient la seva renovació.
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD
INSTÀNCIA
NOM I LLINATGES
Nombre y apellidos
ADREÇA
Dirección
CIUTAT TELÈFON
Ciudad Teléfono
NIF
EXPOSA: Que manifest complir els requisits exigits a les bases de la convocatòria:
provisió amb caràcter de laboral interí de l'àrea de jardineria municipal, per a la cobertura d'una jubilació parcial al 75 % de jornada i per cobrir substitucions temporals.
Adjunta curriculum vitae i documentació justificativa dels mèrits.
SOL·LICITA: Ser admès/a en la relació d’admesos.
Data: Signatura:”
Contra les presents bases, que esgoten la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament d'Alaior, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Alaior, 14 de gener de 2013
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys