Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS
Núm. 101
Resolució del President de l’Institut d’Estudis Baleàrics de dia 18 de desembre de 2012, mitjançant la qual es convoquen subvencions per donar suport a l’organització de fires i festivals de música, arts escèniques, arts visuals, audiovisual i literatura que es realitzin a les Illes Balears durant l’any 2013
Versió PDF
L’Institut d’Estudis Baleàrics, consorci amb caràcter d’ens públic, de naturalesa corporativa de base associativa, amb personalitat jurídica pròpia, adscrita a la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, regida per l’Acord de Consell de Govern de 13 de juliol de 2012 (publicat al BOIB núm. 101 de 14-07-2012), té com a finalitats bàsiques, la difusió, per mitjans propis o aliens, de tot tipus d’activitat cultural que tengui a veure amb les Illes Balears; l’organització de jornades, congressos i conferències; i la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears.
A tal efecte, l’objecte d’aquesta Resolució és la de convocar subvencions per contribuir a l’organització de fires i festivals de caràcter professional en l’àmbit de la música, les arts escèniques, les arts visuals, l’audiovisual i la literatura que es realitzin a les Illes Balears, d’acord amb les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura (BOIB núm. 100, d’11-07-09) i amb el Pla estratègic de subvencions aprovat pel Consell de Direcció de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 17 de desembre de 2012.
Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (BOIB núm. 196 de 31 de desembre) i fent ús de les facultats que m’atribueix l’article 14 dels estatuts de l’Institut d’Estudis Baleàrics, dict la següent:
RESOLUCIÓ
1. Objecte de la convocatòria.
1.1 Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a l’organització de fires i festivals de caràcter nacional o internacional, que es realitzin en el territori de les Illes Balears en què es fomenti la música, les arts escèniques, les arts plàstiques o la literatura de les Illes Balears durant el període comprès entre els dies 1 de gener i 30 de novembre de 2013.
S’entén per fira, als efectes d’aquesta convocatòria, l’esdeveniment que s’organitza per mostrar els productes del sector per a la seva promoció i venda.
S’entén per festival un conjunt d’actuacions de diferents artistes dirigits al públic assistent.
1.2 Aquest programa ofereix fons per als següents projectes:
a) Producció de fires i festivals dels àmbits esmentats.
S’inclouen les despeses imputables a la producció dels esdeveniments.
S’exclouen les dietes de tot tipus i els honoraris de l’organitzador.
b) Invitació a programadors, crítics i agents culturals de fora del territori balear.
S’inclouen les despeses de transport i estada derivades de la invitació a programadors, crítics i agents culturals de fora del territori balear.
S’exclouen les dietes de tot tipus i els honoraris de l’organitzador.
No són objecte d’aquesta convocatòria:
a) Les fires i festivals en què no actuïn artistes residents a les Illes Balears en el seu programa d’activitats.
b) Els cicles de concerts d’un mateix artista o grup musical, així com les temporades teatrals.
c) Les mostres fora del circuit professional.
d) Els esdeveniments estrictament de caràcter comercial.
1.3. L’import màxim anual que es concedeix per sol·licitant és de vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €).
2. Partides pressupostàries.
2.1 Es destina a aquestes ajudes un import total de 70.000 euros, desglossat en les partides pressupostàries següents per a l'any 2013:
- 25.000 euros amb càrrec a la partida 47000, destinada a empreses privades.
- 20.000 euros amb càrrec a la partida 48000, destinada a famílies i institucions sense finalitat lucrativa.
- 25.000 euros amb càrrec a la partida 46400, destinada a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals.
Així mateix, les partides pressupostàries estan vinculades entre si i se'n pot redistribuir el crèdit en funció de les sol·licituds que es presentin sense necessitat de modificar la convocatòria.
3. Beneficiaris.
3.1 Poden sol·licitar subvencions en qualitat de beneficiaris les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció. També les empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals de les Illes Balears.
3.2 No poden optar els qui obtinguin una ajuda pel mateix concepte de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.
4. Obligacions dels beneficiaris.
Són obligacions dels beneficiaris les següents:
a) Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució. L’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.
b) Dur a terme l’activitat subvencionada.
c) Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries amb la hisenda de la comunitat autònoma.
d) Justificar adequadament que els fons percebuts estan destinats a l’objecte de l’ajuda, en el 100% del seu cost, d’acord amb l’apartat tretzè d’aquesta resolució.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de l’Institut d’Estudis Baleàrics, i altres òrgans competents d’acord a la normativa aplicable, i facilitar-los la informació que els requereixin, d’acord amb el punt catorzè d’aquesta resolució.
f) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció, la sol·licitud i l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat, especificant la quantia de l’ajuda sol·licitada o rebuda i el nom de l’entitat que l’ha concedida. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació dels fons percebuts. Si els beneficiaris obtenen un ajut addicional, l’Institut d’Estudis Baleàrics podrà minorar les aportacions previstes o aprovades per la mateixa finalitat.
g) Deixar constància, en la seva comptabilitat o en els llibres de registre, de la percepció i l’aplicació de la subvenció, i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
h) Fer constar el patrocini de l’Institut d’Estudis Baleàrics i del Govern de les Illes Balears/Direcció General de Cultura en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat, mitjançant la utilització del logotip de l’IEB i de la Direcció General de Cultura en un lloc destacat. L’Entitat podrà efectuar un control previ del compliment d’aquesta obligació.
i) Comunicar a l’IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.
j) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat.
5. Termini de presentació de les sol·licituds.
5.1 El termini per presentar les sol·licituds roman obert durant tot l’any de la convocatòria, des del moment de la publicació en el BOIB fins el 30 d’octubre de 2013, última data per presentar les sol·licituds.
5.2 Les sol·licituds han de formalitzar-se obligatòriament com a mínim 1 mes abans de l’inici de l’activitat. S’entén com a inici de l’activitat el primer dia de celebració de l’esdeveniment.
geix el termini d’un mes per a les sol·licituds de subvencions per a activitats que es duguin a terme durant el mes de gener de 2013, per bé que aquestes s’hauran de presentar en qualsevol cas abans que es realitzi l’activitat.
6. Presentació de les sol·licituds
6.1 Les sol·licituds han de formalitzar-se mitjançant una instància adreçada al director adjunt de l’Institut d’Estudis Baleàrics, que s’ha de presentar al registre de l’IEB (carrer Protectora, 10 Local 11 de Palma), a la seu del carrer Alfons el Magnànim, 29 1r pis, porta 3; i als Centres d’Autoaprenentatge: CAL d’Eivissa c/ de Josep Zornoza i Bernabeu, 8, baixos; CAL Francesc Borja Moll (Ciutadella) c/ de l’Hospital de Santa Magdalena, 1 2n. També es pot presentar la sol·licitud a qualsevol altra dependència a la qual fa referència l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. S’adjunta, com a annex I a aquesta convocatòria, un model d’instància, el qual es pot obtenir en la seu de l’IEB o en la web de l’Institut (ieb.caib.es)
7. Documentació que s’ha de presentar.
7.1 Les instàncies, a les quals hi ha de figurar l’import que se sol·licita, han d’anar acompanyades ineludiblement de la següent documentació:
a) Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI.
b) Si el sol·licitant és persona jurídica: acreditació de la seva personalitat mitjançant una còpia del CIF i del document constitutiu de l’entitat. A més, s’haurà de presentar fotocòpia del DNI del representant, juntament amb l’acreditació de la representació amb la qual actua, mitjançant qualsevol de les formes admeses en dret.
c) En cas d’agrupacions de persones sense personalitat jurídica, a més d’una fotocòpia del DNI de cada un dels membres, s’ha de fer constar expressament els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l'import de la subvenció que s’ha d’aplicar a cadascun d’ells.
En qualsevol cas, s’ha de nomenar mitjançant document notarial un representant o apoderat únic de l’agrupació, amb poders suficients per sol·licitar, gestionar i percebre les subvencions corresponents, i per acomplir les obligacions que se n’esdevinguin.
També s’ha d’aportar un compromís subscrit per tots els membres de l’agrupació en el qual es faci constar la prohibició de dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst a l’article 22 del Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
d) Projecte de l’activitat per a la qual es demana la subvenció, amb el calendari d’execució de les actuacions previstes. S’ha de detallar necessàriament: projecte artístic, objectius, temporalització, pla de finançament, pla de comunicació, trajectòria dels participants, informe sobre l’equipament o l’entitat que organitza l’activitat i memòria de l’edició anterior amb indicació expressa de la programació, del nombre i la procedència dels programadors inscrits, nombre d’espectadors, dossier de premsa i publicitat.
e) Pressupost detallat del projecte per al qual es demana la subvenció. Aquest pressupost ha d’especificar necessàriament l’IVA, que cal que estigui desglossat. No s’inclourà en aquest pressupost cap concepte relatiu a manutenció ni dietes, ja que no es consideren despesa subvencionable.
f) Acreditació, si n’és el cas, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. En cas de no presentar aquesta certificació de l’AEAT, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es podrà subvencionar (és a dir, no es considerarà cost elegible).
g) Declaració expressa en la qual es facin constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol institució pública o privada, relacionades amb la sol·licitud presentada (Annex I, punt 5)
h) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat o bé autorització a l’IEB perquè pugui demanar les dades a l’AEAT (model que figura com a annex 2, que es pot obtenir a l’IEB i es troba publicat a la pàgina web de l’IEB)
i) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
j) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’Agència Tributària de les Illes Balears. L’IEB pot obtenir d’ofici aquestes dades en cas que no siguin lliurades pel sol·licitant.
k) Declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (model que figura com a annex 4 i que podeu trobar també a la seu de l’Institut d’Estudis Baleàrics i a la seva pàgina web)
l) Certificat d’existència del compte bancari on el sol·licitant vol que es faci el pagament en cas d’obtenir l’ajuda, en model normalitzat (TG-002), el qual ha d’anar degudament emplenat, signat i segellat per l’entitat bancària. (Model que figura com a annex 6 i que és a disposició dels sol·licitants a les seus de l’IEB del carrer Protectora, 10, local 11 de Palma i al carrer Alfons el Magnànim, 29, 1r pis, porta 3).
m) Breu descripció curricular de les persones, col·lectius, entitats o empreses implicades en el projecte (màxim 3 pàgines)
n) Declaració en la qual es manifesti que s’han sol·licitat les autoritzacions necessàries als titular dels drets de la propietat intel·lectual, quan s’utilitzin textos, música, imatges o qualsevol altre element susceptible de generar drets d’autor.
7.2 L’IEB, en el procés de valoració dels projectes presentats, podrà sol·licitar per escrit informació complementària, les dades i les acreditacions que consideri necessàries en relació amb la trajectòria dels sol·licitants i/o amb el projecte presentat. Si, previ requeriment de l’IEB, els interessats no presenten la documentació demanada s’entendrà que es desisteix de la sol·licitud.
8. Termini per a l’esmena d’errades.
D’acord amb el que disposa l’article 5.5 en relació amb l’article 13.1.b) de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, si la sol·licitud té algun defecte o hi manca algun requisit, es requerirà la persona o entitat interessada a través de la pàgina web de l’Institut d’Estudis Baleàrics (ieb.caib.es) perquè en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació del requeriment, esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva i se l’advertirà que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit de la seva petició mitjançant una resolució que serà dictada en els termes prevists en l’article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds.
9.1 L’inici del procediment de concessió de subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al president de l’Institut d’Estudis Baleàrics. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director adjunt de l’IEB, que també tendrà la competència de la resolució del procediment.
9.2 L’examen i la valoració de les peticions corresponen a la Comissió Avaluadora de Subvencions que, d’acord amb els criteris fixats en el punt 10, ha d’examinar les sol·licituds presentades i emetre’n una acta amb un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució que l’òrgan instructor ha d’elevar al president.
La Comissió Avaluadora d’aquestes subvencions està integrada pels següents membres:
President: Director adjunt o la persona que ell designi
Vocals: Tres tècnics de l’IEB
Secretari: Un tècnic de l’IEB amb veu però sense vot
9.3 Una vegada elaborada la proposta de resolució per part de l’òrgan instructor, es publicarà a la pàgina web de l’Institut d’Estudis Baleàrics (ieb.caib.es) per tal que els beneficiaris puguin acceptar-la (s’adjunta model d’acceptació, com a annex 3, i que es troba publicat a l’esmentada pàgina web). En qualsevol cas, l’acceptació de la proposta s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la publicació no es manifesta el contrari. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient el certificat que ha d’emetre el cap de servei de l’Institut d’Estudis Baleàrics, acreditatiu d’aquesta publicació, que en tot cas especificarà el lloc i les dates en què s’ha produït.
S’ha de tenir en compte que la Comissió Avaluadora s’haurà de reunir diverses vegades al llarg de l’any i que, per tant, hi haurà diverses propostes de resolució i diverses resolucions durant el període que duri la convocatòria de subvencions.
La proposta de resolució ha d’expressar la llista de beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació dels sol·licitants exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió.
Les persones interessades, en un termini no superior a cinc dies hàbils, comptadors a partir de la data de publicació de la proposta de resolució a la pàgina web de l’Institut d’Estudis Baleàrics, poden formular-hi al·legacions. Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons s’indica en l’apartat sisè, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.
10. Criteris de valoració i de concessió de les subvencions.
10.1 Per resoldre cada petició i fixar l’import de l’ajut, que mai no podrà ser superior a la quantitat sol·licitada, els projectes es qualificaran en funció de tres graus d’interès: menor, mitjà i màxim; per la qual cosa s’han de tenir en compte els criteris i les puntuacions següents:
10.2 A efectes de qualificar el grau d’interès, cal atendre la següent puntuació:
a) De 40 a 60 punts, per a la qualificació en grau menor.
b) De 61 a 80 punts, per a la qualificació en grau mitjà.
c) De 81 a 100 punts, per a la qualificació en grau màxim.
Els projectes qualificats en grau menor es poden subvencionar en quantia no superior al 47 per cent del pressupost total de l’activitat; si es qualifica en grau mitjà, no pot superar el 74 per cent, i si es qualifica en grau màxim, es pot concedir la subvenció fins el 100 per cent del pressupost presentat, sense que mai no superi l’import sol·licitat. En qualsevol cas, dins cada grau, es respectarà la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges a aplicar, de manera que partint del percentatge màxim de cada tram es farà el càlcul que donarà com a resultat la quantia de la subvenció.
10.3 Només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts d’acord amb els criteris establerts en aquest punt.
10.4 En el cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, l’import de l’ajuda podrà ser utilitzat per adjudicar-la en altres expedients de resolució.
10.5 Aquesta subvenció és compatible amb d’altres concedides als beneficiaris per la mateixa finalitat, si bé l’import no pot ser d’una quantitat que superi el cost de l’activitat subvencionada, d’acord amb l’article 20 del text refós de la Llei de subvencions.
10.6 Per establir l'import de l'ajut s’ha de fixar com a màxim atorgable l’import màxim anual per sol·licitant que figura a aquestes bases.
11. Resolució.
11.1 El director adjunt de l’IEB disposa d’un termini màxim de dos mesos, comptadors a partir de la data de presentació de la sol·licitud, per resoldre les peticions i publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11.2 No s’informarà individualment a cada interessat sobre la resolució del seu expedient. Tanmateix, les resolucions seran publicades a la pàgina web de l’Institut d’Estudis Baleàrics. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient el certificat que ha d’emetre el president de la Comissió Avaluadora, acreditatiu d’aquesta publicació, que en tot cas especificarà el lloc i les dates en què s’ha produït.
11.3 S’entendran desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat en el paràgraf anterior.
11.4 Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que posa fi a la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d’un mes, davant el mateix òrgan que l’ha dictada. La resolució també es pot impugnar directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos.
12. Pagament de la subvenció.
El pagament de la subvenció es farà efectiu mitjançant transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda, en els termes que disposa el tretzè punt d’aquesta resolució.
13. Justificació de la subvenció.
13.1 La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu que ha d’abastar la realització completa de l’activitat i del seu cost total, amb independència de l’import subvencionat.
13.2 El compte justificatiu –se n’adjunta un model com a annex 5 a aquesta convocatòria, que així mateix s’ha publicat a la pàgina web de l’IEB (ieb.caib.es)–, es compondrà dels documents següents:
- Memòria de les activitats realitzades, que contindrà tota la informació necessària per relacionar les activitats esmentades amb el projecte presentat i per interpretar els comprovants de despesa i la seva imputació a l’esmentat projecte.
- Relació dels justificants imputats, conformada mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin l’acreditació del compliment de les condicions imposades, de la consecució dels objectius prevists en l’acta de concessió de la subvenció, així com del seu cost.
- Documentació justificativa de les despeses realitzades: còpia acarada de les factures i altres documents legals de valor probatori equivalent, sempre que estiguin expedides a nom del beneficiari. D’acord amb l’apartat 7 punt e) d’aquesta Resolució, no s’admetran com a justificants els relatius a manutenció i dietes, atès que no es consideren despesa subvencionable.
13.3 Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu durant els 30 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el BOIB en el cas d’activitats ja realitzades en aquesta data, o durant els 30 dies hàbils següents a la data de finalització de l’activitat en el cas que encara no l’hagin realitzat quan es publiqui la resolució. Qualsevol documentació presentada amb posterioritat a aquesta data no serà admesa com a justificant de la subvenció i això suposarà la pèrdua del dret a rebre la subvenció mitjançant resolució motivada.
13.4 Cal tenir en compte, a més:
- Que es considera despesa justificada totes les despeses imputables a l’activitat subvencionada que, conforme a dret, s’hagin meritat en acabar el període de justificació de l’activitat, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents.
- Que l’IVA només s’inclourà dins el cost elegible si el beneficiari està exempt de declarar-lo.
13.5 Si el compte justificatiu presentat dins el termini establert conté defectes, es comunicaran al beneficiari i se li concediran 10 dies hàbils a comptar des del següent a la notificació perquè els pugui esmenar.
13.6 Si entre els justificants presentats n’hi ha que superen els 18.000 euros i que corresponen a despeses en concepte de subministrament de béns d’equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, s’han d’adjuntar al manco tres ofertes de diferents proveïdors, llevat que la despesa s’hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
14. Fiscalització, control i deures de col·laboració.
Atès l’apartat e) del punt 4, els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a les establertes en la legislació de finances i pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques. A més, ha de facilitar tota la informació que li requereixi la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
15. Revocació dels ajuts concedits.
15.1 D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acta de concessió de la subvenció.
15.2 Si de la documentació a que fa referència el punt tretzè es desprèn un incompliment en el projecte que va servir de base a la concessió de la subvenció, l’Institut d’Estudis Baleàrics durà a terme una avaluació del grau d’incompliment, per tal de minorar proporcionalment la quantia de la subvenció que va ser concedida inicialment.
16. Reintegrament.
Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos establerts a l’article 44 del text refós de la Llei de Subvencions.
17. Règim d’infraccions i sancions.
L’incompliment de les obligacions que estableix aquesta Resolució dóna lloc, sense perjudici del reintegrament que correspongui, al règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del text refós de la Llei de subvencions.
18. Vigència.
Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que estableix l’article 116 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú o, directament, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 18 de desembre de 2012
El president de l’Institut d’Estudis Baleàrics
Rafel Bosch i Sans