Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 24767
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del Projecte constructiu del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, Santa Eulària des Riu i Sant Joan de Labritja.
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex II de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 27 de setembre de 2012
ATÈS
1.Que l’augment de les voreres, l’eliminació de la redona de l’encreuament de Sant Carles i la substitució integral del ferm actual de la carretera no són substancials en quant a l’afectació sobre el medi ambient i l’ocupació del territori.
2.Que aquestes modificacions responen a l’aplicació de criteris tècnics que garanteixen la seguretat dels vehicles durant la seva explotació (que són competència de la pròpia Direcció Insular de Carreteres del Consell d’Eivissa).
3.Que aquests criteris prevalen sobre els ambientals, quant a l’ampliació de la secció de la plataforma, la substitució del ferm de la via i a la supressió de la rodona de Sant Carles.
4.Que l’itinerari rural Can Llàtzer – Sant Joan de Labritja representa una alternativa vàlida al carril bici original.
5.Que la documentació aportada presenta el contingut mínim que estableix l’article 27 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’AIA i AAE a les Illes Balears.
6.Que s’han consultat els ajuntaments afectats (Santa Eulàlia del Riu i Sant Joan de Labritja) i la Direcció General de Recursos Hídrics.
7.Que el projecte modificat implica la desafectació neta de territori de 27.375 m2 (respecte el projecte original), per la qual cosa no es produeix un nou consum de territori.
8.Que la desafectació de superfície redueix els volums que es generaran amb els desmunts (terra vegetal i terra tolerable), que permetran la reutilització del 22,14% de la terra vegetal i del 97,8% de la terra tolerable.
9.Que el document ambiental preveu la reutilització integral del ferm actual en la producció de mescla bituminosa.
10.Que no consta a l’expedient l’informe de la Direcció General de Recursos Hídrics en relació amb la suficiència de les mesures adients al riscos d’inundació i esllavissades existents, així com les afectacions sobre el DPH existents.
ACORDA
la no subjecció a Avaluació d’Impacte Ambiental del nou projecte de condicionament de la carretera C-733, amb el compliment de les mesures ambientals i el Pla de Vigilància Ambiental aportats i les següents condicions:
1.S’haurà de donar compliment a les consideracions recollides a l’acord de la CMAIB de 3 de març de 2011.
2.Les aportacions d’àrids externes a les produïdes per l’obra provindran de pedreres de l’illa d’Eivissa degudament incorporades en el PDS de Pedreres i en el Pla de Restauració aprovat.
3.Per a la reutilització del ferm actual en la fabricació de les mescles bituminoses s’haurà d’acreditar el certificat de gestor de materials perillosos de tractament de residus bituminosos acreditat pel Servei de Residus de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de la CAIB.
Es recorda que abans de l’autorització del projecte s’haurà de comptar amb l’informe favorable de la Direcció General de Recursos Hídrics.
Palma, 29 d’octubre de 2012
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato