Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 25047
Disciplina. Notificació acord CGU desestimació al·legacions i ordre demolició. DO-2011/161.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a LORENZO GIL EXPOSITIO, exp.núm. DO-2011/161, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a LORENZO GIL EXPOSITO, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que per acord del Consell de Gerència d'Urbanisme de data 06/11/2012, s'ha disposat el següent:

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l'expedient de demolició, que se segueix contra el Sr LORENZO GIL EXPÓSITO (PROP), conforme al'article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.

RESULTANT: Que el 2012.08.22 es va formular proposta de RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres executades al C / Pere II 9, 2n A, RC 1405609006, consistents en "tancament de la bugaderia de façana posterior amb fusteria metàl · lica i vidrieres".

Que el 25/09/2012, la Sra LORENZO GIL EXPÓSITO (PROP), va formular les al · legacions que va tenir per convenients.

CONSIDERANT: Els informes que figuren en l'expedient i que les al · legacions formulades no desvirtuen els fets acreditats en el mateix. Vist l'article referit i altres de general aplicació, la instructora que subscriu emet el present informe i eleva al Consell de la Gerència la següent proposta:

1r DESESTIMAR les al·legacions formulades el 25/9/2012 pel Sr LORENZO GIL EXPÓSITO (PROP) enfront de la proposta de 2012.08.22 de RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres executades al C / Pere II 9, 2n A, RC 1405609006, consistents en "tancament de la bugaderia de façana posterior amb fusteria metàl · lica i vidrieres" amb fonament en l'informe del TAG del servei de 2012.10.10, que literalment diu: "1r DESESTIMAR les al·legacions formulades el 25/9/2012 pel Sr LORENZO GIL EXPÓSITO(PROP) davant la proposta de 22/8/2012 de RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres executades al C / Pere II 9, 2n A, RC 1405609006.

CONSIDERANT:

a) El Sr Gil sosté-equivocadament-que la proposta de demolició ha d'indicar si l'obra és legalitzable o no, però, el que determina la tramitació de l'expedient de demolició és l'execució de les obres sense la corresponent llicència municipal prèvia, doncs és durant la tramitació de l'expedient de llicència d'obres quan s'examina, amb la precisió que requereix, si una obra s'ajusta o no al planejament urbanístic. Ha desestimar aquesta al·legació (art. 2, 25, 26 i 65 i STEs. LDU).

b) Tot i que l'interessat digui que "s'ha col·locat, cargolat un parament envidrat" i consideri que "no s'ha fet cap obra", es tracta d'una actuació subjecta a llicència d'edificació. No es pot, tampoc, acollir aquesta al · legació (art. 2 LDU).

c) L'autorització de la comunitat de veïns no substitueix la llicència municipal d'obres. Procedeix desestimar aquesta al · legació (arts. 2 i STEs. LDU)).

d) Consultats els arxius municipals, el 2012.10.10, no es localitza sol · licitud de llicència que pugui emparar les obres objecte de l'expedient de demolició, i procedeix continuar la seva tramitació, d'acord amb els arts. 65 i següents LDU.

2n ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre de la CAIB al Sr LORENZO GIL EXPÓSITO (PROP) que procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres executades sense llicència al c / Pere II 9, 2 º A, RC 1405609006, consistents en "tancament de la bugaderia de façana posterior amb fusteria metàl · lica i vidrieres" així com qualsevol altre tipus d'obres o instal · lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'immoble en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les obres referides no estan emparades en cap llicència d'obres, i vist l'informe de l'arquitecte tècnic municipal de 2012.09.17 que diu "Les obres són il · legalitzables". Abans d'iniciar la demolició s'hauran de complir les condicions que indica l'informe tècnic de 2012.09.17, i que diu:

 "Les següents condicions de demolició s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la demolició:

1. En compliment del que preceptua la "Resolució d'inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca" publicada al BOIB de 15-11-2005, s'haurà de complir l'article 9 del "Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció-demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'Illa de Mallorca (BOIB 23-11-2002), obtinguent la següent documentació:

- Contracte amb MAC Insular, per gestionar els residus generats.

- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen.

- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge "in situ" durant la fase d'execució de l'obra.

- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

EL TERMINI D'EXECUCIÓ SERÀ:                                                    1 MES

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, sense que sigui preceptiva la sol · licitud d'una llicència municipal d'obres.

3r APERCEBRE ELS INTERESSATS, conforme els articles 67 i següents de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol · licitarà pressupost a l'empresa adjudicatària de la realització d'obres per via d'execució subsidiària de l'Ajuntament. Des del moment en què se sol · licita la presentació del pressupost, es considerarà iniciada l'EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s'originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites en l'apartat 1 º d'aquest acord, seran a càrrec del propietari obligat.

4rt COMUNICAR aquest acord AL DEPARTAMENT FINANCER als efectes de la recaptació dels tributs corresponents.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d'acord amb els preus del Col · legi Oficial d'arquitectes tècnics de Mallorca és de 425,86 €.

5è NOTIFICAR AQUESTA RESOLUCIÓ ALS INTERESSATS i donar compte al Negociat d'Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l'expedient sancionador

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, poden interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, is'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s'ha interposat. En aquest cas expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències que determinen els articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que consideri pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 2 de gener de 2013

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod