Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 24828
Disciplina. DO-2010/55. Notificació acord del CGU de 18/09/12.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Carmelo Martínez Alcolea (prop), exp. núm. DO-2010/55, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Carmelo Martínez Alcolea (prop), de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, el Consell de Gerència d’Urbanisme de data 18/09/2012, va acordar:

1r ESTIMAR les al·legacions formulades el 23.01.2012 pel sr. Carmelo Martínez Alcolea (prop) a la tramitació de l’expedient de demolició per obres sense llicència al CE Can Miret 66, RR 00800147, obres consistents en “Construcció piscina de 20m² de superfície, tancaments sota rasant de bloquets de formigó 30 m2, enfoscat de morter de ciment 30 m2 i escala sota rasant amb escalons de bloquets de formigó 1,00 m. x 1,50 m.” i “S’ha comprovat que s’ha dividit l’habitatge en dos” amb fonament a l’informe del TAG del servei de 23.08.2012, que textualment diu “1r ESTIMAR les al·legacions formulades el 23.01.2012 pel sr. Carmelo Martínez Alcolea (prop) a la tramitació de l’expedient de demolició per obres sense llicència al CE Can Miret 66, RR 00800147

CONSIDERANT

  1. Els expedients de demolició es varen iniciar per Decret 8039 de 25.05.2010 sobre ordre de suspensió i requeriment de llicència per les obres en execució consistents en “Construcció piscina de 20m² de superfície, tancaments sota rasant de bloquets de formigó 30 m2, enfoscat de morter de ciment 30 m2 i escala sota rasant amb escalons de bloquets de formigó 1,00 m. x 1,50 m.”, y per Decret 17416 de 22.09.2011 per les obres executades sense llicència consistents en: “S’ha comprovat que s’ha dividit l’habitatge en dos”; contra els srs. Rosario Martínez Isidro i Carmelo Martínez Alcolea, en la seva condició de propietaris de l’immoble, segons les dades que hi figuraven als arxius i registres municipals.
  2. El 23.01.2012 el sr. Martínez Alcolea va  presentar escrit pel que va al·legar que la sra. Rosario Martínez Isidro no és propietària de l’immoble i adjunta còpia de document del cadastre immobiliari, d’acord amb el qual el sr. Carmelo Martínez Alcolea és, a efectes cadastrals, propietari ple al 100% de l’immoble RC 07040 A0 0800147 001 TE; per la qual cosa es va sol·licitar informació al Registre de la Propietat relativa a l’immoble de referència.
  3. El Registre de la propietat ha remès les notes simples informatives de les finques 65280, 65280 B i 72638 de dia 30.07.2012 segons les quals l’immoble és de propietat únicament del sr. Carmelo Martínez Alcolea.
  4. Atesos els art. 605 i següents del CC i la Llei hipotecària, vistes les notes simples informatives del Registre de la Propietat Palma 2, de 30.07.2012, cal estimar l’al·legació del sr. Martínez, i cal excloure a la sra. Rosario Martínez Isidro de l’expedient de demolició per no ser propietària de l’immoble.
  5. El 22.03.2012 es varen acumular els expedients i es va formular proposta de RETIRADA/DEMILICIÓ contra els interessats per totes les obres executades sense llicència, havent-se notificat al sr. Carmelo Martínez Alcolea el 31.07.2012 per la qual cosa ha transcorregut el termini concedit per a formular al·legacions, sense que s’hagi presentat cap, i procedeix per tant continuar amb la tramitació de l’expedient de demolició (art. 67 LDU).
  6. Consultats els arxius municipals, el 3.08.2012, no es localitza sol·licitud de llicència que empari les obres objecte de l’expedient de demolició, per la qual procedeix ordenar la demolició de les obres executades sense llicència.

2n. EXCLOURE la sra. Rosario Martínez Isidro de l’expedient de demolició ref. DO-2010/0055 sobre obres sense llicència al CE Can Miret 66, RR 00800147, per no ser propietària de l’immoble al qual s’han executat les obres sense llicència, ateses les notes del Registre de la propietat Palma 2 de les finques 65280, 65280 B i 72638 de dia 30.07.25012.

3r. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, a Carmelo Martínez Alcolea (prop), que procedeixi a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres fetes al CE Can Miret 66, RR 00800147, consistents en : “Construcció piscina de 20 m2 de superficies, tancaments sota rasant de bloquets de formigó 30 m2, enfoscat de morter de ciment 30 m2 i escala sota rasant amb escalons de bloquets de formigó 1,00 m. x 1,50 m.” i “S’ha comprovat que s’ha dividit l’habitatge en dos, així com a qualsevol altre tipus d'obres o instal×lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'habitatge en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d'obres. Abans d’iniciar la demolició s’hauran de complir les condicions de demolició  que s’indiquen a l’informe tècnic de 20.04.2012 i que diu:

“Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la demolició:

  1. Redactar projecte tècnic.
  2. Nomenar tècnics directors de l’obra.
  3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.
  4. Nomenar Coordinador de Seguretat.
  5. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:
  • Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
  • Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
  • Avaluació dels residus (terres i desmuntatges no contaminants) que no necessitin cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a restauració de pedreres.
  • Mesures previstes de separació en origen o reciclatge “in situ” durant la fase d’execució de l’obra.
  • Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
    1. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

EL TERMINI DE L’EXECUCIÓ SERÀ:                                                                 3 MESOS”

Indicar que, per dur a terme la demolició de les obres denunciades, haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona a les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

4t. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a  l'EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per part d'aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol·licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària per a la realització d’obres per via d’execució subsidiària amb l’Ajuntament. Des del moment en el qual es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l’apartat 1r d’aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.

5è.  POSAR AQUEST ACORD  EN CONEIXEMENT DEL  DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord als preus del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 9844,38 €.

6è. NOTIFICAR el present acord als interessats i  donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar/continuar l’expedient sancionador.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l’art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener i l’art. 33 del vigent Reglament de la Gerència d’Urbanisme. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte i, en aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.  

El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s'ha resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 18 de desembre de 2012

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,

p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod