Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PETRA

Núm. 25217
Aprovació definitiva modificació Ordenances Fiscals Reguladores de les taxes per recollida i per tractament de residus sòlids urbans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

No havent-se presentat cap tipus d’al·legació, durant el termini d’exposició al pública, amb respecte a  l’edicte núm. 20729 del BOIB núm. 168, de data 22-10-2012, pàgina 7103, referit a l’aprovació provisional de la modificació de les Ordenances Fiscals reguladores de les taxes per recollida i tractament de residus sòlids urbans; és pel què, d’acord amb l’article 17.3 i 4 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es dóna per aprovat definitivament l’esmentat acord, publicant-se íntegrament a continuació el text de les esmentades Ordenances.

 

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS

 

ARTICLE 1. Fonament i naturalesa

 

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i, conforme amb el dispost als articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest ajuntament estableix la Taxa per serveis relatius al tractament de residus urbans, que es regeix per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el previst a l’article 57 de l’ esmentat RDL 2/2004.

El fonament d’ aquesta taxa consisteix en repercutir als ciutadans el cost  que l’ Ajuntament de Petra suporta per mor de la taxa per al tractament dels residus sòlids urbans de l’illa de Mallorca aprovada originàriament pel Ple del Consell de Mallorca el 23 de desembre de 1996.

 

ARTICLE 2. Fet imposable

 

Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa la prestació dels serveis a què es refereix l’Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa pel tractament dels residus urbans de l’Illa de Mallorca, aprovada originàriament pel Consell Insular de Mallorca amb caràcter definitiu el dia 23 de desembre de 1996.

 

Els casos de subjecció o no subjecció a aquesta taxa es defineixen d’ acord amb la taxa per la recollida de residus sòlids de l’ ajuntament de Petra , de forma que si s’ està subjecte al pagament de la taxa de recollida de residus sòlids també s’ està subjecte al pagament de la taxa pels serveis de tractament dels residus.

 

ARTICLE 3. Subjectes Passius

 

1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguin propietaris dels habitatges i/o arrendataris en el cas dels locals que resultin beneficiats o afectats pel servei.

 

2. Respecte del cas de l’apartat anterior, el propietari dels habitatges i/o l’arrendatari dels locals pot repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris dels habitatges, arrendadors dels locals així com els beneficiaris o afectats pel servei, que es consideren a aquest efecte subjectes passius substituts del contribuent.

 

ARTICLE 4. Responsables

 

1.  Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

 

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que indica l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.

 

ARTICLE 5. Quota Tributària

 

La quota tributaria vendrà determinada per l’ aplicació del següent quadre  de tarifes:

EPÍGRAF PRIMER: HABITATGES I DESPATXOS PROFESSIONALS

a) Per cada habitatge en sòl urbà i urbanitzable……………........................................….… 39 €

b) Per cada habitatge en sòl no urbanitzable…………..…........................................……… 28 €

c) Habitatges bonificats ( aquells que tenen l’activitat en el mateix domicili) ..................... 24 €

S’entén per habitatge el destinat a domicili de caràcter familiar i allotjament de menys de 10 places.

d) Despatxos professionals .................................................................................................... 39 €

 

EPÍGRAF SEGON: ALLOTJAMENT

 

a) Hotels, motels, hotels-apartaments de més de quatre estrelles, per cada plaça………… 20 €

b) Hotels, motels, hotels-apartaments i hostals de tres i dues estrelles, per cada plaça…… 18 €

c) Pensions, per cada plaça…...……………….............. 10 €

d) Agroturismes i vivendes v acacionals ..……….....… 18 €

S’entén per allotjaments, aquells locals de convivència col·lectiva no familiar, entre els quals s’inclouen hotels, pensions, residències, col·legis i altres centres de naturalesa semblant.

 

Si a l’hotel hi ha restaurant obert per al públic en general, apart de la tarifa  d’allotjament haurà de pagar la tarifa de restaurant. Si el restaurant només és per als propis clients allotjats només pagarà com a hotel.

 

EPÍGRAF TERCER: ESTABLIMENTS D’ALIMENTACIÓ

a) Supermercats................................................................................................................................................................. 193 €

b) Botigues de queviures, carnisseries, peixateries i establiments de venda de pa i així com altres locals semblants ..... 121 €

 

EPÍGRAF QUART: ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ

a) Restaurants ............................................................................... 265 €

b) Bars i cafeteries……………………………………………..... 157 €

c) Wiskeries, pubs, gelateries i similars, per persona d’aforo.....… 12 €

 

EPÍGRAF SEXT: ALTRES LOCALS INDUSTRIALS O MERCANTILS

a) Oficines bancàries………………………..……................……...…… 483 €

b) Grans magatzems ................................................................................ 157 €

c) Petits magatzems ................................................................................. 121 €

d) Magatzems agrícoles i de construcció ................................................. 121 €

e) Farmàcies, llibreries, sastreries, i altres entitats similars Quota:…........ 48 €

f) Perruqueries , ferreries, tallers mecànics, electricitat i fontaneria........... 48 €

g) Altres locals no tarifats:....................................................................... 121 €

 

Les quotes assenyalades a la taxa tenen caràcter irreductible i corresponen a un any natural.

 

ARTICLE 6. Acreditació

 

1. La taxa es merita i neix la corresponent obligació de contribuir des del moment que s’iniciï la prestació del servei; entenent-se iniciada, donada la naturalesa de recepció obligatòria del mateix, quan estigui establert i en funcionament el servei de recollida de fems i residus sòlids urbans en els carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa o tenguin a la seva disposició dipòsits d’abocament (punts verds, àrees d’ aportació, ...) en el municipi.

 

2. El període impositiu comprendrà l’any natural. Les quotes establertes en l’article 5 d’aquesta Ordenança seran irreductibles i seran exigibles el primer dia del període impositiu, excepte en els casos en que la meritació de la taxa es produeixi amb posterioritat, cas en que l’import corresponent es prorratejarà per mesos naturals.

 

ARTICLE 7. Gestió  de la taxa

 

1. Anualment és farà un padró en el que figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació d’aquesta Ordenança, el qual serà exposat al públic durant el termini d’un mes a efectes de reclamacions, previ anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, en el taulers d’anuncis de l’Ajuntament.

 

2. Transcorregut el termini d’exposició pública, es resoldran els recursos o les reclamacions presentades i s’aprovarà definitivament el Padró que servirà de base per l’emissió dels avisos o documents de cobrament corresponents.

 

3. Les altes que es produeixin dins l’exercici tindran efectes des de la data en què neixi l’obligació de contribuir. Els subjectes passius hauran de presentar, en el termini d’un mes des de la data en què es meriti per primera vegada la taxa, la corresponent declaració d’alta en el padró en l’Ajuntament del terme municipal on tinguin ubicat l’habitatge o local mitjançant imprès normalitzat a tal efecte.

 

4. En el mateix termini a què es refereix el paràgraf anterior, els subjectes passius hauran de declarar qualsevol circumstància o modificació que pugui repercutir en l’exacció de la taxa.

 

5. En el cas que l’examen de les dades i antecedents en poder de l’Administració posin de manifest la realització del fet imposable o del pressupost de l’obligació tributària o l’existència d’elements determinants de la mateixa no declarats o distints als declarats pel subjecte passiu, que  siguin suficients per formular una liquidació, es notificarà d’ofici la mateixa al subjecte passiu.

 

6. Les baixes s’hauran de cursar abans del 20 de desembre de cada any mitjançant declaració duta a terme a l’Ajuntament corresponent a la ubicació de l’immoble, i seran efectives a partir de l’exercici següent. Els que incompleixin aquesta obligació, seguiran subjectes al pagament de l’exacció.

La duració de la baixa no podrà ésser inferior a dotze mesos.

 

Les baixes en el padró de fems solament es podran declarar amb motiu de declaració administrativa de ruïna o d’inhabilitat manifesta de l’immoble. Igualment, es podran concedir baixes temporals amb motiu de realització d’obres de reforma de l’habitatge, i pel termini de realització d’aquelles.

 

Respecte a les activitats industrials, comerços, professionals i artistes, la quota es meritarà el dia 1 de gener de cada any, per les que figurin incloses a la matricula de l’impost d’activitats econòmiques (IAE) de l’exercici anterior. Les altes i baixes a l’IAE, durant l’exercici, sortiran efecte a partir del trimestre natural següent. A aquestes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

 

7. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, s’han de fer efectives per via de constrenyiment d’acord amb les normes del Reglament General de Recaptació.

 

8. Es consideren partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració s’ha de formalitzar l’expedient oportú, d’acord amb el previst en el Reglament general de recaptació.

 

ARTICLE 8. Cobrament i modalitats de pagament fraccionat

 

1. El cobrament en període voluntari de la taxa serà anual. 

Un cop transcorregut el termini d’ingrés corresponent s’iniciarà el període executiu i es procedirà al seu cobrament mitjançant el procediment de constrenyiment.

 

2. No obstant l’establert en l’apartat anterior, els subjectes passius poden sol·licitar el pagament fraccionat de la taxa en alguna de les modalitats que autoritzi l’ ajuntament

 

Aquest sistema de pagament fraccionat es regirà per les regles següents:

S’han de complir aquests requisits:

- Formular la corresponent sol·licitud abans de la data que es fixi com a màxima per presentar  aquest tipus de sol·licituds, a fi de tenir temps de gestionar el padró .

- No tenir deutes pendents de pagament en via executiva amb l’ Ajuntament.

- Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.

 

L’acolliment a la corresponent modalitat de pagament fraccionat es prorrogarà automàticament per a l’exercici següent sempre que l’interessat no manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu.

 

Si el sol·licitant incorregués en l’impagament de qualsevol fracció, el pagament fraccionat restarà sense cap efecte, quedant els pagaments ja efectuats com a ingressos a compte i s’haurà de pagar la quantia restant de la quota anual en el període general de pagament voluntari de l’impost.

 

La persona beneficiària del pagament fraccionat haurà de comunicar als òrgans de recaptació els canvis de compte corrent o qualssevol incidència que afecti al pagament del deute.

 

ARTICLE 9. Infraccions i sancions

 

En tot el que fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’atén el disposat en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

La present ordenança fiscal entrarà en vigor a partir de dia 1 de gener de 2013, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.’

 

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA RECOLLIDA, PUNT VERD I TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS

 

ARTICLE 1. Fonament i naturalesa

 

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i, conforme amb el dispost als articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la Taxa per a Recollida de Residus Sòlids Urbans, que es regeix per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el previst a l’article 57 de l’ esmentat RDL 2/2004

 

ARTICLE 2. Fet imposable

 

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació del servei de recollida, punt verd i transport de residus urbans o municipals de vivendes, allotjaments, locals i/o establiments on es realitzin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i/o de serveis.

 

2. A aquest efecte, es consideren fems i residus sòlids urbans les restes i deixalles d’alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals o habitatges, així com la retirada de runes, objectes inútils i altres anàlegs que, procedents d’habitatges i locals comercials o industrials apareixen abocats als depòsits col·locats per l’esmentat servei i, s’exclouen de dit concepte, els residus de tipus industrial, runes d’obra, detritus humans, matèries i materials contaminats, corrosius i perillosos, la recollida o abocament dels quals exigeix l’adopció de mesures especials, higièniques profilàctiques o de seguretat.

 

3. No està subjecte a la taxa els serveis següents:

 

- Recollida de fems i residus no qualificats com a urbans, d’indústries, hospitals i laboratoris.

- Recollida d’escòries i cendres de calefaccions centrals.

- Recollida de runes d’obres.

 

4. No estan subjectes a la taxa els immobles, inclosos dins la zona de prestació del servei, declarats en ruïna.

 

5. Estaran subjectes al pagament de la taxa:

 

- Els propietaris de tot immoble sigui quin sigui el seu destí o aprofitament, situat en sol urbà.

- Els propietaris de tot immoble, situats en sol rústic, sigui quin sigui el seu destí o aprofitament, exceptuant els casos que es detallen a continuació.

 

No estan subjectes al pagament de la taxa ,en sòl rústic:

- Immobles destinats exclusivament a ús agrícola o ramader. S’ haurà de demostrar  que aquell immoble està inscrit al registre general d’ explotacions agràries de les illes Balears, i els propietaris no han de tenir altre font d’ingressos.

 

Si a la mateixa finca on hi ha un immoble  destinat a ús agrícola o ramader també  hi hagués un altre immoble, o part del mateix immoble, que pugui tenir un altre ús ( p.e.: vivenda), s’ haurà de pagar la taxa per aquell ús.

 

- Immobles que no tenguin unes condicions mínimes per habitar i que no tenguin un ús de caire comercial ( magatzem d’ un negoci, ...). Es considera que un immoble no té aquestes condicions si té alguna d’ aquestes condicions:

* tenir menys de 35 m² construïts

* no disposar de lloc on cuinar o bany

 

Si algun immoble que compleixi alguna d’ aquestes característiques s’ habita, o té gent empadronada en ell , haurà de pagar rebut de fems a pesar de tenir aquestes condicions.

 

6. La liquidació i pagament de la taxa de recollida de residus no implica cap tipus de legalització de les edificacions ni de les activitats, sinó el simple fet de contribuir amb les despeses del servei de recepció obligatòria.  

 

ARTICLE 3. Subjectes Passius

 

1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguin propietaris dels habitatges i/o arrendataris en el cas dels locals que resultin beneficiats o afectats pel servei.

 

2. Respecte del cas de l’apartat anterior, el propietari dels habitatges i/o l’arrendatari dels locals pot repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris dels habitatges, arrendadors dels locals així com els beneficiaris o afectats pel servei, que es consideren a aquest efecte subjectes passius substituts del contribuent.

 

ARTICLE 4. Responsables

 

1.  Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

 

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que indica l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.

 

ARTICLE 5. Quota Tributària

 

La quota tributaria vendrà determinada per l’ aplicació del següent quadre  de tarifes:

EPÍGRAF PRIMER: HABITATGES I DESPATXOS PROFESSIONALS

a) Per cada habitatge en sòl urbà i urbanitzable………..............................…….. 121 €

b) Per cada habitatge en sòl no urbanitzable……………..................................…. 90 €

c) Habitatges bonificats (aquells que tenen l’activitat en el mateix domicili)......... 74 €

S’entén per habitatge el destinat a domicili de caràcter familiar i allotjament de menys de 10 places.

d) Despatxos professionals...................................................................................... 121 €

 

EPÍGRAF SEGON: ALLOTJAMENT

a) Hotels, motels, hotels-apartaments de quatre estrelles o més, per cada plaça…...........… 62 €

b) Hotels, motels, hotels-apartaments i hostals de tres i dues estrelles, per cada plaça…… 57 €

c) Pensions per cada plaça……………………..................................................................... 30 €

d) Agroturismes i vivendes vacacionals ................................................................................ 57 €

 

S’entén per allotjaments, aquells locals de convivència col·lectiva no familiar, entre les que s’inclouen hotels, pensions, residències, col·legis i altres centres de naturalesa semblant.

 

Si a l’ hotel hi ha restaurant obert per al públic en general, apart de la tarifa  d’ allotjament haurà de pagar la tarifa de restaurant. Si el restaurant només és per als propis clients allotjats només pagarà com a hotel.

 

EPÍGRAF TERCER: ESTABLIMENTS D’ALIMENTACIÓ

a) Supermercats.................................................................................................................................................................... 607 €

b) Botigues de queviures, carnisseries, peixateries i establiments de venda de pa i així com altres locals semblants.......... 379 €

 

EPÍGRAF QUART: ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ

a) Restaurants:................................................................... 835 €

b) Bars i cafeteries, gelateries i similars ……………...…. 493 €

c) Wiskeries, pubs, per persona d’aforo............................. 38 €

 

EPÍGRAF SEXT: ALTRES LOCALS INDUSTRIALS O MERCANTILS

a) Oficines Bancàries………………….……………….…...…. 1.517 €

b) Grans magatzems .................................................................... 493 €

c) Petits magatzems...................................................................... 379 €

d) Magatzems agricoles.i de construccio ..................................... 379 €

e) Farmàcies, llibreries, sastreries, i altres entitats similars…..… 152 €

f) Perruqueries, ferreries, fusteries, tallers mecànics, electricitat ..152 €

g) Altres locals no tarifats………….………………………....... 379 €

Les quotes assenyalades a la taxa tenen caràcter irreductible i corresponen a un any natural.

 

ARTICLE 6. Acreditació

 

1. La taxa es merita i neix la corresponent obligació de contribuir des del moment que s’iniciï la prestació del servei; entenent-se iniciada, donada la naturalesa de recepció obligatòria del mateix, quan estigui establert i en funcionament el servei de recollida de fems i residus sòlids urbans en els carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa o tenguin a la seva disposició dipòsits d’abocament (punts verds, àrees d’ aportació, ...) en el municipi.

 

2. El període impositiu comprendrà l’any natural. Les quotes establertes en l’article 5 d’aquesta Ordenança seran irreductibles i seran exigibles el primer dia del període impositiu, excepte en els casos en que la meritació de la taxa es produeixi amb posterioritat, cas en que l’import corresponent es prorratejarà per mesos naturals.

 

ARTICLE 7. Gestió  de la taxa

 

1. Anualment és farà un padró en el que figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació d’aquesta Ordenança, el qual serà exposat al públic durant el termini d’un mes a efectes de reclamacions, previ anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, en el taulers d’anuncis de l’ ajuntament.

 

2. Transcorregut el termini d’exposició pública, es resoldran els recursos o les reclamacions presentades i s’aprovarà definitivament el Padró que servirà de base per l’emissió dels avisos o documents de cobrament corresponents.

 

3. Les altes que es produeixin dins l’exercici tindran efectes des de la data en què neixi l’obligació de contribuir. Els subjectes passius hauran de presentar, en el termini d’un mes des de la data en què es meriti per primera vegada la taxa, la corresponent declaració d’alta en el padró en l’Ajuntament del terme municipal on tinguin ubicat l’habitatge o local mitjançant imprès normalitzat a tal efecte.

 

En el mateix termini a què es refereix el paràgraf anterior, els subjectes passius hauran de declarar qualsevol circumstància o modificació que pugui repercutir en l’exacció de la taxa.

 

4. En el cas que l’examen de les dades i antecedents en poder de l’Administració posin de manifest la realització del fet imposable o del pressupost de l’obligació tributària o l’existència d’elements determinants de la mateixa no declarats o distints als declarats pel subjecte passiu, que  siguin suficients per formular una liquidació, es notificarà d’ofici la mateixa al subjecte passiu.

 

5. Les baixes s’hauran de cursar abans del 20 de desembre de cada any mitjançant declaració duta a terme a l’Ajuntament corresponent a la ubicació de l’immoble, i seran efectives a partir de l’exercici següent. Els que incompleixin aquesta obligació, seguiran subjectes al pagament de l’exacció.

La duració de la baixa no podrà ésser inferior a dotze mesos.

Les baixes en el padró de fems solament es podran declarar amb motiu de declaració administrativa de ruïna o d’inhabilitat manifesta de l’immoble. Igualment, es podran concedir baixes temporals amb motiu de realització d’obres de reforma de l’habitatge, i pel termini de realització d’aquelles.

 

Respecte a les activitats industrials, comerços, professionals i artistes, la quota es meritarà el dia 1 de gener de cada any, per les que figurin incloses a la matricula de l’impost d’activitats econòmiques (IAE) de l’exercici anterior. Les altes i baixes a l’IAE, durant l’exercici, sortiran efecte a partir del trimestre natural següent. A aquestes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

 

6. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, s’han de fer efectives per via de constrenyiment d’acord amb les normes del Reglament general de recaptació.

 

7. Es consideren partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració s’ha de formalitzar l’expedient oportú, d’acord amb el previst en el Reglament general de recaptació.

 

ARTICLE 8 .- Cobrament i modalitats de pagament fraccionat

 

1. El cobrament en període voluntari de la taxa serà anual.

Un cop transcorregut el termini d’ingrés corresponent s’iniciarà el període executiu i es procedirà al seu cobrament mitjançant el procediment de constrenyiment.

 

2. No obstant l’establert en l’apartat anterior, els subjectes passius poden sol·licitar el pagament fraccionat de la taxa en alguna de les modalitats que autoritzi l’ ajuntament

Aquest sistema de pagament fraccionat es regirà per les regles següents:

 

S’han de complir aquests requisits:

Formular la corresponent sol·licitud abans de la data que es fixi com a màxima per presentar  aquest tipus de sol·licituds, a fi de tenir temps de gestionar el padró .

No tenir deutes pendents de pagament en via executiva amb l’ Ajuntament.

Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.

 

L’acolliment a la corresponent modalitat de pagament fraccionat es prorrogarà automàticament per a l’exercici següent sempre que l’interessat no manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu.

 

Si el sol·licitant incorregués en l’impagament de qualsevol fracció, el pagament fraccionat restarà sense cap efecte, quedant els pagaments ja efectuats com a ingressos a compte i s’haurà de pagar la quantia restant de la quota anual en el període general de pagament voluntari de l’impost.

 

La persona beneficiària del pagament fraccionat haurà de comunicar als òrgans de recaptació els canvis de compte corrent o qualssevol incidència que afecti al pagament del deute.

 

ARTICLE 10. Infraccions i sancions

 

En tot el que fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’atén el disposat en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

La present ordenança fiscal entrarà en vigor a partir de dia 1 de gener de 2013, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

Aquesta ordenança una vegada entrada en vigor deixa sense efectes a l’anterior ordenança reguladora de la taxa per la recollida de residus sòlids.

 

Petra a 26 de desembre de 2012.

 

La Batlessa

Caterina Mas Bennasar.