Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 25187
Resolució de la directora general de Recursos Humans de 20 de desembre de 2012 per la qual es convoquen dues places de professor especialista a l’Escola Superior de d’Art Dramàtic de les Illes Balears per al curs 2012-2013
Versió PDF
L’article 96 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, preveu, per a determinats mòduls o matèries dels ensenyaments artístics, que excepcionalment s’hi puguin incorporar, com a professors especialistes, professionals no necessàriament titulats que exerceixin la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu. Aquesta incorporació s’ha de fer en règim laboral o administratiu, d’acord amb la normativa que hi sigui aplicable.
Com que no s’han pogut cobrir places de determinades funcions de formació professional específica i d’ensenyaments artístics amb funcionaris docents, cal cobrir-les, pel caràcter innovador i el nivell d’especialització que presenten, amb professors especialistes, una figura regulada pel Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes.
D’acord amb l’exposició de motius i l’article 2 d’aquest Reial decret, la figura del professor especialista prové d’un àmbit d’exercici professional aliè al de l’ensenyament i, per tant, es tracta de professionals que duen a terme la seva activitat en l’àmbit laboral i que, per la seva experiència professional, tenen una competència reconeguda en les àrees, les matèries o els mòduls corresponents a les places que el sistema educatiu necessita cobrir.
A aquest efecte, s’entén per desenvolupament d’una activitat professional l’exercici, fora de l’àmbit docent, d’una activitat professional habitual remunerada durant un període d’almenys tres anys anteriors a la contractació com a professor especialista.
Per tot això, atesa la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 26 de setembre de 2011 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general de Recursos Humans (BOIB núm. 148, d’1 d’octubre), dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar la convocatòria per cobrir, amb dos professors especialistes, les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució, d’acord amb el Reial decret 1560/1995.
Segon
Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, les quals es publiquen com a annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar el model oficial de sol·licitud, que es publica com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Aprovar el barem per valorar els mèrits, que es publica com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè
Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 58 de la Llei 3/2003, de 26 març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 20 de desembre de 2012
La directora general de Recursos Humans
Margalida G. Pizà Ginard
Annex 1
Places vacants per a professor especialista
| Centre |
Especialitat |
Nombre de places |
Illa |
| Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears |
Interpretació II (creació de personatges) |
1 |
Mallorca |
| Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears |
Taller d’interpretació III |
1 |
Mallorca |
Annex 2
Bases
1. Requisits
1.1 Per optar a la plaça de l’especialitat d’interpretació (creació de personatges), els aspirants han d’acreditar una experiència professional mínima de tres anys com a actor professional.
1.2 Per optar a la plaça de l’especialitat de taller d’interpretació, els aspirants han d’acreditar una experiència professional mínima de tres anys com a director d’escena professional.
1.3 En el cas en què cap dels sol·licitants no tengui els nombre mínim d’anys d’experiència professional previst en els apartats 1.1 i 1.2, d’acord amb el segon punt de l’article 2 del Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes, es poden contractar de manera excepcional persones de competència professional reconeguda.
Als efectes d’aquest supòsit es considera que reuneixen la competència professional adequada les persones que compleixin algun dels requisits següents:
- Per optar a la plaça de l’especialitat d’interpretació (creació de personatges), els aspirants han d’acreditar una experiència professional mínima com a actor principal o secundari en sis muntatges professionals.
- Per optar a la plaça de l’especialitat de taller d’interpretació, els aspirants han d’acreditar una experiència professional mínima com a director d’escena en tres muntatges professionals.
2. Sol·licituds
2.1 El termini per presentar les sol·licituds i la documentació finalitza el 9 de gener de 2013.
2.2 Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dguni.caib.es>, a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca i a Eivissa i Formentera.
2.3 Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
a) Currículum en què consti l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:
- Dades personals: nom i llinatges, lloc i data de naixement, adreça actual a l’efecte de rebre notificacions, telèfon i adreça de correu electrònic.
- Experiència laboral: relació cronològica i descripció dels llocs de feina relacionats amb la plaça a què es vol accedir.
- Dades acadèmiques i de formació: relació cronològica i descripció dels estudis fets i dels cursos o seminaris a què ha assistit o que ha impartit.
- Coneixements de català: relació cronològica dels certificats obtinguts que acreditin els coneixements de llengua catalana.
- Experiència com a professor especialista en la matèria: relació cronològica i descripció de l’activitat docent duita a terme.
- Experiència docent a altres centres educatius relacionada amb la matèria: relació cronològica i descripció de l’activitat docent duita a terme.
- Altres mèrits o activitats d’interès.
b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral expedida per la Seguretat Social, contractes laborals, certificats d’empresa o altes com a autònom ¾en què consti la categoria laboral, el tipus d’activitat i el justificant de cotització a la Seguretat Social¾, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits. No es tindran en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.
c) Una fotocòpia compulsada del DNI o del passaport del sol·licitant en vigor.
2.4 Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
a) Als registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b) Als llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2.5 En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de Valoració
3.1 La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2 La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
- La cap del Servei d’Universitats, que n’és la presidenta.
- El director de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears, que n’és vocal.
- El secretari de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears, que n’és vocal
- Un funcionari del Servei d’Universitat, que n’és vocal.
- Un funcionari del Servei d’Universitat, que hi actua com a secretari.
3.3 Si és necessari, la directora general de Recursos Humans ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.
3.4 Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència de la presidenta, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1 La directora general de Recursos Humans ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dguni.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2 La resolució ha de fixar un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat les llistes, perquè les persones interessades puguin esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien el requisit en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.
4.3 No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1 La directora general de Recursos Humans ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2 Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dguni.caib.es> el mateix dia que es dicti.
5.3 Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat a la pàgina web <http://dguni.caib.es>, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 58 de la Llei 3/2003, de 26 març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat a la pàgina web <http://dguni.caib.es>, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Annex 3
** Veure l'annex al final del document
Annex 4
Valoració de mèrits
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels tres anys d’experiència requerits en els apartats 1.1 i 1.2 de les bases de la convocatòria: 1 punt.
b) Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels tres anys d’experiència requerits en els apartats 1.1 i 1.2 de les bases de la convocatòria: 0,08 punts.
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 10 punts)
a) Titulació superior específica relacionada amb l’assignatura obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació (màxim: 3 punts).
b) Formació relacionada amb l’especialitat, cursada a universitats, centres oficials i/o centres de prestigi reconegut: cursos de formació i postgraus (puntuació per cada activitat formativa; màxim: 6 punts):
- Sense especificació de la durada: 0,25 punts.
- De 10 a 30 hores: 0,25 punts.
- De 31 a 60 hores: 0,50 punts.
- De 61 a 120 hores: 0,75 punts.
- Més de 120 hores: 1 punt.
c) Estudis de tercer cicle (màxim: 3 punts):
- Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
- Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 2 punts.
- Suficiència investigadora relacionada amb l’especialitat: 1,5 punts.
- Cursos de doctorat relacionats amb l’especialitat: 0,04 punts per crèdit (màxim: 0,8 punts).
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
- Nivell C2: 1,25 punts.
- Nivell C1: 1 punt.
- Nivell B2: 0,75 punts.
- Nivell B1: 0,50 punts.
4. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Experiència a centres d’ensenyament superior com a professor especialista d’assignatures d’interpretació: 0,1 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
b) Experiència a centres d’ensenyament superior com a professor especialista d’assignatures relacionades amb la interpretació: 0,05 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
c) Experiència a altres centres docents com a professor d’assignatures d’interpretació: 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,001 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
d) Experiència a altres centres docents com a professor d’assignatures relacionades amb la interpretació: 0,005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,0005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
e) Experiència en càrrecs directius a centres d’ensenyament superior (director, cap d’estudis o secretari): 0,25 punts per curs (màxim: 0,5 punts).
5. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 10 punts)
a) Impartició de seminaris i conferències, i presentació de comunicacions en congressos: 0,25 punts per cada un (màxim: 4 punts).
b) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes indexades (publicades o en premsa): 0,50 punts per publicació (màxim: 4 punts).
c) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes no indexades (publicades o en premsa): 0,15 punts per publicació (màxim: 1 punt).
d) Per publicacions originals de creació (publicades o en premsa): 0,50 punts si n’és l’únic autor; 0,25 punts si n’és coautor (màxim: 2 punts).