Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 24755
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l’Ampliació de xarxa subterrània de BT a Venda de ses Clotades núm. 85, El Pilar de la Mola, Formentera.
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex II de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 27 de setembre de 2012
ATÈS
1.Que el projecte té per objecte la prolongació de 364 m d’una línia de distribució subterrània en baixa tensió existent, per un camí públic existent, fins un armari de distribució que s’instal·larà al límit de la parcel·la a electrificar, que donarà servei a dos habitatges unifamiliar aïllats.
2.Que el tram inicial de la línia travessa sòl rústic protegit, qualificat com ANEI i APR de vulnerabilitat a la contaminació d’aqüífers mitjana, fora dels perímetres de restriccions dels pous de captació d’aigua d’abastament urbà i dels espais de rellevància ambiental prevists a la LECO.
3.Que els annexos al document ambiental i al projecte esmenen les deficiències per les quals el Ple de la CMAIB, reunit en sessió de 03-02-2011, va acordar no informar el projecte (potència projectada 18,40 kW, no es projecten futures ampliacions, la potència per l’alternativa fotovoltaica és orientativa, les altres alternatives al traçat tenen majors impactes ambientals, no s’acumula amb altres projectes existents o futurs, la informació ambiental de l’àmbit del projecte queda prou clara i els criteris assenyalats a l’art. 44 de la Llei 11/2006 d’AIA i AAE a les Illes Balears s’analitzen suficientment).
4.Que consta a l’expedient l’informe favorable amb condicions del Director General de Recursos Hídrics (emès el 24-11-2010).
5.Que, una vegada analitzats els criteris de subjecció a AIA establerts de l’article 44 de la Llei 11/2006, no sembla que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient si s’apliquen totes les mesures correctores i protectores proposades pel document ambiental i el document annex posterior, les condicions proposades en aquest informe i les de la Direcció General de Recursos Hídrics.
ACORDA
la no subjecció del projecte a avaluació d’impacte ambiental, d’acord amb les mesures correctores i protectores proposades pel document ambiental i els annexos presentats posteriorment pel promotor, i les condicions següents:
1.Durant el temps que les rases romanguin obertes, s’han de prendre precaucions per evitar la caiguda de petits vertebrats dins elles o preveure sistemes que els permetin sortir-ne.
2.No s’han d’ocupar zones vegetades per realitzar acopis de material ni de residus.
3.Els vehicles i la maquinària utilitzats en l’execució del projecte han de circular exclusivament pels camins existents, i per tant s’ha de preveure que tenguin les dimensions apropiades.
4.D’acord amb l’informe de la Direcció General de Recursos Hídrics s’han d’evitar els abocaments al terreny de residus i s’han de guardar sota cobert les substàncies potencialment contaminants (olis, hidrocarburs, etc.).
Palma, 29 d’octubre de 2012
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato